Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:56

KVV van haaksbarf doet mijn poes met gevolgen darmen goed op ( en ze vindt het lekker) Rc kreeg die van mij eerst ook maar daar had ze ook harde buiken van en krampjes :(:) voor mij geen rc meer

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:17

@ ingedebruin, die zakjes van rc zijn redelijk aan de prijs en inderdaad niet elk kitten reageerd er goed op
vandaar mijn tip over de bakjes bij de aldi die niet vol gekke stofjes zitten ;)
of natuurlijk carnibest, carnivoer of zoals hierboven genoemd haaksbarf lekker aanlengen met water en smullen maar :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:40

Maar ik merk niets slechts aan haar? Die buik heeft ze sinds het asiel.. Ze komt goed aan alleen de buik wordt niet echt minder. Van kramp oid merk ik niets dus ik denk niet dat het eten een probleem is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:15

RC zit ook niet standaard volgepropt met rare stofjes hoor. :+
Koop je je RC bij de dierenspeciaalzaak of bij de DA, zit vaak nog verschil tussen versch types voer.
Royal Canin is een goede brok en goed natvoer. Niet voor niets hebben ze vele dieetvoeren ontworpen voor allerlei ziektes/gevoeligheden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:23

Chaos schreef:
RC zit ook niet standaard volgepropt met rare stofjes hoor. :+
Koop je je RC bij de dierenspeciaalzaak of bij de DA, zit vaak nog verschil tussen versch types voer.
Royal Canin is een goede brok en goed natvoer. Niet voor niets hebben ze vele dieetvoeren ontworpen voor allerlei ziektes/gevoeligheden.

Dan heb je vast aandelen in deze firma of je hebt je niet goed verdiept in deze materie
of je bent dierenarts assistente en krijgt ook gratis vvv bonnnen als je het voer maar verkoopt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:27

Zo goed is RC anders niet :+ Daar zit BHA in en dat is kankerverwekkend.. dat ze verschillende dieet voer hebben ontwikkeld zegt verder niks over de fabrikant, dat heeft hills namelijk ook...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:28

Ja, en in welke concentratie zit het erin?? En vanaf hoeveel is het ook daadwerkelijk kankerverwekkend?
Hoeveel potentieel kankerverwekkende stoffen zitten er in ander eten?
Ik maak me er geen zorgen om en er is nog nooit een kat met kanker geweest hier. :D
Laatst bijgewerkt door Chaos op 19-11-12 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:29

jiperdepip schreef:
Dan heb je vast aandelen in deze firma of je hebt je niet goed verdiept in deze materie
of je bent dierenarts assistente en krijgt ook gratis vvv bonnnen als je het voer maar verkoopt

Helaas geen van de drie.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:30

Chaos schreef:
Ja, en in welke concentratie zit het erin?? En vanaf hoeveel is het ook daadwerkelijk kankerverwekkend?
Hoeveel potentieel kankerverwekkende stoffen zitten er in ander eten?
Ik maak me er geen zorgen om en er is nog nooit een kat met kanker geweest hier. :D

Ik voorkom liever dan ik het genees :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:30

En naar mijn mening is er weinig te voorkomen. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:33

Ik voer het overigens niet meer. Ik was er qua stront van de katten meer tevreden over dan hetgeen ik nu voer. Maar de prijs is voor mij de doorslag. Ik betaal nu 7.5€ voor 5kg en toen voor 10kg 70€. Blikjes geef ik van AH.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:33

+:)+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:35

Sinds wanneer voer jij Barf want ik kan me dat eerste kuiken nog herinneren (blender verhaal :P :+ ) en eet ze nu alles? En wat geef je dan? En kun je het kwijt?? Ik kan wel een vriezerla missen maar toch echt niet de hele vriezer. :P Mijn kroketjes en patatjes enzo willen nog niet uit huis nl. :(:)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 19-11-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:35

ik heb een kat/tijger met de naam 'Duveltje' :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:37

Chaos schreef:
Sinds wanneer voer jij Barf want ik kan me dat eerste kuiken nog herinneren (blender verhaal :P :+ ) en eet ze nu alles? En wat geef je dan? En kun je het kwijt?? Ik kan wel een vriezerla missen maar toch echt niet de hele vriezer. :P

ik ben het nu aan het opstarten.. jaa kuiken was geen succes :D Maar dit eet ze graag. ik geef haar haaksbarf, ik kan het kwijt ja :j zijn mooie kleine rollen van 150 gr tot een kilo geloof ik..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:37

Jaaaa ik heb ook een kat! Bobby! Hij is een (gecastreerde) kater en onwijs lief. Zal nooit iemand kwaad doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:38

Besje schreef:

En is het ook een Duveltje? :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:40

Zo negatief hoeft nu ook weer niet.

