Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Macs schreef:Maar het punt is is dat mijn moeder daar niet aan wilt beginnen.. Omdat ze de ernst er niet van inziet, en we het zelf (ik dus) ook wel kunnen..

We zijn allemaal verantwoordelijk voor onze hond en als jij de jouwe niet vertrouwd buiten dan los je dat perfect op imo. Natuurlijk zijn er nog mogelijkheden om te werken aan het probleem maar er is nú een probleem en jij pakt het nú aan.
Dan vind ik zo'n muilkorf een goede oplossing 
en duur
easygoing schreef:Macs schreef:easygoing het ging om de reacties van eerder in dit topic.
Dat ging over het hondje van Yuna, dat zij haar optild als er een ''enge'' hond aan komt.
Dat werd afgekeurd.
Dus moet het hondje op de grond blijven. (vind ik ook)
Dus komt mijn ambull eraan. Zonder muilkorf.
en dan?

NoGo schreef:Dan word het voor jou tijd dat jij je hond goed onder appel krijgt.
Als je dit niet hebt is een muilkorf voor dit moment verstandig maar ik zou er toch zeer zeker snel mee aan de slag gaan want uit je verhaal blijkt duidelijk dat jij niet de baas over je hond bent.
RianUnique schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn hond (dogo presa canario) is een schat van een hond luistert als een tiet! Loopt ook gewoon los alleen als er kleine hondjes zijn met zo'n kefbek dan krijgt ze haar muilkorf om want die vreet ze het liefst op. Waarom zou ze dan niet los mogen? Omdat ze een hekel heeft aan keffers? Dan mag ik ook niet meer los op straat want ik heb er ook een hekel aan

trisca schreef:RianUnique schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn hond (dogo presa canario) is een schat van een hond luistert als een tiet! Loopt ook gewoon los alleen als er kleine hondjes zijn met zo'n kefbek dan krijgt ze haar muilkorf om want die vreet ze het liefst op. Waarom zou ze dan niet los mogen? Omdat ze een hekel heeft aan keffers? Dan mag ik ook niet meer los op straat want ik heb er ook een hekel aan
jij hebt vast ook niet het topic gezien die aanleiding gaf tot dit topic? Anders had je deze zin vast niet geplaatst
easygoing schreef:NoGo schreef:Dan word het voor jou tijd dat jij je hond goed onder appel krijgt.
Als je dit niet hebt is een muilkorf voor dit moment verstandig maar ik zou er toch zeer zeker snel mee aan de slag gaan want uit je verhaal blijkt duidelijk dat jij niet de baas over je hond bent.
Wie zegt dat ik mijn honden niet onder de duim heb?
Denk dat de quote verkl**t is

. 
slimmerik schreef:Vreemd dat de bull of stafford nooit voor pakwerk opgeleid worden..... Terwijl het sùper bijters zijn.....
Goh hoe zou dat komen? Onbetrouwbaar??
my_precious schreef:slimmerik schreef:Vreemd dat de bull of stafford nooit voor pakwerk opgeleid worden..... Terwijl het sùper bijters zijn.....
Goh hoe zou dat komen? Onbetrouwbaar??
toevallig gebruiken ze ook wel eens staffords hoor voor pakwerk, hier in de omgeving gebeurd het regelmatig.
my_precious schreef:zoek maar eens op google of kijk maar eens op youtube daar zie je genoeg beelden van staffords of pitbulls die ze gebruiken voor pakwerk.. op hondenclubs maar ook voor politiewerk.
hier in culemborg is iemand die voorheen altijd met herders heeft gewerkt voor het trainen van politiehonden en die doet dit nu met staffords.
dus zo gek is het niet, er zijn wel genoeg clubs die absoluut niet een stafford voor het pakwerk willen omdat een stafford normaal gesproken met de verkeerde argressie pakt zeg maar.
als jou stafford goed luistert naar commando's en goed getraind is kan jou stafford zeer zeker pakwerk doen.
er zijn zeker staffords die zeer netjes te werk gaan met pakwerkzaamheden die netjes in de arm of been hangen en ook netjes los laten wanneer dit moet en ook netjes down/ af gaan als dit moet.
dus het is onzin dat er gezegd word dat deze honden niet voor dit soort werk gebruikt worden.
papagroom schreef:my_precious schreef:zoek maar eens op google of kijk maar eens op youtube daar zie je genoeg beelden van staffords of pitbulls die ze gebruiken voor pakwerk.. op hondenclubs maar ook voor politiewerk.
hier in culemborg is iemand die voorheen altijd met herders heeft gewerkt voor het trainen van politiehonden en die doet dit nu met staffords.
dus zo gek is het niet, er zijn wel genoeg clubs die absoluut niet een stafford voor het pakwerk willen omdat een stafford normaal gesproken met de verkeerde argressie pakt zeg maar.
als jou stafford goed luistert naar commando's en goed getraind is kan jou stafford zeer zeker pakwerk doen.
er zijn zeker staffords die zeer netjes te werk gaan met pakwerkzaamheden die netjes in de arm of been hangen en ook netjes los laten wanneer dit moet en ook netjes down/ af gaan als dit moet.
dus het is onzin dat er gezegd word dat deze honden niet voor dit soort werk gebruikt worden.
Je hebt mijn post niet goed gelezen....iksteljuist dat je honden moet leren niemandte pakken,en dat pakwerkjuist potentieel gevaarlijke honden oplevert.....een politie hond hoort bij de politie en niet bij een particulier...