Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:44

papagroom schreef:
my_precious schreef:
zoek maar eens op google of kijk maar eens op youtube daar zie je genoeg beelden van staffords of pitbulls die ze gebruiken voor pakwerk.. op hondenclubs maar ook voor politiewerk.
hier in culemborg is iemand die voorheen altijd met herders heeft gewerkt voor het trainen van politiehonden en die doet dit nu met staffords.
dus zo gek is het niet, er zijn wel genoeg clubs die absoluut niet een stafford voor het pakwerk willen omdat een stafford normaal gesproken met de verkeerde argressie pakt zeg maar.
als jou stafford goed luistert naar commando's en goed getraind is kan jou stafford zeer zeker pakwerk doen.
er zijn zeker staffords die zeer netjes te werk gaan met pakwerkzaamheden die netjes in de arm of been hangen en ook netjes los laten wanneer dit moet en ook netjes down/ af gaan als dit moet.

dus het is onzin dat er gezegd word dat deze honden niet voor dit soort werk gebruikt worden.

Je hebt mijn post niet goed gelezen....iksteljuist dat je honden moet leren niemandte pakken,en dat pakwerkjuist potentieel gevaarlijke honden oplevert.....een politie hond hoort bij de politie en niet bij een particulier...

maar ik wil wel antwoord geven op jouw post.
pakwerk kan met elke hond en op elke pakwerker club in nederland.
je kan pakwerk doen als particulier en voor de politie.
er worden zelfs wedstrijden gegeven in het pakwerk en dat is ook voor de particulier.
het zou juist goed zijn voor een particulier met pitbulachtige honden om dit soort werk te doen want je hond word super streng en consequent opgevoed hierdoor.

nu moet ik er wel bij zeggen dat er ook genoeg honden zijn die al luisteren ze nog zo goed naar de baas ook zeker wel kunnen uithalen naar een mens of dier.
en toch blijf ik erbij dat het aan de manier van fokken ligt en aan opvoeding van de baas die dit veroorzaken bij de honden.

dus weet niet hoe jij bij het idee komt om pakwerk te doen waarbij een hond niemand moet pakken dan is het geen pakwerk meer, onzin dus
jij bent zeker ook zo'n stafford of pitbull hater!! zoals de meeste die deze honden totaal niet kennen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:49

papagroom schreef:
slimmerik schreef:
Vreemd dat de bull of stafford nooit voor pakwerk opgeleid worden..... Terwijl het sùper bijters zijn.....

Goh hoe zou dat komen? Onbetrouwbaar??

Heh he....iemand waarbij het kwartje valt...

:r[/quote]
Ja sory hoor easy...ikheb niets tegen rad honden....maar naar mijn mening doen veeltrainingen meer kwaad dan goed.....je moet het toch met me eens zijn dat aanleren niets te pakken altijd beter is.....ikken ookhele goede jachthonden die je beter in de kennel kunt houden om dat ze los alles pakken wat los loopt ,waneer ze niet onder appel staan,en een hond staat nu eenmaal niet altijd onder appel.....of maak jij nooit een praatje onderweg,waardoor je aandacht verslapt.....kort om een sport hond...prima niets op tegen ,maar houd mop eigen terein,en verwacht niet van een leek dat hij weet hoe met jou hond om te gaan......
PS spatie blijft soms hangen....

easygoing

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:52

Nee je hebt helemaal niets tegen radhonden maar je doet er wel alles aan om ze in een kwaad daglicht te plaatsen, kom nou joh je bent gigantisch doorzichtig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:53

Citaat:
dus weet niet hoe jij bij het idee komt om pakwerk te doen waarbij een hond niemand moet pakken dan is het geen pakwerk meer, onzin dus
jij bent zeker ook zo'n stafford of pitbull hater!! zoals de meeste die deze honden totaal niet kennen.

Ik ben geen hater .....vindt het juist mooie beesten.....zeg ook pakwerk zonder te pakken.....zeg juist geen pakwerk......zie een tand des tijds....vroeger hadden we dat soort opleidingen amper of niet....maar ook minder insidenten,,,en vraag me hard op af of er een verband is...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:54

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat hondenrassen waarbij de kaak op slot slaat bij bijten minder geschikt zijn voor politiewerk. Niet omdat ze het psychisch niet aan zouden kunnen, maar hun lichaam werkt dan tegen om die reden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:58

easygoing schreef:
Nee je hebt helemaal niets tegen radhonden maar je doet er wel alles aan om ze in een kwaad daglicht te plaatsen, kom nou joh je bent gigantisch doorzichtig.

