Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:35

af en toe een lap pens geven,helpt ook heel goed :j ,is een super natuurlijke tandenborstel...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:41

Ja, dat kan ook natuurlijk, maar dat is natuurlijk zo weg. :+ Met een bot oid heeft hij wat langer plezier. En daarbij wilde ik hem sowieso 1 keer per week al rauw vlees geven van Farmfood of Carnibest(?).

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:46

Ik geef mijn hond twee keer in de week carnibest en daarnaast krijgt hij brok (Hills Nature's Best). Gewoon simpelweg omdat ik voor een hele week geen carnibest (of andere diepvriesvoeding kwijt kan in mijn vriezer).

Daarnaast krijgt hij ook regelmatig pens of een stuk vlees met bot erin om lekker te kunnen kauwen (eendenrug, eendenborst, haas, makreel enz.)

Hij doet het er prima op.
En de dierenarts vond laatst dat hij een super goed gebit had voor zijn leeftijd ;)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:46

Mizora schreef:
kippiekipp schreef:
Mijn pup laat trouwens soms echt vieze stinkende scheten.. kan dit ook aan
de voeding liggen?

Dat kan inderdaad aan de voeding liggen. Wat voer je nu?

Royal Canin

Ik ben vanmiddag bij zo'n beetje alle dierenwinkels hier in de buurt geweest.
Jumper, Welkoop, Dobey, Pets place. Hadden allemaal geen Orijen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:08

Heb even die zak voer van de Aldi bekeken vanmiddag, maar er zit echt niets in aan toegevoegde stoffen,
zo zit er niet eens taurine in, iets wat een hond (En ook een kat) nodig heeft voor een gezond hart.

Ga je al weer, hoe wil je dat toe gaan voegen?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:24

Chiqa schreef:
Heb even die zak voer van de Aldi bekeken vanmiddag, maar er zit echt niets in aan toegevoegde stoffen,
zo zit er niet eens taurine in, iets wat een hond (En ook een kat) nodig heeft voor een gezond hart.

Ga je al weer, hoe wil je dat toe gaan voegen?

Wikipedia schreef:
Taurine komt voornamelijk voor in eiwitrijk voedsel, zoals vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en eieren. Honden kunnen taurine zelf maken, katten echter niet.

Extra taurine wordt alleen aanbevolen bij hartproblemen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:13

Ik heb gister naar aanleiding van o.a. dit topic Orijen besteld voor mijn pup, ben benieuwd hoe ze het er op gaat doen. Bij de "fokker" krijgt ze Carocroc geloof ik.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:04

kippiekip,orijen is wel te bestellen bij zooplus :)

en anna-jelly,goede keuze... :) ,en veel plezier met je puppie strakjes... (heel veel knuffelen :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:17

Anna dat is een verstandige keus, geeft toch wel een goed gevoel als je je hond/pup een goede basis kan geven het is immers bepalend voor de rest van zijn leven.

Wbt de taurine, die moet gemaakt wordt gemaakt uit bepaalde aminozuren die niet in die brokken zaten van de Aldi
Maar succes met je zak voer, je vroeg om tips en adviezen, die heb je gekregen. :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:48

Het zit in oa vlees, en dat zit in die brokken. Juist in gevogelte, en er zit kip in. Bovendien zal hij af en toe wel een ei meesnaaien etc. Honden lopen niet zomaar een tekort hier aan op.

Ik geloof dat de hond van mijn ouders al 300x dood had moeten zijn. :))

Ik lees trouwens net dat er geen kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen zijn gebruikt. Oh en ik geloof dat er meer procent aan vlees in zit, want er staat op: waarvan tenminste 20% kip, dus er zal wel meer in zitten. :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:08

Gezien de prijs van de brokken van de aldi kun je er wel van op aan dat die 20% kip voornamelijk de poten en koppen betreft. Een kwalitatief goede hondenbrok is gewoon niet voor die prijs te realiseren.
Die testen die je gevonden hebt dat het goed voer zou zijn vertellen je alleen dat het een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Dat is heel iets anders dan dat het een goed voer zou zijn.
Taurine vind je voornamelijk in hart en muizen trouwens. Maar omdat honden het zelf aanmaken is apart toevoegen alleen voor katten noodzakelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:28

