Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy_Komen schreef:Maar dan ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die zeggen afspuiten:
Als dit een tekkel (noem maar even een ras) was geweest, die dus ook hetzelfde had gedaan, maar door mindere bijtkracht enkel een wond had veroorzaakt bij de pup. Was jullie mening dan hetzelfde geweest?
Wendy_Komen schreef:Maar dan ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die zeggen afspuiten:
Als dit een tekkel (noem maar even een ras) was geweest, die dus ook hetzelfde had gedaan, maar door mindere bijtkracht enkel een wond had veroorzaakt bij de pup. Was jullie mening dan hetzelfde geweest?

MissYvette4u schreef:Een Stafford (of welke hondenras dan ook) is pas gevaarlijk als deze niet goed wordt opgevoed EN begeleid.
Ze hebben een leider nodig en zoals ik het lees ontbrak die op dat moment.
Feit blijft wel dat er niemand was die leider over de honden (en met name de Stafford) was en heeft de Stafford dan maar zelf de leiding genomen.
Jouw zusje kon niet bij de pup komen schreef je? Toont mij aan dat ze geen leider is. Een leider kan ten alle tijden de situatie aan.
Ja, wij hebben een Stafford en worden zo moe van "o daar heb je zo'n vechthond weer dat is vragen om moeilijkheden"
Het zijn inderdaad sterke honden met een sterke wil, ze hebben een sterke leider nodig.
Zolang ze die hebben, is er niks aan de hand.
Toch nog heel veel sterkte en hopelijk komen jullie eruit met jullie familie.
Het is gebeurd je kunt er niks meer aan veranderen.
Zorg ervoor dat je er van leert en dat het nooit meer voorkomt ook al betekent dat dat de Stafford niet meer bij jullie op het erf mag komen.
Tis nog altijd jouw erf.
edit: @Geerke; onze hond heeft bij ons nog nooit in een bench gezeten
Sancha schreef:Zolang je haar niet kent, niet te snel oordelen, dank jeHerplaatst wordt er zeer zeker niet.
geerke schreef:ik heb toch een vraagje...wat misschien niet echt te maken heeft met het doodbijten van een pup.
Waarom zit die hond de hele dag in een bench opgesloten?
Komt dat vaker voor dat honden gewoon de hele dag in z'on ding zitten opgesloten?
Aangezien mijn kennis niet toereikend is(zoals iemand al eerder opmerkte) en er hier heel veel vreselijk goede honden experts zitten hebben die daar vast wel een antwoord op.
Het is niet mijn bedoeling om een draai aan het topic te geven,maar ik vroeg het mij af.
(Ik ben al 24 jaar weg uit Nederland ,kom er ook nooit meer dus heb echt geen flauw idee wat het fenomeen 'bench' betreft,of het voorkomt dat honden daar dag in en dag uit in zitten?....wat dus niets te maken heeft met het doodbijten van een pup,want een hond die dat doet heeft een draad los bovenin)
Komt er bezoek gaan ze er even in zodat bezoek eerst eens kan gaan zitten zonder van 3 honden te worden belaagd. Ook na het eten blijven ze er even in omdat ik dat beter vindt ivm maagdraaiingen enz. Sancha schreef:bo0tjeee schreef:Maar ik geloof per direct dat de hond in de situatie van TS geen signaal heeft gegeven.
Ik denk dus van wel. Maar dat dat gemist is.
setteke schreef:Sancha, dat snap ik, maar het gaat nu om deze situatie en deze hond, wat is dan verstandig volgens jou?
Iris82 schreef:MissYvette4u schreef:Misschien was de pup ziek zonder dat het aan de buitenkant te zien was.
Misschien had de Stafford inderdaad de p*k op de pup, of was de Stafford te ruw met spelen.
Maar er staat toch in de OP dat hij vast hield?
Dan is het toch niet meer een kwestie van, te ruw met spelen?
trisca schreef:Mag een hond na het geven van een subtiel signaal (als hij dat gegeven zou hebben) wel zomaar een pup doodbijten?

PussInBoots schreef:MissYvette4u schreef:Een Stafford (of welke hondenras dan ook) is pas gevaarlijk als deze niet goed wordt opgevoed EN begeleid.
Ze hebben een leider nodig en zoals ik het lees ontbrak die op dat moment.
Feit blijft wel dat er niemand was die leider over de honden (en met name de Stafford) was en heeft de Stafford dan maar zelf de leiding genomen.
