Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:36

pharagirlke schreef:
Dan doe je het toch zoals bij loslopende honden, loopt ie alleen zonder lijntje dan vang je'm en steek je'm int asiel. :) Katteneigenaren zijn nalatig omdat je ze niets kan maken, het mág nl gewoon... Als je een kat neemt hoef je helemaal niet je verantwoordelijkheid op te nemen. Die mag gewoon in andermans tuin schijten van de plitie.

Ik denk niet dat de politie zin heeft om de hele dag achter honderden katten aan te jagen terwijl er nog zo veel andere dingen zijn die ze moeten doen :+ . En een apart team ervoor aannemen kan natuurlijk ook niet want dat is te duur. Ik vind wel dat als je een kat neemt je er verantwoordelijkheid voor moet nemen, maargoed je hebt wel gelijk: het mag allemaal wel :j .

Inney

Pharagirlke: Gaf net aan dat er geen klachten zijn over mij katten. En ja, de meesten mensen weten echt wel dat deze katten van ons zijn. Wij zitten dan ook in een echte kattenbuurt. ;)

Vind honden toch een ander verhaal, sorry. En ik snap best dat jij zo denkt. Maar ik heb het hier over Míjn geval. En dat is dat ze op het schuurdak blijven, en gewoon op de straten, grasvelden. En ja, dat weet ik redelijk zeker, omdat mijn kat zat te bibberen van angst in die vreemde achtertuin.

Pistasche

pharagirlke schreef:
Dan doe je het toch zoals bij loslopende honden, loopt ie alleen zonder lijntje dan vang je'm en steek je'm int asiel. :) Katteneigenaren zijn nalatig omdat je ze niets kan maken, het mág nl gewoon... Als je een kat neemt hoef je helemaal niet je verantwoordelijkheid op te nemen. Die mag gewoon in andermans tuin schijten van de plitie.

Pistasche: net zoveel als het voor een eigenaar van de kat zelf is om zn kat bij zich te houden. Ik drop mijn hond ook niet in jouw tuin toch? Ik heb ook geen controle over de gedachtengang van mijn honden dus ik houd ze in mijn tuin

Inney: kennelijk niet want je moet er andere mensen mee lastig vallen omdat jouw tuin te klein is naar jouw mening.. De eigenaren van de katten die hier lopen kan ik ook niet aanspreken, ze hebben immers geen halsband met naamplaatje aan :x Zo slim zijn ze dan ook weer wel...

Het gaat hier niet om honden, maar om katten. Honden lopen nou eenmaal niet los buiten en als het gebeurt, dan leg ik me erbij neer. Er lopen hier zovaak honden in de tuin en leggen een drol. Nou wát een probleem zeg, ik zou bijna een hekel krijgen aan de hondeneigenaren :roll:
Nou niet dus, ik pak een zakje ruim het op. Jammer dan, kan de eigenaar ook niets aan doen.

Marjo

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:37

Euhh, Pistache, als een hond bij ons in de tuin schijt, reken maar dat de eigenaar het mag opruimen :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:37

Diablo schreef:
Inney schreef:
Moet zeggen dat ik persoonlijk meer last heb van die smerige hondendrollen overal. Maar dat is mijn mening. Ben dan ook een katteneigenaar.

Dat vind je dus kennelijk vervelend. Kun je je dan voorstellen dat er ook mensen zijn die het vervelend vinden dat de buurtkatten hun tuin als kattebak gebruiken?

Ja, dat geef ik ook aan, dat ik dat ook kan begrijpen. Maar ik spreek dan ook vanuit mijn katten, mijn omgeving ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:38

Juist, onze omheining voor de honden heeft al zat gekost, moet ik ook nog extra gaan dokken omdat een ander niet nadenkt over hoe die zijn kat bij zich kan houden vóór dat ie er aan begint.

