Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:06

@ashley1; Als je pa bij een visboer werkt kan hij toch visresten meenemen voor de hond? Hier wordt het graag gegeten. Rauw, dus ongekookt/ongebakken en alles mag behalve een vis met rooie bakkebaarden (weet niet hoe die heet, mijn visboer gelukkig wel :Y) ) en kale graat is ook niet echt verstandig. Hier krijgen ze het als extraatje af en toe in de week.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:09

vis eet mijn hond al helemaal niet haha :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:14

natudog.nl bezorgt ook je moet minimaal 35 euro kopen en bezorgen kost 5,- ook hebben ze altijd een pakket aanbieding
maar smuldier en rodi krijg je in de supermarkt,dit kun je afwisselen door bv ook nog wat afvalvis bij de visboer te halen dat je 1x per week geeft,en ook koop ik bij onze poelier wel eens een kilo kippen voor pootjes voor 1,75 en kilo konijnen voorpootjes geloof dat die 3,75 zijn.als je maar minimaal 5x per week kompleet voert 2x mag enkelvoudig dus bv de vis of de kip/konijnen pootjes
ashley1 schreef:
En dierenfan, mag ik weten in welke straal je van Abcoude af woont?
Ik zou volgens het tabel v. bezorgkosten zo'n 13 euro aan bezorgkosten moeten betalen.. misschien als ik meer bestel dat die ook lager worden?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:56

Mijn bestelling van lotgering komt vandaag binnen, ben benieuwd hoeveel ruimte het in de vriezer in beslag neemt!
Ik heb nog even een vraagje, naast de rollen vlees wil ik graag ook nog andere dingen bijvoeren zoals bijvoorbeeld kippennekken. Maar wat is aan te raden en wat absoluut niet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:25

kippenekken zijn super hoor om bij te voeren,maar je kan ook kippepoten/vleugels/hele braadkippen geven,of eend,kalkoen,kwartels,konijn...

eigenlijk alle beesten wel...( ook wild bv) :) :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:31

Inderdaad. Ik zou beginnen met kip en eventueel konijn, eend en kwartel. Van kalkoen zou ik geen bot geven, dat is erg scherp.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

Bedankt voor de snelle antwoorden :)
De kippennekjes heb ik er ook bij besteld :j Iets anders durfde ik nog niet aan.
Maar bijvoorbeeld schapenkoppen, dragende botten, mergpijpen, runderkraakbeen, zalmkoppen? Over de dragende botten heb ik gelezen dat ze te hard zijn, maar heb over de rest niet heel veel info kunnen vinden. De zalmkoppen vind ik trouwens doodeng met die tanden :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:16

Schapenkoppen zijn echt voor de gevorderde barfer en zelfs die eten ze nog niet altijd (helemaal) op, dragende botten mag je absoluut niet voeren! Zijn totaal ongeschikt als barfvoer. Mergpijpen weet ik zo eigenlijk niet, maar kom ze op het barfforum nooit tegen dus dat zegt mij genoeg. Runderkraakbeen, wat bedoel je daarmee? Runderstrotten? Zalmkoppen zijn ook voor de wat gevorderde barfer.

Misschien is dit interessant voor je om te lezen: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... leesbotten Staan wat weetjes in!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:19

runderkraakbeen = runderknars,dat kan je wel geven,maar pas op dat je niet teveel geeft ivm verstopping.

dragende botten zijn te hard om op te eten,maar ik krijg hier weleens koeienpoten,dan eten ze het vlees en vel eraf en bot gooi ik weg...

zalmkoppen,zou ik eerst proberen of je hond wel zalm wil eten voor je zo'n ding in huis haalt en schapenkoppen,tja,echt wel voor een hond die goed weg kan met bot...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:32

Geen idee wat ik met runderkraakbeen bedoel :P Haal het zo van de site van lotgering af.

Bedankt voor de link Sonja!
Het rijtje wat ik net heb opgenoemd is nu voor ons dus nvt, we houden het wel bij de kippetjes en eendjes voorlopig.

Heb de bestelling net binnengekregen en pfff wat een geur. Hond zal het wel lekker vinden, toen ik weer binnen kwam liep ze me enthousiast te besnuffelen.

Bedankt voor de info in ieder geval. Voorlopig weet ik genoeg!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:34

:D Succes ermee

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:13

runderkraakbeen, runderknars, runderstrot, runderborstbeen dat soort dingen is goed knaagwerk. Wel wat meer werk dan een gemiddeld knaag iets maar goed te doen als je hond helemaal gewend is aan vers. Mijn honden vinden het heerlijk

Schapenkoppen vinden ze ook geweldig lekker. Was een aanbieding 1 kop voor 1 euro en dan kregen ze er 1 per week. Echter ze lieten er ENORM gore!!!!! echt ENORM gore scheten van. Zo goor dat we bijna niet in huis kwamen als we weg geweest waren en we zijn toch echt wel wat gewend. De hondenb van mijn collega's hadden het ook en dus wat we hadden op gevoert maar nooit meer nieuwe genomen. Zat knaagwerk waar ze niet zo van stinken haha.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:47

leuk topic geworden dit ;-))

ik voer vanaf 2000 weer vlees. Als kind thuis opgegroeid met vleesetende honden en katten, in de jaren 70 de switch naar brok meegemaakt: Doko, Pittah, Viandog. Me laten beïnvloeden door de brokkenmakers en onder het mom van 'zij hebben ervoor gestudeerd' een behoorlijk aantal jaar brok gevoerd. In 2000 via internet weer op het rechte pad gekomen en gezien dat 'zij' alleen maar geld aan mij willen verdienen en hun afvalstoffen aan me kwijt willen. Inmiddels denk ik dus weer zelf na en heb weer verschillende generaties versgevoerde honden en katten lopen. Ja, dat merk je. Gezonder, vitaler en met veel plezier eten.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:55

