facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:15

DatBenIkNou schreef:
Wendybrian schreef:
en in een asiel opgroeien zal is ook niet te vergelijken met opgroeien in een gezin
Dus ik vind het niet relavant op deze pups mee te tellen. .

Hoezo niet? Bij deze pups waren met 7 weken oud al ernstige vechtpartijen, dan is er meer mis dan alleen het gemis van in een huiselijke kring opgroeien.

en laat in het asiel opgroeien nu ook eens betekenen dat ze gewoon in huis opgroeien van de beheerster maar wel asielhonden zijn in ons geval ;)

Niet voor niets hadden wij regelmatig nestjes via uitwisseling en dierenbescherming natuurlijk. Dat was omdat ze wel in huiselijke kring op groeiden en er daarnaast ook veel mee gedaan werd (diverse verschillende ruimten, andere dieren, andere omgevingen, uitstapje met auto, naar dierenarts, markt, winkel enz. enz.) . Ze zaten niet zomaar in een ren ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:17

Ayasha schreef:
Je hebt het over kruisingen en stamboomloze pups. Dat zijn gewoon stratiérs, een fatsoenlijke fokker brengt ze niet zo naar het asiel

Ook stamboomhonden kwamen met regelmaat in het asiel alleen idd geen nest stamboom pups. Echter het grootste gedeelte van de (x) staffords op straat heeft ook geen stamboom. Het is dus ook niet reeel om alleen naar stamboom honden te kijken. Het zal vast wel dat net als bij de Jack Russell Terrier de stamboomloze vaak een vele malen feller karakter hebben dan de honden met stamboom. Echter men ziet die stamboom niet maar wel de hond ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:24

keona schreef:
DatBenIkNou schreef:

Hoezo niet? Bij deze pups waren met 7 weken oud al ernstige vechtpartijen, dan is er meer mis dan alleen het gemis van in een huiselijke kring opgroeien.

Sorry maar wat vinden wij vechtpartyen of speelde ze gewoon ruw.we waren er niet bij.wel ben ik van mening dat heb je ouders met slechte manieren de pups dat ook kunnen hebben,hoeft natuurlijk niet allemaal

ruw spel dan heb je geen DA nodig om bijtwonden te hechten (en nee dit was niet door hun moeder veroorzaakt die was er op dat moment niet bij die was uit wandelen). Gelukkig maar bij 1 nest de DA nodig gehad. Maar wel meerdere nesten uiteindelijk moeten scheiden. Dit was dus niet doordat ze niet in een huis op groeiden en ook niet omdat er niets mee gedaan werd (wij hebben sowieso 3 ruimten waar ze dagelijks komen met veel speelgoed en spelletjes en daarnaast vanaf 5 á 6 weken leeftijd (ligt er aan hoe snel de pups ontwikkelen) gaan ze meerdere keren per week en op het laatst zelfs elke dag een uitje ergens naar toe.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:42

dierenfan schreef:
ruw spel dan heb je geen DA nodig om bijtwonden te hechten (en nee dit was niet door hun moeder veroorzaakt die was er op dat moment niet bij die was uit wandelen). Gelukkig maar bij 1 nest de DA nodig gehad. Maar wel meerdere nesten uiteindelijk moeten scheiden. Dit was dus niet doordat ze niet in een huis op groeiden en ook niet omdat er niets mee gedaan werd (wij hebben sowieso 3 ruimten waar ze dagelijks komen met veel speelgoed en spelletjes en daarnaast vanaf 5 á 6 weken leeftijd (ligt er aan hoe snel de pups ontwikkelen) gaan ze meerdere keren per week en op het laatst zelfs elke dag een uitje ergens naar toe.

