lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:26

Ik ben benieuwd naar filmpjes, wil Kimmie wel zien dartelen, het lekkere kind. :+:

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:28

kimmie261 schreef:
en kimmie was niet heel ziek hoor toen ik haar wegbracht voor het infuus..voordat dáár weer over gespeculeerd gaat worden...

Er wordt helemaal niet gespeculeerd. :? Kijk, ik snap dat je het enorm zwaar hebt, maar dan hoef je nog niet de mensen af te snauwen die het beste met jullie voor hebben, je enorm veel sterkte wensen, maar wel een kritische noot plaatsen.

Mogen we hier alleen nog maar ja en amen zeggen en alleen maar zeggen dat je de juiste keuze maakt?

Verder houd ik erover op, maar houd even in je achterhoofd dat de mensen die het misschien niet direct eens zijn met jouw manier van handelen alsnog het beste met kimmie voor hebben, het voor jou ook verschrikkelijk vinden en je een warm hart toedragen. :)

Je hoeft hier niet op te reageren (dat is overigens een algemene opmerking :D), daar gaat dit topic niet over :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 23:34

Cayenne schreef:
Steeds voor de spoeling voelt Kimmie zich niet lekker, dat geeft Femke zelf ook aan.
Op dat moment is ze zichzelf dus aan het vergiftigen.

daarom schreef ik voordat er weer gespeculeerd wordt dat ze steeds niet helemaal lekker is,voor je het weet is ze steeds dood en doodziek....
daarnaast begrijp ik nog steeds niet waar het vandaan komt dat kimmie steeds keer op keer gespoeld gaat worden...echt niet....

óf ik moet dat ergens geschreven hebben,óf daar wordt voor de gemakkelijkheid maar vanuit gegaan...

het per ongeluk 1x laten spoelen,lijkt el de meest egoistische doodzonde te zijn geweest die ik gemaakt kan hebben,nou ik vraag me af,of iedereen met een kreupel paard waarbij artrose geconstateerd is,die meteen laat afmaken bij nog een keer kreupel worden,of toch nog een keer een veearts laat komen,of iets anders probeerd...tenslotte is ook dat ongeneeslijk...

erg pijnlijk moet ik wel zeggen....

sjaslique

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:40

Al huilend heb ik je topic doorgelezen. Wat een intens triest nieuws. Zo'n enorm lieve en leuke schat die op zo'n oneerlijke manier bij je weggehaald wordt. Machteloos toekijken hoe je hondje nog zo rondloopt en speelt, terwijl je de weet hebt dat ze zo ziek is. Ik kan me voorstellen dat het een intens moeilijke beslissing is en ik wil je dan ook alle sterkte toewensen. Probeer nog zoveel mogelijk te genieten van die schat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:41

Ach mensen, op dit moment is er maar 1 iemand in dit topic die uiteindelijk de beslissingen maakt en dat is kimmie261 zelf. En ik denk dat ze PRIMA in staat is die laatste beslissing zelf te maken, wanneer zij er klaar voor is en wanneer zij het moment juist acht.. en buiten dat denk ik dat ze al genoeg verdriet heeft zonder dat mensen, die de situatie NIET direct kennen en NIET direct met eigen ogen gezien hebben, haar beslissingen in twijfel trekken of zelfs, onbedoeld wellicht, speculeren over eea. Degene die er middenin zit kan doorgaans toch beter oordelen dan de mensen die mijlenver wonen en de hele puppylief nog nooit in het echt gezien hebben (bij wijs van spreke).

Nogmaals sterkte Femke, het is een ontzettend lastige situatie en een moeilijke beslissing die genomen moet worden.. en ik heb er het volle vertrouwen in dat jij prima weet wanneer welke beslissingen genomen moet worden, en wat het beste is.. beter dan wie dan ook hier.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:42

Het zou fijn zijn als er nou eens een topic niet wordt verziekt door speculaties/afkeuring/ondertoontjes etc.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:07

kimmie261 schreef:
het snijdt gewoon door je ziel,wij hebben geen kinderen,en ik hou van mijn honden alsof het mijn kinderen zijn,ziels en zielsveel...

en dan vinden er mensen dat je wel even zomaar een knoop doorhakt,niet verder zoekt,niet probeerd,nee hoor,slaap maar in...

ik kán het niet,ik vecht zover het kan voor mijn hondenbaby...

zoals een moeder voor een kindje zou doen...

