Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
missanita84 schreef:Ik ben niet bang voor wat mijn hond doet. Maar voor de hond(eigenaar) die ik tegen kom.
Goof schreef:missanita84 schreef:Ik ben niet bang voor wat mijn hond doet. Maar voor de hond(eigenaar) die ik tegen kom.
Dat dus. Iedere keer weer.
Men verwacht dat ik mijn hond netjes aanlijn en uit hun buurt houdt, maar laten wel hun eigen onopgevoedde tuig alle kanten opvliegen want 'hij doet immers niets' of 'hij wil alleen maar spelen' of 'het boeit me allemaal toch niet'.
Enige tijd terug hing er een klein chihuahua-achtig iets in mijn hond haar neus, bloed liep uit de krassen. Mijn hond heeft geen kick gegeven, maar van de eigenaar kreeg ik zelfs nog niet eens een excuus.
Ook enige tijd terug liep ik in een natuurgebied met aanlijnplicht als enig met mijn hond aangelijnd (!). Ouder echtpaar loopt met moddervette asociale labrador langs die op mijn hond afvliegt al grommend en happend. Mijn hond kijkt er niet naar gelukkig, maar eigenaren corrigeren hond niet.
Ook enige tijd terug doe ik de klep van de auto open om mijn hond eruit te laten als er ineens 3 honden aan komen rennen en bij de klep staan te dringen om erin te kijken. Mijn hond reageerde niet toen ze bijna naar binnen klommen, maar eigenaresse riep haar honden niet terug want'ze doen niets hoor'. Ik heb haar 3x moeten zeggen dat die van mij wellicht wel wat zou kunnen doen voordat ze haar honden kwam halen.
IN alle 3 de gevallen had IK de boeman geweest als mijn hond wel had gereageerd/ terug gesnauwd/ van zich af had gebeten, want IK ben immers degene met de 'vechthond'. Kennelijk vind men dat hun eigen honden niet opgevoed hoeven worden en niet hoeven luisteren, maar laten we vooral wel de vechthonden aanlijnplicht en een muilkorf geven want dat is wel zo veilig.
Goof schreef:missanita84 schreef:Ik ben niet bang voor wat mijn hond doet. Maar voor de hond(eigenaar) die ik tegen kom.
Dat dus. Iedere keer weer.
Men verwacht dat ik mijn hond netjes aanlijn en uit hun buurt houdt, maar laten wel hun eigen onopgevoedde tuig alle kanten opvliegen want 'hij doet immers niets' of 'hij wil alleen maar spelen' of 'het boeit me allemaal toch niet'.
Enige tijd terug hing er een klein chihuahua-achtig iets in mijn hond haar neus, bloed liep uit de krassen. Mijn hond heeft geen kick gegeven, maar van de eigenaar kreeg ik zelfs nog niet eens een excuus.
Ook enige tijd terug liep ik in een natuurgebied met aanlijnplicht als enig met mijn hond aangelijnd (!). Ouder echtpaar loopt met moddervette asociale labrador langs die op mijn hond afvliegt al grommend en happend. Mijn hond kijkt er niet naar gelukkig, maar eigenaren corrigeren hond niet.
Ook enige tijd terug doe ik de klep van de auto open om mijn hond eruit te laten als er ineens 3 honden aan komen rennen en bij de klep staan te dringen om erin te kijken. Mijn hond reageerde niet toen ze bijna naar binnen klommen, maar eigenaresse riep haar honden niet terug want'ze doen niets hoor'. Ik heb haar 3x moeten zeggen dat die van mij wellicht wel wat zou kunnen doen voordat ze haar honden kwam halen.
IN alle 3 de gevallen had IK de boeman geweest als mijn hond wel had gereageerd/ terug gesnauwd/ van zich af had gebeten, want IK ben immers degene met de 'vechthond'. Kennelijk vind men dat hun eigen honden niet opgevoed hoeven worden en niet hoeven luisteren, maar laten we vooral wel de vechthonden aanlijnplicht en een muilkorf geven want dat is wel zo veilig.
