Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:44

niet alleen raskatten worden gestolen hoor, bij ons zijn een keer twee kleine katjes mee genomen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:28

Chiqa schreef:
Als je zo bang bent dat je kat gejat wordt waarom gun je ze dan geen kattenren of heb je die? (Laat ik hopen babs)

Ik heb niet eens een ren bij mij hebben ze de hele tuin van 20 bij 6 meter tot hun beschikking.. afgezet natuurlijk wel ...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:22

mijn kat komt zo wel binnen als buiten en als we op vakantie gaan gaat hij mij, en daar loopt hij los buiten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:48

Al is een kat van massief goud...het blijft een kat..

(met dezelfde behoeftes als een boerderijkat)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:14

BlazingBoots schreef:
Al is een kat van massief goud...het blijft een kat..

(met dezelfde behoeftes als een boerderijkat)

mee eens Pling
wij hebben ook 3 boerderijkatten en ze zijn voor mij even veel waard als een raskat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:36

Helaas gaat het er alleen niet om wat een kat voor het baasje waard is, als het goed is, is ELKE kat voor zijn baasje onmisbaar. Helaas gaat het in de echte wereld er ook vaak om wat een kat voor de gemiddelde buitenstaander waard is.

Wel eens op herplaatspagina's gekeken? Enig idee wat een volwassen raskat nog 'doet' qua prijs?

Precies jah.

Stelen is gewoon een echt risico. En als Snoetje in een omheinde tuin gelukkig is, waarom dan het lot tarten?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:46

Ik ben er ook niet tegen om een kat binnen of alleen in de tuin te laten hoor. Alleen zijn er moraalridders die vinden dat dit ten alle tijde oneerlijk is tegenover de kat. Maar als het dan een dure raskat is, is het opeens te begrijpen...raar vind ik dat.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:28

vind ik niet....
Als je zo bang bent voor dieven...neem dan geen raskat....of bouw een mooi buitenverblijf ofzo...

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:11

Mijn noorse boskat gaat gewoon naar buiten, no problem!
En mijn andere htk kat ook, alleen dat is een zeikerd en gaat alleen buiten poepen en komt dan weer snel binnen hihi...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:18

Buiten het stelen gelaten wil ik ook simpel weg niet dat mijn kat overlast veroorzaakt, en mag het simpelweg niet.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:14

Babsiej schreef:
Buiten het stelen gelaten wil ik ook simpel weg niet dat mijn kat overlast veroorzaakt, en mag het simpelweg niet.

Helemaal mee eens

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:16

ik wil mijn katten absoluut niet missen of geplet bij ons op de weg zien dus blijven ze lekker binnen ! vooral rond oud en nieuw nooit niet eens naar buiten, er lopen soms gestoorde jongeren door het dorp!! die gestoorde ideeen hebben met vuurwerk en dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:14

BlazingBoots schreef:
vind ik niet....
Als je zo bang bent voor dieven...neem dan geen raskat....of bouw een mooi buitenverblijf ofzo...

Helemaal mee eens, als je geen gelegenheid heb om een ren te bouwen zou je geen katten mogen nemen, je ontneemt ze namelijk een groot deel van hun eigen natuurlijke omgeving.

Ik geniet elke keer weer als mijn katten na hun wandelingetjes weer heerlijk knorrend op mn schoor kruipen, gek genoeg lijken ze dan altijd harder te te knorren, ze slaan zelf helemaal over en dat allemaal omdat ze even lekker buiten hebben kunnen struinen en spelen.

Babsiej schreef:
Ik heb niet eens een ren bij mij hebben ze de hele tuin van 20 bij 6 meter tot hun beschikking..

Super!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:14

Dus knorren is een uiting van tevredenheid? Dan mag eenieder die zo hamert op dat een kat buiten moet lopen eens bij ons komen luisteren Haha!

Ik vraag me overigens af wat eenieder zijn katten voert.. Is dat natuurlijke voeding of maak je het jezelf gemakkelijk met een zak brokjes?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:31

Ojeetje, dat kan ook weer een hele discussie worden...
ik voer brokjes en natvoer als extra: maar dan wel de betere kwaliteit brokjes en natvoer. Ik begin in ieder geval niet aan barfen, al zou ik Ieniemieniepoes daar wellicht een groot plezier mee doen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:49

Ik voer brokjes als hoofvoer (Topfokker) en ze krijgen 's morgen en 's avonds wat natvoer omdat ze dat zo lekker vinden.
Ik ga niet met kuikens etc aan de gang hoor Vork

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:55

van mij krijgen brokjes, Brinta met veel water en klein beetje melk, en hun eigen gevangen muizen/ratten/vogels/mollen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:55

Daarom zou ik dus nooit een raskat aanschaffen, want die kan dan niet naar buiten.

zelfde als dat ik geen paard zou aanschaffen als hij in de winter niet naar buiten kon Lachen

Elk dier moet plek hebben waar ze echt een dier kunnen zijn.. En ik vind niet dat een kat binnen hoort, die hoort buiten in het gras beestjes te besluipen enz.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:10

Dat kan toch ook in een leuke tuin. Daar hoeft ie toch niet meteen de straat voor op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:16

mijn katten kunnen in de grote tuin maar mogen er ook buiten!
ik voer ze natvoer en brokjes afgewisseld en uiteraard onbeperkt water

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:25

Mijn katten krijgen de goedkoopste brokken in de ochtend en 's avonds ieder een half blikje gourmet stukjes in saus of mousse, en verder als ik sta te koken vliegt er weleens een stukje kip, biefstuk of verse vis naar beneden hihi...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:33

Ik ben vooral benieuwd waarom mensen hard roepen dat een kat van nature buiten moet kunnen en tegelijk een voeding geven die absoluut niet aansluit bij de behoefte van een kat (brokken met granen? brinta? mousse?)..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:35

brokken kan ik me nog voorstellen (de kwalitatief goede dan) maar brinta Gestoord

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:41

Ik kan me ook best voorstellen dat men brokjes voert, mits de premium brok met als voornaamste bestanddeel vlees. Maar er roepen in dit topic een paar mensen heeeeeeel hard over het welzijn van de kat (of gebrek aan welzijn bij gebrek aan buiten), zijn zij ook zo nauwkeurig als het op voeding aankomt vraag ik me dan af..

Of is een gezonde voeding ondergeschikt aan het fysiek en mentaal belang van buiten spelen? Het is niet zo dat de binnenkatten die bij de bokkers in dit topic wonen een gebrek aan ruimte hebben omdat ze in een kooi of ren gehouden worden. Waar ligt de grens van wat je een kat kunt bieden om deze mentaal en fysiek gezond te houden?

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:45

Uhhhh.....mijn katten gaan naar buiten wanneer ze willen (kattenluik) en krijgen "katten"brokken en dat eten van Gourmet is toch ook echt "katteneten hoor" Knipoog , dat brinta enzo begrijp ik ook niet helemaal maargoed mensen die hun katten niet naar buiten laten begrijp ik zowiezo niet helemaal, ik zie het al voor me dat mijn paard alleen maar vanuit zijn stal in de binnenbak zou mogen en nooit een buitenritje zou mogen maken.
Ik heb liever dat mijn katten nu een super leven hebben, tja met het risico om doodgereden te worden, maargoed dat risico neem ik ook elke dag als ik in mijn auto stap of over het voetpad loop, dan dat ze hun hele lange saaie leven achter het raam zitten en alleen maar kunnen kijken naar vogeltjes enzo Verdrietig