Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:05

LW ligt aan het dorp. Je hebt dorpen en dorpen :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:07

Sissi87 schreef:
naomi_1998 schreef:
Je hoeft niet persé geld te investeren, je kan dan ook voor de optie kiezen om die baasjes op te gaan zoeken. Misschien moeten jullie eens leren lezen want ik geef een aantal voorbeelden van opties. Ik zeg nergens dat je je tuin moet verbouwen want je kan ook de baas op zoeken. Als je niet weet wie dat is zoek je dat maar uit als je er zoveel last van hebt.

Als jou aangelijnde hond een kat vermoord vind ik inderdaad dat je hem moet opvoeden. Als jou hond losloopt in JOU tuin en dan een kat vermoord vind ik het 'terecht'.

Hoe denk je dat de gemiddelde buitenkateigenaar reageert als je zegt dat HUN kat in jouw tuin schijt? Zo zijn katten, of zeik niet zo, of oh sorry buurvrouw ik ga METEEN naar de bouwmarkt om een ren te maken, of dat is mijn kat niet....DREAM ON GIRL

Ik ben er al een die zo niet denkt, al zou ik dat bij degene in dit topic wel denken hoogstwaarschijnlijk. Als je er echt last van hebt zoek je het toch hogerop, wat mij betreft breng je die kat naar het asiel of weet ik het wat. Maar als je er niks aan doet heb je wat mij betreft niet het recht om zo te zeuren.

love_western, nogmaals, waarom zou ik tips moeten geven. Jij hebt blijkbaar last van die stront dus dan doe jij je best maar om die eigenaar te zoeken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:08

Maar Naomi waarvoor zorg je er als katteneigenaren zowieso niet voor om geen overlast te veroorzaken?
Waarom moet een ander jouw zooi opruimen?

fourseasons

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:10

Mijn kat heeft blijkbaar nooit overlast veroorzaakt of die mensen deden niet moeilijk. Ze wisten dat die kat van mij was, wisten waar ik woonde en wisten dat ze naar me toe moesten komen mochten ze ergens last van hebben. Is niet gebeurd dus waarom zou ik mijn kat dan zo'n groot deel van zijn vrijheid ontnemen. Een afgezette tuin vind ik beter dan helemaal binnen maar helemaal vrij vind ik beter dus dat probeer ik eerst.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:11

naomi_1998 schreef:
Mijn kat heeft blijkbaar nooit overlast veroorzaakt of die mensen deden niet moeilijk. Ze wisten dat die kat van mij was, wisten waar ik woonde en wisten dat ze naar me toe moesten komen mochten ze ergens last van hebben. Is niet gebeurd dus waarom zou ik mijn kat dan zo'n groot deel van zijn vrijheid ontnemen. Een afgezette tuin vind ik beter dan helemaal binnen maar helemaal vrij vind ik beter dus dat probeer ik eerst.

Sorry maar wat een kull argument..
Die mensen zitten 24/7 voor het raam te kijken of er een kat schijt? En of dat jouw kat is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:12

quera schreef:
De eerstvolgende kat gaat gewoon richting t asiel. Hopelijk gaat dat werken. :D

Dan kost het alsnog geld :+ Het asiel hier zit 12 km verderop. En je bent verplicht om afstandskosten te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:13

naomi_1998 schreef:

Mijn hond moet ik toch ook vrijheid ontnemen. Mijn konijnen toch ook. En mijn slakken en vissen en slang toch ook. En die zijn ook allemaal happy hoor.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:14

quera schreef:
naomi_1998 schreef:

Die mensen zitten 24/7 voor het raam te kijken of er een kat schijt? En of dat jouw kat is?
Wat heeft dat er mee te maken? Ze hadden er blijkbaar alsnog geen last van want ze weten me te vinden. Als ze niet wisten welke kat het deed konden ze alsnog naar me toe komen hoor. Ik ben de beroerdste niet al kan ik het begrijpen als je dat word van mensen zoals in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:14

naomi_1998 schreef:
Sissi87 schreef:

Hoe denk je dat de gemiddelde buitenkateigenaar reageert als je zegt dat HUN kat in jouw tuin schijt? Zo zijn katten, of zeik niet zo, of oh sorry buurvrouw ik ga METEEN naar de bouwmarkt om een ren te maken, of dat is mijn kat niet....DREAM ON GIRL

Ik ben er al een die zo niet denkt, al zou ik dat bij degene in dit topic wel denken hoogstwaarschijnlijk. Als je er echt last van hebt zoek je het toch hogerop, wat mij betreft breng je die kat naar het asiel of weet ik het wat. Maar als je er niks aan doet heb je wat mij betreft niet het recht om zo te zeuren.

love_western, nogmaals, waarom zou ik tips moeten geven. Jij hebt blijkbaar last van die stront dus dan doe jij je best maar om die eigenaar te zoeken.