Hier schiet me dus een brok van in mijn keel, want wederom zoveel herkenbaarheid!
Ik heb helaas ook geen kinderen mogen krijgen en dan snap ik als geen ander dat je alles,alles voor je diertjes over hebt.
Ik zie het zo vaak oom me heen gebeuren, mensen die net zo knettergek van hun dieren zijn, maar een stuk makkelijker worden als er dan eenmaal kinderen komen.
Die mensen laten hun hondje misschien sneller inslapen of doen ze weer weg als kindlief allergisch blijkt te zijn.
Of, wat vaak onder het mom van bovenstaande gebeurt, het dier is niet meer zo leuk, is lastiger en je hebt er tijd voor nodig die nu naar de kids moet.

Nou, wij dus als mensen die geen kinderen hebben, voelen het dus nog steeds zo als zovele die dat ook ooit zo voelde tot de koters kwamen.
Vraag me dan ook vaak als als kindlief ernstig ziek zou worden er ook meteen met behandelen gestopt zou worden (Jehova's doen dat), maar wat zou de rest doen, want prikken in kleine tere kinderlijfjes word door de kleintjes ook meestal niet als prettig ervaren en gaat gepaard met flink gejammer en gejank.
Dus ook daar dan maar mee stoppen????????????

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:12

wat een klote zooi Femke.... ik begrijp heel goed hoe je je voelt, verscheurd.... hoe kun je je meisje nou laten gaan?

het hoeft nu dus ook nog niet, zolang dit oke voelt, is het oke, je weet het wel wanneer de tijd er is, en dat zal zwaar heel zwaar zijn, maar voor nu? geniet van die kleine drol, elke dag nu, is een blijvende herinnering... helaas moet je het daar straks mee doen, daarom NU nog even sparen en genieten.

heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Kimmie....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:15

Ik denk dat ik in het geval van de TS eerder de knoop had doorgehakt maargoed, dat ben ik.
Dat wil niet zeggen dat wat de TS doet fout of goed is, het is háár manier.
Zij is de enige die Kimmie straks iedere dag moet missen dus het is ook alleen haar beslissing wat ze doet(en uiteraard die van haar man/vriend).
Wat ik erg jammer vind is dat er zelfs als er zo'n topic gemaakt wordt waaruit je duidelijk merkt dat de TS kapot is van verdriet, er oordelen worden gegeven.
Dat JIJ het wellicht anders zou doen is prima maar ga niet op zo'n moment kritiek leveren op iemand die compleet aan haar emotionele tax zit.

Lieve TS, ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met alles wat komen gaat.
Uiteindelijk is het jouw hond, jouw baby, jouw verdriet en ook jouw beslissing.
Als het voor jou goed voelt dan is het goed, dat is het enige wat nu telt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:19

Onassa schreef:
Nou, wij dus als mensen die geen kinderen hebben, voelen het dus nog steeds zo als zovele die dat ook ooit zo voelde tot de koters kwamen.
Vraag me dan ook vaak als als kindlief ernstig ziek zou worden er ook meteen met behandelen gestopt zou worden (Jehova's doen dat), maar wat zou de rest doen, want prikken in kleine tere kinderlijfjes word door de kleintjes ook meestal niet als prettig ervaren en gaat gepaard met flink gejammer en gejank.

Sorry, ik wil hier toch even op reageren aangezien vooral een kant de discussie lijkt gaan te houden nu en er nu ook namens mij wordt gesproken.

Ik ben ietsjes ouder dan jij en heb ook geen kinderen en ben stapelgek op mijn honden. Maar ik zie mijn honden absoluut niet als mensenbaby's en wil ze daar ook op geen enkele manier mee vergelijken, laat staan ze zo behandelen.

Wat Femke doet is vooral haar keuze en zij moet doen waar zij zich goed bijvoelt.
Zelf zou ik een andere keuze maken als de situatie uitzichtloos was en dit soort keuzes heb ik in het verleden ook wel degelijk gemaakt.
(voordat mensen daar weer over beginnen) en dat is mijn keuze.

