Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:25

Inney schreef:
Ja, dat snap ik wel. Denk niet dat mij kat zich bedenkt om die grote dingen maar eens te gaan opvissen. Maar inderdaad, het kan altijd. Maar wat moet ik dan doen? Mijn (buiten)katten gedwongen binnen laten zitten? Zij hebben buren met ook een kat. Daar werden nooit problemen over gemaakt...

Het was bij wijze van spreken. En hier doe je het weer, nee je moet haar niet gedwongen binnen laten zitten, je moet haar in jouw tuin houden. Jeetje, is het echt zo moeilijk om dat te begrijpen?

Loiz: jouw paard staat gewoon los in je dorp? Of heb je'm in de weide?

magda: ach, hebben die jacks en de lab ook weer hun lolletje O:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:25

Moet zeggen dat ik persoonlijk meer last heb van die smerige hondendrollen overal. Maar dat is mijn mening. Ben dan ook een katteneigenaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:26

Inney schreef:
Citaat:
Ze kwamen nóg niet in de tuin, weet je hoe duur zo'n Koi is? Als dat ding zich bedenkt dat ie toch eens wil gaan vissen... :\ Dat risico zou ik ook niet willen lopen.

Ja, dat snap ik wel. Denk niet dat mij kat zich bedenkt om die grote dingen maar eens te gaan opvissen. Maar inderdaad, het kan altijd. Maar wat moet ik dan doen? Mijn (buiten)katten gedwongen binnen laten zitten? Zij hebben buren met ook een kat. Daar werden nooit problemen over gemaakt...

je tuin zo inrichten dat je kat er niet uit kan :D

Suzanne_J

Het eerste jaar dat we onze kat hadden moest hij ook binnen blijven. We wonen aan een drukke straat en omdat hij nog jong was leek het ons beter dat hij nog een tijdje binnen zou blijven :)
We merkten toch al wel snel dat hij graag naar buiten wou en nu mag hij sinds een jaar zo veel naar buiten als hij wil. Gek genoeg wil hij nu helemaal niet meer naar buiten en gaat hij meestal maar 1 of 2 keer per week voor een halfuurtje naar buiten. Hij gaat ook niet verder dan de tuin dus voor ons is er geen probleem :D

KiWiKo

Inney schreef:
Moet zeggen dat ik persoonlijk meer last heb van die smerige hondendrollen overal. Maar dat is mijn mening. Ben dan ook een katteneigenaar.

ook in jouw tuin??????????

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:27

Ja die hondendrollen zijn ook smerig, maar daar hebben we het hier niet over :Y)

Als jij als katteneigenaar wilt dat je kat buiten loopt, dan moet je ervoor zorgen dat hij/zij niet ergens onrust veroorzaakt.

Inney

pharagirlke schreef:
Inney schreef:

Het was bij wijze van spreken. En hier doe je het weer, nee je moet haar niet gedwongen binnen laten zitten, je moet haar in jouw tuin houden. Jeetje, is het echt zo moeilijk om dat te begrijpen?

Loiz: jouw paard staat gewoon los in je dorp? Of heb je'm in de weide?

magda: ach, hebben die jacks en de lab ook weer hun lolletje O:)

Mijn tuin is niet zo groot. Kan ik ze nog net zo goed binnen houden. Zolang mijn katten geen problemen veroorzaken. Zie ik dus het probleem niet. Natuurlijk is zijn kois duur, maar ze gaven zelf toe dat de kat nog nooit in de tuin gezeten had. Mijn kat heeft (naar mijn weten) 1 keer in iemands achtertuin gezeten, omdat hij van onze schutting afviel. Toen heeft ze bang in een hoekje zitten wachten totdat we haar kwamen ophalen.

Loiz

Inney schreef:

Klopt, ben ik mee eens ;) Katten graven 't in, honden niet.. (ben hier in de buurt zo te zien een van de weinige die 't wel opruimt...)

Marjo

Buiten dat, hebben wij ook katten die in onze tuin een drolletje leggen. Erg smakelijk.

magda_90

Inney schreef:

Die hoor je dan ook op te ruimen, maar ook wederom word dat niet door iedereen gedaan, maar dat is een discussie apart.

