Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:29

amen

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:36

Mijn mening ligt ernaar dat de eigenaar voor het dier moet beslissen, het dier kan dit niet zelf. Dus de eigenaar moet in mijn ogen alles voor zijn of haar dier doen want het dier kan dit niet zelf. Het is knap dat deze hond het al 5/6 weken volhoud, maar langer word het niet, het gaat zo niet langer. Dit dier moét gevangen worden, of het gaat dood. Nou vind ik het slimmer om het dier in éen keer te vangen, dan het nog een aantal weken/maanden rond te laten lopen, dit kost meer kracht dan het dier heeft..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:40

_biondaa schreef:
Mijn mening ligt ernaar dat de eigenaar voor het dier moet beslissen, het dier kan dit niet zelf. Dus de eigenaar moet in mijn ogen alles voor zijn of haar dier doen want het dier kan dit niet zelf. Het is knap dat deze hond het al 5/6 weken volhoud, maar langer word het niet, het gaat zo niet langer. Dit dier moét gevangen worden, of het gaat dood. Nou vind ik het slimmer om het dier in éen keer te vangen, dan het nog een aantal weken/maanden rond te laten lopen, dit kost meer kracht dan het dier heeft..

Als we dan toch aanbidden dan doe ik het bij deze post _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:55

Barbara1975 schreef:
easygoing..kijk dat is nog eens iets waar we wat mee kunnen! Ik zeg doen! Doet niemand iets dan is het toch een verloren zaak dus beter dat een ander dan wel actie onderneemt..en laten we dan meteen een eigenaar voor het dier zoeken die er wel wat om geeft..of ga ik nu te ver???

Ja Barbara, ik denk dat je nu te ver gaat ;) . De dingen zijn niet altijd wat het lijkt. Dat de eigenaresse om de hond geeft is wel duidelijk te zien aan alle acties die zijn ondernomen. Dat er nog meer kan gebeuren, denk ik ook... juist omdat er eerst werd geschreven dat ze eind vorige week waarschijnlijk niet eens zou halen. Mijn gedachte zou dan ook zijn 'kennelijk werkt wat we doen niet anders was die hond geen 5 weken buiten'. Maar ja... misschien zie ik het wel verkeerd. Wel ben ik ervan overtuigd dat de eigenaresse helemaal tot het gaatje gaat voor die hond.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:57

Annemiekbram schreef:
Nou ik heb met open mond en vol walging de pagina's die vandaag erbij zijn gekomen gelezen!
Mensen weten duidelijk niet waarover ze praten en hoeveel pijn ze iemand hiermeen kunnen aandoen (met name Niek en de andere mensen die zich inspannen voor Beans)
Dagenlang zijn ze op zoek naar Beans, goh gek he dat ze niet 24 uur per dag kijken.
Als je 5 weken lang 24 uur per dag gaat zoeken zonder dus 1 uurtje te slapen? Mijn god dat hou je nog geen week vol! En daar komt bij dat je in het donker ook niets ziet!
En wat jullie denken over een grootschalige zoekactie? Weilanden lang achter elkaar oneindig groot met af en toe een stukje bos ertussen..... echt geen gebied dat je ff afzet met een paar mensen.
Verder loopt er een discussie over jagers...nou dat heeft toch helemaal NIETS met Beans te maken...sterker nog we hebben zelfs hulp gevraagd van jagers!
Ik ga nu eerst maar eens een pb sturen naar een mod, want er worden nu gewoon dingen gezegd die ECHT NIET kunnen!

Helemaal mee eens!!
Onbegrijpelijk hoe zo'n topic kan veranderen!!
Weet je wat hiervan het gevolg kan zijn... een slotje!
En al die serieuse mensen die hier elke dag mee bezig zijn, weten niets meer van beans!
Als er een discussie word gehouden over jagers.. doe dit dan in een eigen topic.
Ik en mijn familie is erg betrokken bij dit verhaal Beans dus aub blijf ontopic of verdwijn hier!