Nogmaals jij zegt dat het zo makkelijk is om een eigenaar op te sporen. Dus ik ben benieuwd naar hoe. En dan wil ik best mijn best doen om een eigenaar op te sporen. Maar tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:15

Toch is het ook raar dat je in een land waar je weet dat er buiten katten zijn toegestaan een vijver bouwt die niet katproof is.

Je WEET toch dat er een kat bij kan komen lijkt me?

Waarom zelf niet je verantwoording nemen hierin?
Legaal.

Dus volgens de Nederlandse wetgeving waar katten buiten MOGEN rondlopen in vrijheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:16

naomi_1998 schreef:
quera schreef:

Wat heeft dat er mee te maken? Ze hadden er blijkbaar alsnog geen last van want ze weten me te vinden. Als ze niet wisten welke kat het deed konden ze alsnog naar me toe komen hoor. Ik ben de beroerdste niet al kan ik het begrijpen als je dat word van mensen zoals in dit topic.

Hou eens op met je als een baby te gedragen met die kinderachtige sneren en reageer eens inhoudelijk. Als iedereen met buitenkatten zich zo gedraagt begin ik de kattenhaters bijna te begrijpen.

fourseasons

love_western schreef:
naomi_1998 schreef:

Mijn hond moet ik toch ook vrijheid ontnemen. Mijn konijnen toch ook. En mijn slakken en vissen en slang toch ook. En die zijn ook allemaal happy hoor.

Als je dat zielig vind neem je geen slang of konijn of wat dan ook. Mijn hondjes komen genoeg buiten, degene die niet los kan ga ik zes keer per dag mee wandelen. Zelfs mijn cavias mogen in de zomer elke dag naar buiten maar alsnog ben ik een dierenbeul volgens jullie.

Je hoeft die dieren hun vrijheid niet te ontnemen. Als je ze dat niet wilt ontnemen neem je ze toch niet.

Anoniem

Willl65 schreef:
Toch is het ook raar dat je in een land waar je weet dat er buiten katten zijn toegestaan een vijver bouwt die niet katproof is.

Legaal.

Omdat als iedereen zijn dieren gewoon bij zich houd. Ik geen last heb van katten die mijn vijver leeg rooft.

Amandavd

Willl65 schreef:

Legaal.

Dus volgens de Nederlandse wetgeving waar katten buiten MOGEN rondlopen in vrijheid

Waarom neem jij je verantwoording niet voor je kat en zet je je eigen tuin af en hou je het dier bij je?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:18

love_western schreef:
Nogmaals jij zegt dat het zo makkelijk is om een eigenaar op te sporen. Dus ik ben benieuwd naar hoe. En dan wil ik best mijn best doen om een eigenaar op te sporen. Maar tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe.
Quote dan even het stukje waarin ik dat zeg alsjeblieft. Ik zeg dat als je er zoveel last van hebt je daar je best maar voor moet doen. Je hebt er immers veel last van dus waarom er dan niets aan doen.

Amandavd, ik reageer inhoudelijk maar omdat jullie het er daar niet mee eens zijn word ik afgesnauwd. Als jullie binnenkat mensen zich zo gedragen kan ik degene die zich er niks van aantrekken dat hun kat in jou tuin schijt begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:20

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:
Quote dan even het stukje waarin ik dat zeg alsjeblieft. Ik zeg dat als je er zoveel last van hebt je daar je best maar voor moet doen. Je hebt er immers veel last van dus waarom er dan niets aan doen.

Amandavd, ik reageer inhoudelijk maar omdat jullie het er daar niet mee eens zijn word ik afgesnauwd. Als jullie binnenkat mensen zich zo gedragen kan ik degene die zich er niks van aantrekken dat hun kat in jou tuin schijt begrijpen.

Ik doe er zeker wat aan om stroom rondom mijn tuin en vijver te zetten. En waarom zou ik mijn best moeten doen voor andermans dieren?

Anoniem

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Als je dat zielig vind neem je geen slang of konijn of wat dan ook. Mijn hondjes komen genoeg buiten, degene die niet los kan ga ik zes keer per dag mee wandelen. Zelfs mijn cavias mogen in de zomer elke dag naar buiten maar alsnog ben ik een dierenbeul volgens jullie.

Je hoeft die dieren hun vrijheid niet te ontnemen. Als je ze dat niet wilt ontnemen neem je ze toch niet.