Als je goed leest heb ik nergens een ras in een slecht daglicht gesteld........ik heb het over honden in het algemeen,en als jij je steeds persoonlijk aangesproken voelt komen we geen stap verder....kijk om je heen en niet slechts naar je eigen honden..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:59

Ik heb niets tegen (ex) radhonden .....wèl tegen de 80% asobaasjes van ze, die met niets en niemand rekening wensen te houden en iedereen afkafferen die kritisch is.

En nuage.... die kaakklem blijkt dus niet te bestaan.... hoewel de meeste baasjes dus wel een breekstick in hun bezit hebben..... :?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:00

Ik heb jarenlang een amerikaanse bull gehad en die had zeker een kaakklem :j Hij kreeg 'm zelf wel weer los, maar duurde even een paar seconden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:03

Nuage schreef:
Ik heb jarenlang een amerikaanse bull gehad en die had zeker een kaakklem :j Hij kreeg 'm zelf wel weer los, maar duurde even een paar seconden.

Dah bedoel ik.... zo zijn ze ook wel degelijk gefokt op vechten.... die lijn zit er gewoon nog in. Maar is min of meer vloeken in de kerk dus....

Blijf er bij dat consequente (niet stoer lovende) baas die rekening houdt met zijn omgeving en de verantwoording neemt door hond altijd aangelijnd te houden, desnoods gemuilkorfd er een prima hond aan kan hebben.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:05

Ik denk dat dit eerder een sociaal probleem als een honden probleem is...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:05

papagroom schreef:
Citaat:

Ik ben geen hater .....vindt het juist mooie beesten.....zeg ook pakwerk zonder te pakken.....zeg juist geen pakwerk......zie een tand des tijds....vroeger hadden we dat soort opleidingen amper of niet....maar ook minder insidenten,,,en vraag me hard op af of er een verband is...

minder incidenten ja omdat er minder over gesproken werd, net zoals met paarden vroeger spraken ze niet over ataxie of kissing spines e.d. dat hoor je nu toch ook steeds vaker voorbij komen.
het is gewoon onzin.
ik vind dat je er pas over mee kan praten als je zelf zo'n hond hebt of gehad hebt of ervaring mee hebt gehad.. mensen hebben graag een vooroordeel over deze honden.
ik heb al jaren staffords altijd de engelse gehad ook dobermans en heb nu een amerikaanse stafford van 10 jaar lopen en een XXL pitbull van bijna 1 jaar oud super fijne honden, leren snel en zijn echte schoot honden en ook ik heb 2 kleine kinderen thuis lopen die alles ermee kunnen doen, maar ook ik laat nooit mijn kinderen alleen met mijn honden.
mijn chihuahua daarintegen dat kleine mormel wat nog maar 1800 gram weegt zich echt gedraagt als DE PITBULL in huis.
ik train bijna de hele dag wel met de honden altijd als ik er ben, ben ik er mee bezig ze luisteren goed de 1 jarige moet dan nog veel leren maar ohw zo lief dat ze zijn.
aan katten heeft mijn am staff een super hekel aan en andere honden vind ze ook niet fijn maar dat heeft met haar verleden te maken omdat ze zelf ooit gebeten is door een zwarte weet ik veel wat hond waardoor mijn hond never nooit meer los kan lopen en nu alles wil pakken wat ze tegen komt op honden gebied dan, nee dat is leuk maar wel de naam aso krijgen omdat je een stafford of pitbull liefhebber bent terwijl ik toch een hardwerkende vrouw ben die zich netjes kleedt, netjes gedraagt en gewoon leef zoals elk ander normaal mens, maar ook ik zou dan bestempeld worden als als omdat ik mijn liefde heb voor de pitbull?
allemaal onzin vind ik dit en blijf het onzin vinden.

zo bedoel ik maar even dat ook stafford of pitbull honden aangevallen kunnen worden door een ander rashond en die daardoor verkloot kunnen worden en dat er genoeg andere rassen zijn die verkeerde dingen doen bij andere honden of mensen of kinderen maar dat daar vaak weinig over gesproken word omdat de pitbull toch wel het ras is waar het verbod op heeft gestaan.

kranten tijdbladen noem maar op smullen van media omdat ze er geld mee verdienen dus waarom geen goed lopend artikel over de pitbull die dit of dat aanvalt waarop de dood volgt toch?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:07

Nuage schreef:

Kaakklem in de zin van op slot slaan bestaat niet.

