Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:26

Joh lekker gaan! Zodra je kampioen bent gaat je cac ook automatisch door naar de reserve cac en is dat hele gedoe ook weer voorbij.

Als jij in de toekomst vaker wilt showen met andere honden is het nu een waardevolle training in hoe lekker chill en kalm in de ring te staan! Jij hebt de punten niet nodig en er zit geen moeten aan vast. Alleen willen en plezier hebben.

Ga je wel niet hardop moeten zeggen. Dortmund vorig jaar heb ik tegen iedereen in mijn ras gezegd dat het een trainingsshow was voor mij en dat ik haar niet had gewassen en met de trein was gekomen in de ochtend. Beide dagen BOS. Veel mensen vonden me arrogant geloof ik.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:51

nine1987 schreef:
Nu voel ik me een enorme noob, maar je mag toch alleen intacte dieren showen?

Bedankt voor jullie input..

Ik denk dat ik binnenkort idd weer met ringtraining ga beginnen.. Ik wil toch wel weer de ring in.. :D

Maar is bij een teef zo niet te controleren :Y)
Ken er echt meer die gesteriliseerd zijn om wat voor reden dan ook en echt veel winnen.
Ook een hele goede teef van een ander ras die wekelijks in de ere ring op het podium staat en d heupen heeft.

Dus echt lekker voor jezelf kiezen en blijven showen als jij dat wil!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:56

Officieel moeten ze idd intact zijn.
Maar bij een teef is het idd niet te checken ;)
Al verandert bij de goldens de vacht nog wel na castratie…

Ik doe het echt voor de leuk, m’n meiden vinden/vonden het leuk en ik ook. De honden die er geen zak aan vinden show ik niet (behalve de vereiste ahowuitslagen)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 07:01

Hoi allemaal, wat leuk om jullie succesverhalen te lezen!

Ik heb sinds kort weer een pup (4 maanden is die) en wil er in de toekomst weer wat shows mee lopen voor de kwalificaties.

Ik ben verhuisd en woon nu in de kop van Noord Holland, hebben jullie aanraders voor training?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:37

wat leuk! wat voor ras heb je?

helaas geen tips in die regio voor je!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 14:54

Weer een vizsla.

Het zou voor mij enkel voor de nodige kwalificaties voor eventuele dekreu zijn maar als de hond het leuk vindt en mooie resultaten haalt ik wel door.

Ik heb vaak de indruk dat de mensen die zo hoog van de toren blazen dat het showen niks voor hun is en dat hun hond liever hond is vaak onderschat hebben hoe moeilijk en precies het is.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:05

Soms heb ik zelf wel iets van ‘ waarom doe ik dit eigenlijk?’ Maar dan pak ik mijn show tas weer in, zet de shampoos klaar en heb ik twee honden die een discussie aan het voeren zijn wie als eerste in bad mag want bad betekend show en show betekend mensen *\o/*

Als ik niet eerst de show tas inpak dan krijg ik ze niet gevangen om in bad te gaan, ze hebben er een pest hekel aan :roll:

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:13

hahaha dat 'waarom doe ik dit eigenlijk' denk ik als mijn wekker om 3 of 4 uur gaat om naar show te gaan -O- :+

Maar moet zeggen dat ik het nu ook echt wel weer leuk vind om te gaan , aanstaande zaterdag naar de Valentijnshow, gingen er daar meer heen?

tijden goed gegeten en nu begint meneer alleen weer te miepen, ik denk toch last van teefjes. Ik wandel veel, hij zit wekelijks in de dagopvang en op de training komen we ook teven tegen. Het leek dit weekend wel een weerwolf in de huiskamer .

krijg daar zelf zo'n kortsluiting voor, zo net voor show(s).

Al maakt zaterdag me nog niet zoveel uit, maar hopelijk is hij wel weer in het normale ritme voor de Hond van het jaar show en Crufts.

@ Schuur, leuk ras!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:14

Als wij de showtas inpakken dan moeten we ook opletten want dan springen ze allemaal zo in de auto. Ze gaan allemaal zo graag mee.

Geen idee of er goede training in de kop van Noord Holland zit, maar als het te doen is qua afstand dan raad ik Kynospirit aan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:29

Ik was aan het overwegen om mijn teefje nog een laatste cacib te laten lopen voordat ze gedekt wordt….

Afbeelding
Haar antwoord ( en ja dit is van een halve achterpoot )

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:48

Weet iemand of de Charleroi show in België meetelt als Wallonië een punt of niet?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:14

StonedRomy schreef:
Weet iemand of de Charleroi show in België meetelt als Wallonië een punt of niet?

zover ik weet wel , vind er alleen echt weinig inschrijvingen en dat ook voor 2 shows op een dag.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:00

rockey schreef:
StonedRomy schreef:

zover ik weet wel , vind er alleen echt weinig inschrijvingen en dat ook voor 2 shows op een dag.

Precies. Ik dacht nul kans voor mijn naakte teef… maar nu twijfel ik dus toch.

Zul je net zien dat voor middernacht iedereen zich inschrijft of dat er straks verlengd gaat worden

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:20

normaal gezien komt er wel verlenging, zeker als ik dit soort aantallen zien.
maar 100% weet ik het niet, ik zit niet in het bestuur hahaha

Bij ons staan er ook maar 10 ingeschreven, echt weinig. Ik vind het te ver weg en niet fijn met de show de dag erna, want de keurmeester beviel me wel.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 18:04

rockey schreef:
normaal gezien komt er wel verlenging, zeker als ik dit soort aantallen zien.
maar 100% weet ik het niet, ik zit niet in het bestuur hahaha

Bij ons staan er ook maar 10 ingeschreven, echt weinig. Ik vind het te ver weg en niet fijn met de show de dag erna, want de keurmeester beviel me wel.

Welke show heb je op de zondag staan?

Ik heb mijn jeugd reu ingeschreven voor cacib en cac daar en dan kijk ik wel of er verlenging komt voor mijn teefje. Want je zult net zien dat zodra ik haar vandaag inschrijf ze spontaan loops wordt. :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:05

Leuk!!

De dag erna is de hond van het jaar show.