Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:17

hanny_jelke schreef:
Ik vind dat echt zo'n onzin he... Dat 2 + 1 extra :'). De katten delen de bak maar, gaan ze niet dood aan.

nou gellof het of niet maar er zijn genoeg katten die dat dus niet doen.[/quote]

Ik heb 4 katten en 4 kattenbak, en ze gebruiken er maar 1.5

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:22

Silly1972 schreef:
hanny_jelke schreef:
Ik vind dat echt zo'n onzin he... Dat 2 + 1 extra :'). De katten delen de bak maar, gaan ze niet dood aan.

nou gellof het of niet maar er zijn genoeg katten die dat dus niet doen.

Ik heb 4 katten en 4 kattenbak, en ze gebruiken er maar 1.5[/quote]

Oftewel, 2 :')
Niet iedere kat is hetzelfde. Onze 4 katten gingen zonder problemen op dezelfde kattenbak. Er zijn katten die dit simpelweg vertikken. Ieder dier is anders.

Miracle_

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:23

Ik heb momenteel 2 katten, en ze gebruiken ieder hun eigen bak :+ Ik heb geen extra bak trouwens, ik heb er gewoon 2.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:32

Ik heb vijf katten en ze gaan allemaal samen op één bak, geen enkel probleem.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:58

Diablo schreef:

Tegelijkertijd??? :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:17

Gulpje schreef:
Diablo schreef:

Tegelijkertijd??? :+

Ik heb er dan maar 2 (ook 2 kattenbakken trouwens, waarvan 1 nouwelijks gebruikt word) en als ik bezig ben met schoonmaken gaan ze het liefst voor mijn neus met zn 2en tegelijkertijd hun behoefte doen :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:20

even offtopic ... Stybba wat een geweldige katten had je. Poeh....

On topic.. herkenbaar doen die van mij ook, ik heb 2 katten en 2 bakken en worden beide uitgebreid gebruikt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:27

In het asiel hebben wij 1 bak per twee katten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:30

Ik heb één bak voor 3 katten. De twee jongens doen al een hele tijd alles buiten, en onze van stal geplukte zwerver doet alles op de bak >;)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:37

En ik heb geen bak voor 4 katten :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:50

Ik heb zowaar het hele topic doorgelezen en kan maar tot 1 conclusie komen: De reden dat dit probleem nog steeds bestaat ligt niet bij de kat, maar bij twee andere stijfhoofden.
TS "De kat moet weg"
Vriend: "Kat gaat niet weg"
TS: "Kat moet weg"
Vriend: "Kat gaat niet weg".
En zo gaat het dus al blijkbaar twee jaar. TS wil geen oplossing zoeken, want die is er zo zat van dat ze de kat alleen nog maar weg wil. Het enige wat ze daar mee bereikt, is dat vriendlief antwoord dat de kat niet weg gaat. Overigens gebeurt hetzelfde andersom: Vriend heeft commentaar op de hond, TS vind dat hij zich niet zo aan moet stellen.

Práten jullie eigenlijk wel met elkaar? Of delen jullie elkaar alleen maar wat mee? Ik zou daar eens beginnen, in jullie onderlinge communicatie en dan eens kijken of je het op kan lossen. En enkel vasthouden aan "Kat moet weg", betekend dat er geen oplossing gaat komen. Daarin zal je je dus toch wat soepeler op moeten stellen als je het opgelost wil hebben. Spreek bijvoorbeeld af welke tips uit dit topic je gaat uitproberen. Al die tips geprobeert en het werkt niet, dan gaan jullie samen op zoek naar een ander huisje. Op die manier ben je in gesprek met elkaar, in plaats van dat je lijnrecht tegenover elkaar staat en alleen maar verder van elkaar verwijdert raakt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:56

Lalidan schreef:
Ik heb zowaar het hele topic doorgelezen en kan maar tot 1 conclusie komen: De reden dat dit probleem nog steeds bestaat ligt niet bij de kat, maar bij twee andere stijfhoofden.
TS "De kat moet weg"
En zo gaat het dus al blijkbaar twee jaar. TS wil geen oplossing zoeken, want die is er zo zat van dat ze de kat alleen nog maar weg wil. Het enige wat ze daar mee bereikt, is dat vriendlief antwoord dat de kat niet weg gaat. Overigens gebeurt hetzelfde andersom: Vriend heeft commentaar op de hond, TS vind dat hij zich niet zo aan moet stellen.