Inney

KiWiKo schreef:
Inney schreef:

ook in jouw tuin??????????

In mijn voortuin, ja, regelmatig.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:28

Inney schreef:
Jij hebt last van hondendrollen, een ander van kattendrollen... Als ieder dus zijn eigen beestje en bijhorende troep bij houdt heeft niemand ergens last van. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:28

En daarnaast van katten graven het in. Nee fijn, kinderen in de speeltuin die de handen vol met oliebol hebben. Ben je aan het tuinieren, zitten je handen ook vol met oliebol.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:29

is toch asociaal :D :D je laat je hond toch niet in de voortuin van iemand scheiten :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:29

zelfde vraag als KiWiKo.

Waarom zijn er eigenlijk geen wetten op katten zoals op honden?

Marjoow: die vind je niet in je achtertuin als je geen hond hebt.

Inney: dan had je geen kat moeten nemen. Je zet je paard toch ook niet in je schuur als je geen weide hebt? Of ga je die dan ook loslaten in het dorp bij gebrek aan meer plek? En neen, ze is er NOG niet geweest, maar kan je niet begrijpen dat die man, met zulke dure vissen, bang was dat ie het wel een keer zou gaan doen? In mijn voor EN achtertuin liggen kattendrollen die ik ook smerig vind.

loiz: komen die het ook in je achtertuin doen? Hier liggen ln regelmatig kattendrollen in de achtertuin. En ja, OOK in mijn voortuin.

Als je het ziet gebeuren gewoon de politie bellen, je bent nl wettelijk verplicht het op te rapen als hondeneigenaar, maakte ze nou ook maar es verplicht dat je je kat moest bij houden. Kwestie van "gelijk voor de wet" te zijn. :x

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:30

pharagirlke schreef:
zelfde vraag als KiWiKo.

Waarom zijn er eigenlijk geen wetten op katten zoals op honden?

Marjoow: die vind je niet in je achtertuin als je geen hond hebt.

Inney: dan had je geen kat moeten nemen. Je zet je paard toch ook niet in je schuur als je geen weide hebt? Of ga je die dan ook loslaten in het dorp bij gebrek aan meer plek? En neen, ze is er NOG niet geweest, maar kan je niet begrijpen dat die man, met zulke dure vissen, bang was dat ie het wel een keer zou gaan doen? In mijn voor EN achtertuin liggen kattendrollen die ik ook smerig vind.

loiz: komen die het ook in je achtertuin doen? Hier liggen ln regelmatig kattendrollen in de achtertuin. En ja, OOK in mijn voortuin.

Als je het ziet gebeuren gewoon de politie bellen, je bent nl wettelijk verplicht het op te rapen als hondeneigenaar, maakte ze nou ook maar es verplicht dat je je kat moest bij houden. Kwestie van "gelijk voor de wet" te zijn. :x

Denk dat dat is omdat het voor katten moeilijker te controleren is aangezien niet iedereen met zijn kat aan een lijntje loopt en dat voor honden bijna overal wel moet...
Het maakt mij niet uit waarvan het is, ik vind drollen gewoon altijd smerig :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:31

Euhh PharaGirlke, ik snap je even niet. Wat vind ik niet in mijn achtertuin? Hondendrollen?? Nee klopt, maar we hebben niet veel honden in de buurt. Wel kattendrollen. Genoeg.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:32

pharagirlke schreef:
Hier zeg je weer dat mensen die geen katten hebben zich maar moeten aanpassen aan de kat van een ander, da's toch onzin?
Bah hoe meer ik dit topic lees hoe groter mijn antipathie naar kattenmensen wordt :o

Is het zoveel moeite dan? ff zorgen dat je andere beesten wat meer afgeschermd zitten zodat de kans dat ze aangevallen worden kleiner is.
En zelf doe ik dat voor de buitenkatten, zodat die niet in de verleiding komen en mijn konijnen veilig zijn. En over 'met de kat van een ander', de eigenaar heeft geen controle op de gedachtegang van dat beest. Dus waarom die kat in de verleiding laten komen om iets verkeerds te doen als je het zelf een beetje kan aanpassen zodat de kans dat het gebeurt kleier is.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:32

