lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:34

Ik denk dat je ook in je overwegingen moet meenemen hoeveel ze gaat gespoeld worden? 1 keer in de twee weken lijkt me een ander verhaal als bevoorbeeld 1 keer in de twee dagen.

Wat ontzettend lastig zeg, kan me voorstellen dat je verscheurd bent op bepaalde momenten :(:) .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 22-05-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:36

Kimmie wordt toch gespoeld aan de hand van een infuus? :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:39

Blinnii schreef:
Kimmie wordt toch gespoeld aan de hand van een infuus? :)

Je hebt gelijk, heb het even nagelezen, had dat verkeerd begrepen :).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:46

kimmie261 schreef:
Authentic schreef:
Tuurlijk is het rot voor Femke, maar het is niet zo dat als iemand het zwaar heeft je diegene altijd maar moet gelijk moet geven in zijn of haar beslissingen.

en brave spots,jij reageerde niet zo hoor,maar met deze qoute vraag ik me af met welke "beslissingen" er dan maar gelijk gegeven moeten worden??

de enigste beslissing die er nu op dit moment is,is dat we kimmie laten inslapen,als ze slecht wordt...dus waar hebben we het over??

ik vat hem ff niet...

Dan leg ik 't toch uit -ik ben geen boemanvrouw. ;)

Ik heb het over de eerder genomen beslissing om haar een nacht in de kliniek aan het infuus te leggen naar aanleiding van het opnieuw vertonen van symptomen van nierfalen. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:19

Caira schreef:
Ga alsjeblieft deze discussie niet hier aan. Ze vraagt niet om raad, ze deelt haar zorgen en verdriet met ons. Bokt is er niet alleen voor de opvoeding en het wijzende vingertje. Bokt is er ook voor steun, voor het even kwijt kunnen van je verhaal en het delen van je leven met anderen.

Meis je doet het geweldig goed, we zijn er allemaal om je te steunen.

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.
ieder zijn keus,das te respecteren, maar daar gaat het nu niet om.
Niet hoe jij of ik of weet ik veel wie het zouden doen.
Ik zie duidelijk ook verschil om me heen in mensen naar hun dieren toe, allemaal goed bedoelt, maar allemaal verschillend.
Als het aan het gros lag, had ik Onassa ook allang moeten laten inslapen, maar ik doe dat niet.
En of iemand een mens of dier anders ziet is ook aan de persoon.
Voor mij zijn mijn dieren mij even veel waard als mijn man om maar een voorbeeld te geven....ja, raar he?!
Kimmie is steeds nog hartstikke speels en eet en drinkt goed, ze heeft dan duidelijk nog erg veel zin in het leven,dat laat ze duidelijk zien.
Wie moet dan wie zijn om daarover te oordelen??!!
Ik denk toch echt haat baasje zelf en alles gaat in goed overleg met een betrokken dierenarts, nou, mooier kan het in mijn ogen niet!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:31

kimmie261 schreef:
en dat ze met spoelen heel lang goed blijft alleen uiteindelijk zal er toch een keer mis gaan,hoelang dat duurt weten ze niet,en voor kimmie maakt dat spoelen niet zo heel veel uit,ze heeft er weinig last van...

Dat bedoel ik. Kimmie heeft er niets van en ze kan het daardoor nog volhouden, Wat kan daar nou slecht aan zijn? Echt, ik zou het ook doen, als ik daardoor mijn hondje in leven kon houden. Het diertje is verdorie gewoon een vrolijke pup, doordat ze af en toen een nachtje aan het infuus komt. Wat kan daar nou zo verkeerd aan zijn.....

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:36

daar is niks verkeerds aan .
dat hadden wij ook gedaan .
en vind het ook heel goed van kimmie dat ze het doet.

je moet toch een beslissing ooit maken , maar als het goed voelt waarom niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:42

kimmie261 schreef:
ik snap alleen niet waarom er vanuit gegaan wordt dat ik verder ga met spoelen,ik kan me niet herinneren dat ik dat ergens geschreven heb....

Ik denk dat die conclusie sneller wordt getrokken omdat Kimmie de laatste keer ook weer gespoeld is.
Ik kan me voorstellen dat je dan geneigd zou zijn om dit de volgende keer ook weer te doen omdat je hummeltje zich daarna weer beter voelt (die neiging zou ik immers zelf ook hebben).
Maar grofweg is het natuurlijk niet realistisch. Ze is nog zo klein, en om haar dat dan haar verdere leven te moeten laten ondergaan.. Ik denk dat de buitenstaanders dat hier vooral voor ogen houden. Het blijft immers uitstel van een beslissing die je liever niet wilt nemen.