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:57

iedereen gaat nu wel heel erg offtoppic..
discussie jagers gata nergens over..das een persoonlijke mening en daar blijf ik bij. Wil dara verder niemand mee aanvallen en voelt iemand zich aangesproken dan kan ik er niks aan doen..ik noem geen namen oid.

ik hoop ook dat d ehond gevonden wordt en zo niet dat zijn lijden snel beeindigd wordt.
ik blijf bij mijn standpunt en draai niks terug maar dit is typisch weer bokt..tis een open forum maar o wee als je zegt wat je ervan denkt..je kan maar beter met de meute meelulllen..kom maar op met die ban! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:01

jentel schreef:
Helemaal mee eens!!
Onbegrijpelijk hoe zo'n topic kan veranderen!!
Weet je wat hiervan het gevolg kan zijn... een slotje!
En al die serieuse mensen die hier elke dag mee bezig zijn, weten niets meer van beans!
Als er een discussie word gehouden over jagers.. doe dit dan in een eigen topic.
Ik en mijn familie is erg betrokken bij dit verhaal Beans dus aub blijf ontopic of verdwijn hier!

Ik denk dat iedereen heel erg begaan is met Beans en dat daarom de gemoederen zo hoog oplopen.

Trouwens, hebben jouw ouders het Tierheim in Wilsum geinformeerd? Anders kan ik dat even doen.

Morgen ga ik naar de kliniek in Wilsum, zal even vragen of daar ook en flyer kan hangen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:13

Moderatoropmerking:
Er is opnieuw overleg geweest over het wel/niet sluiten van het topic binnen dit team. We begrijpen dat de behoefte om over de situatie van Beans te praten enorm aanwezig is. Zodoende wordt het topic weer geopend.
Wel willen we duidelijk aangeven dat een discussie over bepaalde werkwijzen gewoon toegestaan is, dat niet wordt beschouwd als off-topic, maar dat de desbetreffende discussie wel respectvol moet verlopen. Oftewel, speel aub gewoon op de bal en niet op de man, maak elkaar niet belachelijk als er sprake is van een afwijkende mening. We hebben hier allemaal 1 ding voor ogen; het welzijn en het thuiskomen van Beans.
Mochten er mensen nav dit bericht nog op/aanmerkingen hebben, graag via de pb, om te voorkomen dat het in dit topic alsnog off-topic gaat. Mijn oprechte dank voor jullie medewerking en geduld!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:48

Nou ben blij dat het topic toch weer open is!
Nu maar hopen op een update dat ze gezien is zodat we in ieder geval weten of ze nog leeft.
Nog beter zou een update zijn dat ze weer veilig thuis zit bij de kachel!
Laatst bijgewerkt door zigranta op 01-02-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:49

Dus laten we het netjes houden en zoveel mogelijk On topic zodat we op de hoogte blijven van eventuele ontwikkelingen. Het is nu wel duidelijk dat er vele emoties bij komen kijken en iedereen er zijn idee bij heeft.

Amen!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:50

Ik ben ook wel benieuwd of er een update is..

Vond het erg jammer dat het topic gesloten werd....was een stille meelezer

Myfairytale

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:59

Idd fijn dat het weer open is! Moet eerlijk zeggen dat ik de moderator-opmerking dit x ook heel goed vind! :j
Nu maar hopen op een update over dat Beans nog gezien is.... please?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:23

Fijn dat het topic weer open is. Ik hoop voor jullie dat Yvet en Niek nog bereid zijn om een update te delen, we zullen het zien :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:25

Fijn dat het topic weer open is.

Hopen dat er nu eindelijk eens positief bericht deze kant op zal komen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:25

+:)+ want ik was écht boos over het slotje.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:27

Chiqa schreef:
Fijn dat het topic weer open is. Ik hoop voor jullie dat Yvet en Niek nog bereid zijn om een update te delen, we zullen het zien :)

Sorry, maar vind dit beetje raar zeggen, net alsof we kleine stoute kindjes zijn. We hopen allemaal enorm dat Beans veilig en wel terugkomt, dáár gaat het om!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:29

Beste Niek en Yvet; héél veel succes en hou ons alsjeblieft op de hoogte, we (hier thuis) duimen voor jullie!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:30

Ben benieuwd..!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:31

Ik hou het topic ook weer in de gaten.
Ben er erg mee begaan ook al kan ik niets doen gezien ik niet daar in de buurt woon.
ben eigenlijk ook wel benieuwd of er nog iets concreets uit de paragnosten is gekomen.
opelijk kunnen zij blijven aanvoelen waar Beans zo ongeveer is op dit moment.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:33