Dewii: ze gaan ook rond voor honden dus waarom niet voor katten? Desnoods met verdovingspijltjes. Doen ze met sommige honden ook.

inney: waarom is een hond een ander verhaal?

pistasche: jawel, want een paar blz eerder wel zeiken dat mijn hond een kat op vrat... Tja, houd ze in je tuin dan heb je dat niet. Als je weet van wie die hond is kan je rustig de politie bellen. Daar doen ze wat aan. Aan die rotkat die hier alle vijf goed zit te krijsen niet. Maar goed, die oplossing heb ik nu ook wel. Laat gewoon de honden buiten vanaf nu :x En de eerste katteneigenaar die komt klagen mag opdraaien voor al mijn konijnen en cavia's en mag zijn of haar nummer geven om elke drol te komen opruimen :j

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:39

Marjoow schreef:
Euhh, Pistache, als een hond bij ons in de tuin schijt, reken maar dat de eigenaar het mag opruimen :=

Nou dus, wat wil je daarmee zeggen? Is het tegenwoordig vanzelfsprekend dat we niets meer voor elkaar doen. Als jij daar blij van word moet je dat vooral zo houden. Ik vind dat niet vanzelfsprekend, hun houden rekening met mijn kat en die mag lekker rondlopen in hun tuin. Dan doe ik daar wat voor terug. Waarom zou ik moeilijk gaan doen om zoiets kleins ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:39

Omdat die over het algemeen niet over schuudakken wandelen, en in achtertuinen komen. En die niet los rondlopen. Als zou het wel zo zijn, tjah, zal ik me er aan aanpassen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:40

Tsja, dat weet ik dan verder ook niet. Ik hoor bijna nooit iets over honden die in het asiel gegooid worden eigenlijk. De asielen zitten meestal al wel bomvol kittens die door mensen zonder verstand ervan gefokt zijn of aan de kant van de weg gezet zijn. Wat dat betreft is het wel krom ja, maar dat zijn de regels hier in NL wel vaker.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:40

pharagirlke schreef:
Juist, onze omheining voor de honden heeft al zat gekost, moet ik ook nog extra gaan dokken omdat een ander niet nadenkt over hoe die zijn kat bij zich kan houden vóór dat ie er aan begint.

Dewii: ze gaan ook rond voor honden dus waarom niet voor katten? Desnoods met verdovingspijltjes. Doen ze met sommige honden ook.

inney: waarom is een hond een ander verhaal?

pistasche: jawel, want een paar blz eerder wel zeiken dat mijn hond een kat op vrat... Tja, houd ze in je tuin dan heb je dat niet. Als je weet van wie die hond is kan je rustig de politie bellen. Daar doen ze wat aan. Aan die rotkat die hier alle vijf goed zit te krijsen niet. Maar goed, die oplossing heb ik nu ook wel. Laat gewoon de honden buiten vanaf nu :x En de eerste katteneigenaar die komt klagen mag opdraaien voor al mijn konijnen en cavia's en mag zijn of haar nummer geven om elke drol te komen opruimen :j

Ik heb dat niet gezegd, ik heb juist gezegd. Als een hond een kat opeet (natuur), dan is het zo daar kan niemand wat aan doen. Dus wat je nu zegt klopt het niet helemaal :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:41

Pistasche schreef:
Marjoow schreef:

Nou dus, wat wil je daarmee zeggen? Is het tegenwoordig vanzelfsprekend dat we niets meer voor elkaar doen. Als jij daar blij van word moet je dat vooral zo houden. Ik vind dat niet vanzelfsprekend, hun houden rekening met mijn kat en die mag lekker rondlopen in hun tuin. Dan doe ik daar wat voor terug. Waarom zou ik moeilijk gaan doen om zoiets kleins ;)

Omdat dat bij mij niet het geval is. Hoe jij het zegt, klinkt het alsof je alles maar moet accepteren. Dus als er zo een kat bij ons de tuin in schiet, mijn cavia opeet. "Ach, kun je niets aan doen".