Práten jullie eigenlijk wel met elkaar? Of delen jullie elkaar alleen maar wat mee? Ik zou daar eens beginnen, in jullie onderlinge communicatie en dan eens kijken of je het op kan lossen. En enkel vasthouden aan "Kat moet weg", betekend dat er geen oplossing gaat komen. Daarin zal je je dus toch wat soepeler op moeten stellen als je het opgelost wil hebben. Spreek bijvoorbeeld af welke tips uit dit topic je gaat uitproberen. Al die tips geprobeert en het werkt niet, dan gaan jullie samen op zoek naar een ander huisje. Op die manier ben je in gesprek met elkaar, in plaats van dat je lijnrecht tegenover elkaar staat en alleen maar verder van elkaar verwijdert raakt.

_O-, lag helemaal in een deuk hoe je het verwoord hebt!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:49

Lalidan schreef:
TS "De kat moet weg"

Inderdaad en heel mooi uitgelegd.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:56

TS, ik begrijp je wel hoor!
Als al die stoere bokkers die de kat zo zielig vinden en hem wel over willen nemen, ga je gang! Via internet is alles heel makkelijk gezegd. Laat het ook maar in werkelijkheid zien!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:51

ShauniBef, het heeft er (voor mij en veel anderen) helemaal niks mee te maken dat de kat zielig is omdat ze hem hierdoor weg wil doen. De kat is zielig omdat zij al geen kattenmens is(en kat daarom al een streepje achter heeft op de hond) en haar vriend ook niet voor de kat zorgt en ze dus al 2 jaar bezig zijn op deze manier. Dat is gewoon schandalig imo dat ze beide zo stronteigenwijs zijn dat de kat ondertussen de dupe is van 2 jaar lang strijd wel weg VS niet weg.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:54

Nou ik denk niet dat die kat hier onder te lijden heeft hoor daffie1986, die pist er lekker op los, wordt aangehaald door vriendlief, TS geeft de kat eten en drinken en een aai over de bol ondanks het gezeik in handtassen.
Dat zijn weer Natural Catmanshippers die zo denken, die kat is echt niet zieliger dan een andere flatkat.
TS heeft volgens mij nergens geschreven dat ze een kattenhater is, ja deze kat begint ze een behoorlijke hekel aan te krijgen en dat snap ik ook wel als je meer een hondenmens bent.
TS heeft gewoon de pech dat haar vriend een lamlul is en niets aan de situatie wil doen, TS moet het maar normaal vinden dat alles ondergezeken wordt want vriendje doet er helemaal niks aan.
TS moet toch maar eens goed gaan nadenken over haar relatie want volgens mij gaat hier iets niet goed.
Laatst bijgewerkt door Ikima op 11-11-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:54

Ikima schreef:
Nou ik denk niet dat die kat hier onder te lijden heeft hoor daffie1986, die pist er lekker op los, wordt aangehaald door vrienlief, TS geeft de kat eten en drinken en een aai over de bol ondanks het gezeik in handtassen.
Dat zijn weer Natural Catmanshippers die zo denken, die kat is echt niet zieliger dan een andere flatkat.
TS heeft volgens mij nergens geschreven dat ze een kattenhater is, ja deze kat begit ze een behoorlijke hekel aan te krijgen en dat snap ik ook wel als je meer een hondenmens bent.
TS heeft gewoon de pech dat haar vriend een lamlul is en niets aan de situatie wil doen, TS moet het maar normaal vinden dat alles ondergezeken wordt want vriendje doet er helemaal niks aan.
TS moet toch maar eens goed gaan nadenken over haar relatie want volgens mij gaat hier iets niet goed.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:51