Tegen beter weten in toch maar weer een kijkje genomen in dit topic, had het beter niet gedaan, maar het jeukt te hard :)ddd

Hier wil ik wel even op inspringen, ik geloof namelijk geen fiets van dit verhaal. Puppies van 7 weken die zulke schade toerichten? Yeah right, en ik ben Anky. Een Stafford pup van 7 weken weegt gemiddeld 4kg en heeft totaal nog geen bijtkracht, toch niet genoeg om zulke schade aan te richten. Dit zou overeenkomen met een chihuahua, mijn eigen chihuahua weegt al 3,5 en die zie ik echt nog niet zo hard bijten dat de wonde dichtgenaaid moet worden.
Dus volgens mij zuig jij dit verhaal gewoon keihard uit je duim :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:13

dierenfan schreef:
Ook stamboomhonden kwamen met regelmaat in het asiel alleen idd geen nest stamboom pups. Echter het grootste gedeelte van de (x) staffords op straat heeft ook geen stamboom. Het is dus ook niet reeel om alleen naar stamboom honden te kijken. Het zal vast wel dat net als bij de Jack Russell Terrier de stamboomloze vaak een vele malen feller karakter hebben dan de honden met stamboom. Echter men ziet die stamboom niet maar wel de hond ;)

Dan zijn het gewoon stratiérs, mogen ze nog zo veel op een Stafford lijken. Ik zeg voor het gemak dat mijn hond een Jack is gezien haar ouders dat waren ( hoewel vaak zeggen de mensen eerder 'Jack zeker?' ) maar in feite is ook zij een stratiér want: geen stamboom. Ik ken toevallig beide ouders en weet dat dat fijne honden waren maar voor veel Stafford-look-a-likes geldt dat niet. Daar kunnen de fatsoenlijk op goed karakter gefokte staffords niks aan doen.

dierenfan

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 06:44

Ze kunnen er zeker niet aan doen echter die look a like stafford honden zijn er vele malen meer dan de echte. Oftewel ik ontloop ze allemaal en als ik ze niet goed ken dan komen mijn honden er niet bij in de buurt ;)

Al helemaal niet omdat de meesten hier ook nog eens am bulldog x stafford achtigen zijn. Kan wel zeggen dat die nog een graadje erger zijn....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:06

Snollygoster schreef:
dierenfan schreef:

Tegen beter weten in toch maar weer een kijkje genomen in dit topic, had het beter niet gedaan, maar het jeukt te hard :)ddd

Hier wil ik wel even op inspringen, ik geloof namelijk geen fiets van dit verhaal. Puppies van 7 weken die zulke schade toerichten? Yeah right, en ik ben Anky. Een Stafford pup van 7 weken weegt gemiddeld 4kg en heeft totaal nog geen bijtkracht, toch niet genoeg om zulke schade aan te richten. Dit zou overeenkomen met een chihuahua, mijn eigen chihuahua weegt al 3,5 en die zie ik echt nog niet zo hard bijten dat de wonde dichtgenaaid moet worden.
Dus volgens mij zuig jij dit verhaal gewoon keihard uit je duim :j

Nou dan zal ik als "fokker" je even van de roze wolk afhalen want dat is dus wel degelijk waar ;) verschillende fokkers van verschillende rassen die hun pups al tussen de 6 en 7 weken moeten scheiden omdat ze elkaar de tent uit vechten.
Gelukkig zelf nog nooit last van gehad, (ook heel ander ras) veel buiten en tolerante pups die afgelopen keer tot 9 weken zonder onenigheid bij elkaar konden blijven

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:04

Ik ken het ook hoor. Puppen die met 6 of 7 weken echt knokken en gescheiden moeten worden. Andere rassen dan, maar soms heb je gewoon zo'n nest.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:45

Onze dames uit ons vorig nest waren ook behoorlijk fel op de leeftijd van 8 weken :+ we lieten ze nog wel bij elkaar, maar als ze moesten slapen even apart. Mja of ze echt schade aan konden richten weet ik niet... Zie je ook niet goed met die dikke vacht haha :P

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:42

Een collega-fokker had het zelfs met een nest van vijf weken.
Acht reuen die elkaar de tent uitvochten. Haar woorden waren letterlijk dat wanneer ze het pupverblijf in kwam, het bloed soms tegen de muren zat.

