Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:10

Als hij/zij genoeg buiten komt en met andere hondjes kan spelen is er niks aan de hand. hoeveel mensen hebben niet 1 hond? het is niet ideaal natuurlijk.. maar het kan best een oplossing zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:16

Nikki__ schreef:
Gaus staat de laatste tijd niet zo in het goede daglicht.
Dat wil echter niet zeggen dat een GT met deze opleiding geen goede GT is.
Het kan best zo zijn dat ze helemaal niks meer doet met de methodes van Gaus en gewoon haar eigen weg gaat. Doen veel GT. Ga op je eigen gevoel af!

Volgens mij haal je nu 2 dingen doorelkaar! VROEGER stond hij bekend om zijn harde aanpak. NU heeft hij dat afgezworen en werkt volgens vriendelijke methodes op basis van belonen hoor!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:29

Ik vind hem gewoon super, niks mis mee, hij weet wat hij doet, en helpt heel veel honden en baasjes.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:19

HalloDan schreef:
Nikki__ schreef:
Het kan best zo zijn dat ze helemaal niks meer doet met de methodes van Gaus en gewoon haar eigen weg gaat. Doen veel GT. Ga op je eigen gevoel af!

Volgens mij haal je nu 2 dingen doorelkaar! VROEGER stond hij bekend om zijn harde aanpak. NU heeft hij dat afgezworen en werkt volgens vriendelijke methodes op basis van belonen hoor!

Dat klopt, ik heb hem laatst op Animal Event gezien en daar gaf hij samen met zijn zoon ook demosstratie's clickeren.
Maar ... ik weet dat hij vroeger wel een andere trainings methode hanteerde.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:26

Ook @ xmarliez
Urko schreef:
Dat klopt, ik heb hem laatst op Animal Event gezien en daar gaf hij samen met zijn zoon ook demosstratie's clickeren.
Maar ... ik weet dat hij vroeger wel een andere trainings methode hanteerde.

Volgens mij is Gaus behoorlijk de weg kwijt en probeerd hij steeds weer wat nieuws zonder zonder zich aan te passen aan "de hond".
Er zijn verschillende goed werkende manieren en imo moet je vooral kijken naar de hond (en soms ook de baas) welke manier je het beste kunt gebruiken.
Maar goed ik ken hem niet, maar dat gevoel krijg ik erbij :o

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:27

HalloDan schreef:
Nikki__ schreef:

Nee hoor, want ook met deze methode staat hij niet echt in het goede daglicht :D
Hij gaat van links naar rechts naar links en dan ineens recht door. Dat is bij de meeste een beetje het probleem :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:53

Wij vonden de honden scholen onder de vlag van Martin Gaus ook een beetje vaag. Hier in de buurt zat er ook een en daar hadden we in eerste instantie wel intresse in maar dan kreeg je eerst driekwartier theorieles waarbij de hond niet binnen mocht komen en die wel in de auto kon blijven. Kan aan mij liggen hoor maar je laat een pup toch niet 3 kwartier in een auto zitten, ten eerste krijgt ie een beroerte ten tweede sloopt die hond die auto als je pech hebt #) . Weet niet of die scholen echt van hem zijn (cq hij dat beleid bedenkt) maar hij heeft wel zijn naam eraan verbonden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:47

voor degene die interessen hebben in de huidige situatie bij mij. Ik heb het allemaal een beetje laten uitspelen tot het punt dat de beagle nu al onder de paardentrailer kruipt als de herder in zijn buurt komt.
Ook in huis kruip hij nou weg als de herder langs komt.
Ik sla daarom toch echt iedereen zijn mening in de wind die zegt dat het aan de beagle ligt. Want als de beagle met zijn rug meters verweg met zijn eigen zaken staat te bemoeien dan vliegt de herder hem nog aan.
NU dat de beagle niet meer makkelijk te pakken is, heeft de duitser het voornamelijk op de mechelaar voorzien.
De uitbastingen in huis zijn dus minder tot bijna het punt van nul geraakt, maar de mechelaar moet ik af en toe redden.
Omdat de mchelaar wanneer hij net wakker is, nogal fanathiek kan zijn en wel eens door zijn eigen schuld in gevecht ( speels, maar vrij ruw) raakt met de duitser, laat ik deze twee het uitvechten tot het punt dat ik denk dat de stemming echt omslaat ( heb namelijk het idee dat de mechelaar wel wat roedel correcties kan gebruiken, is een beetje een brutale puber in de groep... niet naar mij hoor!)
Het gaat nu een stuk beter en het begint nu echt een roedel te worden.
Ik heb echter wel steeds minder het idee dat het mijn eigen schuld is, maar meer een idee dat de drie mannen een beetje aan het uitzoeken zijn wie waar staat met betrekking tot elkaar. De Mechelaar is nog maar sinds einde mei bij mij ( is half april geboren, moeder liet de jongen niet meer drinken, dus heb k hem al eerder mee genomen, maar kwam wel een paar keer per week thuis zodat hij toch bij zijn moeder en broerjes en zusje kon zijn)en sinds een maand of twee ben ik ook van werk veranderd (werkte als nachtkoerier en ze gingen allemaal met mij mee) en huis. Dus ze hebben het laatste jaar best veel veranderingen door moeten maken en mijn stemming is ook niet altijd stabiel geweest.
Ik ben halverwege CM zijn boek ( wat leest dat makkelijk weg zeg!) en hoewel hij het ongetwijfeld zo voor elkaar krijgt, heb ik het idee dat het bij ons ook goed kom, maar dat het even tijd nodig heeft voordat het stof weer gaat liggen dat door alle veranderingen opgegooit is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:10

