Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marijkedam schreef:shilady schreef:En meiden die ts aanvallen
hoe zouden jullie het vinden als er elke dag dingen worden ondergezeken en heel het huis naar de pis ruikt???
Er zijn al heel veel mensen die gereageerd hebben, waaronder ik, die tips hebben gegeven, maar TS lijkt er niet op te reageren.
Ik vind er ook niks aan als mijn kat dat doet, maar ik zoek wel naar een oplossing, en die oplossing hoeft niet te zijn dat de kat de deur uit moet....
Dan hield hij ook niet genoeg van mij
Princesspres schreef:Fijn dat het'n opgelost is. Niets is zo vervelend als een pissende kat/poes...
Why????LA_Woman schreef:Princesspres schreef:Fijn dat het'n opgelost is. Niets is zo vervelend als een pissende kat/poes...
Hier ga ik in mee! Hulde aan biologisch kattenbakstrooisel!
Ik heb namelijk een kat, een senior die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en herplaatst is (naar mij) omdat hij sproeide in huis, dit omdat er een andere kat in huis was. Bij mij is hij de enige kat in huis, toch heeft hij in het begin wel gesproeid op een aantal spullen. Ik denk om zijn geur te merken.
Heb namelijk zelf een plas-poes gehad, die is later herplaatst (na 3 jaar was ik het echt zat, plus ze viel mensen aan) en daarna nooit meer gedaan (hoe bizar!) en ik denk dat haar geur nog in mijn spullen hing.
Afijn, het erfstuk -een Chesterfield bank- is nu naar de mallemoer. Iemand tips hoe je een leren bank kattenzeik-vrij maakt?![]()
Toch is mijn kat een lief dier, merkwaardig maar lief. Ook heeft hij het niet zo op de kattenbak, hij doet het liever buiten. Maar heel soms gebruikt hij de bak.
Zo was deze laatst een paar keer gebruikt dus ik heb de drolletjes eruit geschept.. poes wilde niet naar buiten overdag dus moest hij zich behelpen met de kattenbak. En wat doet hij? Gaat hij 1 of 2 keer net vóór de kattenbak poepen en een klein plasje....Why????
Mijn partner is daar niet van gediend, hij is dol op poezenbeest maar een gruwelijke hekel aan hooghartig kattengedrag.
Want wát kan mijn poezenbeest zijn probleem zijn? Hij houdt er ook niet van om 'opgesloten' te zijn. Hij wordt panisch van een kattenmandje en als je hem dicht tegen je aandrukt tijdens het optillen dan wordt hij heel bang en wil dan heel graag weg.
Een open kattenbak vind ik niet zo fijn, want dan ruik je het zo erg. En poes gaat dus soms wel op de kattenbak, dan gaat het blijkbaar prima.

DeadxStar schreef:Armaris schreef:Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.
JunkDeLuxe schreef:Tari_42 schreef:Gelukkig maar dat het niet meer zo vaak gebeurt. Hoe heb je ze het nu afgeleerd?
Ander kattenzand in de bak.. Biologisch spul, en dat lijkt te werken.
Verder is er eigenlijk niets veranderd, dus 3x hoera voor bio-kattenspul