Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:29

Gewond, gejat, zelf naartoe gewandeld.. dat doet er toch niet toe?
Wel in de betalingskwestie, maar toch niet in wie er verantwoordelijk voor is dat het beestje weer in een voor hem/haar geschikte omgeving is?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:30

Wie zegt dat de buren de ts geen hak willen zetten?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:31

Wat een heerlijk topic om bij te lezen ,
Ts ik zou ook niet betalen en hem pas op gaan halen als je zeker weet dat je hem gratis meekrijgt ,
Anders stook je nog een biel brandstof op voor niks straks

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:32

Dorine92 schreef:
IngridM schreef:
Wat een principes zeg voor een paar tientjes. Ongelooflijk. Lekker diervriendelijk ook.....

Kan je ook tegen het dierenasiel zeggen. Die hadden wat mij betreft de kat gelijk terug moeten geven

ongeacht wie er uiteindelijk gelijk krijgt..

jij kiest ervoor om het dier te laten zitten tot je je gelijk krijgt.
zoals je zelf zegt.. je had het gisteren kunnen halen.

het moment dat je geinformeerd bent, daar ligt de grens.. alle kosten daarvoor zou je kunnen bestrijden.. de kosten erna zijn jouw keuze om eerst je gelijk te willen hebben.

je dier maakt nu gebruik van een dienst die hij niet nodig heeft, als zijn baasje hem zou ophalen.. en die dienst is werkelijk geleverd, dus zul je ook werkelijk moeten betalen.. en dat loopt al snel voorbij de ritkosten.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:34

Mijn kat komt uit het asiel. In nog geen 24 uur bij mij was zijn vacht van vettig viltig, naar heerlijk zacht en glanzig veranderd.
Vandaar mijn felheid.
Want met de beste bedoelingen.. een asiel is gewoon geen fijne plek voor een solitair en op zijn vrijheid gesteld dier als een kat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:34

Een dierenpension is ook niet gratis, iedere dag dat de kat langer in het asiel zit ben je meer kosten kwijt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:36

Dat heeft dat asiel toch aan zichzelf te danken die kosten omdat ze de kat vast houden terwijl ze gisteren dat dier al mee konden geven.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:38

Ik ben benieuwd hoelang het asiel deze arme kat in zijn gevangenis gaat houden terwijl hij geen strafbare feiten heeft begaan. Ondertussen vergiftigen ze hem ook nog met blikvoer. Zijn thuis is gevonden. Wat mij betreft zou het asiel aangeklaagd moeten worden voor deze mishandeling van een onschuldig dier.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:43

Der zitten hier een paar te roepen van een paar tientjes. Maar ik mocht toen 35euro plus 10 euro per dag afrekenen

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:45

Het asiel kiest er zelf voor om kosten te maken voor de kat. Zij hadden ook ervoor kunnen kiezen de kat naar de rechtmatige eigenaar terug te geven in plaats van hem gegijzeld te houden voor 'losgeld' - dat is gewoon bewust ontvreemden van eigendom.

Alle kosten die het asiel maakt na weigeren gratis de kat terug te geven met de rechtmatige eigenaar zijn hun eigen keuze en mogen aldus niet verhaald worden op de eigenaar imho.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:46

Afbeelding

Ts hoop dat je snel wat hoort! En anders alvast investeren in een nieuwe vanger :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:47

Ik snap werkelijk niet dat je zo met je dier om kunt gaan. Maar goed.
Het gaat er toch niet om wie er gelijk heeft, ik zou mijn kat ophalen, betalen en er evt daarna een drama van gaan maken. Ben je dan niet blij dat je je kat terug hebt? Blijkbaar niet...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:53

MarjanB schreef:
[ Afbeelding ]

Ts hoop dat je snel wat hoort! En anders alvast investeren in een nieuwe vanger :)

Goh.. haar eigen kat ophalen zal minder geld kosten dan investeren...

TS je geeft aan dat je geen vervoer hebt... maar als je m wel zonder te betalen op kan halen heb je dat ineens wel ??

Jammer dat je de fout alleen bij het asiel legt terwijl je zelf ook geen nette acties neemt tegenover je dier.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:54

Ophalen kon ze gisteren, misschien stond de auto toen niet in de garage?

Op mp genoeg gratis boerderijkatten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:55

Laat de kat lekker zitten waar ie zit. JIJ BENT HEM NIET WAARD. Hopelijk krijgt hij een beter baasje.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:57

Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?