Lecy: Ik weet wel dat ik bij mijn katten (heb er zes) het ze ook een tijdje liet uitzoeken - die machtstrijd, ik dacht dan settelen ze het zelf wel. En toen werd mij later verteld dat "mijn leider" zoiets had van: als zij (ik dus) het niet regelt, dan doe ik zelf wel wat. Maar dat schoot echt niet op. Dus ik moest duidelijk aangeven wat ik wilde en wat ik absoluut niet toestond. Ingrijpen als ze bijvoorbeeld samen (hij en zijn broertje) gingen jagen op anderen of elkaar te hulp schoten als ze het alleen niet redden. Dan waren ze altijd de sterkste. Dus ze geleerd dat dat niet mocht, dat ze het zelf uit moesten zoeken. De rust is toen wel teruggekeerd.

Ik weet dat katten anders zijn dan honden, heb zelf ook honden gehad, maar mijn katten zijn wel behoorlijk "honds" opgevoed ;-)

Ik denk dus dat totdat jij de leiding overneemt en ze vertelt wat er wel en niet mag in jouw huishouding ze het zelf een beetje gaan regelen of voor god gaan spelen en de rest terroriseren. Totdat er iemand aangeeft dat DAT dus echt niet mag..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:21

Fargo... In huis mogen ze niets... in huis moeten ze rustig zijn.
Het is nu voornamelijk buiten dat ik het ze een beetje laat uitvechten.
Hoe moet je ertussen stappen als ze een half hectare van je weg zijn?

Ik weet het, weet dat iedereen een goed punt heeft en ik zeg zeker niet dat ik er al ben. Heb alleen het gevoel dat we nu actief in de betere richting aan het gaan zijn. Nou komen mijn berichten over alsof is een uit de kluiten gefietste roedel heb. Maar niets is minder waar. Waar ene is, zijn de andere twee. Tussen de duitser en de beagle gaat het beter ( voornamelijk omdat de beagle nu zorgt dat de duitser niet meer in gevecht kan gaan) en het corrigeren is al een stuk makkelijker geworden.

Maar goed, ik zal over een week of twee nog eens een update geven. Heb namelijk echt het idee dat we vooruit aan het gaan zijn. Het stomme is dat van alle drie de duitser echt feilloos luisterd als ik alleen met hem werk en ook in de roedel de beste is qua luisteren.
IK ga nu ook regelmatig met ze aan het werk. Rijd met de auto naar een bos met omgezaagde bomen, bankjes etc en dan neem ik ze allemaal apart voor een half uur training ( over bomen en bankjes en ronderdoor etc). Gaat super en merk dat het apart trainen een gunstige invloed heeft op de groep...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:32

Ehm ik volg je niet helemaal? Je geeft aan dat je beagle nu weg kruipt als hij de herder ziet, zowel buiten (onder de trailer) als in huis?
Vindt dat nou niet echt een goede zaak hoor :n

