Ja Sonja, alleen er zit premix in en het lijkt op karton haha. dus het is heel wat anders er zitten ook wat granen in maarja als hij het daar wel goed op doet dan moet ik daar toch maar weer op terug. Ik dacht ik ga op Darf over omdat daar geen premix inzit en het meer naar barfen toe gaat. Maar heb als pup ook al problemen met hem gehad tijdens Darf voeren maargoed ik dacht we gaan het nog 1x proberen. Ben bang dat hij gewoon niet over een bepaald vlees soort of orgaan kan. Ik heb zijn brok nu ook weg gehaald en hij krijgt een paar dagen rijst met kip. daarna ga ik weer langzaam Energique eraan toevoegen. Vlees ga ik blijven voeren omdat ik ervan overtuigd ben dat mijn hond veel mooier in zijn vacht zit dan andere honden. En ik vind dat mijn hond geen hondenlucht bij zich draagt sommige honden kunnen zo vreselijk ruiken. ( sorry voor diegene waar het wel zo bij is)
Ik doel meer op iets van Haaksbarf of Tinlo, zoiets?
yv_on
Geplaatst: 16-02-13 20:22
Hij word dus ziek van dit soort eten en voor mijn hond is dit ook niet steeds prettig om ziek te worden. Energique en Carnibest en Farmfood zijn ook geen slechte producten alleen ze bevatten premix in plaats van bot.
Compleet door een premix Een premix is een mix van vitamines en mineralen. Vaak worden alleen vitamine A, D, E en koper toegevoegd, dit is de minimale eis om de kvv 'compleet' te mogen noemen. Natuurlijk zijn dit voor een echt compleet menu te weinig 'eisen', want er wordt niks gezegd over bijvoorbeeld de aminozurensamenstelling of de vetzurensamenstelling, terwijl die ook heel belangrijk zijn voor een echt compleet menu. Een nadeel van een premix is dat het synthetische toevoegingen zijn, terwijl ieder levend wezen veel meer heeft aan natuurlijke bronnen voor voedingsstoffen. In sommige gevallen bevat de premix meer dan de minimale eisen, het kan dan onduidelijk zijn wat voor toevoegingen er nog meer inzitten. Zo is er een premix die ook suiker en menadion bevat, dit zijn ingredienten die niet in een diervoer thuishoren. Ook bij merken die compleet zijn door een premix, is het aan te raden om diersoorten en/of merken af te wisselen. Heb het even opgezocht zo is het wat makkelijker uit te leggen ahaha
Dat heb ik nu dus pas door... Vind het echt supergaaf dat je zo'n meeting georganiseerd hebt. Aandacht voor de minder makkelijke hond mag er ook wel eens zijn!
Wat 'mankeert' je hond? Zo'n meeting is juist een goede kans om je hond toch wat te leren zonder dat iedereen je meteen raar aankijkt, dus vind het een erg goed initiatief.
Oh sorry, gedragstherapeut! Ik weet niet of ze wat geleerd heeft, maar het was wel een positieve ervaring voor haar/ons! Was dus erg geslaagd, we gaan het van de zomer nogmaals organiseren.
Oh op die manier. Je zei al dat ze niet zo erg uitviel als normaal, dan heeft ze een positieve ervaring denk ik Lijkt me lastig, je kunt andere honden toch niet vermijden maar tegelijk wil je het ook niet opzoeken want wat als er wel wat gebeurd. Mijn hond is ook niet zo makkelijk wat dat betreft, die kan beter los dan aan de lijn maar dat maakt mij juist onzekerder omdat ik dan minder snel kan ingrijpen. Maar 2 weken geleden een super middag gehad met een hele roedel waar zelfs een paar oliebol's bij waren die op een gegeven moment ook erg druk werden en hij heeft zich super gedragen. (hij reageert normaal fel op kleine hondjes, zeker als ze erg druk zijn)
Watvoor lijn heb jij? Waar komt die vandaan? Ben al een tijdje naar zoiets op zoek.
Een goedkoop jachtlijntje, besteld via het hondenforum. Ideaal!
Tessa kan ook beter los met andere honden, maar die luistert te slecht en vliegt heel onbeschoft op alles af, dus dat doen we liever niet. En idd, dan kan je minder snel ingrijpen.
Zoiets heet een jachtlijn? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken Wat je noemt heeft Baruch ook last van hoor, die dendert er ook zo opaf en hij is nogal groot en honden zijn dan snel geïntimideerd dus worden bang of gaan in de verdediging. Maar het is ook alleen die kennismaking, is dat eenmaal gebeurd dan kan hij met alles en iedereen en is ook heel tolerant dan.