Blij dat het topic weer open is :) Zou niet inzien waarom we geen updates meer zouden krijgen, het meerendeel (al dan niet iedereen) wil toch het beste voor Beans, en meningen hoe dat het beste kan zullen idd niet altijd gelijk lopen.. maar er is toch atlijd geschreeuw vanaf de zijlijn? M.b.t. alles, dus dat moet je maar niet te nauw nemen :)

Voor nu: Ben erg benieuwd naar een update omtrent Beans en de zoekactie

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:47

Er zijn misschien mensen die er hun eigen mening op na houden(waaronder ik ook) maar laat ik wel voorop stellen dat ook ik hoop dat Beans snel gevonden/gevangen wordt. haar belang staat voorop daar is dit toppic voor.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:57

Ok ik heb dus zondagavond om 23.50 van Niek (eigenaresse) een zeer uitgebreide email gehad.
Ik zal daar een paar stukjes uit kopieren en plakken.(met toestemming van niek net per sms)

Ter informatie: gisteren waren we met 3 speurhonden op zoek naar haar op de plekken waar ze voor het laatst gesignaleerd was. Vandaag, terwijl mijn dochter en ik bij mijn beste vriendin in de auto zitten om toch weer te gaan zoeken, krijgen we telefoon van iemand: ik zie Beans hier, aan de ... weg bij Langeveen, bij mijn honden en ik heb een frikandel... Pak haar gillen we en de telefoon valt stil. Even later gaat ie weer: heb de hond in de auto, neem wel mee naar huis, adres.. Wij huilien van blijdschap en opluchting, eindelijk, geen slapeloze nachten meer, niet meer die onrust, onzekerheid. Komen we op het adres: blijkt het een mager reutje te zijn, een slag kleiner en donkerder dan Beans... Weer huilen, wat een desillusie. Het is niet te geloven hoe je gevoel van intense blijdschap naar intens verdriet binnen een seconde bepaald is
En helemaal niet te geloven hoeveel kans heb je nou dat er 2 vermiste, ronddolende retrievers in hetzelfde gebied zijn. Immens respect voor de meneer die hem heeft gevangen, hand aan diggelen, kapot, gezwollen, hij was hard gebeten bij het vangen...

Het houdt wel in dat de laatste meldingen uit de buurt van Langeveen waarschijnlijk deze hond betroffen, niet Beans. De laatste echte melding is dan van 22 januari, toen Tom en ik haar zagen lopen in een weiland aan de Ringstrasse op ca 500 meter afstand, met de verrekijker: dat was Beans absoluut, geen twijfel mogelijk

Ik geef het niet op, zonder hoop en moed blijft er weinig over. Mijn bronnen van inventiviteit zijn inmiddels wel uitgeput, en ik kan het niet meer opbrengen om te zoeken zonder harde meldingen. Maar als er een melding komt, ga ik er natuurlijk wel direct op af.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:00

Ik snap dat dat een gigantische teleurstelling moet zijn geweest.. :(:)
Maar ben blij dat die hond dan iig wel terecht is, en dat is ook weer een verwarringspuntje minder.. hoop dat ze nu zonder verkeerde meldingen Beans snel weer op het spoor komen..

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:02

Gelukkig hij is weer open!!!!
Ik vond het een rot idee dat ik nu niets meer zou horen over Beans..
Zowel wij als mijn ouders zijn er erg mee bezig, en hebben veel mensen in de omgeving van mijn ouders(wilsum Duitsland) gevraagd oren en ogen open te houden.
oh lees net de update!!
Waar is de Ringstrasse???

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:03

Oh wat erg ook! Heel naar voor haar, bah. Ik hoop dat er nog meldingen komen, heel begrijpelijk dat ze het even niet meer ziet zitten. Ik vind het wel goed dat het topic weer open is, hopelijk gaat het er inderdaad respectvoller aan toe en wordt er niet meer met loze woorden in het rond gegooid. Want het niveau was erg laag... Ik blijf hopen voor Beans en voor de eigenaars!