Jammer dat mensen sommige posten zo negatief opvatten. Bij mij zijn juist de mensen die wat verder af staan en daardoor wat nuchterder de situatie kunnen bekijken van grote steun geweest in dit soort zaken.
TS heeft nu aangegeven daar niet op te zitten wachten wat haar goed recht is, maar de mensen die vinden dat zulk soort posten in eerste instantie helemaal niet gemaakt hadden mogen worden houden deze discussie in stand.

Denk dat iedereen het er wel over eens is dat het Femke haar pup en dus Femke haar keuze en verantwoording is en dat dat verder niets met een slechte baas zijn te maken heeft of het wel of niet alles over hebben voor je hond.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:24

ThePast03 schreef:
Onassa schreef:

Sorry, ik wil hier toch even op reageren aangezien vooral een kant de discussie lijkt gaan te houden nu en er nu ook namens mij wordt gesproken.

Uhhhh, namens jou word gesproken, hoe bedoel je dat????

Ik hoop gewoon dat de mensen haar respecteren.
Ik geloof niet dat ze waar dan ook gevraagt heeft hoe een ander het zou doen, dus heeft ze nu ook weinig aan die reakties die ze nu wel ongevraagt krijgt.
Hier zit een vrouw die kapot gaat van verdriet....die steun nodig heeft en niet de meniing van mensen die er een andere kijk op hebben anders had de topic titel wel anders geweest, meer in de trand van "mijn hond is ongeeslijk ziek, wat zouden jullie doen" om maar een voorbeeld te geven.
Dus kom op...begrijp haar en steun haar en laat de rest achterwege, moet toch niet teveel gevraagt zijn lijkt me???

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:31

voor de mensen die denken dat ik alleen maar een egoistische doos ben,die alleen maar aan mezelf denkt,jammer dat jullie niet bij de gesprekken zijn geweest,die afgelopen week met 3 artsen gevoerd zijn,want oooo,dat die zijn reeel en eerlijk,en we hebben alle kanten besproken,de realistische kant,en de emotionele kant ( gek genoeg schijnen dierenartsen meer moeite en meer emotioneel medeleven te hebben,als sommige mensen hier,lijkt wel)..

gelukkig mag ik met bijna 40 jaar oud,en met al diverse ingeslapen honden en een redelijk nuchtere kijk op dingen wel zeggen,dat ik echt niet alleen maar emotioneel denk,hoe moeilijk ook op dit moment,want,ja elke cel in mijn lichaam schreeuwt het uit...

dus ja,ik bekijk het ook van een andere kant...echt en heus..was nog niet helemaal van het padje af...

en ook kan ik mededelen dat de realistische kant geheel besproken is met de 2 dierenartsen die straks voor de loodzware kant staan om frummel in te laten slapen,iets waar beide echt héél erg tegenop zien.... ;(
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-05-09 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:32

ThePast03 schreef:

Onassa schreef:

Ik geloof niet dat ze waar dan ook gevraagt heeft hoe een ander het zou doen, dus heeft ze nu ook weinig aan die reakties die ze nu wel ongevraagt krijgt.
Hier zit een vrouw die kapot gaat van verdriet....die steun nodig heeft en niet de meniing van mensen die er een andere kijk op hebben anders had de topic titel wel anders geweest, meer in de trand van "mijn hond is ongeeslijk ziek, wat zouden jullie doen" om maar een voorbeeld te geven.
Dus kom op...begrijp haar en steun haar en laat de rest achterwege, moet toch niet teveel gevraagt zijn lijkt me???

ik begrijp wel wat je zegt hoor, maar ik vind dat er gewoon respectvol gereageerd word, en soms kan het wel helpen, als een buitenstaander iets anders zegt, twe ebenen even op de grond, even objectief gezien enz..
Femke wil dat niet, kan daar niks mee, prima, dan moet men niet doorgaan, zeker mee eens, maar ik vind dat men wel mag zeggen wat hij/zij wil op dit moment ( binnen grenzen dus en dat gebeurt ook)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:35

Onassa schreef:

Je begint met: Nou, wij dus als mensen die geen kinderen hebben. Dan heb je het dus ook over mij. ;)

Mij punt is juist dat de mensen die deze discussie blijkbaar niet willen hem zelf in stand houden. Die blijven er op terug komen, niet degene die in eerste instantie even de andere kant lieten zien.

