Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liesenlizzy schreef:De sluierstaarten en Zoenvissen gaan, wanneer ze echt te groot worden over in de Rio, dan wissel ik een aantal vissen om (de waterwaardes tussen de Aquaria is bijna gelijk).
In het aquariumwater zitten groeihormonen. Op het moment dat je het water niet ververst, wordt het aantal groeihormonen zo groot dat de vis stopt met groeien, omdat er geen ruimte is, totdat je een deel water ververst en er weer ruimte is voor die groeihormonen om uit te breiden, dan groeien de vissen ook weer. (Dit heb ik mij jaren geleden laten vertellen door een zeer ervaren aquariaan, dus of dit echt zo is weet ik niet 100%. Het verklaart wel dat in een redelijk korte tijd na het verversen de vissen ineens weer gaan groeien...)
.
. Dimphyl schreef:geboortegolf hier!
in het aquarium van mijn moeder de zwartwitte hoogvinkarpers, heb nu na 4 dagen nog steeds minimaal 10 jongen in het aquarium.
En bij mij mijn zwaarddrager.. is op het moment nog bezig, heb al minstens 15 jongen geteld..
Hoe ga ik daar vanaf komen.. ik hoop dat de vuurtetra's honger hebben..
. Ik ben altijd al dol geweest op garnalen en ik heb een heel erg mooie blauwe variant gezien, helaas wel smerig duur
. Dimphyl schreef:zou misschien kunnen ja, maar de meeste zaken hier willen niks van 'buitenaf' aannemen, omdat daar ziektes in kunnen zitten.. begrijp het opzich wel, maar toch..
Garnaaltjes wil ik ook al heel lang, maar teneerste vind ik het niet meer passen, bak is op het moment vol genoeg, en ten 2e weet ik niet of het goed zou gaan met de rest van mijn bestand..
. De zaak hier neemt wel gewoon aan, dacht ik.
.
.
zelfde als de Black alleen dan in zilver? Of is het echt een hele andere vis om te zien?