Reken maar dat die eigenaren dan wél weten wat ze aanrichten. Want het is te zot voor woorden, dat die katten alles mogen omdat "het niet anders kan".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:41

Pistasche: Neen jij hebt kennelijk niet gelezen, het gaat niet puur om jou maar om dit topic.. Een paar pagina's terug ging het zelfs zo ver dat mijn hond afgemaakt zou moeten worden of gemuilkorft omdat ze een kat tussen hadden.. ;) En daar gaat het hem voor mij net om, als die van mij wat doet dan is het gezeik en loop ik die kans ook nog (al heb ik daar zwaar mijn twijfels bij of dat in België inderdaad zo zal gaan) maar een kat... Die mag alles! Zelfs mijn konijnen opvreten want da's natuur. :)

Dewii: hier gebeurt dat regelmatig.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:43

Marjoow schreef:
Omdat dat bij mij niet het geval is. Hoe jij het zegt, klinkt het alsof je alles maar moet accepteren. Dus als er zo een kat bij ons de tuin in schiet, mijn cavia opeet. "Ach, kun je niets aan doen".

Reken maar dat die eigenaren dan wél weten wat ze aanrichten. Want het is te zot voor woorden, dat die katten alles mogen omdat "het niet anders kan".

Ik zou dat wel accepteren, bij ons is het ook gebeurt (met een konijn). Nou wat wil ik eraan doen, de eigenaren de schuld geven? Die konden toch ook niet weten dat die kat op mijn konijn uit was. Ik had hem maar beter moeten afschermen. Ik vind dat katten gewoon lekker buiten moeten kunnen lopen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:43

pharagirlke schreef:
Pistasche: Neen jij hebt kennelijk niet gelezen want wat ik zeg klopt helemaal. Een paar pagina's terug ging het zelfs zo ver dat mijn hond afgemaakt zou moeten worden of gemuilkorft omdat ze een kat tussen hadden.. ;)

Dewii: hier gebeurt dat regelmatig.

Maar dat hebben anderen gezegd, niet ik. Ik heb zelf gezegd dat ik vind dat dat weleens kan gebeuren.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:44

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kat zoiets deed. Dan zou binnenhouden zeker een optie zijn.

Pharagirlke. Vind dat je nogal ongevoelig reageerd op jouw hond die die kat opvrat. Weet niet of dat toen ook zo het geval was, maar nu komt het op me over als: Ja. Mijn hond heeft een kat opgevreten. So what? Niet mijn probleem. (nogmaals, weet niet of dat toen echt zo was)
Vind ik behoorlijk ongevoelig. HOe zou jij het vinden dat jouw hond werd opgevreten door mijn kat (als dat zou kunnen dan.) En dat je misschien afgemaakt moest worden vind ik idd ver gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:44

Wij zitten ons heel eerlijk gezegd echt helemaal suf te lachen om deze discussie. Zal vast heul onrespectvol overkomen, maar sommigen draven wel heel erg door, hoor. ;)

Bokt is echt erg. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:45

Pistasche schreef:
Marjoow schreef:

Ik zou dat wel accepteren, bij ons is het ook gebeurt (met een konijn). Nou wat wil ik eraan doen, de eigenaren de schuld geven? Die konden toch ook niet weten dat die kat op mijn konijn uit was. Ik had hem maar beter moeten afschermen. Ik vind dat katten gewoon lekker buiten moeten kunnen lopen.

Pardon? Die katten mogen best buiten lopen, maar zodra ze bij mijn cavia's in de buurt komen krijgen ze een bak water over zich heen. Simpel. Uit de buurt.

Zodra mijn cavia's door andermans dieren omkomen, ga ik zeker een schadeclaim eisen. Waarom? Omdat ze maar moeten realiseren dat niet alles zomaar kan.

Draai het om, jij hoeft jezelf toch ook niet te beschermen tegen verkrachters/moordenaars?

Diablo

pharagirlke schreef:
Pistasche: Neen jij hebt kennelijk niet gelezen want wat ik zeg klopt helemaal. Een paar pagina's terug ging het zelfs zo ver dat mijn hond afgemaakt zou moeten worden of gemuilkorft omdat ze een kat tussen hadden.. ;)

Maar Pistasche zei dat niet, dat klopt wel. Het is inderdaad ook eerder in dit topic gezegd dat honden afgemaakt of minstens gemuilkorfd zouden moeten worden omdat ze een kat hadden gegrepen in hun eigen tuin. Slaat natuurlijk nergens op.

En er is ook al gezegd dat honden waarschijnlijk ook kinderen gaan bijten, als ze een kat te grazen hebben genomen.

