Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:20

CupCakes_ schreef:
Curse staat bekend om haar boekwerken. :+ Ik heb op mijn telefoon zelfs een aparte toon voor haar ingesteld _O-

Ik vind jullie reacties echt geweldig _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:33

KimD schreef:
Moestuin schreef:
Ik heb altijd het idee dat ik mijn hond totaal niet ken als jij antwoord geeft Cursebreaker :') Ik denk dan: Heb ik nu echt zo weinig te zeggen over haar?

Nee joh gek, Cursebreaker kan niet rustig slapen als ze niet hele boekwerken post. Je zou eens met haar moeten appen. :+

*PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* :')

HAHAHAHA ja true, maar gelukkig kan ik er zelf ook wat van :* :*

Vragen beantwoord ik later even :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 13:38

candalisa schreef:
Kim leuk zeg Guinness ken ik idd wij hebben een Ier als vriend! abbay vind ik mooi spreek je het dan uit als abbai of gewoon Abby?

Moet wel lachen Raya heeft soms wel last van selectieve gehoor en als ik haar een paar keer roep en ze niet luistert zeg ik “Regina Mills” nu kom je hier en dan luistert ze ineens wel _O-

Wel gewoon Ebbie inderdaad maar zoals gezegd, je zult het me zelden horen zeggen. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:14

Ik kan het beamen idd hahahaha je hoort voornamelijk DIKKE SHELTIE onder het wandelen; roept Kim altijd :') _O-
EDIT:
Zodra Abbay weet dat ik lekkers mee heb, heb ik d'r altijd voor me gewonnen hahaha.
Afbeelding
Afbeelding

Leo hahaha ja true }:) *\o/*

moestuin
*\o/* }> :D

candalisa
Hahahaha ja grappig is dat, dat ze dan idd opeens wel luisteren :')
Dat had ik bv. met m'n vader vroeger altijd.. Hij praatte Limburgs met ons, maar is toch vooral Nederlands sprekend opgevoed thuis dus wanneer hij echt boos was ging hij automatisch van Limburgs over naar Nederlands en dan wist je hoe laat 't was _O-

CaptainJS

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:31

Ik heb vandaag dit hele leuke kaartje voor Pleun mogen ontvangen!

Afbeelding
Afbeelding

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:39

Waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?
Sammie heeft eigenlijk helemaal geen betekenis o.i.d. We zijn gewoon lijstjes met namen gaan googlen en zo kwamen we uiteindelijk bij Sammie terrecht

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!"
Sammetje vindt zichzelf heel vaak heeeeel zielig omdat we bijvoorbeeld even geen zin hebben om te spelen, hij niet op schoot mag, of omdat iemand even naar een andere kamer is gelopen. Dan zit hij dus te piepen. We hebben nu maar besloten dat hij dan een raceauto nadoet en zitten dus de hele tijd mee racegeluiden te maken, hij snapt er helemaal niets van :')

Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?
100% als hij op schoot mag, hoogtepunt van de dag. En dan kruipt hij het liefst ergens onder je oksel ofzo, lekker warm

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:07

cursebreaker schreef:
Ik kan het beamen idd hahahaha je hoort voornamelijk DIKKE SHELTIE onder het wandelen; roept Kim altijd :') _O-
EDIT:
Zodra Abbay weet dat ik lekkers mee heb, heb ik d'r altijd voor me gewonnen hahaha.
[ [url=m/Z18MMV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DHL1w5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leo hahaha ja true }:) *\o/*

moestuin
*\o/* }> :D

candalisa
Hahahaha ja grappig is dat, dat ze dan idd opeens wel luisteren :')
Dat had ik bv. met m'n vader vroeger altijd.. Hij praatte Limburgs met ons, maar is toch vooral Nederlands sprekend opgevoed thuis dus wanneer hij echt boos was ging hij automatisch van Limburgs over naar Nederlands en dan wist je hoe laat 't was _O-

Dikke sheltie _O-

We gaan wel eens naar de hondenspeeltuin in Vlaardingen, omdat Freek dat helemaal geweldig vind. Dan draai ik me om en ben ik hem alweer kwijt, dan is het altijd "iemand de kleine witte pluis gezien?" :')

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:41

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Naar buiten moeten als het hard regent, regen op zn kop is echt drama, dan keert ie gewoon weer om naar binnen. In het natte gras gaan liggen is daarintegen wel heel normaal :+
Nagels knippen zal ook wel drama zijn, gelukkig nog niet hoeven doen.

Waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?

Floyd had z'n naam uiteraard al, vind het een leuke naam en hij luistert er ook naar dus dikke prima :j

Als we beide thuis lekker tussen ons in (lees half op ons) op de bank hangen. Maar van een lekkere (knaag) snack kan hij ook erg genieten. :Y)

-------

@KimD, wat ligt Maze daar heerlijk, mag ik vragen waar je die slaapzak vandaan hebt?

@Cursebreaker, dat koppie van Sansa op de badjas foto :D <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:47

Loop een beetje achter oeps...

Wat vind jouw hond echt afschuwelijk?

In de auto, het is wel echt al een heel stuk beter geworden sinds ik haar heb want ze was eerst wagenziek en ontzettend bang voor auto's maar wagenziek is ze al ruim 2,5 jaar niet geweest en ze springt nu zonder problemen in de auto/paardenvrachtwagen.

Mulan heette al zo toen ik haar kreeg en dat was perfect voor mij omdat ik een Disney naam wilde en die had ze dus al en hij past ook goed bij haar <3

Gewoon nog even een Mulan foto omdat het kan <<)

Afbeelding

En in haar badjas na heel veel rondjes in de plassen in de bak te hebben gerend :')

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:48

Freddy en Limbo hadden vandaag ook post :):) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:54

Eve zou eigenlijk Pien gaan heten, maar ik vind Corgi's altijd op vosjes lijken en Eevee de Pokemon heeft wel gelijkenissen in combi dat het ook "streng" te zeggen valt dus gewoon Eve, ofwel Dikke Evert, Puppy, Stinkbeer, Racekever :j

Perongeluk koekje of snack zeggen in een conversatie en dan het rechter ooglid omhoog zien gaan; kom je niet in beweging zucht ze heel diep en draait zich 90° graden om met een brommende kreun.

Sowieso alles voor de eerste keer om/op dan freezed ze ook, zodra ze dan 1 stap gezet heeft is alles koek en ei; maar nee wordt niet gewaardeerd.

Eten en werken voor eten. Maar vooral ook gewoon werken dus verschilt niet zoveel van wat ze leuk vindt. Zolang ik goed in mijn emoties zit en het hele 'gezin' relaxed is, kijkt ze af en toe wel op naar ons en dan gaat ze weer tevreden liggen zoals ik dat interpreteer <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 18:03

Sharani schreef:
Freddy en Limbo hadden vandaag ook post :):) .
[ [url=m/UvYBVR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SW2Ii7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XlCuTu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HE2qiM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het had niet veel gescheeld of je had de post niet kunnen lezen zo te zien. _O- Kunnen ze beter met post van de belastingdienst enzo doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:18

Hij deed echt zijn best de post te dragen, maar is er niet zo handig in :') . Grappige is dat ze echt door hadden dat het voor hun was, ze hebben ook vol aandacht geluisterd toen ik de kaart aan ze voorlas :)) .

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:21

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Ik denk wel echt flinke regen, dat vind hij niet zo leuk en als ik aan het uiteinde van zijn staart zit. Het puntje van zijn staart is kaal, soort rattenstaartje.

Zijn naam was eerst Cat maar dat heb ik dus veranderd naar Finan. Finan betekent het blonde kind, dat past wel bij hem.

Ik denk dat zijn geluksmomentje is als hij naast me op de bank ligt en hij ervaart volgens mij ook wel geluksmomentjes tijdens het wandelen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:54

Jeetje, ik loop echt een aantal vragen achter.

