Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sayenti schreef:Ik meld me ook.
Ik heb al van toen ik jonger was konijnen.
Helaas is mijn voedster het 3weken geleden overleden op 9jaar zou ergens begin 2013 10jaar worden.
Doordat mijn ander voedster alleen was en treurde heb ik 2nieuwe (oudere) voedsters gaan halen waar persoon in kwestie te weinig tijd voor had en bij mijn collega nog 1voedster die alleen zat.
Nu ben ik in bezit van 3(nieuwe oudere) dwerg konijnen en 1vlaamse reus x haaskonijn.
Gezellig groepje.
Dess schreef:Het is wel steeds 5a 10 keer achter elkaar. En vlak daarna gaat ze zich wassen. Er komen wel sputtertjes als ze niest.
)
Probeer eerst eens hennepvezel oid en schud het hooi uit voordat je het geeft, zo dat het meeste stof er uit is.

WinSel schreef:Pff ik geef het op. Succes er mee. Ik duim op een goede afloop voor de konijnen

Eerst hadden we maar 5 binnenhokken en 2 buiten. WinSel schreef:En dan nog iets...
Heb je je uberhaupt ingelezen in het FOKKEN van konijnen ?
Je weet dat de voedster dood KAN gaan tijdens een bevalling ? Je dan ALLE jongen met de hand moet voeren om ze in leven te houden, ook SNACHTS ?
Heb je een idee hoe lang konijnen bij hun moeder moeten blijven ? Kun je geslachten checken ?
Enz enz enz
Bah ik word hier zo boos om