Nessa

elenaMM77 schreef:
Dorine92 schreef:
Hoho nu maak je er je eigen verhaal van. Ik wilde de kat gisteren al ophalen. Alleen zat daar wat hun betreft een prijskaartje aan. Anders had ik hem allang opgehaald

dat is toch precies wat ik zeg..

je kunt ook de nota betalen en achteraf betalen..
ipv je kat daar in pension zetten (want het is nu geen asiel meer he.. eigenaar is geinformeerd en kiest er zelf voor het dier te laten zitten).

alle tussen liggende tijd die verstrijkt is voor pensionrekening van het asiel..
zoals ook iemand moet betalen wiens kat in het asiel opduikt.

als ze al zo schappelijk zijn om de rit kosten te laten vervallen..
dan had je dus gisteren je dier kunnen houden, vanaf dat moment gaat de teller tikken voor het verzorgen van je dier terwijl dat niet nodig was. zoals je zelf aangaf... jij kiest je dier daar te laten zitten en eerst je gelijk te halen.. ipv je dier te halen, te betalen en daarna je gelijk te halen

stel het duurt een week voor je antwoord krijgt op je mail.
dan zijn de kosten voor het verblijf, hoger dan de kosten van de rit van de dierenambulance.. ga je dan wel netjes de factuur voor het verblijf betalen.. want die factuur had je kunnen voorkomen door je dier te gaan halen en achteraf het aan te kaarten, bedrag terug te eisen, zo nodig via geschillen of gerecht.

Precies dit...

En de ritkosten zijn tussen de 20 en 40 euro denk ik. 5 jaar terug was het bij ons 25 euro.

Nu ga je per dag moeten betalen. Ongeacht of ze je de ritprijs niet meer factureren. Nu al 2 dagen in pension.

Biebz

Ts, ik heb het ook al eerder benoemd. Maar ze weten dat jij op de hoogte bent en de kat bewust daar laat (omdat je niet wil betalen). Maar nu gaan de kosten dus oplopen omdat je elke dag extra kan gaan betalen waarschijnlijk! Zeker omdat ze je nu weten te vinden zou ik bang zijn dat je toch nog achteraf (zelfs al wordt de kat herplaatst) een rekening krijgt. Want je laat je kat bewust daar op hun kosten.

Weet iemand hoe dit juridisch zit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:01

IngridM schreef:
Het gaat er toch niet om wie er gelijk heeft, ik zou mijn kat ophalen, betalen en er evt daarna een drama van gaan maken. Ben je dan niet blij dat je je kat terug hebt? Blijkbaar niet...

Blij dat ze haar kat terugheeft? Ze had haar kat, was hem niet kwijt, en nu is ie weg....
Dus nee, ik snap dat TS er niet blij mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:02

Qerty schreef:
Oneens.. Zo'n kat valt heel moeilijk te plaatsen en waarom zou je hem op deze leeftijd nog die stress gunnen?

Ach de zorg zal net zo geweldig zijn ( ja weet het een aanname ) als de reactie om een kat bewust uit principe in een hok te laten zitten.
Dus stress heeft de kat toch, want hij zit daar nu en blijft daar zitten zolang het niet gratis is om hem terug te krijgen.

TS ik maak me geen zorgen dat je een hoge rekening krijgt, ik gun het je heel erg die hoge rekening.
Laat hem vooral daar zitten, laat het voor de rechter komen, je wint vast. Maar de kat heeft het poedersuiker bij jou. Geen greintje gevoel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:03

Anoniem schreef:
Qerty schreef:

Ach de zorg zal net zo geweldig zijn ( ja weet het een aanname ) als de reactie om een kat bewust uit principe in een hok te laten zitten.
Dus stress heeft de kat toch, want hij zit daar nu en blijft daar zitten zolang het niet gratis is om hem terug te krijgen.

TS ik maak me geen zorgen dat je een hoge rekening krijgt, ik gun het je heel erg die hoge rekening.
Laat hem vooral daar zitten, laat het voor de rechter komen, je wint vast. Maar de kat heeft het poedersuiker bij jou. Geen greintje gevoel

Sjonge... ik denk dat menig opgesloten huiskat jaloers op deze kat zou zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:04

verootjoo schreef:
IngridM schreef:

Blij dat ze haar kat terugheeft? Ze had haar kat, was hem niet kwijt, en nu is ie weg....
Dus nee, ik snap dat TS er niet blij mee is.

Nog al zo’n dierenliefhebber. Dat TS niet blij is met hoe het gebeurd is ( als dat zo al is ) kan ik nog begrijpen.
Maar kat wordt kind van de rekening.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-18 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:04

Qerty schreef:
MAAR HET IS JOUW KAT!!!!!!!

Daarom hadden hun met handen vanaf moeten blijven en eerst moeten checken op chip!!!!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:05

Qerty schreef:

Ik wil me niet bemoeien met de rest van het topic. Maar zelfs een kat die "Verwilderd" is ken je tam maken en plaatsen. Ja ik heb in een asiel gewerkt met diverse verwilderde katten, open gelegen door ze, Maar ik kan zeggen, Ja die hebben een goed baasje en hebben het nu enorm goed.

Dus onzin dat een kat die " verwilderd ΅is of boerderij kat is of wat dan ook niet te plaatsen valt.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:06

Anoniem schreef:
Qerty schreef:

Kat heeft een heel erf, brokjes en een hoop muizen te vangen.
Ik denk dat mijn truttenkat hier nog best jaloers op zou zijn hoor!