Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:14

Herken ik jullie aan de anjers in je knoopsgat?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:14

Dat zou leuk zijn!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:15

Ha, ha, ik rij een witte Golf station en Noel is een windhondachtig beest met een bruin jasje aan.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:19

Wij hebben ook een adoptie hondje uit Spanje :))
Van organisatie Sphoek.
Ze heette daar Dunja maar is omgedoopt tot Tess. Ik heb een geweldige band met dr, vanaf minuut 1 :o
Echt zo'n penny achtig moment haha :+
Ze is wel vreselijk onzeker en volgt haar jachtneusje nog iets teveel, maar hulp is onderweg :)
Dit is haar dan een kruising van waarschijnlijk een Labrador met een Podenco:

Afbeelding

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:28

Wauw Juudkaas, wat een fantastiche hond! Heerlijk koppie! :D

Jammer dat alle meetings voor mij wat ver weg zijn...

Trisco heeft nu in de sneeuw heel snel last van zijn poten, ik weet niet of het komt door de ijsklompjes tussen zijn voetkussentjes of dat het strooizout hem pijn doet, maar het is wel vervelend. Hebben jullie honden daar ook last van?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:30

Wat een leuk dier!! :D

Havanna is ook sielugh met de sneeuw hoor :j Af en toe strompelt ze heel zielig met een pootje opgetrokken.....ze is vrij theatraal zeg maar :')
Wordt maar sneeuw-eelt kweken, vorig jaar had ze er ook best last van. Als het volgend jaar weer zo is ga ik denk ik toch maar iets van schoentjes voor haar halen. Sneeuw moet ook vooral leuk zijn en hoewel ze zich weliswaar nogal aanstelt, heeft ze kennelijk toch last van de sneeuw..

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:36

judkaas mooie hond hoor

merrieveulen gefeliciteerd :D

Mijn hond is momenteel zwaar aan de dunne, vanmorgen lagen er heerlijk 3 grote flatsen in de huiskamer :r
Denk dat het komt dat hij zijn poten heeft lopen schoonlikken en dat het zout zijn darmen van slag heeft gemaakt.

Vaseline op de poten smeren werkt meestal heel goed voor sneeuw en het zout. Mijn hond heeft er gelukkig nooit echt last van.

ellen B wil wel mee maar denk dat het iets toe much is plus moet de kids half 12 van school halen word ietwat krap denk ik O:)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:38

Schattig koppie heeft je hond JuudKaas!
De honden hier hebben in het dorp wel wat last van hun voetjes, maar niet in het bos, dus het zal toch wel van het strooizout zijn!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:48

Dankjullie wel!

Tess heeft er nooit zo'n last van, waar ze wel last van heeft is dat ze volgensmij dnekt dat de sneeuw wilt spelen :')

Als ik het voor elkaar krijg en het is een keer in de buurt, kom ik als jullie t goed vinden ook een keer graag naar een meeting :D

Onze kleinste, een maltezer leeuwtje van 13 heeft wel altijd last van de sneeuw en de kou, hebben nu noodgedwongen een dekentje moeten aanschaffen en vaseline op zn pootjes voorde kleine beetjes die hij nog buiten loopt..

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:51

ElineS schreef:
Oow leuk SB!

Mijn buitenland hondje was niet zo braaf vandaag..

Vanochtend was er wat gedoe met de paarden die door het draad waren gebroken en terwijl mijn vader daarmee bezig was, werd hij boos op Szia, die aan het blaffen was en de loslopende paarden daardoor ophitste... In halve paniek schreeuwde mijn vader tegen haar "IN DE AUTO!!" en terwijl ze normaal heel goed luistert, dacht ze nu, nou dan niet, dikke vinger, tabee dan maar en richting huis is gaan lopen. Ze is namelijk heel gevoelig naar boze mensen. Daar kan ze totaal niet tegen. Ze luistert heel goed hoor, maar als je kwaad op haar word en alleen al je stem verheft, dan word ze bang en dan komt ze dus echt niet bij je in de buurt, dan maakt ze dat ze weg komt. Mijn vader was met de paarden chaos bezig en lette niet meer op.

Word ik ineens uit bed gebeld "Bent u uw hond kwijt?"
"Nee.."
"Ow. Er is hier een hond met een chip die op u naam staat."
"Ehh" Ik word eindelijk beetje wakker "Ow! Mijn vader is met de hond weg."
"Dan is uw vader de hond kwijt "

Szia was onderschept terwijl ze richting huis aan het lopen was, en naar de dierenambulance gebracht. Gelukkig ben ik ooit zo slim geweest haar chip over te zetten en haar een halsband te geven met penning, dus voila, werden meteen gebeld en konden haar meteen ophalen. Pfieuuw.

Ik hoor mijn vader nog tegen mij zeggen "Ze loopt toch nooit weg, waarom zou je haar chippen! Verspild geld!" Hij vind het altijd zo'n onzin dat ik de hond en de kat halsbandjes om doe met naam en adres en ze ook nog eens chip, ze ook nog eens verzekerd heb.

Nou pa, in your face! Heb de hele weg naar huis maar even goed laten horen hoe blij ik toch was dat ik haar gechipt had, muhaha.

Wat een avontuur!!

Tess doet dit ook vaak, slechte eigenschap en mn moeder heeft dr bik dr vol van.. Ze rent uit t niks ineens weg achter een konijn aan ofzo en is gerust een uur weg..

Terwijl als ik dr uitlaat is er niks aan de hand :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:53

Havanna gelukkig op die ene keer na nooit meer uit het oog verloren... Maar moet bekennen dat ik zenuwachtig word als paps iets langer weg is dan normaal met haar.