Kimbers schreef:
Mijn bestelling van lotgering komt vandaag binnen, ben benieuwd hoeveel ruimte het in de vriezer in beslag neemt!
Ik heb nog even een vraagje, naast de rollen vlees wil ik graag ook nog andere dingen bijvoeren zoals bijvoorbeeld kippennekken. Maar wat is aan te raden en wat absoluut niet?

Misschien heb je hier wat aan: http://www.voerwijzer.com/vleesbottenlijst

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:44

Mijn hond zit sinds een kleine week aan kvv van lotgering en nu valt me op dat ze soms na het eten 'smakt'. Alsof ze nog iets aan het kauwen is. Is dat misselijkheid en is dat normaal in het begin? Ben benieuwd of andere honden het ook hebben gehad..
Ze vindt het wel overheerlijk!

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:38

Mijn hond kreeg Hill's, Royal Canin en Profine en geen succes hij wou niets eten hij werd magerder en magerder en magerder als ik ergens een hekel aan heb is dat wel een hond die niet wil eten.
Vervolgens maakte ik een overstap naar Darf een complete vleesvoeding met verschillende diersoorten organen etc etc. Toen ging het mis mijn hond kreeg een darminfectie volgens de dierenarts lag dit aan het vers vlees verhaal volgens mij niet vervolgens maar weer op Dog Lovers gold brokken gezet. 1 week ging het aardig tweede week weer mis niet meer willen eten alles geprobeerd bak weghalen vanalles.
niets hielp hij wou niet eten. vervolgens ben ik in de vriezer gedoken bij ons op het werk en heb daaruit Energique pupvoeding gehaald en ben nu 1 maand verder en wat denk je?? mijn hond eet alles op hij is blij hij word weer dikker, baasje blij hond blij wat wil je nog meer mijn hond krijgt geen brokken meer ik ben er klaar mee. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:49

Yv_on: Dan zou ik toch bijna gaan denken dat er echt wat mis is met mijn hond hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:51

Hoezo Cemlys? Onze hond eet ook geen brok. Soms een dag wel, maar 99% van de tijd niet. Vlees eet ze graag en ze ziet er super uit, dus hier geen brok meer.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:03

Met mijn hond is er echt niets mis hoor hij is kerngezond.
Maar kiest zoals het hoort voor vlees hahaha

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:04

Oja als ik hem nu een brokje voor houd trekt hij zijn kop weg van blegh dat hoef ik niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:38

ik heb hier meerdere honden die niet eens weten wat brokken zijn,of ze uitspugen .....

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:49

Hier worden brokjes ook ab-so-luut niet meer aangeraakt :r

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:04

nou...er zijn er die brokjes best lusten ,ik kwam een keer in de kluifjes winkel waar 1 van mijn honden onbeschaamd een hele brokkenbak leegvrat die daar als reclame stond ... :+

en ik kreeg eens allemaal proefzakjes van mera dog brokken,ik had toen 2 ratjes dus dacht voer het wel aan hun op,maar :n werd heerlijk opgesmikkeld door een stel honden hier,ze deden er een moord voor..

( mss voor brokkenvoerders wel een merk om uit te proberen,Mera dog,wordt hier door de honden als erg lekker beschouwd :D )

ach als koekje mogen ze best een paar brokjes hebben hoor..maar elke avond zo'n zelfde saaie bak bruine korrels voor hun neus zetten...dat zie ik dan weer niet zitten...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:45

kimmie261 schreef:
nou...er zijn er die brokjes best lusten ,ik kwam een keer in de kluifjes winkel waar 1 van mijn honden onbeschaamd een hele brokkenbak leegvrat die daar als reclame stond ... :+

en ik kreeg eens allemaal proefzakjes van mera dog brokken,ik had toen 2 ratjes dus dacht voer het wel aan hun op,maar :n werd heerlijk opgesmikkeld door een stel honden hier,ze deden er een moord voor..

( mss voor brokkenvoerders wel een merk om uit te proberen,Mera dog,wordt hier door de honden als erg lekker beschouwd :D )

ach als koekje mogen ze best een paar brokjes hebben hoor..maar elke avond zo'n zelfde saaie bak bruine korrels voor hun neus zetten...dat zie ik dan weer niet zitten...

mera dog had ik koeken van. 10 kg dacht dat zijn vast goede koeken. Heb ze allemaal aan de hond van de buren (met toestemming op gevoert) niet normaal wat een scheten mijn honden ervan lieten en die hond leeft altijd buiten dus kan geen kwaad. Nooit meer hier haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:58

Tja ik kan mijn hond alles voorzetten van vlees, tot blik tot brok, hij eet gewoon alles op. Nooit zinnige honden gehad, en nooit problemen gehad met gelijk wat ik wou voeren.
Vanavond blik Terracanis en dat gaat er net zo hard in als zn kjens brokken of zn vleesvoer. Maakt hem allemaal niet uit zolang het voer is. Zal heus geen uitzondering zijn mijn hond.