Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:54

een herder is in verkeerde handen ook zeer gevaarlijk! net als de chow chow die mijn gezicht destijds open gereten heeft..

ik ben banger van een herder dan voor een staff...
een herder (tevens collie en meer van dat soort soorten) zijn niet uit te lezen in hun ogen,zijn beresnel en verdomde handig in hun techniek,de kaakkracht is weliswaar minder maar hun verscheurings/uithoudingsvermogen des te meer...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:56

ik kan er eeuwig over doorzeuren,maar het feit blijft dat de honden de dupe zijn van eigenaren die het 'stoer' vinden om een hond zonder papieren aan te schaffen.

ik hoop dat de wet AANGEPAST wordt.
hij hoeft niet te verdwijnen,maar ik vind dat er veranderingen moeten plaats vinden.

en dan met name: PAK DE BAASJES AAN en zorg dat de dieren die een goed karakter hebben,in onze buurlanden een fijne baas vinden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:57

Niet alleen de baasjes, ook de fokkers...
Ik neem aan dat de baasjes echt wel weten waar ze de hond gekocht hebben, dan kunnen ze de fokkers ook aanpakken Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:01

slimmerik schreef:
Door hun grote bijtkracht zijn ze in verkeerde handen levensgevaarlijk: dus mensen die een papierloze staff nemen omdat het zo stoer staat net als een Hummer op Jaguar. Of mensen die absoluut niet met honden om kunnen gaan en hem (soms door onwetendheid) hardstikke vals maken.

Euthanasie d.m.v. een spuit door de dierenarts wordt beschouwd als een zachte dood.

een staff met papieren zal er er echt niet minder hard om gaan bijten als een staff zonder papieren hoor.. die dieren hebben dus gewoon echt schijt aan dat papiertje.. net zoals ik..

en dan kan je wel zeggen dat staffs met papieren van goede fokkers afkomen maar dat is dus ook de grootste onzin.. ook bij de fokkers die MET stamboom fokken zitten slechte fokkers tussen die geen reet om hun honden geven maar alleen zien als broodfok

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:29

LimaGentle schreef:
slimmerik schreef:
Door hun grote bijtkracht zijn ze in verkeerde handen levensgevaarlijk: dus mensen die een papierloze staff nemen omdat het zo stoer staat net als een Hummer op Jaguar. Of mensen die absoluut niet met honden om kunnen gaan en hem (soms door onwetendheid) hardstikke vals maken.

Euthanasie d.m.v. een spuit door de dierenarts wordt beschouwd als een zachte dood.

een staff met papieren zal er er echt niet minder hard om gaan bijten als een staff zonder papieren hoor.. die dieren hebben dus gewoon echt schijt aan dat papiertje.. net zoals ik..

en dan kan je wel zeggen dat staffs met papieren van goede fokkers afkomen maar dat is dus ook de grootste onzin.. ook bij de fokkers die MET stamboom fokken zitten slechte fokkers tussen die geen reet om hun honden geven maar alleen zien als broodfok

Zou niet meer reageren! Clown

Ben het hier helemaal mee eens!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:52

Ik zou idd niet meer reageren... maar dat hebben er meer gezegd. Haha!

Een staff zonder papieren kán betekenen dat er vechtlust in gefokt is..... De ouders hebben iig geen MAG test ondergaan. Daarom is het verbod ook op die honden gekomen.

En de fokkers mét stamboom zijn absoluut géén broodfokkers. Gezien de kosten die ze uit moeten geven vóórdat ze überhaupt kunnen fokken. Bovendien áls ze broodfokken dan worden ze er zo uitgekiept.

edit: wat ik dus probeer uit te leggen is dat een staff zonder papieren doorgaans geen 100% staff is maar er vaak best wel iets van pitbull bij in zit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:15

ja,dat is mogelijk

maar je hebt ook staffs die wel 100% zijn maar gewoon geen papieren hebben,maarja dat valt nooit te bewijzen natuurlijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:16

Citaat:
edit: wat ik dus probeer uit te leggen is dat een staff zonder papieren doorgaans geen 100% staff is maar er vaak best wel iets van pitbull bij in zit.

en wat denk je wat er in stafford MET stamboom zit?? Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:26

ohja Slimmerik,ik vind de link in jouw onderschrift ook nogal overdreven,wat wil je hiermee bewijzen?

bokkers als Limagentle en Naadje24 doen het omdat zij om de honden geven,maar wat wil jij zeggen met de link?

gewoon nieuwsgierigheid hoor,geen aanval

*edit: tekst aangepast

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:29

Snoevie schreef:
ohja Slimmerik,ik vind de link in jouw onderschrift ook nogal overdreven,wat wil je hiermee bewijzen?

bokkers als Limagentle en Naadje24 doen het omdat zij om de honden geven,maar wat wil jij zeggen met de link?

nou idd.. lekker triest weer.. en dan nog een artikel wat nergens op gebasseerd is mbt nederland..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:37