Papagroom; je noemt idd geen rassen maar tussen de regels door is het niet zo moeilijk om te begrijpen wat je daad werkelijk bedoeld.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:08

Nuage schreef:
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat hondenrassen waarbij de kaak op slot slaat bij bijten minder geschikt zijn voor politiewerk. Niet omdat ze het psychisch niet aan zouden kunnen, maar hun lichaam werkt dan tegen om die reden.

die onzin over de zogenaamde kaakslot bestaat ook helemaal niet zo noemen mensen dat in de volksmond.
het is zo dat bij pitbull achtige honden sneller de spieren in de kaken verzuren waardoor ze niet snel genoeg LOS KUNNEN laten en dat de reden vaak is waardoor mensen zeggen dat de kaak op slot slaat.
pitbull achtige honden hebben gewoon een normaal schaargebit zoals de meeste andere honden.
als mensen commentaar hebben over pitbulls bulls staffords of noem maar op moet ze maar eerst eens gaan verdiepen in dit soort rassen.

(( vind ik ))

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:10

Als een hond niet los "kan" laten my_precious..... hoe wil je dat dan noemen? Ik kan er geen ander woord voor vinden dan kaakklem.....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:12

my_precious schreef:
Nuage schreef:

die onzin over de zogenaamde kaakslot bestaat ook helemaal niet zo noemen mensen dat in de volksmond.
het is zo dat bij pitbull achtige honden sneller de spieren in de kaken verzuren waardoor ze niet snel genoeg LOS KUNNEN laten en dat de reden vaak is waardoor mensen zeggen dat de kaak op slot slaat.
pitbull achtige honden hebben gewoon een normaal schaargebit zoals de meeste andere honden.
als mensen commentaar hebben over pitbulls bulls staffords of noem maar op moet ze maar eerst eens gaan verdiepen in dit soort rassen.

(( vind ik ))

Ben ik helemaal met je eens

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:14

slimmerik schreef:
Als een hond niet los "kan" laten my_precious..... hoe wil je dat dan noemen? Ik kan er geen ander woord voor vinden dan kaakklem.....

volgens mij heb jij een bril nodig, er staat toch duidelijk dat er in de volksmond word gezegd KAAKKLEM, maar deze bestaat niet.
het is zo dat de spieren verzuren van de kaak waardoor de kaak op slot lijkt te slaan en door het krampachtige van de kaak kunnen ze niet gelijk los laten.je hoeft mij niks te vertellen over dit soort honden en ook niet over de zogenaamd kaak klem.

voor ik aan dit soort honden begon ben ik bij zeer veel fokkers geweest stafford club dagen en shows en heb ik ook vaak genoeg mee gedaan aan deze shows en mij zeer veel verdiept in dit ras.
ik kan hier wel degelijk over mee praten dus!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:16

slimmerik schreef:
Nuage schreef:

Dah bedoel ik.... zo zijn ze ook wel degelijk gefokt op vechten.... die lijn zit er gewoon nog in. Maar is min of meer vloeken in de kerk dus....

Blijf er bij dat consequente (niet stoer lovende) baas die rekening houdt met zijn omgeving en de verantwoording neemt door hond altijd aangelijnd te houden, desnoods gemuilkorfd er een prima hond aan kan hebben.

Nou hij heeft nooit een hond gebeten hoor, maar hij had het weleens als hij een tak ofzo goed te pakken had. Ze hoeven van mij zeker niet allemaal aangelijnd omdat ze van een bepaald ras zijn, dat is per hond verschillend. Het is wél een type hond waarbij de schade als het misgaat groter is, dat geef ik meteen toe. Dus als eigenaar moet je voorzichtiger zijn.

Ik kwam weleens mensen tegen die wilden proberen of het samenging met hun hond, en dan zei ik altijd liever niet want als de mijne wél bijt dan is de schade gewoon te groot. Dat is me het proberen niet waard. Maar bij al die gevallen ging het wel om de hond van de ander die dus soms agressief uit de hoek kon komen, niet de mijne! Maar ja als de mijne terugbijt dan is er gewoon meer schade, zo simpel is het. Dus dat voorkom je dan uiteraard liever.

