Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:57

ach ze vangen een zieke vinvis op in amerika en die kan prima terug de zee in ,zodra het een orka is is dat ineens onmogelijk...

we vangen elk jaar weer 1000den zieke wilde dieren op,die zodra ze gezond zijn vrijgelaten worden ( dassen,vossen,reetjes,hertjes,egeltjes) wat blijkbaar iedereen prima vind,maar zodra het een orka betreft kan het ineens niet..

nee gehouden worden in een betonnen badkuip met zijn 6-en is fantástisch....echt prima donna.. al is het maar dat wij mensen paarden op een wei houden wat ook doodzielig is ,tenslotte 8)7

overigens ik ga NIET naar dolfinaria,circussen en dierentuinen,ik sponsers deze organisaties niet..en dolfinaria bestaan enkel en alleen maar omdat wij domme mensen zonodig orka's kunstjes willen zien doen,niets meer niets minder,er is geen enkele andere reden om een orka of dolfijn in gevangenschap te houden,ze worden niet bejaagd,zijn geen bedreigde diersoorten :n niets,alleen maar geld en entertainmentwaarde...

pure volksvermaak,alleen betalen die dieren een dikke tol ervoor..

zie maar eens als niemand meer naar een dolfinaria zou gaan,of ze dan ook nog zo leuk orkaatjes willen houden ...echt niet hoor...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:00

GamblersCup schreef:
Maar het is niet bewezen dat ze niet terug kon, daar gaat iedereen maar van uit omdat zo'n blaaskaak (die er ook flink geld aan verdiend heeft) dat balkt. Dat er wetenschappers zijn die zeggen dat ze wél terug had gekund, wordt maar even vergeten?

Dat is niet zo... aan beiden kanten schort het hoor....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:07

Juist, en daarom slaat dat hele verhaal nergens op, omdat er vanuit gegaan wordt dat de ene kant gelijk heeft. En zolang daar wetenschappers/biologen tegenover staan met een ander verhaal, moet zoiets niet verkondigs worden als "feit".

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:08

joh er is gewoon veel te veel geld gemoeit met de vangst van een orka...vergis je niet in een macht van grote bedrijven als seaworld...

ik wou maar dat mensen eens zouden beseffen dat als ze naar zo'n show gaan dat ze dit dierenleed ermee in stand houden,en dat ze hun eigen lolletje nu eens opzij zouden zetten en dit soort dingen niet zouden sponseren,maar ja dat zou een utopia zijn,eigen lol staat altijd voorop...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:08

als je het daarmee eens bent, dan ben je het dus ook eens dat het gene waar jij zo achter staat ook niet klopt....

Loody

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:09

Alleen is Morgan niet gevangen en is er geen geld voor gevangen.... ook dat is gewoon niet bewezen.en het mag ook niet..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:12

blijf het ongelooflijk vinden hoeveel mensen het vreselijk hadden gevonden als een morgan na uitzetten dood was gegaan,maar hey... vandaag gaan er ook baby orkaatjes dood....allemaal redden dan maar,want een orka mag niet doodgaan,toch???

stommigheid dat wij mensen een beest vangen ,een naam geven, tentoonstellen ,ons toe eigenen,en dan is het ineens een onmogelijk iets dat zo'n beestje dood zou gaan in de natuur...rare wezens zijn we toch..

nee, dan is het beter af in een bakkie water wat echt veel en veel te klein is...right...moet daar nog steeds de logica van vinden...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:12

ho wacht ff met morgan gaat er wel heeeeeeeeeeel veel geld verdiend worden...vergis je daar ff niet in...dus is dat beest echt heel veel geld waard!!!!

ze is wel gevangen alleen noemen ze dat "gered"..

nah...noem het maar "gered" ...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:15

Loody schreef:
Alleen is Morgan niet gevangen en is er geen geld voor gevangen.... ook dat is gewoon niet bewezen.en het mag ook niet..

