Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:31

Onze katten wonen in huis en in de tuin. We hebben een keer een kitten genomen dat ook buiten de tuin mocht. Dit omdat hij 3 maanden was dat hij bij ons kwam en die dire maanden buiten op een boerderij had door gebracht. Maar nog voor hij een jaar werd is hij overreden.
Ik woon nu samen met mijn vriend en ik wil erg graag een kat. Maar wij hebben geen uin. Ik twijfel nu ook over wat ik moet doen. Ik zou niet willen dat mijn kat onder een auto terecht komt... maar buiten kunnen lopen is daarintegen weer erg fijn voor een kat. Heeft een van jullie ervaring met het lopen met een kat aan een riempje? (dus met tuigje om)

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:39

Ik denk dat het ook aan de kat zelf ligt.Ik woon in Rotterdam bij een echt drukke doorgaande weg en zoals ik al zei,mijn kat is al 12 Haha! .Ze is heel voorzichtig buiten(god zij dank)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:40

Ja hoor, die van mij doen dat prima. Wel een tuigje rond de buik, zodat ze zichzelf niet op kunnen hangen.
Ik heb alleen 2 katten, die willen wel eens in de knop raken Haha!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:44

Ik weet niet of ik hier als eens gepost heb hoor. *LOL*

Maar wij hebben 2 katten en die gaan gewoon naar buiten. Ja Niks geen bandjes of tuigjes om. Daar heeft één van onze vorige kat een keer een probleem mee gehad, die zat met één van haar pootjes in het bandje vast. Ik vind het niet kunnen een kat vastleggen. Als ze niet normaal rond kunnen lopen dan moet je ook maar geen kat nemen. Sorry. Maar een mens leg je ook niet vast aan een touwtje in de tuin.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:48

Binckydenice schreef:
sherif schreef:
wat zijn al die bejaardenmensen die een kat in het bejaardentehuis hebben toch egoistisch (moeten die ook maar afgenomen worden omdat ze hun kat niet buiten kunnen laten lopen) Bloos ...en wat te denken van mensen die op een flatje wonen mogen die ook geen katten houden??? Kijk eens om je heen hoeveel zwerfkatten er rondlopen of in het asiel zitten...ik denk dat 9 van de 10 katten die niet buiten kan komen, een beter leven hebben dan de zwerfkatten die afgedankt op straat leven of zielig in het asiel zitten!

Nee, de mensen in het bejaarde tehuis moeten dan geen kat nemen als ze de deur er niet voor open kunnen doen. Wat als dat beest in nood zit binnen, dan kan ze baasje niets doen want die kan niet op staan? Vreemd....

En de katten in het asiel zijn soms beter af dan mensen thuis hoor...
Daar hebben ze goede verzorging en alle benodigdheden in huis, dat hebben veel mensen niet....

dus jij vind het oke om een oude dame/man die al tig jaar een kat thuis heeft en nu ineens naar het bejaardentehuis moet zijn of haar kat te ontnemen, meestal het enige wat ze nog hebben....

enne geloof me de meeste katten in het asiel zijn NIET beter af dan wanneer ze ergens een liefdevol tehuis hebben (want dat is het allerbelangrijkste)!!

Er lopen teveel katten niet geholpen rond op straat, en ze blijven zich vermeerderen, ik vind dan ook dat een ieder die een kat/poes buiten laat lopen deze dieren hoort te helpen (middels casteratie).

Bij ons kunnen ze helaas ook niet naar buiten toe, maar geloof me mijn kattenkinders zijn me heilig! Pling

Dat neemt niet weg dat ik ze ook liever buiten had laten spelen,maar soms is de woonsituatie zo dat dit niet kan, en dat bekent niet automatisch dat mensen die dit hun kat niet buiten kunnen laten lopen geen kat waard zijn.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:53

Die mensen zijn ook zeker wel een kat waard hoor, als ze ze niet naar buiten laten. Natuurlijk is het voor een kat fijner als ze buiten kunnen lopen. Ik vind het vastleggen van een kat gewoon tè ver gaan.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:00

sherif schreef:
wat zijn al die bejaardenmensen die een kat in het bejaardentehuis hebben toch egoistisch (moeten die ook maar afgenomen worden omdat ze hun kat niet buiten kunnen laten lopen) Bloos ...en wat te denken van mensen die op een flatje wonen mogen die ook geen katten houden??? Kijk eens om je heen hoeveel zwerfkatten er rondlopen of in het asiel zitten...ik denk dat 9 van de 10 katten die niet buiten kan komen, een beter leven hebben dan de zwerfkatten die afgedankt op straat leven of zielig in het asiel zitten!

Nee, de mensen in het bejaarde tehuis moeten dan geen kat nemen als ze de deur er niet voor open kunnen doen. Wat als dat beest in nood zit binnen, dan kan ze baasje niets doen want die kan niet op staan? Vreemd....