Miracle_ schreef:
Ikima schreef:
Nou ik denk niet dat die kat hier onder te lijden heeft hoor daffie1986, die pist er lekker op los, wordt aangehaald door vrienlief, TS geeft de kat eten en drinken en een aai over de bol ondanks het gezeik in handtassen.
TS heeft volgens mij nergens geschreven dat ze een kattenhater is, ja deze kat begit ze een behoorlijke hekel aan te krijgen en dat snap ik ook wel als je meer een hondenmens bent.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zelfde reactie hiervandaan..
Overigens heb ik nog niet verteld over mijn andere kat: Ik heb een jonge kat van nu ondertussen 4 jaar geloof ik..
We hebben hem pas met 6 maanden ofzo opgehaald, hij is bij zijn vorige huis nooit geaait of iets en was daarom echt ongelooflijk schuw..
We moesten hem zelfs 3 weken in de badkamer opsluiten om hem rustig te kunnen laten liggen en aan ons te wennen, wel kwam hij er iedere dag even uit om het huis te mogen verkennen..
Ondanks alles wat we hebben geprobeerd blijft het een zeer schuwe kat.. hij komt heel af en toe zijn koppies geven en rent dan stampvoetend weg, maar zo is hij gewoon en hij blijft schuw!
Ook heeft hij een keer een gerbil van mij opgegeten, overigens mijn moeders schuld (ik lette altijd op dat mijn kamerdeur dicht was en vooral op het moment dat ik een tijdelijke reservebak had die niet 'catproof' was.. mams had de ongevaarlijke kat die echt niet eens ervan opkijkt de kamer uit gejaagd en de ander over het hoofd gezien.. was erg leuk toen ik de kamer dus binnenkwam!)
Ook heeft hij een keer een vis uit onze vijver gevangen en opgegeten en komt soms met een dooie of bijna dode muis of vogel thuis..
Maar ondanks al die dingen die hij doet blijft het gewoon een bijzondere kat, hij heeft gewoon een bijzonder karakter en dat hij zo schuw is krijgen we er niet uit.
Hij eist geen aandacht op, maar als hij die wilt dan krijgt hij die en komt hij dus ook wel dichter in de buurt, als jij op hem af stapt is hij allang verdwenen.
Verder is het gewoon een rustige kat en heb niet de indruk dat hij ongelukkig is, hij heeft alles en blijft ook niet van huis weg, het is een gewoon een kat die erg op zichzelf is..
Indien ik die indruk wel krijg denk ik dat hij zich eerder thuis zou voelen op een boerderij of iets, maar denk niet dat het ooit nodig is.
En ondanks alles wat hij soms deed/doet en ons minder blij maakt, dat zorgt voor zowel lach- als jankmomenten, 'hekel-aan-de-kat-hebben-momenten' en toch blijft hij welkom en blijven wij van hem houden, gewoon omdat we het er over eens zijn dat het een dier is en blijft, hij weet ook niet beter en blijft een instinct houden. :=

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:55

Geen enkele kat 'pist er lekker op los' in zijn eigen woning.
Dat wordt enkel gedaan om letterlijk een signaal te geven. Dit is géén normaal gedrag. Net zo min als het voor een mens normaal in de woonkamer te piesen.

De kat doet zo z'n best te vertellen dat er iets niet klopt en hij niet happy is en in mijn ogen is het aan de eigenaar om uit te zoeken wat het probleem is waarom de kat niet happy is. Wij nemen ze immers in huis en het dier heeft geen keus in deze.