Oh moet ik ze allemaal maar losgooien dan :D Dan heb ik mijn hele dorp op stelten.

Szan

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Je best doen?? Het is al heel wat als je de kat kan achterhalen die overlast veroorzaakt. Als je bijvoorbeeld fulltime werkt, kom je nu in het donker thuis en is het al knap als je de kat achterhaalt. Dan de volgende stap: je wilt weten bij wie de kat hoort. Nou, hier in de straat wonen zo al 60 gezinnen.... Overal maar aanbellen? En dan hebben we het alleen nog maar over de straat, niet eens de buurt (een paar straten), terwijl katten makkelijk in een buurt rondzwerven. En ongetwijfeld zijn er dan tientallen mensen die een zwart/witte kat hebben. Hoe kan je er vanuit gaan dat iemand altijd maar een katteneigenaar kan achterhalen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:21

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Je reageert niet inhoudelijk en kan alleen maar schelden op ons binnenkat mensen omdat je simpelweg niet kan winnen in deze discussie. Jij maakt er de omgekeerde wereld van en als mensen dat weerleggen wordt je boos en stamp je als een klein kind om je heen. Jij bent te lui dat je je eigen tuin afzet om jouw eigen dieren bij te houden maar verlangt wel van een ander dat hij de moeite neemt om zichzelf te beschermen tegen de schade die jouw kat toebrengt.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:21

love_western schreef:
Ik doe er zeker wat aan om stroom rondom mijn tuin en vijver te zetten. En waarom zou ik mijn best moeten doen voor andermans dieren?
Moet ik hier nou echt nog op reageren? Jij hebt er toch last van, als je er niks aan wilt doen moet je niet zeuren. Ja je hebt je vijver afgezet maar dat helpt niet dus dan zoek je het hogerop of schiet je die katten neer, boeit mij het. Maar ga niet zeuren als je de eigenaar niet eens wilt opsporen. Ik heb eerder al een aantal opties genoemd en als je dit nou nog een keer vraagt ga ik me serieus afvragen of je blind bent.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:22

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:
Moet ik hier nou echt nog op reageren? Jij hebt er toch last van, als je er niks aan wilt doen moet je niet zeuren. Ja je hebt je vijver afgezet maar dat helpt niet dus dan zoek je het hogerop of schiet je die katten neer, boeit mij het. Maar ga niet zeuren als je de eigenaar niet eens wilt opsporen. Ik heb eerder al een aantal opties genoemd en als je dit nou nog een keer vraagt ga ik me serieus afvragen of je blind bent.

Je wilt simpelweg niet begrijpen dat JIJ ervoor moet zorgen dat JOUW dieren geen overlast of schade toebrengen aan anderen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:23

Amandavd schreef:
Je reageert niet inhoudelijk en kan alleen maar schelden op ons binnenkat mensen omdat je simpelweg niet kan winnen in deze discussie. Jij maakt er de omgekeerde wereld van en als mensen dat weerleggen wordt je boos en stamp je als een klein kind om je heen. Jij bent te lui dat je je eigen tuin afzet om jouw eigen dieren bij te houden maar verlangt wel van een ander dat hij de moeite neemt om zichzelf te beschermen tegen de schade die jouw kat toebrengt.
Jij bent te lui om te lezen want als je had gelezen las je dat ik dat wel wil doen als er iemand naar me toe komt dat die last heeft van de schijt van mijn kat. Bovendien wint er hier niemand want iedereen heeft zijn eigen mening en die van mij verandert al helemaal niet. Bovendien scheld ik hier niemand uit, ik scheer jullie over een kam, deed jij ook bij ons lees maar eens je berichten terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:23

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Wat ben je onrealistisch bezig. Waarom moet ik geld en energie steken in andermans dieren?

En ik mag zeuren want ik zet mijn vijver af van voorjaar. Dus ik doe er degelijks iets aan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:24

Amandavd schreef:
Je wilt simpelweg niet begrijpen dat JIJ ervoor moet zorgen dat JOUW dieren geen overlast of schade toebrengen aan anderen.

Jij wilt simpelweg niet lezen want als je nou eens niet alleen leest wat je wilt lezen kon je al zien dat ik dat wel wil als er iemand naar me toe komt en die last heeft.

Anoniem

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:25

Naomi. Ik wil graag in de toekomst een tijgerpython. Zou jij het leuk vinden als ik dat beestje in je tuin loslaat zodat natuurlijk op jouw kat jaagt en deze op eet? Net zoals jouw katten op vissen en vogels jagen?