Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElineS schreef:Oow leuk SB!
Mijn buitenland hondje was niet zo braaf vandaag..
Vanochtend was er wat gedoe met de paarden die door het draad waren gebroken en terwijl mijn vader daarmee bezig was, werd hij boos op Szia, die aan het blaffen was en de loslopende paarden daardoor ophitste... In halve paniek schreeuwde mijn vader tegen haar "IN DE AUTO!!" en terwijl ze normaal heel goed luistert, dacht ze nu, nou dan niet, dikke vinger, tabee dan maar en richting huis is gaan lopen. Ze is namelijk heel gevoelig naar boze mensen. Daar kan ze totaal niet tegen. Ze luistert heel goed hoor, maar als je kwaad op haar word en alleen al je stem verheft, dan word ze bang en dan komt ze dus echt niet bij je in de buurt, dan maakt ze dat ze weg komt. Mijn vader was met de paarden chaos bezig en lette niet meer op.
Word ik ineens uit bed gebeld "Bent u uw hond kwijt?"
"Nee.."
"Ow. Er is hier een hond met een chip die op u naam staat."
"Ehh" Ik word eindelijk beetje wakker "Ow! Mijn vader is met de hond weg."
"Dan is uw vader de hond kwijt "
Szia was onderschept terwijl ze richting huis aan het lopen was, en naar de dierenambulance gebracht. Gelukkig ben ik ooit zo slim geweest haar chip over te zetten en haar een halsband te geven met penning, dus voila, werden meteen gebeld en konden haar meteen ophalen. Pfieuuw.
Ik hoor mijn vader nog tegen mij zeggen "Ze loopt toch nooit weg, waarom zou je haar chippen! Verspild geld!" Hij vind het altijd zo'n onzin dat ik de hond en de kat halsbandjes om doe met naam en adres en ze ook nog eens chip, ze ook nog eens verzekerd heb.
Nou pa, in your face! Heb de hele weg naar huis maar even goed laten horen hoe blij ik toch was dat ik haar gechipt had, muhaha.