Dat zegt ook niemand. Maar er gaat zeker wel geld verdiend worden aan de orka. Denken van niet is een utopie en getuigt van behoorlijke naïviteit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:16

Loody:
Nee, daar zit je dus fout. Ik vind dit dierenmishandeling, dit is te erg voor woorden dat mensen dit doen. Ze hadden het beest terug moeten zetten. En of dat dan gelukt was of niet (en dáár zit je dus fout, ik zeg niet dat het "makkelijk had gekund"), dat bepaald de natuur. Als ze dan dood was gegaan, jammer. Maar alles beter dan in een vissenkommetje kunstjes doen voor het zielige ras dat "mens" heet. (en ik schaam me af en toe echt dood, dat ik daar bij hoor, als mensen weer zoiets denken te kunnen maken).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:16

kimmie261 schreef:
ho wacht ff met morgan gaat er wel heeeeeeeeeeel veel geld verdiend worden...vergis je daar ff niet in...dus is dat beest echt heel veel geld waard!!!!

Dat is een aanname he dat er met haar veel geld verdiend gaat worden ;)

Van wat ik gelezen heb was Morgan eerst te zwak om uitgezet te worden en zowieso nog erg jong, te jong om al geleerd te hebben om voor zichzelf te zorgen als ze haar weer uit zouden zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:17

Suuskipje schreef:
kimmie261 schreef:

Dat is een aanname he dat er met haar veel geld verdiend gaat worden ;)

Van wat ik gelezen heb was Morgan eerst te zwak om uitgezet te worden en zowieso nog erg jong, te jong om al geleerd te hebben om voor zichzelf te zorgen als ze haar weer uit zouden zetten.

Waarom denk je dat Loro Parque zo happig was op het opvangen van Morgan? Ze hebben daar niet voor niks zoveel orka's zwemmen in pierenbadjes... Reken maar dat ze geld gaan verdienen aan dat dier, het is geen filantropische instelling :D.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:21

tuurlijk verdienen ze geld met orka's als je dat niet geloofd dan ben je wel heel erg naief...

orka's houden is en miljoenen industrie,als je gaat googlen zie je overigens ook wat dolfinarium verdiend heeft aan morgan...en das niet weinig hoor,maar ja bedrijf had het jaar daarvoor verlies gedraait,en morgan was een prima opkikkertje voor de financien van het dolfinarium,en logisch hoor,de schoorsteen moet tenslotte ook roken daar,dus als ze ergens geld mee kunnen verdienen zijn ze gek als ze het niet doen,al is het over de rug van een orka die echt 18 maanden lang heeft moeten boeten in een mini badkuipje...

maar goed vele mensen zijn allemaal ( om hun nieuwschierigheid te bevredigen) gaan kijken en hebben orkaatje gezien,en zijn diep tevreden naar huis gegaan..nou...daar doen we het dan maar voor...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:22

wij vallen weer in dezelfde discussie Kimmie :) die hebben we al gehad hier...

Dus duizende orcaatjes die overlijden in het wild daar hebben we geen directe feeling bij....

Morgan is gestrand in NL en heel NL staat op zijn kop en wil het beste voor Morgan.. of dat nu in de grote zee is of in een opvang/pretpark.

Tuurlijk als we naar de natuur luisteren hadden we haar daar moeten laten sterven op het strand, maar zo is de mens niet als er een dier in nood is wordt er alles aangedaan om die te redden....

ALs ik op het strand loop en daar ligt een dolfijn of een orca of wat voor beest dan ook, dan loop je er niet voorbij... jij ook niet Kimmie...
We zouden als eerste proberen om het dier terug het water in te duwen en als dat niet lukt ga ook jij bellen voor hulp..en dan weet je dat zo'n dier naar een opvang gaat...

Je punt is duidelijk!! ze zit in een te klein hokje..en straks mag ze showtjes gaan doen..
Leuk voor mensen die dat leuk vinden..

Want ook al vind jij en ook al vinden anderen het niet leuk en zijn nog steeds mensen die het wel leuk vinden.....