Mijn steun heb ik haar al veel eerder in dit topic gegeven, evenals een link waarvan ik dacht dat ze er misschien wat aan kon hebben.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:35

Onassa schreef:
Hier schiet me dus een brok van in mijn keel, want wederom zoveel herkenbaarheid!
Ik heb helaas ook geen kinderen mogen krijgen en dan snap ik als geen ander dat je alles,alles voor je diertjes over hebt.
Ik zie het zo vaak oom me heen gebeuren, mensen die net zo knettergek van hun dieren zijn, maar een stuk makkelijker worden als er dan eenmaal kinderen komen.
Die mensen laten hun hondje misschien sneller inslapen of doen ze weer weg als kindlief allergisch blijkt te zijn.
Of, wat vaak onder het mom van bovenstaande gebeurt, het dier is niet meer zo leuk, is lastiger en je hebt er tijd voor nodig die nu naar de kids moet.

:n alsof mensen met kinderen minder om dieren geven dan mensen zonder?
de hele discussie is hier ergerlijk over wat wel en niet te doen door allerei mensen en dan als vuurpijl ,komt er direkt nog een leuke om de hoek zetten
de mensen met kinderen geven minder om hun dieren aan gevoel dan mensen zonder kinderen :( :n

nogmaals veel sterkte femke en geniet ervan van de tijd die je nog hebt :(:)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:43

.......zucht

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:44

kimmie261 schreef:
voor de mensen die denken dat ik alleen maar een egoistische doos ben,die alleen maar aan mezelf denkt,jammer dat jullie niet bij de gesprekken zijn geweest,die afgelopen week met 3 artsen gevoerd zijn,want oooo,dat die zijn reeel en eerlijk,en we hebben alle kanten besproken,de realistische kant,en de emotionele kant ( gek genoeg schijnen dierenartsen meer moeite en meer emotioneel medeleven te hebben,als sommige mensen hier,lijkt wel)..

Niemand vind je een egoistische doos en niemand heeft beweerd dat je een slechte hondenbaas bent of niet alles over zou hebben voor je hond.
De mensen die de andere kant even hebben aangehaald (en waarover nu voornamelijk door de mensen die dat niet vinden kunnen wordt doorgegaan) leven juist ook emotioneel met je mee.
Dat zijn mensen die in het verleden juist ook zelf hiermee zijn geholpen.
Jammer dat je denkt dat die mensen niet emotioneel met je meeleven, maar ik kan me voorstellen dat je dat denkt als je zoveel voor je kiezen hebt. :(:)

Hopenlijk houden nu beide partijen op met deze discussie.
Sterkte nogmaals en een knuffel voor Kimmie.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:44

Met wij had ik het over Femke en ikzelf.
En ik zeg niet dat iedereen zo is, maar ik zei dat ik het om me heen geregelt heb zien gebeuren irl,vrienden, kennissen en familie, dus voel je daarop niet aangesproken hoor.

Ik hou hier verder over op, want ieder woordje word op een weegschaal gelegt en verkeerd geinterperteerd.
Het is gewoon moeilijk in andermans boeken lezen.

Ik wil hier gewoon Femke een hart onder de riem steken zoals gelukkig het mereldeel dat doet in de hoop dat ze er iets steun uit kan halen, de wetenschap dat er in je grootste verdriet en onmacht met je meegeleefd word is denk ik nu het belangrijkst.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:47

Onassa schreef:
Met wij had ik het over Femke en ikzelf.
En ik zeg niet dat iedereen zo is, maar ik zei dat ik het om me heen geregelt heb zien gebeuren irl,vrienden, kennissen en familie, dus voel je daarop niet aangesproken hoor.

Ik hou hier verder over op, want ieder woordje word op een weegschaal gelegt en verkeerd geinterperteerd.
Het is gewoon moeilijk in andermans boeken lezen.