Ik zie trouwens de toon hier in het topic langzaam veranderen, laten we hier even op letten ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 00:19

papagroom schreef:
Citaat:

minder incidenten ja omdat er minder over gesproken werd, net zoals met paarden vroeger spraken ze niet over ataxie of kissing spines e.d. dat hoor je nu toch ook steeds vaker voorbij komen.
het is gewoon onzin.
ik vind dat je er pas over mee kan praten als je zelf zo'n hond hebt of gehad hebt of ervaring mee hebt gehad.. mensen hebben graag een vooroordeel over deze honden.
ik heb al jaren staffords altijd de engelse gehad ook dobermans en heb nu een amerikaanse stafford van 10 jaar lopen en een XXL pitbull van bijna 1 jaar oud super fijne honden, leren snel en zijn echte schoot honden en ook ik heb 2 kleine kinderen thuis lopen die alles ermee kunnen doen, maar ook ik laat nooit mijn kinderen alleen met mijn honden.
mijn chihuahua daarintegen dat kleine mormel wat nog maar 1800 gram weegt zich echt gedraagt als DE PITBULL in huis.
ik train bijna de hele dag wel met de honden altijd als ik er ben, ben ik er mee bezig ze luisteren goed de 1 jarige moet dan nog veel leren maar ohw zo lief dat ze zijn.
aan katten heeft mijn am staff een super hekel aan en andere honden vind ze ook niet fijn maar dat heeft met haar verleden te maken omdat ze zelf ooit gebeten is door een zwarte weet ik veel wat hond waardoor mijn hond never nooit meer los kan lopen en nu alles wil pakken wat ze tegen komt op honden gebied dan, nee dat is leuk maar wel de naam aso krijgen omdat je een stafford of pitbull liefhebber bent terwijl ik toch een hardwerkende vrouw ben die zich netjes kleedt, netjes gedraagt en gewoon leef zoals elk ander normaal mens, maar ook ik zou dan bestempeld worden als als omdat ik mijn liefde heb voor de pitbull?
allemaal onzin vind ik dit en blijf het onzin vinden.

zo bedoel ik maar even dat ook stafford of pitbull honden aangevallen kunnen worden door een ander rashond en die daardoor verkloot kunnen worden en dat er genoeg andere rassen zijn die verkeerde dingen doen bij andere honden of mensen of kinderen maar dat daar vaak weinig over gesproken word omdat de pitbull toch wel het ras is waar het verbod op heeft gestaan.

kranten tijdbladen noem maar op smullen van media omdat ze er geld mee verdienen dus waarom geen goed lopend artikel over de pitbull die dit of dat aanvalt waarop de dood volgt toch?[/quote]

Ik wil je absoluut niet bestempelen als aso.....ben zelf fan van de duitse herder,en zo als je wellicht weet had die pakweg 30 jaar terug net zo`n slechte naam als een bull nu.
En wees eerlijk....als jij Sjonnie met een herder ziet lopen heb je ook een ander beeld als met Jan Willem.....
Als je goed leest vraag ik me welaf of die cursusen (bij bepaalde eigenaren) niet juist averechts werken....nog maals ,als een hond geen gebruikshond is,kun je hem beter leren niets te pakken....is het weleen gebruiks hond,leer hem dan wat nodig is ,en houdt hem in de omgeving waar hij zijn werkmoet uit oefenen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:20

my_precious schreef:
slimmerik schreef:

volgens mij heb jij een bril nodig, er staat toch duidelijk dat er in de volksmond word gezegd KAAKKLEM, maar deze bestaat niet.
het is zo dat de spieren verzuren van de kaak waardoor de kaak op slot lijkt te slaan en door het krampachtige van de kaak kunnen ze niet gelijk los laten.je hoeft mij niks te vertellen over dit soort honden en ook niet over de zogenaamd kaak klem.

voor ik aan dit soort honden begon ben ik bij zeer veel fokkers geweest stafford club dagen en shows en heb ik ook vaak genoeg mee gedaan aan deze shows en mij zeer veel verdiept in dit ras.
ik kan hier wel degelijk over mee praten dus!

Heb ik nog geen antwoord op de vraag hoe je het zou noemen als een hond niet los "kan" laten doordat kaken niet van elkaar kunnen.

En ik blijf het coole honden vinden horen. Maar het merendeel van de eigenaars gebruiken de hond anders als waar ie voor bedoeld is.
En geloof me, ook ik heb me verdiept en heb in mijn omgeving momenteel twee lieverds van staffords.

En ik heb geen bril nodig :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:20

Nuage schreef:
Nuage schreef:

Nou hij heeft nooit een hond gebeten hoor, maar hij had het weleens als hij een tak ofzo goed te pakken had. Ze hoeven van mij zeker niet allemaal aangelijnd omdat ze van een bepaald ras zijn, dat is per hond verschillend. Het is wél een type hond waarbij de schade als het misgaat groter is, dat geef ik meteen toe. Dus als eigenaar moet je voorzichtiger zijn.