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:58

tja, het is maar hoe je het bekijkt he??? Tuurlijk is het niet echt leuk voor de beagle, maar hij is mijn lieveling. Dus hij komt echt niets tekort. Op deze manier denk ik dat de situatie wat tot rust gaat komen. Ik kan helaas niet elk moment erbovenop zitten. Op deze manier kan de beagle met rust gelaten worden en wanneer de duitser weg loopt dan kan de beagle gewoon weer tevoorschijn komen.
De beagle loopt niet met zijn staart tussen zijn benen hoor. Maar ipv naar mij te komen om bescherming te zoeken, doet hij het nu onder de trailer en het bed. Dus de ruzie vind haast niet meer plaats en de herder druipt nu ook veel sneller af als hij ziet dat hij niet bij de beagle kan.
Dus ik hoef geen partij te kiezen, ze lossen het op deze manier op en ik denk dat het een questie van tijd is voordat de herder de beagle geheel met rust gaat laten zonder dat ik iemand hoef voor te trekken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:43

liedje89 schreef:
Wij vonden de honden scholen onder de vlag van Martin Gaus ook een beetje vaag. Hier in de buurt zat er ook een en daar hadden we in eerste instantie wel intresse in maar dan kreeg je eerst driekwartier theorieles waarbij de hond niet binnen mocht komen en die wel in de auto kon blijven. Kan aan mij liggen hoor maar je laat een pup toch niet 3 kwartier in een auto zitten, ten eerste krijgt ie een beroerte ten tweede sloopt die hond die auto als je pech hebt #) . Weet niet of die scholen echt van hem zijn (cq hij dat beleid bedenkt) maar hij heeft wel zijn naam eraan verbonden.

Het is juist een hele goede zaak dat er uitgebreid teheorieles gegeven wordt! Deden maar meer honden scholen dit, dat zou een hoop narigheid schelen. Je kan niet verwachten dat een hond zich 3 kwartier rustig houd tussen andere honden dus het lijkt me logisch dat je hond daar niet bij aanwezig kan zijn. Een hondenbezitter is er als het goed is op bedacht dat de hond mee gaat in de auto dus zou een veilige achterbak of reisbench wel noodzakelijk zijn om te hebben zodat je hond veilig mee kan. Raampjes open, niks aan de hand! (tenzij het zomers overdag is natuurlijk, maar volgens mij is het altijd in de avond dat soort dingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:47

Bij de jongehondenles van Raf moet de hond daar dan wel bij aanwezig zijn. Raf gedraagt zich op zo een moment ook echt heel geweldig, maar niet heus. Ik stop daar ook. Raf mág niet eens in de autobench :=

Ben er de laatste keren niet bij geweest, ben met Raf gaan apporteren op het veld. Niet zo het hoort, maar 't was wel veel leuker :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:05

LecyTinker schreef:
Fargo... In huis mogen ze niets... in huis moeten ze rustig zijn.
Het is nu voornamelijk buiten dat ik het ze een beetje laat uitvechten.
Hoe moet je ertussen stappen als ze een half hectare van je weg zijn?

Ik weet het, weet dat iedereen een goed punt heeft en ik zeg zeker niet dat ik er al ben. Heb alleen het gevoel dat we nu actief in de betere richting aan het gaan zijn. Nou komen mijn berichten over alsof is een uit de kluiten gefietste roedel heb. Maar niets is minder waar. Waar ene is, zijn de andere twee. Tussen de duitser en de beagle gaat het beter ( voornamelijk omdat de beagle nu zorgt dat de duitser niet meer in gevecht kan gaan) en het corrigeren is al een stuk makkelijker geworden.

Maar goed, ik zal over een week of twee nog eens een update geven. Heb namelijk echt het idee dat we vooruit aan het gaan zijn. Het stomme is dat van alle drie de duitser echt feilloos luisterd als ik alleen met hem werk en ook in de roedel de beste is qua luisteren.
IK ga nu ook regelmatig met ze aan het werk. Rijd met de auto naar een bos met omgezaagde bomen, bankjes etc en dan neem ik ze allemaal apart voor een half uur training ( over bomen en bankjes en ronderdoor etc). Gaat super en merk dat het apart trainen een gunstige invloed heeft op de groep...

Er tussen stappen is moeilijk op die afstand, maar commando's geven of commentaar :D ;) (he kappen daarmee ..) kan wel. Fijn dat het wel steeds beter gaat al, maar nog niet op alle vlakken, hopelijk komt dat inderdaad dan snel. Goed dat je met ze aan het werk bent, dat zal ook schelen in de negatieve energie..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:05

HalloDan schreef:
Het is juist een hele goede zaak dat er uitgebreid teheorieles gegeven wordt! Deden maar meer honden scholen dit, dat zou een hoop narigheid schelen. Je kan niet verwachten dat een hond zich 3 kwartier rustig houd tussen andere honden dus het lijkt me logisch dat je hond daar niet bij aanwezig kan zijn. Een hondenbezitter is er als het goed is op bedacht dat de hond mee gaat in de auto dus zou een veilige achterbak of reisbench wel noodzakelijk zijn om te hebben zodat je hond veilig mee kan. Raampjes open, niks aan de hand! (tenzij het zomers overdag is natuurlijk, maar volgens mij is het altijd in de avond dat soort dingen)