Ik wil hier gewoon Femke een hart onder de riem steken zoals gelukkig het mereldeel dat doet in de hoop dat ze er iets steun uit kan halen, de wetenschap dat er in je grootste verdriet en onmacht met je meegeleefd word is denk ik nu het belangrijkst.

en zo is het... Y;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:51

@ThePast03...mwa..zoek maar eens op dit topic met de zoekmachine,en zie wat mensen in HK topics over mij schrijven,jawel...daar kan je fijn ongenuanceerd lezen dat ik een egoiste ben..

want ja,ik heb kimmie 1x een infuusje laten geven,schandelijk en egoistisch..

en weet je,ik moet dit soort dingen helemaal niet lezen in deze emotionele draaimolen waar we ons de afgelopen dagen in bevinden...

maar kan je wel vertellen...doet heeeeel veel pijn dat te lezen....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:54

kimmie261 schreef:

Ag, das maar net hoe je t opvat natuurlijk. Jij voelt je er fijn en prettig bij, dan is het toch oke ? t is jou beestje en jij bepaalt t allemaal. En ieder doet t anders, denk niet dat jij je daar echt druk om moet maken. k ken je verder niet, maar andere bokkers wel. En die zeggen allemaal dat je prima een goede keuze kan maken.

Kimmie voelt zich goed met dat infuusje, prima toch :) ? En jij voelt je er ook goed bij, dubbel prima dus :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:56

nou kimmie ik vindt je helemaal niet egoistisch.
Ik zou precieds het zelfde gedaan hebben, niemand die er aan moet denken
om zon kleine meid in te moeten laten slapen.
En aan al je berichten te lezen weet je heel goed waar je mee bezig bent en als het voor kimmie niet meer kan dat je dan stopt.
Nogmaals heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:57

en bovendien, je Da staat achter je neem ik aan? ze zal heus wel eerlijk zijn in haar oordeel :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:57

XoNo schreef:
kimmie261 schreef:
en kimmie was niet heel ziek hoor toen ik haar wegbracht voor het infuus..voordat dáár weer over gespeculeerd gaat worden...

Er wordt helemaal niet gespeculeerd. :? Kijk, ik snap dat je het enorm zwaar hebt, maar dan hoef je nog niet de mensen af te snauwen die het beste met jullie voor hebben, je enorm veel sterkte wensen, maar wel een kritische noot plaatsen.

Mogen we hier alleen nog maar ja en amen zeggen en alleen maar zeggen dat je de juiste keuze maakt?

Verder houd ik erover op, maar houd even in je achterhoofd dat de mensen die het misschien niet direct eens zijn met jouw manier van handelen alsnog het beste met kimmie voor hebben, het voor jou ook verschrikkelijk vinden en je een warm hart toedragen. :)

Je hoeft hier niet op te reageren (dat is overigens een algemene opmerking :D), daar gaat dit topic niet over :n

Ho ho, ik vind helemaal niet dat ze mensen afsnauwt, en ook al zou ze dat doen dan is het helemaal niet zo gek in deze omstandigheden, hond kan elk moment dood gaan, al nachten gaan slaap, dagen slecht gegeten.

Kimmie hou de moed er in en geniet van je pup zolang het nog kan.
Er zullen altijd wel negatieve berichten komen, logisch want niet iedereen denk hetzelfde en dat is heel normaal.
Blijf doen wat jou en je DA het beste lijkt.

Natuurlijk willen we filmpjes zien, ik althans. :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 01:01

kimmie261 schreef:
@[*olduser*]...mwa..zoek maar eens op dit topic met de zoekmachine,en zie wat mensen in HK topics over mij schrijven,jawel...daar kan je fijn ongenuanceerd lezen dat ik een egoiste ben..

en weet je,ik moet dit soort dingen helemaal niet lezen in deze emotionele draaimolen waar we ons de afgelopen dagen in bevinden...

maar kan je wel vertellen...doet heeeeel veel pijn dat te lezen....

Ok, dat wist ik niet. Dacht dat je de mensen in dit topic bedoelde.
Over die mensen die dat achter je rug om schrijven heb ik geen goed woord over en om eerlijk te zijn vind ik dat je ze nu al te veel aandacht geeft. Dat verdienen ze helemaal niet.

En of zoiets pijn doet. En ik kan wel zeggen: ga er boven staan, maar ik weet dat dat niet werkt. :(:)

Jij en Kimmie bepalen lekker samen wat je doet en hoe je het doet, hou je daar aan vast!