Zoe_97 schreef:Ik ken nochtans fokkers die dubbel registreren en zelf zeggen dat isds stinkt van alle kanten. Een kelpie reu die ingeschreven staat als border. Vaders die dochters dekken is normaal en epileptie wordt gewoon onder de mat geschoven. En ja dat waren eerstehands ervaringen uit haar omgeving. Geef mij maar fci. (En nee die kelpie is niet een uitzondering, hij en zijn nakomelingen zijn veel gebruikt in verschillende landen).
Niet mijn ervaring, dat inteelt verhaal. Ik weet wel dat er nogal met modder wordt gegooid in fokkerijland.... En natuurlijk heb je in iedere club rotte appels.
Wat betreft de kelpie die ingeschreven zou staan als bordercollie, isds is een open register, je kunt er ongeregistreerde honden inschrijven, via ROM, recognition on merit. Een serieuze niet gemakkelijk te doorstane werktest ( niet te vergelijken met de zg. "instincttesten", van de fci). Via die weg zou een kelpie theoretisch een isds registratie kunnen krijgen. En daar is niets op tegen. De isds is een werkhond register.