Zo typisch om te veronderstellen dat dieren zoiets 'met opzet' doen. Het zijn (goddank) geen mensen en met vermenselijken doe je ze danig tekort en is het dier niet geholpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:58

ranna schreef:
Geen enkele kat 'pist er lekker op los' in zijn eigen woning.
Dat wordt enkel gedaan om letterlijk een signaal te geven. Dit is géén normaal gedrag. Net zo min als het voor een mens normaal in de woonkamer te piesen.

De kat doet zo z'n best te vertellen dat er iets niet klopt en hij niet happy is en in mijn ogen is het aan de eigenaar om uit te zoeken wat het probleem is waarom de kat niet happy is. Wij nemen ze immers in huis en het dier heeft geen keus in deze.

Zo typisch om te veronderstellen dat dieren zoiets 'met opzet' doen. Het zijn (goddank) geen mensen en met vermenselijken doe je ze danig tekort en is het dier niet geholpen.

Ze geeft aan dat ze niet lekker in haar vel zit, dus ze plast 'met opzet' over de spullen van TS om kenbaar te maken dat ze haar niet leuk vindt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:04

Ik kwam dit topic toevallig weer tegen, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is nu TS, piest ie nog steeds alles vol?!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:42

Ik ben ook wel benieuwd, hopelijk gaat t inmiddels wat beter.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:48

Ik vind dat ze gegronde redenen heeft om de kat van haar vriend te haten. En hem erbij. Want dat beest zeikt al haar spullen naar de k l o t e. MAar vaak is het een stuk spanning of stress bij katten en dit is een kat met een verleden. Ik denk dat er medisch niet eens zoveel aan de hand is (misschien blaasgruis maar dat is eenvoudig uit te sluiten). Maar ik denk dat er iets moet veranderen in het huishouden, waardoor de kat niet meer zo gestresst is. Is dit veranderen niet mogelijk, dan moet het dier weg, omwille van haar maar ook omwille van zichzelf. Altijd gestresst moeten zijn, kom op, dat is toch geen leven? Hoe hou je dat immers vol? Haar vriend moet eigenlijk ook verantwoordelijkheid nemen in deze. Hij wil dat die kat blijft en als hij er werkelijk zoveel om geeft, dan mag hij het probleem van dat dier wel eens opknappen en daar moeite voor doen. Ik heb van kattenliefhebbers gehoord dat je feliway kunt gebruiken omdat dit stressverlagend zou werken. Maar ik denk dat de aanwezigheid van de andere kat ook te veel is voor dit dier, om maar van een hond niet te spreken. En dan zouden er dus 2 dieren misschien weg moeten omwille van één..... Ik denk dat een ernstig gesprek nodig is, op de eerste plaats om te bekijken wat de eerste mogelijkheid is: hoe het probleem van de kat op te lossen, en vervolgens wat de alternatieven zijn als het niet werkt. Of de kat weg doen, of de andere twee weg doen, of wat misschien ook een mogelijkheid is, een deel van het huis afschermen en reserveren voor alleen de gestresste kat zodat er in zijn omgeving voor hem voldoende rust heerst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:30

Mijn pers is heel schoon, en toen ik dit topic las dacht ik wat ben ik blij dat hij zo schoon is.Tot hij opeens alles naast de bak deed, dus ook poepen.Gatver wat een lucht zeg, kleed onder gezeken.Ik moest gelijk aan de ts denken,maar ik haalde Feliway en na 3 dagen deed hij alles weer op de bak.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:52

Ik ken het probleem van de ts. Ik heb zelf ook een kat die er lekker op los pist. Alleen hij gaat ook niet weg. Ik heb deze kat al sinds hij 2 weken oud was(campingkat, geen moeder in de buurt te bekennen).
Ik moet thuis ook alle deuren dichthouden anders plast hij me ook nog op de vloerbedekking. Dit deed de kat al toen ik nog thuis woonde alleen niet in zo'n erge maten. Maar hij poept alleen maar in dd kattenbak en plast wel ergens in het huis. Ik heb ook 2 kattenbakken staan.
Maar tegen katten die plassen kun je helaas niks aan doen. geen enkel middel werkt er helaas tegen