Dus het gebeurt wel degelijk dat pups van elkaar gescheiden moeten worden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:56

Tot ik zoiets met mijn eigen ogen zie geloof ik er echt niks van, lijkt me ontzettend straf dat zo'n jonge pups al agressie in zich hebben en de kracht om een andere hond schade toe te richten ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:01

Snollygoster schreef:
Tot ik zoiets met mijn eigen ogen zie geloof ik er echt niks van, lijkt me ontzettend straf dat zo'n jonge pups al agressie in zich hebben en de kracht om een andere hond schade toe te richten ;)

Plus, dat als het echt zo is?
Zou ik die pups niet eens het leven gunnen.
Als ze vanaf het begin al dat gedrag laten zien, zonder gecorrigeerd kunnen worden of dit snappen?
Dan is het lichtje hier snel uit!

Je wilt als goede fokkers, welk ras dan ook, zo min mogelijk agressie hebben in je ras.
Om de mogelijke ongelukken zo klein mogelijk te houden!!

Schrappen met die vaderlijnen en moederlijnen zal ik zo zeggen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:04

maralyn schreef:
Snollygoster schreef:

Plus, dat als het echt zo is?
Zou ik die pups niet eens het leven gunnen.
Als ze vanaf het begin al dat gedrag laten zien, zonder gecorrigeerd kunnen worden of dit snappen?
Dan is het lichtje hier snel uit!

Je wilt als goede fokkers, welk ras dan ook, zo min mogelijk agressie hebben in je ras.
Om de mogelijke ongelukken zo klein mogelijk te houden!!

Schrappen met die vaderlijnen en moederlijnen zal ik zo zeggen.

Mee eens

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:05

Dat ligt allemaal wel wat ingewikkelder ;) in een nest bij mensen thuis zitten hondjes heel dicht op elkaar, hebben minder uitdaging dan in de natuur, veel meer stress dan in de natuur en eten dichter op elkaar dan in de natuur. Nu praat ik het niet goed maar afmaken gaat wel heeeel ver ;) het kunnen nl individueel hartstikke aardige hondjes zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:46

essiesilly schreef:
Dat ligt allemaal wel wat ingewikkelder ;) in een nest bij mensen thuis zitten hondjes heel dicht op elkaar, hebben minder uitdaging dan in de natuur, veel meer stress dan in de natuur en eten dichter op elkaar dan in de natuur. Nu praat ik het niet goed maar afmaken gaat wel heeeel ver ;) het kunnen nl individueel hartstikke aardige hondjes zijn.

Ja, ik heb nog niet gehoord dat die honden zodra ze uit het nest waren meer agressie ontwikkelden dan andere honden van dat ras die in het nest wel met elkaar op konden schieten. Ik heb het al gehoord van fokkers van verschillende herders, JR, maar ook labradors... Zodra ze uit het nest waren, was er niks meer aan de hand.

Daarbij van die moederlijn en vaderlijn kan het ene nest elkaar de tent uitknokken, terwijl het andere nest nergens last van heeft. Als er nu blijkt dat het hele nest bovenmatige agressie heeft als volwassen honden, ja, dan zou ik nog 10 keer nadenken voordat ik de lijnen zou gebruiken. Maar een pup inslapen omdat ze met elkaar knokken? Nee.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:49

essiesilly schreef:

En dat is nu vaak juist het probleem. Individueel leuke hondjes, en voor de baas/gezin ook. Maar de wereld is groter dan alleen het eigen huis over het algemeen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:29

Ik denk dat het probleem ook een beetje bij de acceptatiegrens ligt... Van je eigen hond,ras,maar bv ook kind,accepteren we meer als dat van een ander...we hebben sterk de neiging om eigenschappen van eigen dieren goed te praten, maar ons wel te storen aan de zelfde eigenschappen bij de hond van een ander..... Onschuldig voorbeeld....... wie heeft bij slecht weer in het donker nog nooit een keutel niet op geruimd,terwijl er niemand in de buurt was die het kon zien..... maar stoord zich wel aan iemand anders die je betrapt op het zelfde gedrag?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:40

Guilty!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:41

DatBenIkNou schreef:
essiesilly schreef:

En dat is nu vaak juist het probleem. Individueel leuke hondjes, en voor de baas/gezin ook. Maar de wereld is groter dan alleen het eigen huis over het algemeen.

