Zorgen om hond na tekenbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Zorgen om hond na tekenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:31

Wat fijn idd dat hij zo goed vooruit blijft gaan.

Bij Dex helpt (puur maag) om dat zes weken te geven. en als er echt veel gebeurd is of hij heeft een vaccinatie gehad geef ik 2 weken puur probiotica. Zijn darmen zijn snel van slag.

Wat goed dat Elvis het eten goed verdraagt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:17

Hoe gaat het met Elvis? Maakt hij nog progressie?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 11:17

Het gaat erg goed met Elvis. Hij is eigenlijk weer min of meer de oude. De enige restschade die hij heeft zijn zijn ogen, daar blijft hij problemen mee houden. Ik merk wel dat hij hier steeds beter mee om kan gaan en dat hij verder gewoon vrolijk en blij is. Voor nu denk ik dat ik toch kan zeggen dat hij heel veel geluk heeft gehad en dat het nog redelijk “meevalt” als ik bedenk hoe erg het had kunnen blijven. Dat zijn pupillen nog steeds niet goed reageren is heel vervelend voor hem, maar daar kan hij gelukkig goed mee om leren gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:17

Oh echt? Maar dat is supernieuws!! Het feit dat hij vrolijk is, zegt eigenlijk zo veel he! Ik ben blij voor jou!!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 21:54

Ja, ik ben echt ontzettend blij met hoe hij het doet. Het gaat echt vele malen beter dan ik had durven dromen. Ik denk dat mensen die niet weten hoe ziek hij geweest is niets aan hem merken omdat het gewoon een vrolijke, actieve hond is. Het is echt puur het stukje zicht dat ik als eigenaar natuurlijk wel aan hem merk, maar ook dat gaat met kleine stapjes vooruit. Ik merk dat hij langzaam wat minder heftig reageert op vreemde honden, dat hij weer wat relaxter wordt buiten en ook dat hij beter trap kan lopen. Hij lijkt dus echt goed te wennen aan z’n “nieuwe zicht”, dus ik klaag niet. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:57

Zo blij voor jullie!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:05

Honden en katten (en paarden) lijken zich idd snel aan te passen. Fijn dat hij gewoon als een blij mannetje door het leven gaat. Dat is wat je als baasje wenst voor je dier. Echt een super update +:)+ !

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:35

Stille meelezer hier... je zou nog een uv bril voor hem kunnen overwegen om hem iets te ondersteunen buiten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:08

Stille meelezer leest niet zo goed ;)
Er staat hier al meermaals over zo'n bril geschreven door ts zelf ;)

Super TS dat Elvis het zo goed doet, is echt heel fijn om te lezen want ook mij hield hij echt wel bezig en ook ik zat vaak aan hem te denken!
Zo zie je maar, met het juiste baasje in hun corner, kunnen ze heel veel aan!
Super!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:57

Fijn dat hij weer stabiel vrolijk wordt, daar gaat het toch om.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:47

Hoe is het nu nog met Elvis?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:06

Ik dacht er deze week ook nog aan! Ik ben ook erg benieuwd!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 22:39

Lief dat jullie het vragen. <3 Ik dacht laatst nog “Ik moet weer even een update plaatsen”, maar dat schoot er weer bij in. Ergens natuurlijk een heel goed teken, want het gaat erg goed met Elvis.

Ik durf wel te zeggen dat hij voor 95% weer de oude is. In zijn doen en laten is hij weer de vrolijke, energieke, eigenwijze en lieve Elvis zoals ik hem voor dit hele gebeuren kende. Zijn pupillen blijven nog wel gek doen en ik kan soms merken dat hij daar nog wat last van heeft, met name met heel fel (zon)licht, in het donker of als hij vanuit een donkerdere ruimte ineens in een lichte ruimte komt bijvoorbeeld. Hij kan zich dan wat onzeker gedragen, wat sneller naar dingen gaan blaffen of wat meer “zoeken”, maar vergeleken met wat het was is het echt niet noemenswaardig. Ik zei laatst nog tegen m’n tante dat hij echt heeft leren omgaan met z’n pupillen die soms een eigen leven leiden en het verminderde zicht dat hij daardoor heeft. Het is dat ik er nu op blijf letten en dan zie dat z’n pupillen vaak heel groot zijn, maar anders zou je weinig aan hem merken. Verder is het een vrolijke, gezonde hond.

Hij heeft echt geluk gehad en ik ben heel blij en dankbaar dat hij er zo vanaf is gekomen. Ik had dat eerlijk gezegd niet durven dromen.

Ik heb nog wel overleg gehad met mijn dierenartsen over eventueel de oogdruppels proberen, maar zijn raadden dat eigenlijk af omdat hij het nu zo goed doet en de beweegredenen van de neuroloog om dit te doen ook niet heel duidelijk zijn. Mijn gevoel zegt ook dat ik het niet moet doen, dus ik heb besloten daarnaar te luisteren en het hierbij te laten. Ik blijf hem uiteraard goed in de gaten houden en bij een terugval of iets is dat zeker iets om aan te denken, maar voor nu denk ik dat ik heel blij mag zijn dat het “maar” grote pupillen zijn die hij aan dit avontuur over heeft gehouden.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:35

Oh wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Elvis! Ik heb nooit gereageerd, maar heb wel altijd stil meegelezen. Moest van de week nog even aan Elvis denken, toen ze bij mijn hond in een ruimte bloed gingen afnemen in haar hals...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:39

Ooooh super dat hij het zo goed doet! Ik ben blij met dit positieve nieuws!! **\O/**

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:43

Heel fijn om te horen dat het goed gaat met Elvis.
Wat hij heeft meegemaakt is wel zo’n verhaal waarvan ik denk als ik soortgelijke klachten bij eigen dier of van iemand in omgeving meemaak, dat ik dan zeg; op bokt was iemand en dat ik dit topic dan weer op zoek.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:35

Ondertussen zijn we weer wat verder in tijd. Hoe stelt Elvis het ?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 22:08

Sorry voor de late reactie. Ik had even over m’n eigen topic heen gekeken. :')

Het gaat eigenlijk nog steeds stabiel met Elvis. Hij voelt zich goed, is vrolijk en is qua gedrag echt wel weer de Elvis zoals ik hem ken. Hij blijft wel hele grote pupillen houden op momenten dat je dit niet zou verwachten, maar ik heb het idee dat hij hier steeds beter mee om kan gaan.

Ik ben heel blij dat hij het zo goed doet en het toch met een sisser afgelopen is. :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:47

Ooooh *\%/* ! Top ! Dit is de update waar je op hoopt. Geniet lekker verder van je kleine man.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 06:48

Wat fijn om te lezen dat hij het overall zo goed doet en weer kan genieten van het leven!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 13:33

Ja, hij is echt weer z’n blije zelf. <3