Maar zij is idd ook gechipt en al, halsband met penning... Wel zo fijn :)

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:56

Amys, lees ik in jouw profiel dat Havanna ook bij sphoek vandaan komt? :o
Leuke en mooie hond trouwens!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:59

Klopt inderdaad :D Heel fijne stichting vind ik :j

En thnx! :D T is echt een lieverd, het is nu nog even de laatste loodjes maar verder is het al een wereldhond :D

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:03

Ja Tess komt er ook vandaan, met complicaties dat ze hierheen kwam, prima opgelost en nog dezelfde dag (lees:23.58 was aankomst tijd :+ ) hadden we tess in Nederland :))

Tess heeft ook een apart karakter, kan absoluut niet alleen thuis zijn, ook niet met ons andere hondje. Eten kan ze heel goed haha, maar we hebben nog steeds moeite haar op gewicht te houden ondanks dat ze vers eten krijgt :+

Voorderest een onzekere maar een o zo lieve hond :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:11

:)
Havanna is eigenlijk ontzettend makkelijk.. Alleen met wat..uhm...dingetjes :+ Ik heb bijna geen problemen meer met haar, dan alleen echt die laatste loodjes zodat ze overal los kan lopen. Verder echt de makkelijkste hond ooit.. Sloopt niks, zindelijk, sociaal, rustig.. En gek op knuffelen :D

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:21

Dat is wel ideaal zeg :D

Tess heeft zo'n beetje alle kuren die en puppy kan vertonen, wel gedaan :=
De koelkast heeft zelfs bijna omgelegen :+

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:22

al gedraagt ze zich nu prima :D
Op kleine dingetjes na dan zoals in t niets blaffen en wegrennen achter de haasjes aan :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:33

Onze spaans dame heeft vandaag ruzie met mij gehad.
Ze heeft me gehapt. Tuttebol.
Ze kregen een kluif. En zo af en toe vind ik dat ik ook de kluif weer terug mag krijgen.
Maar vandaag wilde ze het niet dus ze snapte naar me. Waarop ik haar in de nek vel greep en de kluif af pakte. En ze boos op Noa af liep om Noa te grijpen. Beetje onnodig dus heb ik haar gecorrigeerd (wederom in de nekvel) en toen zat mijn duim in haar bek. Verdorie dat doet pijn hoor. Maar daarna kwam ze kruipend naar me toe excuus aan bieden. Dus we hebben het weer goed gemaakt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:02

pp ga eens wat hondetaal leren want wat je hond gedaan heeft is heel normaal gedrag en jij bent steeds de fout in gegaan
zo krijg je een zeer gefrustreerde hond

als een hond eenmaal eten bematig heeft is het ook van die hond, dat is normaal honde gedrag
je kunt ze leren te ruilen of af te geven maar dat is zeer onhonds
in de nekvel grijpen doe je alleen bij pups
dat ze vervolgens uit frustratie de hond onder haar aanpakt is ook heel normaal honds gedrag en jij moet je daar als ranghogere helemaal niet mee bemoeien

volgende keer eerst oefenen met iets wat ze makkelijk afgeeft en ruilen is nog veel beter

verder had ik de hond een tijdje met rust gelaten en laten afkoelen en pas na een tijd haar/hem mij weer laten benaderen

bedenk dat als een hond zover gaat dat hij gaat bijten , je al veel grenzen bent overschreden bij de hond

juist honden uit het buitenland zijn zeer ver in hondentaal, veel verder als honden die hier zijn opgegroeid
hou je daar aan en de hond begrijpt je en gaat niet in de "fout"

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:05

Tja misschien heb je gelijk. maar daar kan ik nu niets meer aan verwanderen

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:38

Mijn Spanjaard heeft niet erg veel last van de sneeuw. De eerste keer wilde ze niet naar buiten, en nu twijfelt ze soms nog, maar als ze eenmaal aan het wandelen is, is het allemaal goed!

Gisteren heeft vrij lang mee gewandeld, en ook enkele keren los geweest voor de 1e keer!
Kwam eigenlijk heel stom, mijn vriend was met haar aan het rennen terwijl ik foto's maakte, en ineens schoof hij uit en liet haar leiband los en Galia kwam recht naar mij. Daarna nog enkele keren dat hij haar losliet en ik ze riep, en ze kwam vlot. 1 x had ze iets geroken, maar dat was geen probleem. Ze vond het erg leuk om zo hard door de sneeuw te crossen.

Echt loslaten terwijl we gewoon aan het wandelen zijn durven we nog niet.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:11

Die van ons kunnen geen van allen los in het bos, is wel jammer maar ons bos is echt te klein voor rennende honden, aan alle kanten 80km-wegen... Plus dat er heel wat mensen lopen met honden die niet echt te vertrouwen zijn met die onderdanige types van ons, mijn moeder werd van de week met de twee oudjes al achterna gezeten door drie loslopende zwarte herders... Ach, ze kunnen het gelukkig compenseren in onze grote tuin, daar wordt heel hard gescheurd. Hier even een paar plaatjes van vanmiddag, ze zijn echt komisch in de sneeuw :+

Spookie:
Afbeelding

Doodle:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Linkje naar meer sneeuwpretfoto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SKMBZIGE
:Y) En nu ligt het spul lekker te pitten, in een mand naar keuze bij de kachel!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:34

wat een leuke honden zeg! :))

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:15

Ik vind ze allemaal geweldig!

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:02

JuudKaas wat een prachtige hond...

Onze dame kan niet los als ze alleen is gaat ze jagen..De 13e hadden wij een wandeling gehad met het Mastin Forum in Hilversum op de hei en dat ging weer prima...

Utah genietend in de sneeuw

brrrr voetjes van de vloer
Afbeelding

even op de rem wat zie ik daar ???
Afbeelding

dat wordt graven :D
Afbeelding

:roll:
Afbeelding