Marjo

Twiggy2008 schreef:
Wij zitten ons heel eerlijk gezegd echt helemaal suf te lachen om deze discussie. Zal vast heul onrespectvol overkomen, maar sommigen draven wel heel erg door, hoor. ;)

Bokt is echt erg. :D

Voeg je toe aan een discussie als je iets inhoudelijks te melden hebt. Verdedig je standpunt met argumenten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:46

Inney: zo reageren de katteneigenaren hier al heel de tijd: "ja mijn kat heeft een cavia op gevreten, so what? Niet mijn probleem, had je'm moeten afschermen. Nou prima, dan doe ik ook zo. :j

En hoe ik me voelde toen een of andere rotkat mijn konijnen op vrat? KLOTE! Maar niemand die daar iets om gaf he? Of wel soms? Want die verrekte katten lopen hier nog steeds! Maar dat mag allemaal, da's "natuur". Nou mijn hond die achter een kat gaat is ook natuur :j Jacks en labradors zijn jachthonden.

En ik vond het ook klote dat ze dat dier verscheurd hebben want ik mocht het nog opruimen ook... Dat arme dier heeft geleden enkel omdat een katteneigenaar zegt "nou mijn tuin is niet groot genoeg en ik wil dat ze een fijn leven hebben". Ja, zal dat dier beslist fijn gevonden hebben...

Diablo: klopt, had hem ook effe aangepast omdat ik zag dat het fout ging over komen maar was te laat :D Doelde dus op het topic en niet op haar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:46

Marjoow schreef:
Voeg je toe aan een discussie als je iets inhoudelijks te melden hebt. Verdedig je standpunt met argumenten.

Meid, ik heb mijn standpunt allang eerder gemeld in dit topic. Lees 'm eens goed door, zou ik zeggen, voordat je wat op mij aan te merken hebt. ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:47

Citaat:
Zodra mijn cavia's door andermans dieren omkomen, ga ik zeker een schadeclaim eisen. Waarom? Omdat ze maar moeten realiseren dat niet alles zomaar kan.
[quote

Ben ik met je eens. Sta je helemaal in je recht. Maar het gaat in de meeste gevallen gewoon goed. Moeten we dan uit voorbaad katten binnenhouden, of in onze tuin houden, omdat het wel eens kan gebeuren? Het kan ook gebeuren dat bv. een hond een kind bijt als hij losloopt. Moeten daarom alle honden maar aan de lijn blijven lopen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:47

Twiggy2008 schreef:
Marjoow schreef:

Meid, ik heb mijn standpunt allang eerder gemeld in dit topic. Lees 'm eens goed door, zou ik zeggen, voordat je wat op mij aan te merken hebt. ;)

Maar waarom moet je dan zo'n bericht plaatsen? Voegt niets toe. En als je al zoiets hebt, kom dan op met argumenten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:48

Twiggy2008 schreef:
Marjoow schreef:

Als je verder niets te melden hebt lees dan gewoon mee, ben het geheel eens met Marjoow ongeacht of je je standpunt al gemaakt hebt of niet.

inney: ja, dat moet al. Honden moeten verplicht aangelijnd tenzij in de losloop veldjes. Als mensen zich daar niet aan houden zijn ze strafbaar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:48

Inney schreef:
Pharagirlke. Vind dat je nogal ongevoelig reageerd op jouw hond die die kat opvrat. Weet niet of dat toen ook zo het geval was, maar nu komt het op me over als: Ja. Mijn hond heeft een kat opgevreten. So what? Niet mijn probleem. (nogmaals, weet niet of dat toen echt zo was)
Vind ik behoorlijk ongevoelig. HOe zou jij het vinden dat jouw hond werd opgevreten door mijn kat (als dat zou kunnen dan.) En dat je misschien afgemaakt moest worden vind ik idd ver gaan.

Ik vind het minstens zo ongevoelig dat het katteneigenaren het niets kan schelen dat hun kat op een wel heel nare manier aan hun eind kan komen.
En ik vind het ook ongevoelig dat katteneigenaren het niet erg vinden dat ze konijnen, kippen of wat dan ook vermoorden in andermans tuin. Ja, mijn kat heeft een konijn opgevreten, so what?

Precies hetzelfde hoor.....