Kijk alleen al eens naar de analyse van een vers stukje rundvlees.
Lijstje op de meeste zakken brokken bestaat slechts uit drie tot vier zinnetjes, zo ook de zak voer van de Aldi wat ik vanmiddag zag; kortom tekorten.
Daarom ben ik ook vers gaan geven, net wat Laika zegt het vlees zal bestaan uit gemalen kippenkoppen en poten en vergeet de veren niet, en ijzer? Die voegen ze toe dmv een roestige spijker.
Ijzer is ijzer, of het opgenomen wordt is niet interessant als het maar op de verpakking staat.

Analyse van rundvlees gemiddelde waardes per 100 gram

Hoofdbestanddelen:
Water 73,3 gram
Eiwit 21,3 gram
Vet 4.09 gram
Koolhydraten -
Ruwvezel 0
Mineralen 1,04 gram

Mineralen en sporenelementen:
Natrium 43 mg
Kalium 385 mg
Magnesium 21 mg
Calcium 9mg
Mangaan -
IJzer 3,0 mg
Kobalt -
Koper 0,25 mg
Zink 4,2 mg
Fosfor 194 mg
Fluor 0,28 mg
Chloride 52 mg
Jodium -

Vitaminen:
Vit. A 0,003 mg
Caroteen -
Vit. D -
Vit.E -
Vit.K -
Vit. B1 0,11 mg
Vit.B2 0,20 mg
Nicotinezuur 5,1 mg
Pantoth.zuur 0,60 mg
Vit. B6 0,40 mg
Biotine -
Folinezuur 15,3 mg
Vit. B12 5 mcg
Vit.C. 0,8 mg

Aminozuren:
Isoleucine 1,11 g
Leucine 1,76 g
Valine 1,21 g
Methionine 0,67 g
Cystine -
Phenylalaline 0,94 g
Tyrosine -
Threonine 1,11 g
Tryptophaan 0,31 g
Lysine 1,32 g
Histidine 0,44 g
Arginine 1,50 g

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:20

Kimmie, weet jij hier in Dld een merk brok wat veel vlees bevat?

Morgen komt onze pup. Ik krijg iig voer van de fokker mee. Ze heeft me wel gezegd hoe dat heet, maar omdat ik dat niet ken, ben ik de naam alweer vergeten :o .
Ik ben nu al een week op zoek naar een brok wat een hoog vleesgehalte heeft, maar kan het hier tot-nu-toe niet vinden :\ .

Orijen en Ca(r?)vom kennen ze hier helaas niet :\ .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:28

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:40

Carvom kwam ik trouwens wel tegen. Is die ook goed?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:41

Yep, daar heb ik zeker wat aan! Super, bedankt +:)+ !

Nog een vraagje: als je Orijen voert, geef je daar dan ook nog apart een bot voor de tanden bij; en wat is met zo´n bot uit buffelhuid, mogen ze die hebben, of liever niet?

Ik gaf mijn vorige hondjes ´avonds bij het naar bed gaan, altijd een klein kauwstaafje.
Dat lijkt me dan ook geen goed idee meer als je op een heel ander soort voer overstapt.
Wat kan je ze dan als "snoepje voor de nacht" geven?

Dat Acana, wat onder de Orijen staat, klinkt ook niet slecht!
Jammer dat bij deze niet staat hoeveel % vlees/vis er in het produkt zit http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... ral/175307 ...

