Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:59

Succes SB

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:21

Succes, komt vast wel goed!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:44

dankjewel! Hij doet het opzich goed, maar de rest zijn allemaal net 1 jaar of moeten nog 1 worden. En jonas is al 2 dus hij leert iets minder snel.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:51

silver succes. En gaat vast wel lukken

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:53

Silver_Bolly schreef:
ik mag vandaag op examen met mijn spanjaard! ben benieuwd of we slagen

succes! :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:53

Succes SB! Laat je weten hoe het gegaan is? :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:10

Ik heb 2 Spanjaarden. Lety heb ik 5 jaar, voordat ik haar tegenkwam heb ik in Nederlandse asiels gekeken, maar daar kon ik geen hond vinden die in onze situatie paste. Lety was al in Nederland in een gastgezin, waardoor we kennis konden maken en kijken of het met onze andere hond klikte.
Neiva hebben we nu ruim een jaar, van haar kwam ik een foto tegen op een ander forum en we waren op slag verliefd. Volgens de info die we kregen zou ze prima in ons gezin passen. Dus we hebben de gok genomen en haar over laten komen uit Spanje. Er was wel een gastgezin achter de hand, mocht het niet klikken met Lety of mn dochter, maar ze is hier nog steeds :D .

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:27

Mazzeltje, in het weekend ga ik altijd al met m'n gezin. Vanmiddag Erkemederstrand gedaan. Goed te doen! Heel veel konijnenpootjes in de sneeuw gezien, maar Noel bleef netjes in de buurt. Ik ga er woensdag (al dan niet alleen) weer naar toe om hem te laten rennen.

SB, succes! Laat je weten hoe het gegaan is? Ik ga binnenkort ook op cursus. Ben benieuwd...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:00

m'n examen ging redelijk goed! Alleen het volgen was een beetje slordig. Maar verder ben ik erg trots op mijn lieve jongen! Vanavond krijgen we te horen of we zijn geslaagd en wat onze punten zijn!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:58

zoo we zijn geslaagd! op 1 na de hoogste punten van ons groepje! met onder andere.een paar tienen voor omgang met andere honden, laten aanhalen, aan de voet gaan, apporteren, gaan staan en 2 minuten blijven liggen op een n grote afstand.
voor het volgen aangelijnd hadden we een 9, volgen los een 8. voorkomen een 8, terug plaats een 9,5 en omgang geleider hond een 9.
al met al erg nette punten dus! werd ook nog verteld aan de andere groepen dat hij een straathond is geweest en dat de jury het daarom zo knap vond dat hij zo goed leerde

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:09

Netjes hoor SB Gefeliciteerd. Ga je nu verder met een vervolg cursus?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:12

Gaaf SB!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:20

netjes SB gefeliciteerd, top hond!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:39

Leuk SB!! :D

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:42

SB Gefeliciteerd

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:28

Oow leuk SB!

Mijn buitenland hondje was niet zo braaf vandaag..

Vanochtend was er wat gedoe met de paarden die door het draad waren gebroken en terwijl mijn vader daarmee bezig was, werd hij boos op Szia, die aan het blaffen was en de loslopende paarden daardoor ophitste... In halve paniek schreeuwde mijn vader tegen haar "IN DE AUTO!!" en terwijl ze normaal heel goed luistert, dacht ze nu, nou dan niet, dikke vinger, tabee dan maar en richting huis is gaan lopen. Ze is namelijk heel gevoelig naar boze mensen. Daar kan ze totaal niet tegen. Ze luistert heel goed hoor, maar als je kwaad op haar word en alleen al je stem verheft, dan word ze bang en dan komt ze dus echt niet bij je in de buurt, dan maakt ze dat ze weg komt. Mijn vader was met de paarden chaos bezig en lette niet meer op.

Word ik ineens uit bed gebeld "Bent u uw hond kwijt?"
"Nee.."
"Ow. Er is hier een hond met een chip die op u naam staat."
"Ehh" Ik word eindelijk beetje wakker "Ow! Mijn vader is met de hond weg."
"Dan is uw vader de hond kwijt "

Szia was onderschept terwijl ze richting huis aan het lopen was, en naar de dierenambulance gebracht. Gelukkig ben ik ooit zo slim geweest haar chip over te zetten en haar een halsband te geven met penning, dus voila, werden meteen gebeld en konden haar meteen ophalen. Pfieuuw.

Ik hoor mijn vader nog tegen mij zeggen "Ze loopt toch nooit weg, waarom zou je haar chippen! Verspild geld!" Hij vind het altijd zo'n onzin dat ik de hond en de kat halsbandjes om doe met naam en adres en ze ook nog eens chip, ze ook nog eens verzekerd heb.

Nou pa, in your face! Heb de hele weg naar huis maar even goed laten horen hoe blij ik toch was dat ik haar gechipt had, muhaha.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:35

Jeetje wat een avontuur zeg!
Ik ga nog verder met de Vergevorderden. Niet omdat ik vind dat hij die kunstjes allemaal moet leren maar omdat ik het vooral gezellig vind en goed voor Jonas omdat hij in het begin nogal bang was voor andere honden. Sinds hij bij de cursus is wilt hij met alle hondjes spelen en hij vind het ook helemaal gezellig!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:38

Het is sowieso gewoon leuk om met je hond bezig te zijn, dus waarom niet op zo'n cursus. Alleen maar goed en leuk voor baas en hond.

Ik ben zelf nog nooit op cursus geweest, maar ik zit al wel een tijdje te denken dat ik ook maar een beginners cursus ga volgen. In principe luistert mijn hond wel goed, maar een cursus zou het alleen nog beter bijspijkeren en ook mij leren hoe ik mijn hond dingen aan moet leren op een goede manier, in plaats van zelf een beetje aanmodderen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:24

Wauw, SB, mooie punten!

Ik ben 15 jaar geleden op cursus geweest (kreeg je toen gratis bij een asielhond), maar ik vond het verschrikkelijk. Was nog de oude manier van trainen, zeg maar... Tegenwoordig gaat het allemaal wat positiever, dus ik ga binnenkort met Noel een cursus doen. Gewoon omdat het me leuk lijkt. Noel is makkelijk te trainen dus wie weet gaan we door met behendigheid of flyball of zoiets. Ik ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:02

Wij hebben met Sasja ook wel een cursus gevolgd. Maar helaas is die niet te paaien met lekkers of speeltjes en luisterd ze dus alleen als ze aan de lijn loopt.
De beide jacks doen we wel mee trainen. De oudste loopt agility de jongste gaat dat in de toekomst ook doen.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:52

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:09

silver gefeliciteerd, goed hoor.
Met mijn hond nooit een cursus gedaan. Vond het niet zo bij hem passen. Hij luistert nu toch prima en allerlei truukjes hoeft hij van mij niet te kunnen of te doen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:01

@ SB, gefeliciteerd! idd supermooie punten!

@ Eline, dat zou de mijne dus ook hebben. ik dénk niet dat hij echt zou wegrennen maar als iemand kwaad is/ klinkt komt hij niet binnen handbereik.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:11

SusanH en ik gaan woensdag de 30ste wandelen op het Erkemederstrand om 10.30u. We parkeren op de laatste parkeerplaats. Wie zin heeft om aan te haken, is altijd welkom.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:13

Heeeee, toevallig ben ik die dag ( tot nu toe) vrij!
Denk dat ik meekom!