Dat weet ik, ze kunnen het wel doen met de tuin, maar ik gun mijn katten meer ruimte. Wij hebben echt veel katten in de buurt lopen. Over hen heb ik wel klachten gehoord, (via buren) mijne nog niet. En als er echt overlast kotm door Míjn katten, zorg ik ervoor dat die overlast niet meer veroorzaakt word.
Vind het trouwens een beetje domme uitspraak. 'Dan had je maar geen katten moeten nemen.' Er zijn genoeg katten die binnen kunne leven. Wil dat mijn katten, die als kitten van de boer komen, dat niet aandoen. Ze hebbn in het asiel al in een klein kamertje gezeten. En we hebben echt wel nagedacht voordat we katten namen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:33

Dan doe je het toch zoals bij loslopende honden, loopt ie alleen zonder lijntje dan vang je'm en steek je'm int asiel. :) Katteneigenaren zijn nalatig omdat je ze niets kan maken, het mág nl gewoon... Als je een kat neemt hoef je helemaal niet je verantwoordelijkheid op te nemen. Die mag gewoon in andermans tuin schijten van de plitie.

Pistasche: net zoveel als het voor een eigenaar van de kat zelf is om zn kat bij zich te houden. Ik drop mijn hond ook niet in jouw tuin toch? Ik heb ook geen controle over de gedachtengang van mijn honden dus ik houd ze in mijn tuin

Inney: kennelijk niet want je moet er andere mensen mee lastig vallen omdat jouw tuin te klein is naar jouw mening.. De eigenaren van de katten die hier lopen kan ik ook niet aanspreken, ze hebben immers geen halsband met naamplaatje aan :x Zo slim zijn ze dan ook weer wel...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:34

pharagirlke: Ik vind absoluut niet dat mensen zonder katten zich aan moeten passen aan mensen met katten. Zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een konijn had, en die opgevreten werd. daar kan ik best inkomen. Maar wat zouden we als katteneigenaar dan moeten doen? Beest aanlijnen, huis omringen met hekken? Dat vind ik te ver gaan. Tenminste, in mijn geval. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:34

Waarom gaat dat te ver? Mijn huis is ook omring met hekken omdat ik niet wil dat een ander moet opletten voor mijn honden? Hekken, dennenbomen en langs de kanten van de buren is er speciale doek tegen ook nog. Tuurlijk moet je je tuin omheinen als je er een dier in wil houden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:35

Pistasche schreef:
pharagirlke schreef:
Hier zeg je weer dat mensen die geen katten hebben zich maar moeten aanpassen aan de kat van een ander, da's toch onzin?
Bah hoe meer ik dit topic lees hoe groter mijn antipathie naar kattenmensen wordt :o

Is het zoveel moeite dan? ff zorgen dat je andere beesten wat meer afgeschermd zitten zodat de kans dat ze aangevallen worden kleiner is.
En zelf doe ik dat voor de buitenkatten, zodat die niet in de verleiding komen en mijn konijnen veilig zijn. En over 'met de kat van een ander', de eigenaar heeft geen controle op de gedachtegang van dat beest. Dus waarom die kat in de verleiding laten komen om iets verkeerds te doen als je het zelf een beetje kan aanpassen zodat de kans dat het gebeurt kleier is.

Ik vind het belachelijk dat je geld moet uitgeven omdat anderen zonodig een kat moeten hebben.

Diablo

Inney schreef:

Dat vind je dus kennelijk vervelend. Kun je je dan voorstellen dat er ook mensen zijn die het vervelend vinden dat de buurtkatten hun tuin als kattebak gebruiken?

KiWiKo

Pistasche schreef:
pharagirlke schreef:

waarom zou ik kosten en effort moeten maken om de katten van mijn buren bij mijn konijnen weg te houden?

als ze een konijn opvreten is het mijn schuld, als mijn hond de kat op eet is het ook mijn schuld?