Goede zaak, maar dan wel de pup thuis laten is mijn idee daarover. Persoonlijk vind ik het ook helemaal niks om zo'n puppy álleen 3 kwartier in de auto te laten. Wij hebben geen aparte theorieles gehad, maar vond onze school het wel fijn doen. Gewoon tussen de oefeningen door wat uitleg en tijdens de oefeningen werden de baasjes zo nodig een beetje gecorrigeerd. Na afloop mochten de puppy's los en spelen, zonder dat baasjes mochten ingrijpen of aanhalen én dan was er ook veel tijd voor vragen en uitleg.
Was 1 persoon die vroegtijdig was gestopt, maar die snapte er dan ook helemaal niks van - het lag aan haar andere honden (thuis) dat ze haar puppy niet kon laten luisteren. Moet zeggen dat ik blij was dat die niet meer kwam, want ze had echt prive-les nodig zo weinig snapte ze ervan. Jammer voor de pup, want ik hoop niet dat die ooit in het asiel terecht komt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:36

HalloDan schreef:
liedje89 schreef:

Bij onze hondenschool wordt de theorieles gegeven terwijl de hondjes met elkaar aan het spelen zijn.. Lijkt me 100 x keer beter dan opgesloten te zitten in de auto, terwijl je wil leren aan je pup dat auto's leuk zijn.

@LecyTinker; ik hoop voor je dat de beagle niet om gaat slaan naar angstagressie, want dan ben je nog verder van huis.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:12

[/quote]Bij onze hondenschool wordt de theorieles gegeven terwijl de hondjes met elkaar aan het spelen zijn.. Lijkt me 100 x keer beter dan opgesloten te zitten in de auto, terwijl je wil leren aan je pup dat auto's leuk zijn[/quote]

Dat lijkt mij nogal chaotisch! Wie let er dan op?? Bij mij zijn ze er juist weer niet voor om de honden samen los te laten spelen, te veel honden bij elkaar.Te veel maat, kracht en temperament-verschil. Maargoed, we zijn het er overeens dat theorieles belangrijk is en dat het niet handig is als je hond al die tijd netjes naast je moet blijven zitten, toch? De mijne zijn beiden trouwens auto-rij-fan hoor! Dat betekend tenslotte altijd dat je iets leuks gaat doen, de kleinste springt zo hard en snel in de achterbak dat als er geen net zou zitten ze zeer waarschijnlijk op de voorstoel terecht zou komen :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:37

Er waren tijdens de les meerdere instructrieces. De pups mogen inderdaad niet zomaar met elkaar spelen. Ze worden geselecteerd op groote, maar voornamelijk op gedrag. Zo had je 2, soms 3 groepen, die dan om de week speelde. Je had dan eerst de gewone les en aan het eind van de les werdt er om de beurt theorieles gegeven. Zo had groep 1 de ene week, groep 2 de andere week, enz.
Ook kreeg je voor het eindexamen praktijk, een theorie toets! :D Werdt niet extreem serieus naar gekeken, maar als je echt niks wist werdt je nog wel even appart geroepen.

Fijn dat die van jou zo gek zijn op autorijden ! :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:43

Klinkt goed zeg, leuk! Ja, die van mij neem ik vaak mee naar verschillende gebieden om te wandelen met de auto, maar ook mee naar stal en daar moeten ze tijdens het rijden in de auto blijven. Ik zorg dan dat ik ze eerst goed heb uitgelaten en dan slapen ze gewoon lekker in de auto. Ze zijn dat gewend en ze zijn met z'n tweetjes dus dat scheelt ook natuurlijk!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:13

