Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:45

Casarell schreef:
Of en nu wel of geen heveling nodig is om een natte vloer te krijgen.. ik wil dit zeker voorkomen en dus een terugslagklep erin :+
Voorkomen is immers beter dan genezen..

Maar nogmaals.. welke kan ik dan beter hebben (aangezien degene die ik heb dus al 2 natte vloeren heeft gegeven in het topic)..?

Geen idee :+ . Ik heb meestal die met zo'n rubber bekje erin. Merk weet ik niet, pak gewoon wat ze hebben hangen.

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:54

ik heb altijd de tetra lucht pompjes nooit gedoe gehad en heb ze al jaren, en onder t aquarium in t kastje staan ze :).

De planten beoordeel ik op de hoogte. Hoe hoog worden ze, en welke zijn het kwa blad. Hoge zet ik achterin (40-50 cm) en voorin zet ik lage max 5 cm en midden en hoeken weer middel grote (20/30 cm).

En dan kijk ik naar kleur, groene achterin, rode midden zoals tijgerlotus en voorin weer groen. Dat komt vind ik t mooiste uit :)

Hier nog 2 nachtjes, zit echt af te tellen...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:56

Ik ga morgen een mega aquarium voor mn muskusschildpadje kopen :D
Iemand nog tips?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:59

vooral goede pomp, ze stinken snel en t water en vervuilen een hoop... en koop zeker niet onder een meter want hebben ze echt wel nodig ;).

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:09

Jaaa dat merk ik nu al... Echt elke week alles schoonmaken is wel echt nodig! Kan jij me toevallig een goede pomp aanraden of kan ik daar beter naar informeren bij de dierenwinkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:20

SophieFT schreef:
Jaaa dat merk ik nu al... Echt elke week alles schoonmaken is wel echt nodig! Kan jij me toevallig een goede pomp aanraden of kan ik daar beter naar informeren bij de dierenwinkel?

Ik heb een JBL en een eheim pro staan onder mn bak. De JBL heb ik al eerder gehad maar deze eheim pro zat er al bij. De JBl vind ik vele malen fijner. Is betaalbaarder, eenvoudig afkoppelen en makkelijker in onderhoud, omdat de filterwatten meteen als eerste stap bovenin kunnen. De eheim begint van onderaf te filteren waardoor ik elke keer alle manden eruit moet halen om de watten met het grove vuil eruit te krijgen. Zeker als je wekelijks je filter moet openen met grote vervuilers dan is het zeker aan te raden om een filter te kiezen waar de eerste stap meteen bovenin zit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:16

Ik zelf ga de externe weg doen want vertrouw dat nooit, als t eenmaal lekt ligt er bij mij 500 liter ruim op de grond haha.

Ik zelf heb 2 keer eheim binnenfilter besteld voor ze, dit moet wel met 2 meter bak is 1 echt te weinig.

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... eim/154856

deze heb ik twee van, en ben tot nu toe tevreden want ze staan bekent om hun "power"

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:24

Ik kom hier ook weer eens binnenvallen.
Heb een tijd geen zin/tijd gehad om echt iets aan m'n aquarium te doen. Had ook een uitstervingsbeleid ingevoerd omdat m'n bestand me niet meer aan stond.

Heb nu flink geklust en een hoop planten geruimd en nieuwe toegevoegd.

Afbeelding

Bestand op dit moment in mijn 60 liter bakje;
6x kardinaal tetra
8x parel danio
4x kuhlii
Ong. 15x vuurgarnaaltjes

En jammergenoeg ook een stuk of 500 slakken -O-
Heb nu een sera slakkenvanger erin gezet op aanraden van een aquariumgroep (facebook) maar ben tot nu toe sceptisch. Na een uur kon ik er alleen 1 garnaal uit helpen..
We zullen zien.

Binnenkort ga ik toch eens opzoek naar een paar leuke vissen voor in de midden/bovenlaag aangezien mijn 2 schooltjes nauwelijks boven de planten uitkomen behalve met voerbeurten.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:53

Mooi! Zie jij je kuhli's veel? Die van mij krijg ik echt zelden te zien...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:11

Leuk hoor! Slakken .. weet ook niet hoe ze er in komen.. denk via de plantjes.

Zoals gezegd pasgeleden heb ik sinds kort ook een aquarium. Ik begon met een 30/30 bakje.. maar vind t zoo leuk. Nu kreeg ik vorige week vrijdag een 60 cm bak van mn schoonzoon. En 10 juli was mn zoontje jarig en heeft dus ook een klein bakje gekregen op zijn kamer. De teller staat dus in heel korte tijd op 3 bakken haha. Hier een paar fotos van mn 60 cm bakje. daar zitten een paar guppen en jongen in (mannetjes naar mn zoontjes bak verhuisd) wat rijstvisjes en wat vuurgarnaaltjes, christal reds en een paar Bleu dream garnaaltjes. Oja 2 cpo kreeftjes. Mijn "oude"bak.. maar die lekte dus heel langzaam.

