Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:51

Ik kom thuis....hamster voor het raam!

Hoe is die truus ontsnapt? ze heeft een plastic kooi (grote ferplast).
Heb nog gecontroleerd op gaten maar de kooi vertoont nergens een scheurtje of iets :o?

Gelukkig kon ik haar zo pakken, ze is nogal mens-gericht :P

xManon_

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:17

Haha wat een verhalen weer :')

Wat raar dat je nog steeds niet weet hoe ze eruit is gegaan Rider01, straks gebeurt het weer en staat net de deur open ofzo. Brr.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:22

Mijn eerste hamster had ik in een aquarium, waar hij dus ook uit bleek te kunnen :+ Werd ik een keer om drie uur 's nachts wakker met een hamster in mijn bed :wow: Dan schrik je je wel even te pletter.

Mijn huidige hamster zit ik een kooi met tralies, alleen die heeft twee deurtjes. Het bovenste deurtje was een beetje lam, maar bleef op zich wel dichtzitten. Op zich :') we waren een keer weggeweest, komen thuis, gaan op de bank zitten. Vraagt mijn vriend "Oh, je hebt de hamster er al uit gelaten?" Nou, nee :? liep ie op de grond rond. Is ie via het bovenste deurtje, over de kooi, via de schoorsteenmantel op een stoel en toen op de grond gekomen :=
mijn vorige bal ging ook regelmatig open. Als je dat niet hoorde kon je daarna dus op hamsterjacht. Gelukkig kan hij nergens echt weg, maar echt handig is het niet als je op de vloer moet liggen omdat ie net buiten bereik onder de bank zit :roll:

Ik had wel een radje in de kooi, maar sinds ik een loopbal heb, vertikt ie het om in het radje te lopen :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:22

Hier is ze gelukkig nog niet ontsnapt :))

Alleen, koop je een mooi huisje voor haar... gaat ze op de vloer slapen -O-

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:24

Ik heb ook een huisje, dat wérd gebruikt. Tot ik een oud parfumdoosje in de kooi zette. Sindsdien is die het huis. Nieuw is beter ofzo :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:28

Blijkbaar niet, nieuwe is van zacht fleece... met fleece lapjes om op te slapen... nee hoor, plastic huisjes met zaagsel zijn de bom... ofzo.

Ach, ben allang blij dat ze haar zandbakje ook daadwerkelijk gebruikt als wc :j dat scheelt zo veel met de geur :j en misschien moet ik haar maar wat keukenpapiertjes geven voor in het fleece holletje ofzo...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:30

Er op zitten is ook veeeeeeeel leuker... :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:57

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:18

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 09:19

Dat ziet er apart uit winsel! Wat raar dat hij niet in een holletje gaat liggen..

Wij hebben sinds 2 weken een schattig rusje. Ze is heel lief en tam. We hebben haar als camel gekocht, maar ze wordt nu helemaal grijs met een streep op de rug! Dat is wel een raar gezicht.
Het maakt mij verder niet uit hoor, als ze maar lief is. Maar het is wel gek. Ik zal wel een voor en na foto maken.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:11

Ohhh dit is niet te geloven.
Ik dacht, ik ga eens kijken of basje niet dood is? Ligt ze gewoon een winterslaap te houden! Ik heb d'r maar langzaamaan opgewarmd en de thermostaat omhoog geschroefd.
Maar god wat was dat schattig zeg :)
Afbeelding
Afbeelding

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:43

Oh wat schattig.. ontwaakt hij dan ook weer??

Wij hebben sinds kort ook hamsters, of eigenlijk mijn dochtertje heeft hammie's, zo noemt ze ze van haar oma gekregen.
We hebben ze heel origineel knabbel en babbel genoemd..
De een is dacht ik een rusje en de ander.. geen idee, het is in ieder geval een albino, want het is niet de flits waardoor zijn ogen rood zijn, dat zijn ze gewoon.
Afbeelding
Ik ben alleen als de dood dat ze bijten, vroeger hadden we ook twee rusjes thuis.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:47

Leuke hamstertjes! Ik kan zo ook niet zien welke het zijn.

