Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HBVisser schreef:Het enige dat je met boos worden bereikt is dat je je niet stabiel toont. En juist het stabiel zijn is zo belangrijk voor dit soort rassen.
Ik wil wel even kwijt dat ik helemaal weg ben van je cattledogkruisingteefje.
Me likes cattledogs!
Myca schreef:@Sancha Ik heb nu een kruizing tussen een Golden Retriever en een Rottweiler. Een schat van een hond overigens, alleen ze wordt oud. Maar het stukje GR in haar spreekt me minder aan dan de Rottweiler. En eigenlijk wil ik ook geen hond die je op elke hoek van de straat tegenkomt.
Ik ben opgegroeid met Duitse Doggen en heb later zelf New Foundlanders en Landseers gehad. Over al die honden ben ik zeer te spreken. Alleen nu woon ik een stuk kleiner en ik ben door een neurologische aandoening de meeste kracht in mijn armen kwijt geraakt. Daardoor kan ik nog moeilijk zo'n vacht onderhouden en ik wil een hond ook kunnen tegenhouden als die iets anders in zijn hoofd heeft als ik.
Maar ik sta open voor suggesties en waardeer het meedenken heel erg.
anneliesdj schreef:Betteke schreef:Een labrador zal, als het een goede is, muizen en ratten niet doden. Is het de bedoeling dat het ongedierte levend bij je gebracht wordt? Ik denk dat je meer succes hebt met een terrier.
Dat denk ik ook niet en nee, het is niet de bedoeling dat ik levende muizen op schoot krijg
Terriers idd maar welke is dan leuk?
Teckeltjes is een goede, die heb ik altijd al leuk gevonden hoewel dat ook karakters schijnen te zijn.
Schnauzers zijn ook wel goede ongediertebestrijders geloof ik, (iig de dwerg en middenslag) maar mijn voorkeur gaat uit naar een asielhond en schnauzers vind je niet in asielen. (iig niet op dierenasiels.com)
HBVisser schreef:Ehm..Chiqa....ik zou geen Bullmastiff nemen als ik jou was. Ik ken je een beetje en de eisen die jij qua gehoorzaamheid stelt daar kan een Bullmastiff niet aan voldoen.
Ze zijn er namelijk op gefokt om zelf beslissingen te nemen en niet klakkeloos elk commando op te volgen.
Die will to please zit er gewoonweg niet in. Nu willen ze best wat voor je doen hoor, maar niet meteen en zeker niet op stel en sprong.
Dus het commando "hierrrr" is wel komen, maar met een slakkengangetje en als ze onderweg een lekker geurtje tegenkomen (er zit bloedhond in gefokt) kan het nog langer duren.
Ennuh.....eigenlijk is het met elk commando zo
Daar moet je van houden.
Myca schreef:Ibbel heeft me in dit topic eerder een Rhodesian Ridgeback aangeraden.
In eerste instantie dacht ik dat die te fel zouden zijn, maar misschien valt het wel mee.
Hoe is jullie ervaring met RR's?
joyce2 schreef:@chiqa: wat stoort je aan het karakter van een dober? (zelf eentje gehad en krijgen er straks weer eentje, dus misschien kan ik wat meer aanvullende info geven)
Chiqa schreef:Mijn hond lacht als ze traint met mij, als we dan thuiskomen is ze helemaal blij, ik zie het tegenwoordig ook meer als gezellig avondje uit, helaas moeten wij dit missen al een paar weken omdat ze die aandoening heeft.
Hoef ik dit gedrag niet te verwachten dan HBvisser? Vinden ze dat echt zo verschrikkelijk, ook niet als je dr gewoon een hoop lol om heb samen?
Want mijn manier is tegenwoordig de hond enthousiast maken, dat werkt bij Donna heel erg goed.