Vat het niet verkeerd op. Ik probeer alleen uit te leggen hoe sommige mensen er over denken :)
Nogmaals erg veel sterkte gewenst :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-05-09 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:44

ik ben er vast van overtuigd dat femke wel voelt wanneer het echt niet meer verder kan, verder gun ik deze 2 echt de tijd dat ze nog hebben met elkaar!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:45

als er een goed in staat is om beslissingen te nemen die rationeel moeten zijn is Femke dat wel.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:46

Daar ga ik ook gewoon van uit ja :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:50

KiWiKo schreef:
als er een goed in staat is om beslissingen te nemen die rationeel moeten zijn is Femke dat wel.....

Daar ben ik ook van overtuigt! :j

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:51

Als je op bokt (maar ook in het echte leven) wat verteld kun je bij voorbaat al voorspellen dat er een paar het er mee eens zijn, een paar hebben geen mening en een paar zijn er volkomen op tegen.

Kimmie, jij moet doen wat jij wilt en je goed bij voelt, ongeacht wat iedereen denkt.
Jij moet hier mee leven en je moet op jouw manier handelen met jouw hond.
Voor jou is het belangrijk hoe je het af sluit.
Nu kun je nog even proberen om in een korte tijd samen te beleven wat je normaal in jaren doet.
Je handelt uit gevoel en liefde en niet om je hond te kwellen.
Het is altijd makkelijk vanaf de zijlijn wat te roepen.
Ik weet ook niet wat ik zou doen.

Maak je nu ook nog niet druk om de negatievelingen of de realisten hier, geniet van je tijd die je samen nog hebt en ik hoop dat je veel kracht haalt van alle positieve mensen hier.

Ook namens mij, heel erg veel sterkte en steun in wat je doet.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:09

Ach, van een afstand is het altijd heel makkelijk om te zeggen wat je zou doen. Ik kan je alleen maar zeggen dat de meeste eigenaren achteraf spijt hebben dat ze te laat zijn geweest met het inslapen van hun dier. Nog maar 1x meegemaakt dat iemand bang was iets te vroeg te zijn geweest, de rest vindt achteraf dat ze veel te veel gerekt hebben.
Aan de andere kant, ik heb zelf een hond die al met 4 maanden dood geweest zou moeten zijn, maar inderdaad, een pup en inslapen, als dat geen weerstand opwekt bij een eigenaar of dierenarts dan is er iets serieus mis. Ik heb mijn eigen kneusje tegen alle adviezen in al 3 jaar redelijk gezond. Maar ik weet zeker dat ik iemand anders direct zou aanraden om zo'n hond in te laten slapen. Hypocriet he?

Al met al wil ik echt geen oordeel vellen over de keuzes van TS. Ik zie niet hoe de pup reageert op het prikken van een infuus, ik weet niet of TS thuis zou durven spoelen, ik ken de hond niet, ik heb niet eens de echo gezien dus ik kan niet eens instemmen of het oneens zijn met de diagnose. Om dan een oordeel te vellen over de keuzes die gemaakt worden, ik zou werkelijk niet durven....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:36

Cayenne schreef:
Ik denk dat die conclusie sneller wordt getrokken omdat Kimmie de laatste keer ook weer gespoeld is.
Ik kan me voorstellen dat je dan geneigd zou zijn om dit de volgende keer ook weer te doen omdat je hummeltje zich daarna weer beter voelt (die neiging zou ik immers zelf ook hebben).
Maar grofweg is het natuurlijk niet realistisch. Ze is nog zo klein, en om haar dat dan haar verdere leven te moeten laten ondergaan..

Al zou Femke dat doen, wat is daar dan verkeerd aan? Vertel mij eens wat voor last Kimmie daarvan heeft, behalve dat ze blijft leven?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:47

Het steeds weer wegbrengen van de pup zal ongetwijfeld veroorzaken dat de pup zich alleen gelaten voelt, en ik moet de eerste hond nog meemaken die dikke pret aan het infuus heeft. Over het inbrengen van het infuus nog maar gezwegen.

Maar zoals gezegd: Femke weet wat het beste voor de hond en voor haar is.

Ik vraag me trouwens nog steeds af (ik stelde die vraag al eerder). Omdat het erfelijk is: heeft Kimmie broertjes en/of zusjes en hoe doen die het?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:49

Diablo schreef:
Al zou Femke dat doen, wat is daar dan verkeerd aan? Vertel mij eens wat voor last Kimmie daarvan heeft, behalve dat ze blijft leven?