Ik kwam weleens mensen tegen die wilden proberen of het samenging met hun hond, en dan zei ik altijd liever niet want als de mijne wél bijt dan is de schade gewoon te groot. Dat is me het proberen niet waard. Maar bij al die gevallen ging het wel om de hond van de ander die dus soms agressief uit de hoek kon komen, niet de mijne! Maar ja als de mijne terugbijt dan is er gewoon meer schade, zo simpel is het. Dus dat voorkom je dan uiteraard liever.

Ik zie trouwens de toon hier in het topic langzaam veranderen, laten we hier even op letten ;)[/quote]

daar heb je wel gelijk in ja want de schade is idd vaak veel groter dat is de reden waarom deze honden een slechte naam krijgen.
ik had pas een man die van de club af kwam en ik liep ook buiten met mijn honden, zijn hond wilde spelen maar ik durfde het niet aan vanwege het oudje ik heb toch de pittbull even los gelaten en ze speelde super leuk samen.
toen hij mij vroeg wat voor een hond het was zei ik dat is een XXL pitbull meneer, hij lokte mijn hond naam hem toe ging op zijn kniën en begon hem uitbundig kloppen op zijn borts en buik te geven en helemaal gek te doen.
eenmaal thuis gekomen vertelde ik mijn man over deze man en snapte er niks van waarom die man het ineens zo geweldig vond dat hij een pitbull zag spelen met zijn hond en dat hij hem kon aaien en dat mijn pitbull helemaal wild werd van deze man.
zo kan het dus ook gaan inplaats van mensen die er met een grote boog omheen lopen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:22

Nou of dat echt bij het merendeel is vraag ik me af hoor slimmerik... Er is zeker zo'n groep, maar ik denk niet dat het dan om het merendeel van de mensen gaat. Zeker bij de rottweilers niet iig.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:22

slimmerik schreef:
[quote="my_precious

ik kan hier wel degelijk over mee praten dus![/quote]

Heb ik nog geen antwoord op de vraag hoe je het zou noemen als een hond niet los "kan" laten doordat kaken niet van elkaar kunnen.

En ik blijf het coole honden vinden horen. Maar het merendeel van de eigenaars gebruiken de hond anders als waar ie voor bedoeld is.
En geloof me, ook ik heb me verdiept en heb in mijn omgeving momenteel twee lieverds van staffords.

En ik heb geen bril nodig :D[/quote]

lieve schat ik zeg net dat ze het in de volksmond kaakklem noemen en dat daarom mensen zeggen dat het op slot slaat bij dit soort honden

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:23

My_precious je maakt wel een potje van je quotes zo :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:24

Citaat:
Maar het merendeel van de eigenaars gebruiken de hond anders als waar ie voor bedoeld is.

Is dat zo? Of komen alleen de bijtgevallen in het nieuws en niet de honden die het geweldig doen in de maatschappij?
Ik vraag me af waarop jij baseert dat het merendeel hun honden verkeerd gebruiken?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:29

@papagroom ik snap wel wat je bedoelt hoor, ze zeggen vaak hond lijkt op zijn baas.
wij hebben vroeger ook herders thuis gehad bij mijn ouders en mijn ouders fokte er ook mee, we hebben ook bouviers gehad ook mee gefokt en dat waren echt poedersuiker honden, voor ons heel erg lief en beschermend naar het gezin maar voor een buitenstaander totaal niet en dat ligt toch echt allemaal aan de opvoeding.
wat betreft het pakwerk nog als er geen pakwerk was geweest en nooit in het verleden uitgevonden was dat hadden politie e.d. nu geen honden in dienst en was het er misschien heel anders aan toe gegaan.
ik heb altijd met mijn staffords gespeeld ook met stokken en balletjes en zelfs de pit van bijna 1 jaar leer ik ook pakken, maar wel pakken naar haar speelgoed of pakken naar mijn pantoffels die ze even moet komen brengen hahaha.
en weet je het blijft een feit dat mensen altijd een vooroordeel hebben want nederland is een vooroordeel land daar kom je gewoon niet vanaf, wat betreft die jonge jongens die al snel een naam krijgen als ze met een pitbullachtige hond lopen.. ach die zijn toch allemaal aso omdat ze een pitbull hebben.
en trouwens in mijn omgeving zie je ook veel jonge jongens lopen met staffords hoor maar ook veel jonge jongens die wel goede bedoelingen ermee hebben en toch ook al snel een naam krijgen dus het zegt allemaal niks.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 04-08-11 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt