Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:28

En zit er door Farmfood dan geen restslachtafval? Ik dacht dat er voor dierenbrok nooit de duurdere vleesdelen werden gebruikt. :)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:45

Marloez schreef:
Oh en ik geloof dat er meer procent aan vlees in zit, want er staat op: waarvan tenminste 20% kip, dus er zal wel meer in zitten. :D

Of staat er 4% vlees en bijproducten van vlees, waarvan tenminste 20% kip? Da's dan 1/5 van die vier procent he...

Een leuke brok heeft zo'n 80% vleesaandeel. Dat het dan nog steeds fors bewerkt is om het droog in een zak te krijgen moet je voor lief nemen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:27

Granen, vlees en dierlijke bijproducten (waarvan tenminste 20% van kip), oliën en vetten, plantaardige bijproducten (0,4% inuline), vis- en -bijproducten, gist, groenten, mineralen.

Gemiddelde analyse: Ruw eiwit 25%, ruw vet 16%, ruwe celstof 2,5%, ruwe as 6,5%, caclium 1,3%, fosfor 0,95%.

Toevoegingen: Vitamine A 13.000 IE/kg, vitamine E (cx-tocopherolacetaat) 150 mg/kg, koper (koper (II) sulfaat, pentahydraat) 10 mg/kg, seleen 0,25 mg/kg.

Dat is exact wat er staat. :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:34

ja,hoofdbestanddeel staat altijd als eerste genoemd,dat zijn dus granen,van van het vlees wat erin zit (al is het 4% bij wijze van),is 20% kip :)

er zit dus geen 20% vlees in jou brokken...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:01

Als het zo onduidelijk op het label staat heb ik er wel mijn bedenkingen bij. Hoeveel vlees? Hoeveel bijprodukten? (lees veren, hersens, ontlasting, hoeven enz) Hoeveel vis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:02

Waar is die analyse van als ik vragen mag, ik mis allerlei belangrijke vitamine en mineralen, oa Vit. B, E en C en ja wat zijn de mineralen? Een verroeste spijker?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:01

Belachelijk eigenlijk dat de ingrediënten nooit eens op een normale manier op de verpakking worden gezet.

Ik kwam er trouwens achter dat onze vorige hond die 17 jaar is geworden Cavom kreeg. Er zitten wel veel granen in maar ik kan toch alleen maar positieve verhalen er over vinden. :)

Wat vinden jullie van deze brok?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:11

Chiqa schreef:
Anna dat is een verstandige keus, geeft toch wel een goed gevoel als je je hond/pup een goede basis kan geven het is immers bepalend voor de rest van zijn leven.

Zeker weten, ik ben ook erg blij met dit topic (en jouw advies in het bullentopic), ik zou eerst voor Cavom gaan niet wetende dat daar ook zoveel granen in zaten.

Ik kan niet wachten tot Daisy er is, en wb. het knuffelen, Kimmie, dat zit wel goed ;)

Marloez, de hond van mijn ouders krijgt Cavom en doet het daar erg goed op. Vandaar dat ik eerst ook aan Cavom dacht.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:15

Onze hond krijgt sinds kort Hill's Prescription Diet, vanwege zijn overgewicht. Bevalt prima!

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:05

mijn honden krijgen cavom brokken, doen ze het super op!
van andere brokken worden ze mager, zit gewoon te weining in voor hun. (mechelse herders) of je moet ze erorm veel van geven maar ja zulke goede eters zijn het ook weer niet.

heb ook nog goede ervaringen met royal canin energy 4800, alleen kleine brokjes en best prijzig :D

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:06

Ik heb een zak orijen puppyvoer besteld. Ben benieuwd of ze die wel lekker vind.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:08

mijn honden krijgen doglover brokken.
is niet in de winkel te koop. speciale verkoop punten wel.
ik vind het super. net zo duur als andere 15 kg is 39,95
maar ze poepen er veel minjder op. en nooit aan de diaree.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:45

Ik heb vanmiddag de Orijen besteld :) . Ik heb eerst maar een 7 kg zak besteld, want ik heb bij 2 kommentaren gelezen dat de honden het echt niet aten en mocht dat bij mijn pup het geval zijn, vind ik het wel erg zonde om meteen een zak van 13,5 kg á 66 :$ te hebben staan die misschien niet gegeten wordt :+ .
Ik heb vanmiddag wel mijn (gekregen) zak Pedrigree puppybrok aan iemand anders cadeau gedaan :o !
Dit is overgens het kleine ding die al die lekkere brokken gaat krijgen <3 :
Afbeelding

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:52

Marloez schreef:
En zit er door Farmfood dan geen restslachtafval? Ik dacht dat er voor dierenbrok nooit de duurdere vleesdelen werden gebruikt. :)

In iedergeval geen restafval wat niet voor menselijke consumptie geschikt is, dus geen beendermeel en andere troep dus geen distructie vlees en toegevoegde kleurstoffen as enz.
Een hond is toch een alleseter als je hond geen last heeft van tandsteen zie ik het probleem niet van toegevoegde granen.
Ik kijk altijd wel naar % vlees. Met
Cavom heb ik ok goede ervaringen, alleen de brokken zijn te groot voor mijn hondje (mix jack russel, gered uit Spaanse dodencel), vandaar mijn voorkeur voor farmfood!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:21

wat een schattig pupje sterre,en wat ruiken ze lekker he als pup??

en verstandig dat je eerst even probeerd met de brokken...zeker zonde om een volle zak te hebben als blijkt dat ze die niet willen eten...