Zal ze morgen eens beantwoorden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:06

Tenno is vernoemd naar zijn uitstraling als pup hij zat er altijd als de koning bij en ik ben nogal gek van Japanse benamingen dat samen maakt tenno de manier om de koning aan te spreken
Wisper is een wisper veel mensen denken aan fluisteren maar dat is zeker niet het geval wij wonen namelijk in wezup en inwoners van wezup heten wispers :D

Tenno ik kan eigenlijk niets bedenken hij vind eigenlijk alles leuk en voor alles in :=
Wisper haat aangekleed worden zelfs een te grof tuig vind ze hinderlijk en dan trekt ze echt dat gezicht :D

Tenno bijten, zoeken, gewoon samen werken daar houd hij echt van. Dan ook natuurlijk knuffelen naar afloop

Wisper op m'n schoot kruipen terwijl ik d'r aai als we bijv moeten wachten op onze beurt bij de schapen of andere sportieve dingen. Even samen bij komen en knuffels <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:20

Omg sommige reacties over Cursebreaker zijn GE-WEL-DIG _/-\o_

Ik antwoord morgen op de laatste vragen. Heb zo weinig tijd.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:25

Super leuk al die kaartjes :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:10

Ik vind de naam van mijn hond niet zo leuk maar mijn vriend mocht kiezen. Hij koos Bobbie dus dat werd de naam. Ik vind het ook niet lelijk en het past best bij hen, maar ik vind het zo’n standaard hondennaam, ik had eerder Nacho gekozen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:49

Whisky is als een grapje begonnen, maar uiteindelijk stond het haar eigenlijk perfect. Haar rode kleur lijkt op de kleur van het drankje. Mijn vriend en ik zijn whisky-liefhebbers, nu dus met een dubbele betekenis. :+

James is eigenlijk vernoemd naar Jameson, een 'andere soort' whisky. Ook dat heeft dus een dubbele betekenis; hij is letterlijk 'een andere soort Whisky'. :D

Ons veulen heet Dalwhinnie (een whisky) en de kat heet Scotch (je snapt 'm al). We hebben verder geen problemen. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 08:05

Wat grappig al die namen en hoe eraan gekomen is!

Bij ons ben ik verantwoordelijk voor de naam, Kay zegt altijd 'Ik hoor wel wat ik moet roepen.', ook voor zijn honden dus. :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:36

Ual geweldig hahaha

Liek zo heette toch ook de hond van de Kuifje stripboeken? Nacho was ook erg leuk geweest geef ik eerlijk toe!

Kim hahaha hier ook hoor al wilde ik hem eerst tegemoet komen om 1 pup remi te noemen omdat hij gek was op ratatouille maar werd toch Emma
_/-\o_
Mijn pups kregen allemaal een naam in het nest veel pups zie ik wekelijks terug en een daarvan is Rumplestiltskin die ik altijd rumpie noemde. hij heet nu mocca maar ik hoef maar 1x rumpie te roepen dan komt hij op mij afgestormd.
Soms vergis ik mij in namen als ik snel moet roepen mi nee ra emmaaaaa scheelt dat ze dan vaak alle drie wel komen _O-
Ow en even voor mijn lootje raden hoeft niet want de helft van de honden gaan mee in het pakket nondeu wat een haar komt er af! Lijkt wel een horror film overal ligt haar terwijl ik nu 5-6x per dag stofzuig.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:40

Ik gok dat Eve haar glitter ook meestuurt naar mijn lootje := heb net alles weg en ik zie de vlokken alweer vliegen -O-

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:59

@Candalia, klopt, vandaar dat mijn vriend die naam graag wilde. Ik heb er mee ingestemd maar ik vind het zo standaard, beetje saai.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 11:00

Als dat een goeie hint is kan ik wel beginnen te verzamelen. Met zeven honden heb ik een leuke verzameling bij elkaar de voorlaatste week van december. _O-