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:25

GamblersCup schreef:
Loody:
Nee, daar zit je dus fout. Ik vind dit dierenmishandeling, dit is te erg voor woorden dat mensen dit doen. Ze hadden het beest terug moeten zetten. En of dat dan gelukt was of niet (en dáár zit je dus fout, ik zeg niet dat het "makkelijk had gekund"), dat bepaald de natuur. Als ze dan dood was gegaan, jammer. Maar alles beter dan in een vissenkommetje kunstjes doen voor het zielige ras dat "mens" heet. (en ik schaam me af en toe echt dood, dat ik daar bij hoor, als mensen weer zoiets denken te kunnen maken).

Ik zit niet fout... ik zeg mijn mening ;)

Ik geloof nooit dat jij een orca laat sterven op het strand als jij dat beest als eerste ziet.. sorry.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:25

Loody schreef:

Dus duizende orcaatjes die overlijden in het wild daar hebben we geen directe feeling bij....

Morgan is gestrand in NL en heel NL staat op zijn kop en wil het beste voor Morgan.. of dat nu in de grote zee is of in een opvang/pretpark.

Tuurlijk als we naar de natuur luisteren hadden we haar daar moeten laten sterven op het strand, maar zo is de mens niet als er een dier in nood is wordt er alles aangedaan om die te redden....

ALs ik op het strand loop en daar ligt een dolfijn of een orca of wat voor beest dan ook, dan loop je er niet voorbij... jij ook niet Kimmie...
We zouden als eerste proberen om het dier terug het water in te duwen en als dat niet lukt ga ook jij bellen voor hulp..en dan weet je dat zo'n dier naar een opvang gaat...

Je punt is duidelijk!! ze zit in een te klein hokje..en straks mag ze showtjes gaan doen..

Want ook al vind jij en ook al vinden anderen het niet leuk en zijn nog steeds mensen die het wel leuk vinden.....

Correct me if I'm wrong, maar jij komt op mij over als iemand die het (ontzettend) leuk vindt om naar het dolfinarium te gaan om dolfijnen te zien springen en ook naar parken als het Loro Parque zou gaan om orka's te zien in hun zwembad.

Zou je mij kunnen vertellen wat je leuk/leerzaam vindt aan een orka/dolfijn die in een omgeving die totaal onnatuurlijk is wordt getoond aan publiek doormiddel van kunstjes?

Dit is overigens geen aanval, ik probeer me gewoon in te denken waarom iemand het leuk zou kunnen vinden deze dieren te bekijken in een dergelijke omgeving.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:26

Bovendien vraag ik me af of het ooooit bewezen is dat orca's en dolfijnen die truukjes doen niet leuk vinden. Ze worden niet gestraft als ze het truukje niet doen en je kan een orca nu niet bepaald dwingen om een truukje te doen..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:27

ja redden en in haar natuurlijke habitat uitzetten had ik prima gevonden,maar redden en er een circusattractie en fokkoe van maken,én zo zo uiterst belabberd huisvestigen...

daar heb ik dan weer helemaal niets mee..

en ja dolfinaria zullen altijd blijven bestaan zolang mensen daarheen gaan,helaas...

( moet ook eerlijk bekennen dat ik ook geen enkele feeling heb/had met morgan hoor...echt voor mij 1 van de 10.000den..)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:28

Suuskipje schreef:
Bovendien vraag ik me af of het ooooit bewezen is dat orca's en dolfijnen die truukjes doen niet leuk vinden. Ze worden niet gestraft als ze het truukje niet doen en je kan een orca nu niet bepaald dwingen om een truukje te doen..

Ik vraag me ook af of het ooit bewezen is dat zie die truukjes WEL leuk vinden. Omdat je ze inderdaad niet kan dwingen een truukje te doen. Je kan het van beide kanten bekijken.

Laten we het in het midden houden en zeggen dat ze het op hun tijd leuk vinden om te doen, anders zouden ze immers categorisch weigeren iedere sprong te maken, toch :)?

