Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hhilde schreef:tjoppie schreef:nee de hond heeft een ernstige gedragsafwijking.
en het had inderdaad voor mij anders geweest als het een volwassen hond betrof, maar dat heb ik al een aantal keren uitgelegd.
Dan spoort jouw uitlaathondje ook niet, en is deze net als de hond hier in kwestie niet tof in zijn bovenkamertje.
Hilde, mail eens een vooraantstaande hondenfokker, of trainer for that matter, en vraag wat hun doen met volwassen honden die puppen doodbijten en waarom ze dat doen. Als je het niet van mij aan wil nemen, dan misschien van iemand anders wel.
Ik heb al contact gehad met mensen die er veel verstand van hebben, een teckelfokster (die zegt afmaken), een staffordfokster (die zegt in leven houden), een stabijfokster (die zegt in leven houden) en een gedragtherapeut (die zegt in leven houden). Tja.
Daar neem ik nu echt gelijk van aan dat het zo is.
Sancha schreef:slimmerik schreef:Zo is een fanatieke stafford liefhebber ook niet serieus te nemen in deze discussie. En iemand die bijvoorbeeld tien jaar geleden gestopt is als hondentrainer kan dan misschien niet alles van de RAD (afschaffing) weten maar wèl van het gedrag van sommige rassen, vooral als ze daarmee veel gewerkt heeft.
Dan heb je dus 10 jaar je kennis niet bijgespijkerd, en de laatste 10 jaar is er nogal wat veranderd.
En in elk ras zitten rotte appels. Maar mensen willen altijd graag alleen horen over de Staffs en aanverwanten.
spatter schreef:weet je wat nu het aller meest over het hoofd gezien wordt?
heeft iemand wel eens goed naar een westie gekeken?
die honden dragen hun staart recht over-eind en doen die niet gauw naar beneden
mijn ervaring met onze eigen westie was dat honden de taal van de westie nog wel eens fout intreperteerden
dat recht opstaande kwispelende staartje werd nog wel eens als zeer dominant geintreperteerd terwijl de westie gewoon vrolijk kwam aanzetten
verder zijn zelfs westie pups(als het een raszuivere was) behoorlijk brutaal, dat zit in het ras
het zijn terriers, gefokt voor zelfstandig het hol ingaan en doden
ik heb zo'n vermoeden dat het westie pupje weinig onderdanig gedrag heeft vertoond in de ogen van de stafford
niet dat dat een reden zou mogen zijn om aan te vallen , dat zeker niet
tjoppie schreef:Dat klopt Sancha, er zijn volwassene honden die ook wel eens pups grijpen. In de regel worden die gelijk afgespoten als ze bij hondenkenners wonen omdat het niet gezond gedrag is. Ik snap dat jij dat stukje niet wil lezen of begrijpen en ik wil het met alle liefde nog een keer neerzetten.
Een volwassen hond welke een pup grijpt mist een chromosoompje! Zo een hond is niet betrouwbaar en moet je altijd af laten maken ongeacht het ras, ongeacht de omstandigheden.
Ik vind het jammer dat jij dit bagataliseerd en allemaal excuses erbij haalt waarom de hond de pup zou hebben gebeten. De schuld bij de zus van ts neerlegt. Dat is in mijn ogen een kromme manier van denken. De hond heeft de pup doodgebeten, niet de zus van ts. En ook al zou de zus van Ts het allerstomste hebben gedaan wat je bij honden kan doen, dan alsnog heeft de volwassen hond niet een pup dood te bijten. Ook al heeft die hond 4 weken in die bench gezeten, dan alsnog heeft hij niet een pup dood te bijten. Geen excuus is goed genoeg als het gaat om volwassen honden die een pup doodbijten, die honden sporen gewoon niet en voor iedereens gemoedrust kan je die inderdaad beter af laten spuiten. Fokkers, hondenmensen en trainers weten dat.
tjoppie schreef:Wendy_Komen schreef:Maar dan ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die zeggen afspuiten:
Als dit een tekkel (noem maar even een ras) was geweest, die dus ook hetzelfde had gedaan, maar door mindere bijtkracht enkel een wond had veroorzaakt bij de pup. Was jullie mening dan hetzelfde geweest?
ja, want ook dan blijft het ongewenst afwijkend gedrag.
spatter schreef:weet je wat nu het aller meest over het hoofd gezien wordt?
heeft iemand wel eens goed naar een westie gekeken?
die honden dragen hun staart recht over-eind en doen die niet gauw naar beneden
mijn ervaring met onze eigen westie was dat honden de taal van de westie nog wel eens fout intreperteerden
dat recht opstaande kwispelende staartje werd nog wel eens als zeer dominant geintreperteerd terwijl de westie gewoon vrolijk kwam aanzetten
verder zijn zelfs westie pups(als het een raszuivere was) behoorlijk brutaal, dat zit in het ras
het zijn terriers, gefokt voor zelfstandig het hol ingaan en doden
ik heb zo'n vermoeden dat het westie pupje weinig onderdanig gedrag heeft vertoond in de ogen van de stafford
niet dat dat een reden zou mogen zijn om aan te vallen , dat zeker niet
en diegene die vroeg of ik een tekkel met zulk gedrag had in laten slapen, zeker weten![]()
ieder dier wat agressief gedrag vertoond hoort niet tussen mensen en andere dieren te wonen
in mijn idee maakt het niks uit of dit nu een agressieve nandoehaan, gans, hond of desnoods kat is
die hoort niet tussen mensen en andere dieren
kun je zo'n dier een plekje bieden waar hij vrij en blij de ruimte heeft oké maar zo'n dier dan maar aanlijnen, muilkorven, opsluiten enz, nee, dat is geen leven voor zo'n dier, dan is doden humaner( raar woord in dit geval)
Hhilde schreef:Blijven mensen nu serieus telkens terug komen op dat de hond kwispelde? Zijn mensen in deze tijd nog steeds zo achtergebleven dat ze denken dat kwispelen = blijdschap/vriendelijk? Sorry hoor, maar iedereen weet nu toch ook zo'n beetje dat kwispelen ook stress en spanning kan betekenen? Ik lees in deze discussie iets te vaak dat de hond helemaal geen signalen gaf want hij kwispelde? Godallemachtig, dat is misschien wel het grootste signaal wat hij af had kunnen geven!!
tjoppie schreef:mag ik de namen per PB, want ik ben erg benieuwd of ik dezelfde antwoorden krijg. Ik heb best wat kennissen rondlopen die serieus met verschillende rassen trainen, werk of hobbie gerelateerd. Ik heb ook wat kenissen welke fokken. En bij hun is het antwoord unaniem afmaken.
MamboBeach schreef:Lekker objectief!Daar neem ik nu echt gelijk van aan dat het zo is.

Varekaj schreef:Indien nodig leg ik hem zelfs tegen de grond en hou hem daar tot de andere hond voorbij is, maar hij moet en zal onderdanigheid tonen aan MIJ! Dit werkt heel goed en meestal kalmeert hij dan ook heel snel.
Buiten dat, fokkers zijn ook individuen dus zullen ze allemaal wel een andere mening toebedeeld zijn.
)