Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:33

Ik ontworm zelf ook via mestonderzoek... Maar ze moeten moedwillig vergiftigd zijn, Tin loopt op stal met een muilkorf om namelijk.

Ze hebben maandag samen 1.5 uur in de auto gezeten, wel op stal, maar buiten toezicht, ik zou even gaan voeren maar liep een beetje uit. Ik vermoed dat er toen iets gebeurd moet zijn. Het enge is alleen dat vreemden echt niet in mijn auto kunnen komen met Tin erin... Ik denk er liever niet teveel over na. Eerst zorgen dat hij beter word.

Net voor de zekerheid even de verzekering gebeld, om te kijken of ik bijliep. Ik bedacht me eergister opeens dat verzekerd is, dus snel ff controleren. Mensje was heel lief en bezorgd, en vroeg hoeveel kosten we nu al hadden gemaakt (doordat er momenteel betalingsregelingen met Utrecht lopen, door alle paarden die dit jaar al in Utrecht hebben gestaan, wilde Utrecht een voorschot. Heel logisch, maar wel een heel geregel dinsdag dus). Toen ik vermelde dat we nu al op de 3000 zaten, wist ze niet hoe snel ze moest melden dat we tot 2500 verzekerd zijn.
Ik vind 2500 al een riant bedrag om terug te krijgen, was dus al erg blij. Voor de rest zien we wel hoe we het krijgen. Auto's omruilen voor driewielers ofzo :D.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:34

Pff, ik hoop echt zo dat hij er doorheen komt!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:45

*kom even uit de meeleesmodus.*

Wil Utixo alle sterkte toewensen en ik duim dat je hond er door komt. :(:)
Wat een verschrikkelijke toestand.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:57

Kan het niet zijn dat ze iets via een kiertje tussen het portier door hebben gegooid ofzo? heel raar hoor allemaal.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:59

Raam stond natuurlijk open, dus dat kan. Vind het sowieso raar allemaal, wil er niet teveel over nadenken. Ik wil alleen maar dat hij beter word.

De andere twee honden snappen er ook geen bal van. Normaal gaan ze heel de dag mee naar stal, en lopen ze in de avond in de tuin als ze willen, of binnen. Nu lopen ze enkele malen per dag aan een lijntje door het dorp heen. Ocean heeft een heus collie karakter en maakt zich niet zo druk, maar Shinto barst toch echt wel van de energie ondertussen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:04

Lees het nu pas. Jeetje wat erg. Ik ga hier heel hard duimen voor je hond utixo. Wat vreselijk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:58

Ik kreeg een mailtje binnen van Utrecht dat hij op de camera staat, kan hem nu zien via internet... Pff, zo zielig...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:00

Ahhh wat lijkt me dat helemaal verschrikkelijk. Hoop echt dat hij snel helemaal fit gaat worden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:38

Ahum, ik zit nu vol spanning op het telefoontje van Utrecht te wachten (komt vrees ik vanmiddag pas), want hij lijkt vannacht wel een ommezwaai gemaakt te hebben. Heeft de handdoek van zijn kop gegooid en probeerde op te staan. En ik heb geen spasmes meer gezien... Maar nu wil ik dat een arts mij verteld dat dat idd zo is :=

Voor de geinterreseerden:
http://www.cameramanager.com/telepet/index.php#
inlog: goldman
ww: tintin
Laatst bijgewerkt door Utixo op 21-12-12 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:39

Ah ik was net een bericht aan het typen met de vraag hoe het nu ging, maar het antwoord was sneller!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:41

Ik zie geen doodzieke hond meer op de cam... En ze hebben de cam gisteravond ook pas aangezet... Althans toen kreeg ik de mail.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:44

nee ik ook niet, hij ligt er mooi rustig bij. Net ging wel het kopje even omhoog, schattig!

Zijn die plekken gekomen door de spasmes?

Oh er is nu iemand bij!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:45

Doorligplekken vermoed ik. Ja, ik denk catheteren...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:50

joh gaat dat zo snel?
Jij gaat niet meer bij je computer weg te slaan zijn vrees ik...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:51

Ik zal zo echt naar stal moeten. Maar ik denk dat ik deze maand maar even over mijn internetbundel heen ga op mijn telefoon.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:00

Oh ja dat kan je natuurlijk ook doen... En je moet maar zo denken, hij is nergens in zulke goede handen als daar. Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen mijn paard 8 dagen op de kliniek stond, waarvan 4 op de IC. Aan de ene kant brandde ik van nieuwsgierigheid hoe hij zich zou voelen, hoe het ging, etc., maar aan de andere kant was er wel de rust over dat hij in goede handen was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:10

Het lijkt wel of hij nu weer slaap middel heeft gehad. Of gewoon is uitgeput van de hele nacht proberen je hok door de war te schoppen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:15

Maakt het iets uit Utixo of er meerdere inloggen? Niet dat je ineens niet meer kan inloggen omdat er meer aan het kijken zijn.
Schrok idd wel van de doorligplekken, wilde het al vragen wat het was maar zie hier hier het antwoord al staan.

Gisteren leuk nieuws gekregen, mag in januari starten met de training agility bij een voor mij nieuwe club. Leuk is ook dat ik bij een vriendin in de groep zit. Die heeft al fijn drie lessen mee kunnen trainen omdat iemand uitgevallen was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:21

Nee, Utrecht heeft zo'n groot netwerk lijkt mij... En in de begeleidende brief stond dat je nu met je vrienden en familie naar je dier kon kijken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:31

Nou ik heb een kaarsje voor hem opgestoken, hoop dat je goed bericht krijgt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:32

Utixo weet jij waarom hij zo waggelt? als hij zijn hoofd omhoog heeft dan is het net alsof hij uit narcose komt? hij is nu erg actief, lekker rond aan het kijken en oortjes staan gespitst. Ow en allemaal handen komen bij hem :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:39

Agossie, ik ben ook even je webcam aan het checken en hij ligt nu lekker rond te kijken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:39

Ik denk dat hij flink verzwakt is en daarom zo waggelt? Maar het ziet er positief uit?! :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:13

De hond is weg en de monitor ook... te spannend!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:17

Vind je het goed/fijn als je een update krijgt? Kan hem hier naast mijn werkscherm zetten namelijk.

Nou net in "gevecht" met de assistente hij wilde niet zo gaan liggen zoals ze wilden volgens mij. Daarna met twee man uit de knoop gehaald met de draden en nu wordt hij platgeaaid door drie rechterarmen :D Was niks vervelend om te zien. Was juist fijn om te zien dat hij zijn eigen willetje wilde. Oortjes staan lekker recht, niet meer op half 7.

rond 10.10 is hij weg gehaald, alles is netjes schoon gemaakt. Denk dat ze onderzoek aan het doen zijn of dat hij even mag gaan plassen of zo.