Jouw zusje kon niet bij de pup komen schreef je? Toont mij aan dat ze geen leider is. Een leider kan ten alle tijden de situatie aan.
Ja, wij hebben een Stafford en worden zo moe van "o daar heb je zo'n vechthond weer dat is vragen om moeilijkheden"
Het zijn inderdaad sterke honden met een sterke wil, ze hebben een sterke leider nodig.
Zolang ze die hebben, is er niks aan de hand.
Toch nog heel veel sterkte en hopelijk komen jullie eruit met jullie familie.
Het is gebeurd je kunt er niks meer aan veranderen.
Zorg ervoor dat je er van leert en dat het nooit meer voorkomt ook al betekent dat dat de Stafford niet meer bij jullie op het erf mag komen.
Tis nog altijd jouw erf.
edit: @Geerke; onze hond heeft bij ons nog nooit in een bench gezeten
Zoals jij het nu formuleert ligt de fout dus bij de eigenaar, als je niet zeker bent dat je hond zich gedraagd als jij er niet bij bent dan moet je zorgen dat zo een situatie niet voorkomt.
griebels schreef:Terriers (elke terrier) houdt vast met spelen.
Probeer maar eens een bal uit zijn mond te krijgen.
Dit moet goed geoefend worden bij terriers.
tjoppie schreef:Ik snap het niet.
Dit is een eigen gedraging van de hond en mensen blijven de schuld bij de begeleider leggen. Zoals ik het verhaal lees in openingspost ging het allemaal erg snel. Deur bench open, pup gepakt, pup dood.
Hond zat kwispelend in de bench, deur gaat open, hond stormt eruit, hond pakt pup en laat niet meer los, pup dood.
Welke singnalen heeft de begeleider gemist? En wat had je als begeleider kunnen doen zou deze geen signalen gemist hebben, want immers het signaal was er niet bij het openen van het deurtje toen de hond nog kwispelend blij stond te zijn.
Ik vind dat de zus van ts niks, maar dan ook niks te verwijten valt. Ik vind ook dat het enige wat de eigenaren te verwijten valt is hun laconieke houding na het gebeuren. De hond in kwestie kan prima opgevoed zijn, en zelfs heel sociaal naar mensen toe zijn. Doch kan deze hond een afslag gemist hebben en eigenlijk gewoon gevaarlijk zijn gewoonweg omdat deze uit het niets een pup pakt en dood. Nogmaals dat is geen normaal gedrag, ongeacht de situatie.
Sancha schreef:Onzin. Nogmaals, dit topic heeft niets met kinderen te maken. Maar met honden.
Er is zelfs helemaal geen sprake van mensagressie, en ranglagere/ranghogere doen er in dit verhaal helemaal niets toe.
Hhilde schreef:Blijven mensen nu serieus telkens terug komen op dat de hond kwispelde? Zijn mensen in deze tijd nog steeds zo achtergebleven dat ze denken dat kwispelen = blijdschap/vriendelijk? Sorry hoor, maar iedereen weet nu toch ook zo'n beetje dat kwispelen ook stress en spanning kan betekenen? Ik lees in deze discussie iets te vaak dat de hond helemaal geen signalen gaf want hij kwispelde? Godallemachtig, dat is misschien wel het grootste signaal wat hij af had kunnen geven!!
tjoppie schreef:ik snap niet dat mensen serieus voor dit gedrag excuses blijven verzinnen om de hond goed te praten. Ik snap niet dat mensen, die schijnbaar zo bij de tijd zijn mbt tot hondengedrag, niet begrijpen dat een volwassen hond welke een pup pakt niet goed in zijn kop is en hiervoor blijven zoeken naar een verklaring van dit gedrag terwijl er maar een verklaring is. De hond is niet goed!
tjoppie schreef:nee de hond heeft een ernstige gedragsafwijking.
en het had inderdaad voor mij anders geweest als het een volwassen hond betrof, maar dat heb ik al een aantal keren uitgelegd.
Dan spoort jouw uitlaathondje ook niet, en is deze net als de hond hier in kwestie niet tof in zijn bovenkamertje.
Hilde, mail eens een vooraantstaande hondenfokker, of trainer for that matter, en vraag wat hun doen met volwassen honden die puppen doodbijten en waarom ze dat doen. Als je het niet van mij aan wil nemen, dan misschien van iemand anders wel.