papagroom schreef:my_precious schreef:zoek maar eens op google of kijk maar eens op youtube daar zie je genoeg beelden van staffords of pitbulls die ze gebruiken voor pakwerk.. op hondenclubs maar ook voor politiewerk.
hier in culemborg is iemand die voorheen altijd met herders heeft gewerkt voor het trainen van politiehonden en die doet dit nu met staffords.
dus zo gek is het niet, er zijn wel genoeg clubs die absoluut niet een stafford voor het pakwerk willen omdat een stafford normaal gesproken met de verkeerde argressie pakt zeg maar.
als jou stafford goed luistert naar commando's en goed getraind is kan jou stafford zeer zeker pakwerk doen.
er zijn zeker staffords die zeer netjes te werk gaan met pakwerkzaamheden die netjes in de arm of been hangen en ook netjes los laten wanneer dit moet en ook netjes down/ af gaan als dit moet.
dus het is onzin dat er gezegd word dat deze honden niet voor dit soort werk gebruikt worden.
Je hebt mijn post niet goed gelezen....iksteljuist dat je honden moet leren niemandte pakken,en dat pakwerkjuist potentieel gevaarlijke honden oplevert.....een politie hond hoort bij de politie en niet bij een particulier...
maar ik wil wel antwoord geven op jouw post.
pakwerk kan met elke hond en op elke pakwerker club in nederland.
je kan pakwerk doen als particulier en voor de politie.
er worden zelfs wedstrijden gegeven in het pakwerk en dat is ook voor de particulier.
het zou juist goed zijn voor een particulier met pitbulachtige honden om dit soort werk te doen want je hond word super streng en consequent opgevoed hierdoor.
nu moet ik er wel bij zeggen dat er ook genoeg honden zijn die al luisteren ze nog zo goed naar de baas ook zeker wel kunnen uithalen naar een mens of dier.
en toch blijf ik erbij dat het aan de manier van fokken ligt en aan opvoeding van de baas die dit veroorzaken bij de honden.
dus weet niet hoe jij bij het idee komt om pakwerk te doen waarbij een hond niemand moet pakken dan is het geen pakwerk meer, onzin dus
jij bent zeker ook zo'n stafford of pitbull hater!! zoals de meeste die deze honden totaal niet kennen.
[/quote]
Hij kreeg 'm zelf wel weer los, maar duurde even een paar seconden.