Wij hadden de theorie les gewoon met de honden erbij, maar we hadden hem dan aan het eind van de praktijk waardoor de pups al moe waren, toen de honden groter werden konden ze er rustig bij blijven zitten. Je laat een jonge pup toch niet in de auto zitten alleen, (Inderdaad werd dit ook gewoon in de zomer verwacht). Onze hond had op dat moment al trekjes verlatingsangst (omdat ze al een keer teruggedaan was naar de fokker met 9 weken was ze toen erg plakkerig) Als we haar op dat moment zo op een vreemde locatie 45 min hadden laten zitten keer op keer was ze waarschijnlijk echt bang geworden, bovendien hadden we geen behoefte om een station car te kopen omdat de bench niet in onze auto past.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:34

liedje89 schreef:
Wij hadden de theorie les gewoon met de honden erbij, maar we hadden hem dan aan het eind van de praktijk waardoor de pups al moe waren, toen de honden groter werden konden ze er rustig bij blijven zitten. Je laat een jonge pup toch niet in de auto zitten alleen, (Inderdaad werd dit ook gewoon in de zomer verwacht). Onze hond had op dat moment al trekjes verlatingsangst (omdat ze al een keer teruggedaan was naar de fokker met 9 weken was ze toen erg plakkerig) Als we haar op dat moment zo op een vreemde locatie 45 min hadden laten zitten keer op keer was ze waarschijnlijk echt bang geworden, bovendien hadden we geen behoefte om een station car te kopen omdat de bench niet in onze auto past.

In de zomer zou dat idoot zijn ja, daar heb je helemaal gelijk in! Bij ons is de eerste les theorie en dan blijft de hond thuis. Ik nam mijn tweede hond als pup al snel mee naar stal in een reisbench, tijdens het rijden in de auto en tussendoor aan de lijn bij me of in de bench.Zij is daar erg makkelijk in, altijd geweest: misschien ben ik een beetje verwend met mijn 2 braverikjes! :D
Van de zomer nog iemand aangesproken trouwens die gewoon lekker bij de Mc Donalds ging zitten eten terwijl zijn hond met 30 graden in een busje van zijn zaak zat. Arme dier probeerde door het kleine raamkiertje wat frisse lucht te krijgen, wij zaten op het terras en ik kon het niet aanzien na 10 minuten nog niemand te zien! Ik naar binnen en riep van wie die dalmatier in de bus was. Werd die man toch kwaad, waar bemoeide ik me me mee?! Omstanders gingen zich ermee bemoeien en gaven mij gelukkig gelijk. Maar hij bleef rustig zitten en vond dat ik me aanstelde. Toen de politie maar gebeld, die wilde in eerst instantie niet komen, belachelijk gewoon!Helaas kon ik niet blijven wachten tot de politie er was en weet dus niet hoe het is afgelopen?!!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:42

Wij hebben bij MG de cursus gedaan en de eerste keer met theorie waren ze inderdaad heel onrustig. We zaten in een loods dus konden de honden goed horen. De tweede keer was het al veel minder en de derde keer was het gewoon rustig. Er sloeg wel eens een hond aan maar dat was het ook. De honden leerden daar net zo goed van. Met drie kwartier is iedere hond eigenlijk wel uitgeblaft op die leeftijd en ze merkten dat de baasjes toch weer kwamen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:49

Nikki, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet waarom het nu ineens zoveel beter gaat. De roedel gaat echt waanzinnig goed samen nu. Af en toe wel wat puber ruzies, maar eigenlijk geen echte problemen meer. Dit mede omdat mijn beagle ze nu uit de weg gaat en dus niet altijd met ons mee blijft lopen op het terrein zodat de twee herders flink met elkaar kunnen knokken. Is wel een beetje jammer dat ik dus niet de hele tijd de hele roedel bij me heb ( omdat de beagle af en toe afstand houd). Maar er heerst nu oprechte vrede. Hmmm, misschien zit er wel een magisch snufje in dat boek van CM, want sinds de eerste bladzijde van het boek gaat het eigenlijk super. Misschien lag het dus dan toch voor een heel groot deel bij mijn eigen stress. Hmmm, vaag, denk dat ik maar verder moet lezen in het boek en dat ik er dan achter kom wat het precies was zodat ik het kan voorkomen... misschien is het wel iets waar ik nooit achter kom ( klop even af op ongelakt hout!)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:53

Ik ben echt heel blij voor je dat jij vindt dat het goed gaat in je roedel, dus begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!
Maar ik zou hier geen genoegen mee kunnen nemen. De beagle is duidelijk bang voor je de Duitser. Dat zou ik absoluut in mijn roedel niet willen hebben. Ze moeten goed met elkaar over weg kunnen, dus niet voor elkaar weg moeten lopen.

Ik vindt dat er in mijn roedel vreede heerst. Als ze elkaar zien nadat ze even van elkaar weg zijn geweest, of wat dan ook, rennen ze naar elkaar toe en begroeten ze elkaar met een hoop geluidjes en dingetjes. Ze hebben het naar hun zin met z'n 3e en er komt geen gedonder.
Jouw beagle durft niet goed meer in de buurt van de herder te komen, dat is imo niet juist.