Je begrijpt me niet.. Ik zeg niet dat ze dan niet met andere honden op kunnen schieten.. Maar in een nest met zo veel broertjes en zusjes niet op kunnen schieten betekend niet dat ze dat uit "agressie" doen. Stress omdat ze zo dicht op elkaar leven met veel! Of moeten knokken om hun eten maakt dat dat soms uitlokt tot knokken. Er zijn zo veel redenen die je in een nest wel hebt en in het dagelijks leven niet want zeg nou zelf hoeveel pups groeien op met vb 6 andere teven van dezelfde leeftijd en 4 reuen in 1 huis?! Juist ja ;)
Ik neem aan dat als jij ruzie hebt met je zussen (bij wijze van) omdat je heel de dag bij elkaar op de lip zit je ook niet meteen een slecht mens bent naar anderen?
Kortom het is veel te kortzichtig hoe je denkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:49

De vraag is of dat ik kortzichtig ben, of dat jij een roze bril op hebt? Het is gewoon een feit dat Stafford-achtigen vaker hondagressie vertonen dan de gemiddelde huishond. Daarbij brengt die agressie ook gewoon meer schade aan dan bij andere hondenrassen. Daarnaast kunnen het zeer fijne gezinshonden zijn, dat staat daar buiten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:03

Sorry. Maat pups zijn pups. Geen pubers of volwassen honden.
Als dezen met 5 weken elkaar tot bloedenstoe uitvechten? Is voor mij een reden om het licht vroegtijdig te doven.

En helaas spreek ik hier uit ervaring en niet uit emotionele denkwijze.

Daarnaast mensen met honden vergelijken is appels met peren. Wij zijn in staat om als t goed is.... rationeel na te denken. Honden niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:47

Ik heb helemaal geen roze bril op want als er een ras is wat ik niet leuk vind en waarvan ik weet dat ze hond agressie hebben zijn het stoffords wel ;)
Ik heb het hier alleen over nesten van mede fokkers met heel andere rassen, ik zelf heb het nog niet mee gemaakt maar ik woon dan ook heel groot, veel rust ruimte en regelmaat. Niet overprikkelen etc
Er zijn zo veel factoren waardoor honden agressie kunnen vertonen en dat is in nl niet raar als je ziet hoe klein ze gehouden worden, eten op rn in elkaar, en worden vaak overprikkeld waardoor er irritatie ontstaat, die irritatie word groter door stress en daardoor kan het soms escaleren en hier heb ik het bijv over een nest dalmatiërs.
En mijn ervaring is gewoon dat ze dat gedrag onder die omstandigheden kunnen vertonen in het nest maar dat dat hun verdere leven helemaal niet in de weg zit

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 06:13

Deel wel beetje de mening van essiesilly, in het nest waar mijn hond uitkomt zat een heel klein teefje, fel ding, altijd aan de knok met broertjes en zusje, was maar nest van 5 met zat ruimte, maar was gewoon een heetgebakerd dametje, mijn reutje heeft nog wel wat littekens van haar.

Nu bijna twee jaar verder zien we haar nog regelmatig met haar baasje, superlieve leuke speelse sociale hond geworden, speelt regelmatig met onze knul, niks aan het handje, moet er niet aan denken dat dit lieve meisje een spuitje gehad zou hebben......rare zin maar jullie snappen het wel.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:13

Tinkermuts schreef:
Deel wel beetje de mening van essiesilly, in het nest waar mijn hond uitkomt zat een heel klein teefje, fel ding, altijd aan de knok met broertjes en zusje, was maar nest van 5 met zat ruimte, maar was gewoon een heetgebakerd dametje, mijn reutje heeft nog wel wat littekens van haar.

Nu bijna twee jaar verder zien we haar nog regelmatig met haar baasje, superlieve leuke speelse sociale hond geworden, speelt regelmatig met onze knul, niks aan het handje, moet er niet aan denken dat dit lieve meisje een spuitje gehad zou hebben......rare zin maar jullie snappen het wel.

Tussen 1 in het nest, en elkaar afmaken zit natuurlijk wel een verschil.

Ik snap je emotie. Maar een geregistreerde fokker van een stamboek, gaan eerst kijken naar welke opties, en anders lichtje uit....