Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tari_42

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:11

Vraag me ook af of de kat er nog is..
Ik had me laatst vergist van kattebakvulling, ander merk gekocht dan normaal. Toch maar in de kattebak gedaan, 1 van de 2 katten vertikte het om er op te gaan en plaste dus binnen. Ook op spullen van mijn jongste dochter waar hij het allermeeste mee speelt en knuffelt. Dus het hoeft niet zo te zijn dat de kat echt een hekel heeft aan TS. Mijn probleem was snel opgelost, naar de winkel en het "normale" merk kattebakvulling gekocht..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 06:22

marijkedam schreef:
shilady schreef:
En meiden die ts aanvallen
hoe zouden jullie het vinden als er elke dag dingen worden ondergezeken en heel het huis naar de pis ruikt???

Er zijn al heel veel mensen die gereageerd hebben, waaronder ik, die tips hebben gegeven, maar TS lijkt er niet op te reageren.
Ik vind er ook niks aan als mijn kat dat doet, maar ik zoek wel naar een oplossing, en die oplossing hoeft niet te zijn dat de kat de deur uit moet....

Probleem is alweer een hele tijd opgelost hoor. Ik denk dat 1x per 2weken een ongelukje een mooi gemiddelde is, de afgelopen weken.

Wat niet weg neemt, dat ik nog steeds niet sta te springen om haar. Ze is gewoon -en dat is heel eerlijk- niet mijn favoriete huisdier. Maar daarom verwaarloos/mishandel ik haar nog niet ;)

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:05

Gelukkig maar dat het niet meer zo vaak gebeurt. Hoe heb je ze het nu afgeleerd?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:08

Tari_42 schreef:
Gelukkig maar dat het niet meer zo vaak gebeurt. Hoe heb je ze het nu afgeleerd?

Ander kattenzand in de bak.. Biologisch spul, en dat lijkt te werken.
Verder is er eigenlijk niets veranderd, dus 3x hoera voor bio-kattenspul *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:17

Ach, je hoeft ook niet perse gek op het dier te zijn, als je vriend dat al is dan heeft ze wel liefde en zal ze jou ook niet zo opzoeken. Als ze niet meer plast dan heb jij iig geen last van haar en zij niet van zichzelf, dus dan is het prima zo toch?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:20

Het is al vast hier eerder gezegd, maar geen tijd om alles door te lezen :j
Punt 1, kitten met 6 weken bij moeder weg = recept voor kat met gedragsproblemen. Die hoort nog bij mama!!! :(
Punt 2, al naar dierenarts geweest? Oplossingen gezocht, gedragstherapeut ?
Punt 3, als mijn vriend zo lelijk deed over mijn dieren gingen hij er uit := := := Dan hield hij ook niet genoeg van mij O:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:21

Punt 4; Het is al opgelosd :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:35

Fijn dat het'n opgelost is. Niets is zo vervelend als een pissende kat/poes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:50

Princesspres schreef:

Hier ga ik in mee! Hulde aan biologisch kattenbakstrooisel!

Ik heb namelijk een kat, een senior die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en herplaatst is (naar mij) omdat hij sproeide in huis, dit omdat er een andere kat in huis was. Bij mij is hij de enige kat in huis, toch heeft hij in het begin wel gesproeid op een aantal spullen. Ik denk om zijn geur te merken.
Heb namelijk zelf een plas-poes gehad, die is later herplaatst (na 3 jaar was ik het echt zat, plus ze viel mensen aan) en daarna nooit meer gedaan (hoe bizar!) en ik denk dat haar geur nog in mijn spullen hing.
Afijn, het erfstuk -een Chesterfield bank- is nu naar de mallemoer. Iemand tips hoe je een leren bank kattenzeik-vrij maakt? {:)-:(

Toch is mijn kat een lief dier, merkwaardig maar lief. Ook heeft hij het niet zo op de kattenbak, hij doet het liever buiten. Maar heel soms gebruikt hij de bak.
Zo was deze laatst een paar keer gebruikt dus ik heb de drolletjes eruit geschept.. poes wilde niet naar buiten overdag dus moest hij zich behelpen met de kattenbak. En wat doet hij? Gaat hij 1 of 2 keer net vóór de kattenbak poepen en een klein plasje.... }> Why????
Mijn partner is daar niet van gediend, hij is dol op poezenbeest maar een gruwelijke hekel aan hooghartig kattengedrag.