Help ... ik heb nu té veel keus := :D !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 23-05-10 00:52, in het totaal 2 keer bewerkt

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:42

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:49

overigens sterre bij die zooplus kan je ook naturediet bestellen is ook goed voer en in dld hebben ze opvallend veel soorten blikvoer met echt een hoog vlees percentage...

dit is nature diet: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... omposition

en deze heeft zelfs een hoger vleesaandeel: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... nue/179179

je moet maar een beetje zoeken op die site,staan veel merken op met alle samenstellingen erbij gezet :)

kippiekip,ja gewoon puppybrokken,of als het een groot ras is kan je na een maand of 7 a 8 wel over op volwassen brokken...

acana is ook goede brok :j

en lekker laten kauwen hoor,is goed voor ze,buffelhuid,gedroogde nek/kopspieren,pensstokjes enz...

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:53

Nee het is een cavalier king charles :) wel fijn dat het zo makkelijk via
internet te bestellen is. Je hoeft geen verzendkosten te betalen dus dat
scheelt weer.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:59

Kun je die brokken dan ook gewoon afwisselend met het blik voeren?
Voeren jullie ook verschillende merken door elkaar (zoals Orijen, Alcana en Taste of the wild), of blijven jullie bij 1 bepaald merk?

Goh Kimmie, echt super dat je me die link heb gegeven; ik begon al "zu verkrampfen" dat ik hier niks in de winkels in de omgeving vond :+ .
En als je vanaf een bepaald bedrag bij ze besteld (waar je met een grote zak al direkt aan zit), betaal je nog niet eens verzendkosten!
Nogmaals bedankt +:)+ !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 23-05-10 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 01:05

Goh de Duitse Zooplus heeft veel meer keus dan de Nederlandse!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 01:40

Mij lijkt de Canis natural Schweitzer poulet ook niet verkeerd, maar hier merkt iemand op dat het produkt een iets te hoog Rohasche aandeel heeft, wat weer niet goed voor de nieren zou zijn http://www.zooplus.de/feedback/shop/hun ... ral/175307 ...
Het aandeel bij Taste of the wild is nog wat hoger zelfs, of is dit nu gewoon negatieve punten zoeken := ?!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:01

ruwe as percentage moet het liefst zo laag mogelijk zijn...in ieder geval rond/onder de 6% het liefst...

in kvv zit ong 0,8% ruwe as....

voor mensen die bv wel vers zouden willen voeren,maar geen vriezer hebben,is ook wel een oplossing,renske vers: http://www.renske.com/index.html

of nature diet: http://www.naturediet.co.uk/productsUSPs.html

dit zijn prima alternatieven :)

en sterre ,met kvv wissel ik wel af,het is voor mij echt lang geleden dat ik echt een hond op brokken heb gehad (in 1992 heb ik mijn hond anderhalf jaar op brokken gehad,toen der tijd Kiddo ) en dat heb ik toen ook wel afgewisseld...

ik heb een tijd naast vers ook brokken gevoerd,omdat ik grote honden heb,en voor mijn gevoel,liever iets in een maag heb als een lege maag die ineens gevuld wordt ivm maagkanteling,en heb toen echt allerlei soorten brokken gevoerd (vriendin had dierenwinkel,en brokkenzakken die stuk waren kon ik heel goedkoop krijgen,dus de honden kregen wat er voor handen was)..

op dit moment krijgen de honden alleen nog kvv,geen brokken meer... :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-05-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:09

Farmfood? Heeft ook speciale kleine brokjes voor pups.
Kwalitatief idem aan hills maar wel goedkoper. Wordt in NL gemaakt.
Farmfood heeft een duidelijke website met verkoopadressen.
Sterre schreef:
Kimmie, weet jij hier in Dld een merk brok wat veel vlees bevat?

Morgen komt onze pup. Ik krijg iig voer van de fokker mee. Ze heeft me wel gezegd hoe dat heet, maar omdat ik dat niet ken, ben ik de naam alweer vergeten :o .
Ik ben nu al een week op zoek naar een brok wat een hoog vleesgehalte heeft, maar kan het hier tot-nu-toe niet vinden :\ .

Orijen en Ca(r?)vom kennen ze hier helaas niet :\ .

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:13

onze pup krijgt royal canin.
dat krijgt hij al vanaf z'n eerste dag en bevalt ons nogsteeds prima :j