Daar hebben ze goede verzorging en alle benodigdheden in huis, dat hebben veel mensen niet....[/quote]

dus jij vind het oke om een oude dame/man die al tig jaar een kat thuis heeft en nu ineens naar het bejaardentehuis moet zijn of haar kat te ontnemen, meestal het enige wat ze nog hebben....

enne geloof me de meeste katten in het asiel zijn NIET beter af dan wanneer ze ergens een liefdevol tehuis hebben (want dat is het allerbelangrijkste)!!

Er lopen teveel katten niet geholpen rond op straat, en ze blijven zich vermeerderen, ik vind dan ook dat een ieder die een kat/poes buiten laat lopen deze dieren hoort te helpen (middels casteratie).

Bij ons kunnen ze helaas ook niet naar buiten toe, maar geloof me mijn kattenkinders zijn me heilig! Pling

Dat neemt niet weg dat ik ze ook liever buiten had laten spelen,maar soms is de woonsituatie zo dat dit niet kan, en dat bekent niet automatisch dat mensen die dit hun kat niet buiten kunnen laten lopen geen kat waard zijn.[/quote]

Ja ik heb zelf een kitten van z'n geval meegenomen naar huis, 2e nestje van 6 binnen zeer korte tijd.
Moeder had haar in de steek gelaten met 3,5 week oud, de andere 5 waren inmiddels al overleden.
En je weet niet hoe erg dat je ogen opent er word me nu ook al maanden beloofd dat de eigenaar die moederkat laat sterriliseren, maar nog steeds is er niks gebeurd.

Overigens komt deze kat alleen onder toezicht buiten omdat er hier in de buurt katten zomaar verdwijnen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:00

onze katten mogen in de schuur (die zit aan ons huis) daar staat een speciaal hoekje met mandjes e.d. het is daar ook redelijk warm Knipoog (niet zo warm als in huis maar toch zeker niet koud) ook zit er een kattenluik in de schuur zodat onze katten wanneer ze maar willen naar buiten kunnen.
ze hebben de vrijheid en we wonen buitenaf met een grote inrit, achter ons huis is een heeel groot stuk land(van een tuinder) daar lopen ze meestal heen(om te jagen o.i.d) daar staan geen huizen en wegen in de buurt alleen huis van de buurman en een zandweggetje.
de voorkant is wel een weg maar we hebben een redelijke inrit en de katten lopen liever richting het stukje land als de weg Clown de weg is trouwens geen drukke weg.

ik vind trouwens ook dat bejaarde wel een kat waard zijn.
een kat die nooit buiten is geweest weet ook niet wat hij/zij mist toch?
oke als de bejaarde zodanig eraan toe is dat hij/zij gewoon niet meer uit bed kan o.i.d dan vind ik dat hij/zij ook geen kat moet nemen. maar iemand in het bejaardehuis die gewoon nog ''dingen kan'' vind ik het wel kunnen Knipoog de kat krijgt dan meestal gewoon het eten en de aandacht die hij nodig heeft. lekker op schoot als oma's aan het breien is Clown
jawel dat kan nog een maatje voor het leven zijn voor mensen die bijv eenzaam zijn ofzo
teminste dit is wat ik gehoord heb Clown sorry als het niet zo is.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 23-11-07 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:01

Mango_ schreef:
Die mensen zijn ook zeker wel een kat waard hoor, als ze ze niet naar buiten laten. Natuurlijk is het voor een kat fijner als ze buiten kunnen lopen. Ik vind het vastleggen van een kat gewoon tè ver gaan.

Dit doe ik ook niet altijd, alleen als ze ergens niet los kunnen. Wel gemakkelijk hoor, ze gaan ook aan de riem naar de dierenarts.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:12

Bejaarden mensen zijn over het algemeen de hele dag thuis.Ik vind dat prima,zit de kat iig niet de hele dag alleen.Maar ik vind dat als je beide werkt je de kat de gelegenheid zou moeten geven om naar buiten te gaan.Wij gaan toch ook niet de hele dag alleen thuis zitten wachten tot de ander thuis komt Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:17

Onze katten zijn binnenkatten. Mijn oudste wilde nooit naar buiten nu wonen we in een appartement en mag hij dus sowiezo neit meer naar buiten Onze tweee kat mag ook niet naar buiten. Als we gaan verhuizen blijven ze gewoon lekker binnen katten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:19

Onze katten maak je niet blij aan een riempje. Gaat niet werken..... Ieder zijn ding, hoor. Ik zou het niet eens willen, ik zie me al lopen.... Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:20

Nee dat vind ik ook tien keer niks

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:21

onze katten gaan zelde naar buiten en als ze buiten zijn blijven ze alleen in onze tuin we hebben katten stroom op de schutting dus niemand heeft last van onze katten en ik zou er ook helemaal gek van worden als ik niet waar ze zijn.Onze katten vinden het binnen ook heel fijn

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:42

Miss_Shet schreef:
Bejaarden mensen zijn over het algemeen de hele dag thuis.Ik vind dat prima,zit de kat iig niet de hele dag alleen.Maar ik vind dat als je beide werkt je de kat de gelegenheid zou moeten geven om naar buiten te gaan.Wij gaan toch ook niet de hele dag alleen thuis zitten wachten tot de ander thuis komt Knipoog

dat was voor ons de reden om meerdere katten te nemen zodat ze lekker samen kunnen spelen met elkaar (zelf persoonlijk ben ik erg geen voorstander van om een kat die binnen zit alleen te houden, een speelkameraadje bied dan uitkomst) Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:49

Katten aan een lijntje vind ik persoonlijk niets. Heb al een keer gezien dat een kat zichzelf had opgehangen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:50

Binckydenice schreef:
sherif schreef:

Daar hebben ze goede verzorging en alle benodigdheden in huis, dat hebben veel mensen niet....