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:37

iemand van jullie toevallig nog een goeie tip tegen vies prut onder de oogjes?

Mijn pupje. Hier kun je ook iets zien wat ik bedoel, beetje in de ooghoek.
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:50

Oogjes schoonhouden en mss even laten nakijken. cavaliertjes hebben vaak korte gebogen neusjes,kan dat het traankanaaltje niet volledig doorgankelijk is. Maar dit kun je altijd even laten controleren.
Mijn pup doet het nog altijd uitstekend op Royal Canin brok, de large junior. Ontlasting is mooi gevormd, niet teveel, groeit goed en glanst mooi. voorlopig gaan we dus gewoon door op dit voer.
De dober thuis die doet het nog altijd prima op de Farmfood. :)
Wat betreft vlees in farmfood een paar reacties hierboven. voor diervoeding wordt meestal slachtafval gebruikt, dit wil daarom niet zeggen dat dit afgekeurd is ofzo, slachtafval moet nog steeds goedgekeurd zijn, maar dit zijn dan de mindere stukken vlees, poten, oren, ingewanden,...

Heeft iemand verder ervaring met de snacks van proline? Heb deze onlangs eens gekocht ivm geen bewaarmiddelen en 100% natuurlijk. Is iig een heel net product. Hond vindt het ook lekker. Daarnaast krijgt hij nog steeds af en toe en varkensoor, pensstaafjes en farmfood kauwbotten. Heel nu en dan een keer gekookte kip met rijst.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:13

Farmfood heeft ook kleine brokjes geschikt voor pups in een 4 kg zak. Veel plezier met je mooie pup!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:03

Ik heb een overzichtje gemaakt van (bijna) alle geperste brokken en belangrijke criteria waarop je de brok kunt beoordelen:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

Kijk bijvoorbeeld naar:
- hoger vleespercentage is beter, hond is carnivoor
- veel granen zijn belastend voor het lichaam, vooral tarwe. Rijst is het makkelijkst verteerbaar.
- sommige fabrikanten stoppen dingen in hondenbrokken die er niet inhoren, zoals suiker of varkensvlees
- hoe meer calorieen hoe minder belastend voor de hond

Er komt ook nog een overzicht van de beste en populairste geexpandeerde brokken.

Wat mij opviel is dat bijvoorbeeld farmfood heel vaak als 'goed' wordt bestempeld, maar vooral hun marketing is goed. De brok bestaat namelijk voor 45% uit graan, terwijl dat erg belastend is voor de hond, vooral tarwe.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:13

dan nog zou farmfood dus 55% vlees bevatten,tov bv de zeer gewaardeerde royal canin (en andere zogenaamde premium merken als hill's ,eukanuba enz),welke maar 20% vlees bevat en verder vol zit met granen en bietenpulp...

dus ja,farmfood is in dat opzicht een "betere" keuze brok...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:17

mijn hond krijgt ook farmfood en 1 a 2 keer inde week vers vlees

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:50

Voor de mensen die barf overwegen... wij bestellen zelf bij Herbie,http://www.herbyvers.nl/ daar kun je gewoon vlees via de website bestellen en je krijgt het geleverd aan huis in vacuüm verpakt, ideaal! Dus niks geen gesleep met koeien haha :D Af en toe doen we er een half pakje smuldier door heen, en dit gaat echt perfect! Daarnaast is www.barfplaats.nl een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:00

Bonny schreef:
en je krijgt het geleverd aan huis in vacuüm verpakt

Sinds wanneer levert herby vacuum verpakt is dat nieuw?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:01

Mijn schotse collie hebben wij ALLES gegeven, van royal canin tot europremium tot pedigree. Rara, het enige dat hij wél at, was de pedigree. We mixen het ondertussen wel al met Royal Canin Selection croc. Hier doet hij het prima op en hij glanst als een spiegel!

Mijn Galgo krijgt RC Selection Croc, beter voor de darmen :D

Mijn ouders hun pup is grootgebracht op pedigree en dat vond ik persoonlijk minder. Haar ouders zijn groot, broertjes en zusjes zijn groot, maar mijn ouders hun teefje is klein gebleven... Heeft het met de voeding te maken? Wie weet?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:21

Chiqa schreef:
Bonny schreef:
en je krijgt het geleverd aan huis in vacuüm verpakt

Sinds wanneer levert herby vacuum verpakt is dat nieuw?

Ja hoor wij krijgen het gewoon in plastic verpakt geleverd, in dozen... kan zo allemaal de vriezer in, bestel jij ook bij Herby dan?