Want wát kan mijn poezenbeest zijn probleem zijn? Hij houdt er ook niet van om 'opgesloten' te zijn. Hij wordt panisch van een kattenmandje en als je hem dicht tegen je aandrukt tijdens het optillen dan wordt hij heel bang en wil dan heel graag weg.
Een open kattenbak vind ik niet zo fijn, want dan ruik je het zo erg. En poes gaat dus soms wel op de kattenbak, dan gaat het blijkbaar prima.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:58

LA_Woman schreef:
Princesspres schreef:

Hier ga ik in mee! Hulde aan biologisch kattenbakstrooisel!

Ik heb namelijk een kat, een senior die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en herplaatst is (naar mij) omdat hij sproeide in huis, dit omdat er een andere kat in huis was. Bij mij is hij de enige kat in huis, toch heeft hij in het begin wel gesproeid op een aantal spullen. Ik denk om zijn geur te merken.
Heb namelijk zelf een plas-poes gehad, die is later herplaatst (na 3 jaar was ik het echt zat, plus ze viel mensen aan) en daarna nooit meer gedaan (hoe bizar!) en ik denk dat haar geur nog in mijn spullen hing.
Afijn, het erfstuk -een Chesterfield bank- is nu naar de mallemoer. Iemand tips hoe je een leren bank kattenzeik-vrij maakt? {:)-:(

Toch is mijn kat een lief dier, merkwaardig maar lief. Ook heeft hij het niet zo op de kattenbak, hij doet het liever buiten. Maar heel soms gebruikt hij de bak.
Zo was deze laatst een paar keer gebruikt dus ik heb de drolletjes eruit geschept.. poes wilde niet naar buiten overdag dus moest hij zich behelpen met de kattenbak. En wat doet hij? Gaat hij 1 of 2 keer net vóór de kattenbak poepen en een klein plasje.... }> Why????
Mijn partner is daar niet van gediend, hij is dol op poezenbeest maar een gruwelijke hekel aan hooghartig kattengedrag.

Want wát kan mijn poezenbeest zijn probleem zijn? Hij houdt er ook niet van om 'opgesloten' te zijn. Hij wordt panisch van een kattenmandje en als je hem dicht tegen je aandrukt tijdens het optillen dan wordt hij heel bang en wil dan heel graag weg.
Een open kattenbak vind ik niet zo fijn, want dan ruik je het zo erg. En poes gaat dus soms wel op de kattenbak, dan gaat het blijkbaar prima.

Je kan mijn zus hierover informeren :)

www.kattengedragstherapeute.nl

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:10

DeadxStar schreef:
Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

:j

of hond eruit is kat weer gelukkig.(joke)

zie dat het opgelost is.

Onze katten pieste ook overal behalve in de bak. Ben toen op hout korrels over gestapt en toen gingen ze ook weer in de bak.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:02

JunkDeLuxe schreef:
Tari_42 schreef:

Ander kattenzand in de bak.. Biologisch spul, en dat lijkt te werken.
Verder is er eigenlijk niets veranderd, dus 3x hoera voor bio-kattenspul *\o/*

Feliway zou misschien nog meer kunnen helpen zodat ze helemaal niet meer buiten de bak pist.

Heb je op de chesterfield bank al eens zadelzeep gebruikt? Dat zou wel eens kunnen werken. En vervolgens weer op kleur brengen door speciale ledermeubelvet.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:18

Heyzz,

Het lijkt mij ook niet leuk om zo,n kat te hebben. Wij hebben geen katten, al had ik dat niet erg gevonden! Maar misschien moet je eens naar het programma op Animal Planet kijken, My Cat From Hell.
Ik heb dat ook weleens gezien, toen was het omgekeerd, dus man haat kat en vrouw houd van kat. Hoe ze dat hebben opgelost? Man ging met kat lopen en heeft plekjes voor kat gemaakt om te zitten.
Hier eventjes wat filmpjes die je misschien kunnen helpen (zijn in het engels)
http://www.youtube.com/watch?v=YhxwMBmVP54&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=z-YWNtgBDWc&feature=related

Ik denk trouwens niet dat wij allemaal zo,n voorbeeldige kat hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=I1edDfzluXE
Groetjes!

Ps. Hopelijk heb je wat aan de filmpjes?!