Afbeelding

Mijn nieuwe bak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:40

Ik had eerst een 'ruïne' erin staan, waar de kuhlii's veel in zaten overdag. Toen mijn planten begonnen te groeien (de foto van nu zijn weer allemaal nieuwe jonge stekjes) gingen ze meer tussen de planten scharrelen overdag waardoor ze inderdaad meer te zien waren. Ik zie ze vooral na 10uur, als mijn licht uit gaat in de bak haha. Alles in diepe rust en dan plots zo'n kuhlii langs het raam schietend :+

Pipo, ook een erg gave bak! Ik wil eigenlijk mijn garnaaltjes ook nog wel uitbreiden omdat ik ze nu zo weinig zie. Ik weet dat er sowieso 10 in zitten en waarschijnlijk nog wel meer (ik begon met 20 die ik kocht) maar meer dan 5 zie ik er niet op een dag behalve als ik echt zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:45

Dimphyl, mooie bak hoor!

Ik heb sinds deze week ook kuhlii's, ik zie ze juist supervaak! Ik maak er wel een filmpje van, leuke diertjes zijn het :)

Pipo, verslavend he, aquaria :P Gave bakken heb je :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:52

Die garnaaltjes van jou, planten die zich niet voort?? Ik heb toen ik mijn kleine bak overzette in de grote allemaal jonge garnaaltjes gevonden. Zo klein dat ik ze maar heb laten zitten in de kleine bak. Tot ze groot genoeg zijn om te schiften.. Ik ga dus de mannen van de vrouwen scheiden anders heb je binnen no time een compleet garnalenleger incl inteelt. Dan zo nu en dan een vrouwtje laten bevruchten om de populatie in stand te houden.
Iemand vroeg waar te bestellen.. ik heb afgelopen zondag de blauwe garnaaltjes besteld en 2 soorten mos bij aquafizz. Dinsdag was het in huis.
De planten en het mos bind ik zelf op hout met visdraad. erg leuk om te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:04

Dimph: anetoma (of hoe het ook heet :') ) helena's aanschaffen :j ben je zo van je slakken af!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:49

Pipo ik heb mijn garnalen er nu sinds een week of 3 inzitten :+

Anentome Helena's (? :+ ) heb ik eerder al gehad inderdaad. Wat mij daarin tegen staat is dat ik uiteindelijk straks weer met een overschot aan AH's zit, terwijl ik vorig jaar zo blij was toen de laatste eindelijk gestorven was := probleem is namelijk dat ze, zodra ze slakken te eten hebben, zich ook enorm gaan voortplanten, en hier in deze regio kun je ze aan de straat stenen niet kwijt. .

Zag nu met dat er al wel 3 slakken in de val zitten. Maar las ook net dat de val beter werkt als het licht uit is! Dus ga het vannacht nog eens proberen en anders misschien toch maar weer aan de roofslakken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:53

Maar als de voedselvoorraad op is, stoppen ze met voortplanten. Ik heb er nu ook nog maar 3 in mijn bak zitten. Slaketende vis is niet handig, ben je je garnalen ook kwijt denk ik :')

Mijn corydoras heeft geen snorharen meer, de andere 2 waren ook opeens dood... Zit meerval vriendelijk grind in en de bak staat er al 1,5 jaar dus mogelijk ziek of de garnalen op rooftocht?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:03

Precies vuurneon en dat was nu juist niet de bedoeling :')
Als de val zich vannacht niet bewijst dan toch maandag maar even om wat AH's.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:07

ik heb weleens gehoord dat je 's nachts (of 's avonds vlak voor je naar bed gaat) een stuk komkommer (aan een vork ofzo) in je bak moet doen en die 's morgens voor het licht aangaat weer moet verwijderen.
Schijnt dat je daar een hoop slakken mee vangt. :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:32

Waar halen jullie je garnaaltjes vandaan? Ik wil er heel graag een stel in m'n bak hebben, maar vind ze in de winkel erg aan de prijs. €5,- voor een crystal red/black of vuurgarnaal. Vind ik voor mijn bak zonde, dan moet ik voor 100€ garnalen halen om er wat van te kunnen zien. Of zijn dit normale prijzen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:39

Je kunt ze goedkoper krijgen bij particulieren. Wat voor garnalen zoek je? En hoeveel? Ik heb namelijk best veel Red Rili garnalen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:39

Kijk hier eens op. http://www.aquafizz.nl/c-2144994/garnalen-aanbiedingen/
Je kan uiteraard ook hele dure bv. cristal reds nemen, maar mij is het voor de fun en niet om te verkopen ed. Ik heb 5 van die blauwe gekocht. Ik kreeg er 6. Als je op hun home pagina kijkt kan je ze ook per stuk bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:41

Crystals staan er trouwens ook om bekend om het eerst heel goed te doen, en dan zomaar allemaal dood te gaan zonder aanwijsbare oorzaak. Mijn rili's heb ik ook bij aquafizz vandaag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:48

Hadden wij met de vuurgarnalen; begonnen zich als gekken voort te planten en opeens hele populatie dood :+

Ik heb mijn garnalen bij de hornbach weg, 1 verkoper kweekt ze zelf en verkoopt ze in de zaak.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:24

Thanks voor de tips! Ik ben op zoek naar de "mini garnaal" zoals bijv. De crystal red. Het is voor mij ook puur voor de fun en altijd leuk als ze door fokken, maar niet noodzakelijk.

Ik zit in omgeving Ermelo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:30

Je zou ook kunnen kijken naar de garnalen die in de neocaridina familie voorkomen, erg veel kleuren en iets makkelijker ( 9 vd 10 x dan :+ ) dan de crystal reds.

Oke, beetje ver weg van zuidwest-Friesland :P