Jij hebt ook geen enkel idee wat je zegt he Rolleyes
Oudere mensen die hun kat al jaen hebben kunnen in eens inmobiel raken en daardoor bv in een verzorgingshuis gaan wonen, maa hee, doe de kat maar weg. oudere mensen hebben verder toch niet veel tegen (op lichamelijk en psychisch gebied) dus dat kan er ook nog wel bij Rolleyes

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:35

sherif schreef:
Miss_Shet schreef:

dat was voor ons de reden om meerdere katten te nemen zodat ze lekker samen kunnen spelen met elkaar (zelf persoonlijk ben ik erg geen voorstander van om een kat die binnen zit alleen te houden, een speelkameraadje bied dan uitkomst) Knipoog

Wij hebben in eerste instantie ook een kitten erbij genomen als maatje,alleen zag onze kat hem absoluut niet als maatje Duivel
Onze kat houdt echt niet van andere dieren (ook de shet niet)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:42

katten zijn in principe sollitair levend dieren.

Bejaarden hebben soms nog alleen hun beestjes. Ik vind niet dat je die zomaar af kan nemen. Mijn moeder werkte bij een man van 89, hij had een kat. Hij had geen familie meer, en geen kinderen. Toen zijn kat was verdwenen, was hij helemaal overstuur. Hij leefde voor zijn kat, een paar maanden na het verdwijnen van zijn kat is hij overleden.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:46

wendyke schreef:
onze katten gaan zelde naar buiten en als ze buiten zijn blijven ze alleen in onze tuin we hebben katten stroom op de schutting dus niemand heeft last van onze katten en ik zou er ook helemaal gek van worden als ik niet waar ze zijn.Onze katten vinden het binnen ook heel fijn

Helemaal mijn idee wendyke. Was ook fijn geweest voor die oude man in de post hierboven. Dan had hij het verdriet om het gemis van zijn kat niet gehad.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:12

Jep
Bradley struind hier lekker buiten
kan hij doen en laten en klimmen en klauteren wat hij maar wilt
en smorgends, komt ie binnen en ligt hij de hele middag te pitten in een warm hoekje Tong uitsteken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:40

Even voor de duidelijkheid; ik bedoelde dus de kat mee nemen aan een lijn zodat hij lekker uit kan... eigenlijk net als met een hond alleen dan iets vrijblijvender. Dus niet hem aan een touwtje vast binden terwijl ik zelf ergens anders mee bezig ben. Echt 'wandelen' zoals met de hond.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 05:55

Wat is dat nu voor onzin dat dure raskatten wel binnen (of in omheinde tuin) mogen lopen en htk katten niet ???

Mijn zwervers zijn duurder dan de gemiddelde raskat door de medische kosten;

- Amadee geschat op 16 jaar: 4wkn bij mij, oog verwijder ivm loslaten hoornvlies 360euro
-Charley geschat op 16 jaar: 1 jaar bij mij, gebits extractie vanwege stomatitus: 150euro niercrisis gevolgd door levercrisis: 460euro + nierpatient: medicijnen levenslang + speciaal dieet
- Ginger zwerver gevangen met vangbak in Antwerpen, geschat 12 jaar: een half jaar bij mij, Aidskat -> medicijnen verdunde interferon: 600euro per jaar
Macho zwerver ong. 8 jaar, 7 jaar bij mij: operatie ingegroeide oogharen 350euro, nu gebitsrenovatie 200euro nierpatient: dus speciaal (duur) voer

een kat heeft geen prijs !! ze zijn allemaal geweldig.

De tijden zijn veranderd, de wereld is harder geworden...en drukker (wegen) je kunt katten...of zelfs kinderen niet meer zonder toezicht los laten lopen. Tenzij je echt helemaal geen buren hebt, of een drukke weg voor de deur, kun je katten ...of honden niet meer los laten lopen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:09

Denk je dat mijn raskatten nooit iets mankeren ?

Sinds juni ook al 1000 euri dierenarts kosten.
MN andere poes al zo lang als ik dr heb problemen, ook rond de 800 kosten.

Het gaat er gewoom om dat een raskat ook een stuk sneller gejat zal worden. Of wat al eerder is gezegd ze zullen het dier proberen te "redden" en kan je het dier voor 50 euro uit het asiel op gaan halen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:33

Als je zo bang bent dat je kat gejat wordt waarom gun je ze dan geen kattenren of heb je die? (Laat ik hopen babs)