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:29

Mijn vriendin heeft de orka een aantal dagen moeten "bewaken" in het dolfinarium (ze zit bij de M.E.) en ze hadden haar daar verteld dat de orka vanaf het begin al getraind is en daarom niet terug kon in zee omdat ze dan bewust mensen zou gaan opzoeken en dat te gevaarlijk zou worden. Dus in mijn ogen heeft het beest nooit een kans gehad om terug te kunnen naar zee, het was vanaf het begin al de bedoeling haar in een park te houden. Daarbij was ze ongeveer 15 miljoen euro waard... tja, nu snap je wel waarom dierenparken haar wel graag willen hebben en ze niet terug mocht.
Ik vind het ook zielig, in mijn ogen hadden ze haar beter niet kunnen "redden".

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:35

_San87_ schreef:
Loody schreef:

Correct me if I'm wrong, maar jij komt op mij over als iemand die het (ontzettend) leuk vindt om naar het dolfinarium te gaan om dolfijnen te zien springen en ook naar parken als het Loro Parque zou gaan om orka's te zien in hun zwembad.

Zou je mij kunnen vertellen wat je leuk/leerzaam vindt aan een orka/dolfijn die in een omgeving die totaal onnatuurlijk is wordt getoond aan publiek doormiddel van kunstjes?

Dit is overigens geen aanval, ik probeer me gewoon in te denken waarom iemand het leuk zou kunnen vinden deze dieren te bekijken in een dergelijke omgeving.

Ik zal niet ontkennen dat ik in Seaworld ben geweest in Amerika en laatst ook in het dolfenarium.
Ik zeg niet dat ik een voorstander ben, ik vind het niet nodig...

Maar ik ga ook naar dierentuinen, ik ga ook weleens naar het circus... maakt dat mij meteen een slecht mens? nee ik vind van niet...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:39

Loody schreef:
Ik zit niet fout... ik zeg mijn mening ;)

Zie hier:
Loody schreef:
als je het daarmee eens bent, dan ben je het dus ook eens dat het gene waar jij zo achter staat ook niet klopt....

Dat is geen "mening geven".

En daar zit je wel fout. Ik ga er niet vanuit dat ze terug gezet had kunnen worden. Ze hadden het wel moeten doen. Dat leg ik je net allemaal uit.

En die orca op het strand laten liggen heeft daar niets mee te maken. Natuurlijk laat ik die niet liggen. Ik zou er met hulp voor zorgen dat het dier de zee weer in gaat. Of ie het redt of niet. Dat is aan de natuur. Zoals het hoort. Ik zou NOOIT willen dat het dier opgevangen wordt om speelgoed voor de mens te worden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:40

Loody schreef:
Ik zal niet ontkennen dat ik in Seaworld ben geweest in Amerika en laatst ook in het dolfenarium.
Ik zeg niet dat ik een voorstander ben, ik vind het niet nodig...

Maar ik ga ook naar dierentuinen, ik ga ook weleens naar het circus... maakt dat mij meteen een slecht mens? nee ik vind van niet...

Eerlijk gezegd he, ik vind dus van wel. Je houd door je bezoekjes voor je eigen plezier, de dierenmishandeling moedwillig in stand.

X_Linz_X

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:47

interessante discussie,
ik hoop het beste voor morgan en acht me zelf niet bekwaam genoeg dat ik weet wát precies het beste voor hem is. Ik hoop dat de mensen die deze taak op zich nemen weten waar ze mee bezig zijn.
een oplossing heb ik niet, al hoop ik dat deze er komt voor het te laat is.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:50

beetje jammer dat jij me een slecht mens vindt, ik vind het hypocriet om te denken dat jij er niet alles aan doet om een orca te redden die op het strand ligt. Want als de orca niet de zee terug in kan, doe jij er toch alles oom om het beest te helpen overleven.. dat zit namelijk in de goedheid van de mens... dus ook in jou.... en ook in Kimmie