Steeds voor de spoeling voelt Kimmie zich niet lekker, dat geeft Femke zelf ook aan.
Op dat moment is ze zichzelf dus aan het vergiftigen.
Dat bedoelen de meeste mensen denk ik :)

Ik heb zelf ook voor een soortgelijke beslissing gestaan, dus ik weet hoe je je voelt :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 20:05

het maakt altijd wel een hele discussie los he zoiets??

en weet je,als je zelf er midden in zit is het zo zwaar heftig,het gaat echt tegen al je principes in...en je gevoelens,man o man,alsof je hart eruit gerukt wordt...

eten, slapen....ik kan het al dagen niet meer..zoveel verdriet,zoveel pijn....

het snijdt gewoon door je ziel,wij hebben geen kinderen,en ik hou van mijn honden alsof het mijn kinderen zijn,ziels en zielsveel...

en dan vinden er mensen dat je wel even zomaar een knoop doorhakt,niet verder zoekt,niet probeerd,nee hoor,slaap maar in...

ik kán het niet,ik vecht zover het kan voor mijn hondenbaby...

zoals een moeder voor een kindje zou doen...

en slimmerik,ik heb de fokkers gister gebeld,ze vinden het heeeel erg en heel spijtig,maar hadden verder nog niets gehoord van andere puppie eigenaren.

ben bang dat we dus pech hebben...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:24

Ècht domme pech dus....

Je kunt en moet het pas doen als je er zelf klaar voor bent... klinkt misschien gek omdat je er nóóit klaar voor bent..... maar er komt een moment dat je er toch voor kiest en dan is het goed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:26

Cayenne schreef:
Steeds voor de spoeling voelt Kimmie zich niet lekker, dat geeft Femke zelf ook aan.

Zo ziek was Kimmie volgens mij niet, voordat ze de laatste keer aan het infuus kwam. Femke herkende de symptomen heel snel en daardoor heeft Kimmie zich volgens mij niet beroerd gevoeld. Ik weet zeker, dat als dit wél het geval gaat zijn, Femke ingrijpt wanneer het nodig is.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:48

Diablo heeft gelijk :j
femke herkent het meteen als de ogen droog worden, lijkt me niet daty kimmie zich beroerd voelt door droge ogen :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:28

Ik denk niet dat we moeten speculeren over wanneer het hondje zich niet lekker zal want dat weten we niet, ook Kimmie zelf zal dat niet precies kunnen zeggen want dieren gaan nu eenmaal anders om met ziekte dan mensen,stomweg omdat ze het niet kunnen beredeneren.
Ik heb ook tegen het inslapen van mijn dier '"aangehikt"en weet ook dat het moment vanzelf komt dat je weet dat het moet gebeuren.
Ik snap de kritische noten hier best hoor en het is helemaal niet erg in mijn ogen om het ook nuchter te bekijken.
Ik wens Kimmie veel wijsheid en sterkte toe want gatverdarrie dit is echt een zware tijd zo...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:54

@Kimmie: fijn dat ze vandaag zo actief was! Heb je nog een camera kunnen scoren ;) ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 23:03

:j, morgen ga ik filmpjes maken....

dan zal ik ze hier posten,als mensen dat leuk vinden...

en kimmie was niet heel ziek hoor toen ik haar wegbracht voor het infuus..voordat dáár weer over gespeculeerd gaat worden...

de zondag dat het eerste onderzoek was(dat we dus echt niet eens wisten dat ze ziek was) viel me bij het uitmesten op dat ze jeuk aan haar oogjes had,en leek alsof ze een "droge mond" had..

dit herkende ik woensdag avond,ik zag dat ze haar oogjes aan mijn trui afveegde en ze lag lekker te kluiven,maar het leek alsof het kluifje zo droog was,dat ze het niet weg kreeg,dáárom heb ik meteen gebeld,op dat moment was kimmie verder gewoon blij,en lekker aan het eten...

ze heeft dus niet half in coma,of tegen doodgaan aangelegen voor ik haar wegbracht...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:09

Fijn dat jullie nog wat tijd hebben met jullie kleine dondertje!
Ik weet zeker dat jullie haar de tijd van haar leven geven, net als jullie doen met al jullie andere dieren!
Geniet lekker van haar en neem de tijd die je nodig hebt om haar te laten gaan.
Zoals je zelf zegt, heeft Kimmie geen hinder van het spoelen, maar is ze er een blij en gelukkig hondje door!!
Jullie weten wanneer de tijd daar is en wanneer haar en jullie wegen zullen scheiden...

Ik wens je nogmaals enorm veel kracht toe en hopelijk hapt ze nog heeel vaak in je handen en voeten!!!!
...ow..en dan wel filmen he?!!!!