Dit bedoel ik. De verantwoorde eigenaren zorgen ervoor dat er niks gebeurd, de onverantwoorde eigenaren zien het niet of roepen: 'Dat doet die anders nooit!' Alleen maken sommige honden meer schade bij een doettieandersnooit. Je zou de onverantwoorde eigenaren moeten aanpakken, maar hoe? Hoe zorg je ervoor dat men geen overlast veroorzaakt? Door geen enkele hond meer los te laten lopen? Ik laat ze loslopen in een aanlijngebied, omdát daar niemand komt. Als ik daar gecontroleerd zou worden is de boete wettelijk gezien correct, maar het heeft geen effect op de overlast. Dus waarom die maatregel daar? En er is nu al te weinig mankracht om te controleren, dus alles wat er verzonnen wordt als maatregel is lastig uit te voeren...
dierenfan schreef:Ik denk dat het niet voor niets van de laatste 10 nesten honden die bij ons in het asiel beland zijn 8 nesten meer dan 50% stafford bloed had... En dat in 3 jaar tijd.
Dat is toch niet te bevatten? Al die teven kwamen (hoog)drachtig de opvang in omdat men geen zin had in pups en de teef per ongeluk gedekt was of men had geen geld meer of via uitwisseling met andere opvangen.
Bij 3 nesten waarvan wij wisten dat beide ouderdieren staffords waren hebben wij de puppen met 7 weken!!!! al moeten scheiden van elkaar door zulke gevechten onderling en zelfs een aantal keren de DA moeten bezoeken omdat ze zulke serieuze wonden hadden.
Oftewel nooit en te nimmer zal iemand mij horen zeggen dat het bij staffords ligt aan de opvoeding en aan de baas. Het kan ook mee spelen maar het genen pakket van dit ras speelt ook enorm mee. Dat is net zo iets als dat je de gemiddelde labrador niet aan moet schaffen als waakhond en met een gemiddelde duitse herder geen jachtcursus hoeft te gaan volgen.
Zo hoef je van de gemiddelde stafford niet te verwachten dat deze hond sociaal is en blijft.
Helaas heel veel mensen blijven hier tegen in gaan en daarom gaat het ook zo vaak fout. Men moet en zal bewijzen dat zijn/haar hond niet zo is. Ik kan dat niet snappen.
Zelf heb ik een kruising labrador x rottweiler. Een verrassingspakket noemen sommige mensen het die de rassen kennen en dat klopt. Hij is altijd vrolijk maar ook zeer allert en erg waakzaam en erg baasgericht en heeft niets met vreemden. Hij is vriendelijk naar andere honden en heeft nog nooit gevochten (nu 6 jaar). Dat is overigens niet omdat hij zo netjes is want hij benaderd heel direct, opdringerig en met hoge houding. Daarom laat ik dat ook niet toe. Hij gaat gewoon aan de lijn als wij andere honden zien en passeren. Het commando 'hier'en in nood gevallen 'koekje' maakt dat hij zo bij mij staat. Komt de andere hond snuffelen dan mag hij los en gek doen maar is die andere hond wat angstig/onderdanig? Dan mag hij er niet naar toe.
Hij komt niets tekort hoor want hij loopt meerdere keren per week in een grote roedel honden zonder problemen. Maar dat zijn allemaal bekende honden .
Wat mij lukt moet iemand die bewust voor een ras of kruising zoals (x) staffords toch ook kunnen? Die zijn nog een flinke graad erger (gemiddeld genomen) dan mijn kruising.
papagroom schreef:Het valt mij op dat iedereen het er over eens is dat een staff,of pitt achtige hond,een speciale baas nodig heeft......eigenaren beweren allemaal die speciale baas te zijn...toch zijn er veel incidenten..... dus,of deze honden zijn onbetrouwbaarder dan gedacht,of veel baasjes leiden aan zelfoverschatting.
papagroom schreef:Ho ho Goof.......ik doel niet op jou,maar wel op een grote categorie die ik op straat tegen kom.....overigens denk ik niet dat jij zit te wachten op een instabiele hond met bijbehorend explosiegevaar , en in dat geval je verantwoordelijk zou nemen.
Wendybrian schreef:en in een asiel opgroeien zal is ook niet te vergelijken met opgroeien in een gezin
Dus ik vind het niet relavant op deze pups mee te tellen. .
DatBenIkNou schreef:Wendybrian schreef:en in een asiel opgroeien zal is ook niet te vergelijken met opgroeien in een gezin
Dus ik vind het niet relavant op deze pups mee te tellen. .
Hoezo niet? Bij deze pups waren met 7 weken oud al ernstige vechtpartijen, dan is er meer mis dan alleen het gemis van in een huiselijke kring opgroeien.