Es79 schreef:
Zou niet meer reageren! Clown

Ben het hier helemaal mee eens!

he es jij ook weer hier Knipoog

het is eigenlijk van de zotte toch dat je niet mag reageren omdat je niet voor je mening uit mag komen Boos!
en een tegenstander mag het wel Koe

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:49

Snoevie schreef:

ben ik ook wel nieuwsgierig naar Vork

en wel verdacht stil ineens Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:59

misschien is ze offline.

even afwachten!

ik had mezelf ook voorgenomen niet meer te reageren,maar de dieren kunnen er niks aan doen dat er zulke kortzichtige mensen zijn die ze alleen als moordmachines zien.

en tegen respectvol discussieren heb ik niks

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:31

slimmerik schreef:

Niet op een ander afschuiven!!!
Ik spring in de sloot, spring je mee?

Kijk, wat ik probeer duidelijk te maken al die tijd is dat ik vind dat je alert moet zijn met een Am. Staff. bijvoorbeeld.
Tuurlijk, met ieder dier moet je opletten maar ik vind de Staff daar toch uitzondering in maken.
Die mening wordt hier ook niet gerespecteerd door iedereen.
Daarom post ik hier liever niet meer.

Het gaat er niet om dat ik ze niet leuk vind, dat vind ik juist wel!

Dit is ook gebaseerd op mijn vorige hond (Am. Staff) en wat ik heb meegemaakt met andere staffords.

Het zijn en blijven geweldige honden maar zal ze ook bijvoorbeeld nooit iemand aanraden die voor het eerst een hond neemt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:33

Ik was idd even off line....

Mijn onderschrift is omdat ik behalve om honden óók om mensen én kinderen geef !!! En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen) Bovendien hoef ik zo niet steeds de link op te zoeken. Heb trouwens al tig positieve reacties hierop gehad.

Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

Ook ik heb niks tegen respectvol discusieëren. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:42

oke,maar ik vind jouw link ook verwerpelijk.
omdat jij vind dat het de enige waarheid is.

trouwens,ik heb dat onderschrift niet hoor,en ik ben het ook niet helemaal er mee eens,maar ik vind wel dat ze tot een goede oplossing moeten komen.
foute baasjes afstraffen en voor de honden met een goed karakter(niet de moordmachines zoals ze worden genoemd)een goed tehuis zoeken in bijvoorbeeld Belgie of Duitsland

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:43

mijn onderschrift is gebaseerd op mensen die jouw onderschrift geloven en zomaar wat roepen zonder dat ze ervaring in hebben Knipoog

slimmerik

Es79 schreef:
slimmerik schreef:

Niet op een ander afschuiven!!!
Ik spring in de sloot, spring je mee?

Ik schuif het niet af op een ander Haha! . Maar het topic liep imo een beetje uit de klauwen en ik verveelde me..... moet ik nog meer smoesjes maken? Of gaan we weer ontopic? Clown

Limanade

slimmerik schreef:
Ik was idd even off line....

Mijn onderschrift is omdat ik behalve om honden óók om mensen én kinderen geef !!! En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen) Bovendien hoef ik zo niet steeds de link op te zoeken. Heb trouwens al tig positieve reacties hierop gehad.

Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

Ook ik heb niks tegen respectvol discusieëren. Haha!

dan heb jij echt werkelijk geen idee wat de petitie inhoud.. Clown

wij zijn er juist voor om de straffen hoger te maken EN om de hondjes te redden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:47

naadje24 schreef:
mijn onderschrift is gebaseerd op mensen die jouw onderschrift geloven en zomaar wat roepen zonder dat ze ervaring in hebben Knipoog

Oh maar wij hebben thuis vroeger een pitbull gehad hoor.... Was van schip afgegooid in een jutenzak.... Ik heb het beest "gered" voor even. Dier heeft nl 3 volwassen koeien geslacht.... Was trouwens in 1970 ongeveer.... Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:49

LimaGentle schreef:

Dan moet je die idioot zielige foto's van die verschrikkelijke eigenaars weghalen. Bah !!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:50

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Dan moet je die idioot zielige foto's van die verschrikkelijke eigenaars weghalen. Bah !!

nou nou je kan ook anders reageren..
die foto's laten we lekker staan.. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:51

kalm aan,slimmerik,dat kan je ook anders zeggen.

ik heb zelf ook weinig goede woorden over voor de eigenaars(maar ergens snap ik het gevoel toch een beetje)

maar denk je gewoon in dat het vooral om de honden gaat!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:52

En ik laat dus mijn onderschrift staan....

Met 50.000 handtekening van "volwassen" mensen kun je het weer op de agenda van de 2de kamer laten zetten.... ROFL ROFL ROFL

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:53

Snoevie schreef:
kalm aan,slimmerik,dat kan je ook anders zeggen.

Slimmerik zegt toch niets vervelends?!