Er zijn betere merken dan RC maar ook veel slechtere.
Zo laatst ook een kitten gezien. Achtergelaten hummeltje, wormen, loopoogjes. Soit klassiek verhaal. Eigenaars hebben het beste voor en ontwormen de kittens maar eentje heeft diaree. Naar de DA, behandeling voor diaree. Gaat beetje beter (niet meer spuitwater) maar toch niet over. Gaat terug naar de DA. Nieuwe behandeling en staaltjes meegekregen van RC voor katten met gevoelige darmpjes, en kittenvoer voor achteraf als de diaree beter is. De diaree (en bijhorend opgeblazen buikje) was binnen 1 dag genezen en is niet meer teruggekomen. Behandeling is ondertussen afgelopen maar kittens staan nog steeds op RC en niet meer op friskies van de Aldi.
Hills is ook zo'n merk dat zogenaamd enkel uit winstbejag verkocht wordt. Maar ook dat merk heeft allerhande specifieke voeders die weldegelijk effect hebben. Ken bvb geen friskies of whiskas die helpen bij diabetes of schildklierproblemen.

Als je dan brokjes wil voeren ipv vlees, liever dat dan goedkoopste merk waar evengoed smaak- kleur-en bewaarstoffen inzitten. Je kan gewoon al kijken naar het percentage vlees/dierlijke eiwitten om te kijken of je een ietwat degelijke brok hebt.

En over dat kankerverwekkend. Kan goed zijn, tegenwoordig is alles kankerverwekkend.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 19-11-12 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:41

Mossel schreef:
Chaos schreef:
Sinds wanneer voer jij Barf want ik kan me dat eerste kuiken nog herinneren (blender verhaal :P :+ ) en eet ze nu alles? En wat geef je dan? En kun je het kwijt?? Ik kan wel een vriezerla missen maar toch echt niet de hele vriezer. :P

ik ben het nu aan het opstarten.. jaa kuiken was geen succes :D Maar dit eet ze graag. ik geef haar haaksbarf, ik kan het kwijt ja :j zijn mooie kleine rollen van 150 gr tot een kilo geloof ik..

Ik heb me nog weinig geinteresseerd voor de verschillende soorten maar kun jij mij per PB laten weten wat je koopt (is het gewoon vlees of ook orgaan etc), waar je het koopt (adres. ophalen/bezorgen?) en hoeveel je koopt (koop je een pakket of kies je zelf?), wat voer je per dag (meerdere keren per dag? Ze eten nu onbeperkt, hoe maak je die omschakeling?), is het betaalbaar?

Als je tijd en zin hebt Mosseltje. :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:42

Chaos schreef:
Mossel schreef:

Ik heb me nog weinig geinteresseerd voor de verschillende soorten maar kun jij mij per PB laten weten wat je koopt (is het gewoon vlees of ook orgaan etc), waar je het koopt (adres. ophalen/bezorgen?) en hoeveel je koopt (koop je een pakket of kies je zelf?), wat voer je per dag (meerdere keren per dag? Ze eten nu onbeperkt, hoe maak je die omschakeling?), is het betaalbaar?

Als je tijd en zin hebt Mosseltje. :P

Ik ga er even voor zitten :P

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:44

Chaos schreef:
Besje schreef:

En is het ook een Duveltje? :D

ja hoor :) :Y)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:00

Thanx voor de uitgebreidde PB, ga ff neuzen op de site.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:37

Sorry dat ik zo even kom binnen vallen maar ik zit met een enorm dilemma!
Wij hebben een poes van 3 jaar oud, heerlijk katje maar niet erg sociaal naar andere katten.
Nu zitten we er over te denken om een kitten ( ook een poesje) uit t nest van onze buurvrouw over te nemen, maar doe ik hier wel goed aan? En hoe zit t qua kosten?
Ik ben dus ontzettend op zoek naar ervaringsdeskundigen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:42

Vaak kunnen volwassen katten kittens niet heel erg waarderen, aangezien ze te jong en druk zijn. Daardoor moet de volwassen kat het kleutertje gaan "opvoeden". De meeste katten zitten daar niet op te wachten. Dat maakt het zeker niet onmogelijk om een kitten erbij te nemen, maar de introductie moet heel zorgvuldig gaan. Geeft het kitten eerst één ruimte in het huis, zodat het kitten kan wennen en de volwassen kat kan wennen aan de geuren van het kleintje. Op den duur kun je ze meer aan elkaar laten wennen door ze korte perioden samen te zetten, bijvoorbeeld door ze samen in een kamer iets lekkers te voeren. Dan associëren ze elkaar ook met iets goeds. Als dat goed gaat kun je ze steeds langer samen laten, totdat het de normaalste zaak van de wereld is dat de kleine erbij is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:05

Wij hebben 2x een kitten erbij genomen naast oudere katten. Altijd gelijk erbij gezet en nooit problemen mee gehad :) Kun je niet een "proefperiode" afspreken. Kijken of het klikt?