Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nikki__ schreef:Gaus staat de laatste tijd niet zo in het goede daglicht.
Dat wil echter niet zeggen dat een GT met deze opleiding geen goede GT is.
Het kan best zo zijn dat ze helemaal niks meer doet met de methodes van Gaus en gewoon haar eigen weg gaat. Doen veel GT. Ga op je eigen gevoel af!
HalloDan schreef:Nikki__ schreef:Gaus staat de laatste tijd niet zo in het goede daglicht.
Het kan best zo zijn dat ze helemaal niks meer doet met de methodes van Gaus en gewoon haar eigen weg gaat. Doen veel GT. Ga op je eigen gevoel af!
Volgens mij haal je nu 2 dingen doorelkaar! VROEGER stond hij bekend om zijn harde aanpak. NU heeft hij dat afgezworen en werkt volgens vriendelijke methodes op basis van belonen hoor!
Urko schreef:Dat klopt, ik heb hem laatst op Animal Event gezien en daar gaf hij samen met zijn zoon ook demosstratie's clickeren.
Maar ... ik weet dat hij vroeger wel een andere trainings methode hanteerde.
HalloDan schreef:Nikki__ schreef:Gaus staat de laatste tijd niet zo in het goede daglicht.
Volgens mij haal je nu 2 dingen doorelkaar! VROEGER stond hij bekend om zijn harde aanpak. NU heeft hij dat afgezworen en werkt volgens vriendelijke methodes op basis van belonen hoor!

. Weet niet of die scholen echt van hem zijn (cq hij dat beleid bedenkt) maar hij heeft wel zijn naam eraan verbonden. 

liedje89 schreef:Wij vonden de honden scholen onder de vlag van Martin Gaus ook een beetje vaag. Hier in de buurt zat er ook een en daar hadden we in eerste instantie wel intresse in maar dan kreeg je eerst driekwartier theorieles waarbij de hond niet binnen mocht komen en die wel in de auto kon blijven. Kan aan mij liggen hoor maar je laat een pup toch niet 3 kwartier in een auto zitten, ten eerste krijgt ie een beroerte ten tweede sloopt die hond die auto als je pech hebt. Weet niet of die scholen echt van hem zijn (cq hij dat beleid bedenkt) maar hij heeft wel zijn naam eraan verbonden.

LecyTinker schreef:Fargo... In huis mogen ze niets... in huis moeten ze rustig zijn.
Het is nu voornamelijk buiten dat ik het ze een beetje laat uitvechten.
Hoe moet je ertussen stappen als ze een half hectare van je weg zijn?
Ik weet het, weet dat iedereen een goed punt heeft en ik zeg zeker niet dat ik er al ben. Heb alleen het gevoel dat we nu actief in de betere richting aan het gaan zijn. Nou komen mijn berichten over alsof is een uit de kluiten gefietste roedel heb. Maar niets is minder waar. Waar ene is, zijn de andere twee. Tussen de duitser en de beagle gaat het beter ( voornamelijk omdat de beagle nu zorgt dat de duitser niet meer in gevecht kan gaan) en het corrigeren is al een stuk makkelijker geworden.
Maar goed, ik zal over een week of twee nog eens een update geven. Heb namelijk echt het idee dat we vooruit aan het gaan zijn. Het stomme is dat van alle drie de duitser echt feilloos luisterd als ik alleen met hem werk en ook in de roedel de beste is qua luisteren.
IK ga nu ook regelmatig met ze aan het werk. Rijd met de auto naar een bos met omgezaagde bomen, bankjes etc en dan neem ik ze allemaal apart voor een half uur training ( over bomen en bankjes en ronderdoor etc). Gaat super en merk dat het apart trainen een gunstige invloed heeft op de groep...
(he kappen daarmee ..) kan wel. Fijn dat het wel steeds beter gaat al, maar nog niet op alle vlakken, hopelijk komt dat inderdaad dan snel. Goed dat je met ze aan het werk bent, dat zal ook schelen in de negatieve energie.. HalloDan schreef:Het is juist een hele goede zaak dat er uitgebreid teheorieles gegeven wordt! Deden maar meer honden scholen dit, dat zou een hoop narigheid schelen. Je kan niet verwachten dat een hond zich 3 kwartier rustig houd tussen andere honden dus het lijkt me logisch dat je hond daar niet bij aanwezig kan zijn. Een hondenbezitter is er als het goed is op bedacht dat de hond mee gaat in de auto dus zou een veilige achterbak of reisbench wel noodzakelijk zijn om te hebben zodat je hond veilig mee kan. Raampjes open, niks aan de hand! (tenzij het zomers overdag is natuurlijk, maar volgens mij is het altijd in de avond dat soort dingen)
HalloDan schreef:liedje89 schreef:Wij vonden de honden scholen onder de vlag van Martin Gaus ook een beetje vaag. Hier in de buurt zat er ook een en daar hadden we in eerste instantie wel intresse in maar dan kreeg je eerst driekwartier theorieles waarbij de hond niet binnen mocht komen en die wel in de auto kon blijven. Kan aan mij liggen hoor maar je laat een pup toch niet 3 kwartier in een auto zitten, ten eerste krijgt ie een beroerte ten tweede sloopt die hond die auto als je pech hebt. Weet niet of die scholen echt van hem zijn (cq hij dat beleid bedenkt) maar hij heeft wel zijn naam eraan verbonden.
Het is juist een hele goede zaak dat er uitgebreid teheorieles gegeven wordt! Deden maar meer honden scholen dit, dat zou een hoop narigheid schelen. Je kan niet verwachten dat een hond zich 3 kwartier rustig houd tussen andere honden dus het lijkt me logisch dat je hond daar niet bij aanwezig kan zijn. Een hondenbezitter is er als het goed is op bedacht dat de hond mee gaat in de auto dus zou een veilige achterbak of reisbench wel noodzakelijk zijn om te hebben zodat je hond veilig mee kan. Raampjes open, niks aan de hand! (tenzij het zomers overdag is natuurlijk, maar volgens mij is het altijd in de avond dat soort dingen)
Werdt niet extreem serieus naar gekeken, maar als je echt niks wist werdt je nog wel even appart geroepen.
liedje89 schreef:Wij hadden de theorie les gewoon met de honden erbij, maar we hadden hem dan aan het eind van de praktijk waardoor de pups al moe waren, toen de honden groter werden konden ze er rustig bij blijven zitten. Je laat een jonge pup toch niet in de auto zitten alleen, (Inderdaad werd dit ook gewoon in de zomer verwacht). Onze hond had op dat moment al trekjes verlatingsangst (omdat ze al een keer teruggedaan was naar de fokker met 9 weken was ze toen erg plakkerig) Als we haar op dat moment zo op een vreemde locatie 45 min hadden laten zitten keer op keer was ze waarschijnlijk echt bang geworden, bovendien hadden we geen behoefte om een station car te kopen omdat de bench niet in onze auto past.