Wel weet ik dat roborovski dwerghamsters als enigen geschikt zijn om in -kleine- groepjes gehouden te worden, vanaf jongs af aan, de rest gaat op den duur (vaak na 8 weken) met elkaar op de vuist, tot de dood van 1 van de 2.
Hamsters kunnen het beste apart gehouden worden :=

Voor de rest heb ik dat bijten van dwerghamsters ook ondervonden :+ alleen mijn syr heeft inmiddels bewezen nog veel harder te kunnen bijten :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:51

Als het er twee uit hetzelfde nestje zijn of als ze jong bij elkaar geplaatst zijn kunnen rusjes over het al gemeen gewoon bij elkaar gehouden worden! Er zijn op het hamsterforum daar behoorlijk wat discussies over geweest die ik veel gevolgd heb.. Ik mag aannemen dat het er twee van het zelfde ras zijn, anders hadden ze allang gevochten tot er eentje t niet meer deed.. :+

En het is op de foto te zien geen albino, want de vacht is een beetje grijzig lijkt? Ik denk dat het een wit donker roodoog is, je kunt denk ik beter vergelijken met de kleuren op deze site: http://www.dwerghamster.nl/russische/kl ... /index.php
Ben wel benieuwd als je er mee fokt of je er een pearl oid uit kan krijgen.. (':

Ik raad trouwens wel aan om een extra kooi te kopen voor als ze gaan vechten om ze uit elkaar te houden, voor dan is een klein kooitje goed, maar als je ze uit elkaar haalt natuurlijk wel een grote erbij kopen, dus geen blokker hel (té klein kooitje wat je bij de blokker kunt kopen) ofso .. :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 17:23

Ik meld me weer even :) ga weer bijlezen!
Mijn terra helemaal opnieuw ingericht
En .. het is zooo gaaf geworden !!! <3

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:30

Dat hamstertje lijkt me lilac roodoog of dove.
Ik zou ze wel uit elkaar halen want russen gaan niet goed samen... In de natuur leven ze in koppeltjes (manxvrouw), en 2 van hetzelfde geslacht bij elkaar gaat echt vaak fout.
Het probleem is ook dat je gevechten vaak niet ziet aankomen, maar dat ze wel fataal kunnen zijn.
Dus voor de veiligheid kan je ze best beide een kooi geven ;)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:11

Mijn nieuwe rusje:
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt een ontzettend lief ding van 4 weekjes oud. Ik ben echt helemaal verlieft <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:02

Wat een leuke fotos :D
Maar die 2 die samen zetten, moet je echt uit elkaar halen hoor, rusjes leven in het wild wel samen, maar in gevangenschap niet !!!!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:10

jammer, onze roborovski hamsters vechten steeds met elkaar, dus we moeten ze maar uit elkaar zetten. ;(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:15

Dat is jammer zeg...

Cayden krijgt morgen een nieuw verblijf :D Een terra van 76cm, hij heeft nu een aqua van 60cm :D
Ik moet trouwens zaterdag met Cayden naar de opvang waar hij weg komt, hij heeft een bultje/wratje aan zn poot zitten wat er eerst niet zat, en gisteravond was ie opeens net als een cavia aan het piepen maar dan minder luid...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:38

Afbeelding
Beetje rare foto ik weet het, maar Cayden bijt en daar hou ik niet zo van :D
Tis een slechte foto, de camera is niet zo best, ik probeer morgen met meer licht een betere foto te maken
Je ziet iig wel het bultje zitten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:55

Gisteren heeft Cayden weer veel gepiept, dit doet ie de laatste tijd steeds
Ik heb et opgenomen met mn tel, die bonk ergens in het midden was ik haha, knalde perongeluk met tel tegen glas aan...
Maar gisteravond, vanacht en vanochtend ook weer, heeft ie dus gepiept
Weet Iemand wat dit is ?

http://www.mediafire.com/?cvbracazrm95ybv

Je moet em wel even op downloaden klikken en dan opslaan, dan kun je het horen
Geluid wat harder, want het is niet heel goed tehoren, ik hoop dat iemand mij kan helpen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:43

Oscar heeft een nieuwe kooi
hij had eerst een terrarium van 60*40, maar dit vond ik wat klein
nu heb ik deze kooi:
http://www.google.be/imgres?q=knaagdier ... =52&ty=110
de afmetingen zijn niet veel groter, maar de kooi is hoger, dus 2 extra plateautjes erin, zijn kasteel in het midden, aan de zijkanten zijn loopwiel en brugje, en andere kant nog een loopbuis, een extra huisje op de plateaus, een extra loopwiel op het plateau, en een heel paddock paradise met buizen waar die doorheen kan rennen en klimmen.
en door het kasteel kan hij niet van té hoog vallen.
(die buizen zijn wel een pokkewerkje trouwens, rotding)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:06

Leuk :D

Ik heb net een terrarium opgehaald voor Cayden 76x50x42
Maar toen we em mee namen ( moest van een flat gehaald worden ) zijn de deurtjes er uitgevallen, kapot :(
Dus nu heb ik em omgedraaid, dus nu is ie 76x42x50...
Wel veel loze ruimte zo omdat ie nu 50cm hoog is, maja moet maar

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:41

Mijn nieuwe ventje heeft de naam Jigglypuff gekregen
Afbeelding
Afbeelding
Prima vergelijking toch? :P