Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nikitah86 schreef:Effy schreef:De keuze tussen HTK-katten en raskatten moet mijns inziens zeker blijven bestaan, en dit is ook mogelijk, door juist wél doelbewust te fokken met die katten. En naar mijn idee zou dat dan inhouden dat de voorwaarde is dat de HTK-katten waar iemand mee wil fokken alle tests ondergaan die een raskat met stamboom normaliter ondergaat, dat de kittens ook naar de normen van een raskattenfokker worden grootgebracht, dat er een passende kater wordt uitgezocht voor de poes enzovoorts. Maar waar het hier in het topic over gaat, zijn mensen die te laks zijn hun poes of kater te laten helpen, waardoor er ongecontroleerde vermenigvuldiging van katten komt. Dát is wat ongewenst is, niet de HTK-katten zelf!
Ik ben het hier niet mee eens, door dit te verplichten zouden de katten zowieso duurder worden in de aanschaf (tests kosten nou eenmaal een hoop geld), juist dan zou het moeilijk zijn om de kittens kwijt te raken want als ik dan toch zoveel geld uitgeef, dan liever een raskat met dat mooie(re) hoofdje...
Kimmes schreef:Ik heb aan mijn DA gevraagd,wat de beste tijd was,om kittens te verhuizen naar hun nieuwe adres.
Hij vond 8 weken beter dan 12 weken.En dat omdat ze dan jonger zijn en daardoor makkelijker wennen.Hoe ouder ze zijn,hoe meer ze gewend zijn aan hun oude huis en hoe moeilijker ze wennen aan hun nieuwe huis.
8 Weken is oud genoeg om ze bij hun moeder weg te halen en jong genoeg om ze zo makkelijk mogelijk te laten wennen.
Citaat:door htk katten fokken te laten stoppen dwing je mensen een kat uit het asiel te halen, mijn voorkeur gaat toch echt naar een kitten/kat die uit een huiselijke sfeer komt. daarbij zouden er al snel geen tot weinig htk kittens meer zijn, dus verdwijnt de keuze voor een gewone htk kitten...
Leonoor schreef:Kimmes schreef:Ik heb aan mijn DA gevraagd,wat de beste tijd was,om kittens te verhuizen naar hun nieuwe adres.
Hij vond 8 weken beter dan 12 weken.En dat omdat ze dan jonger zijn en daardoor makkelijker wennen.Hoe ouder ze zijn,hoe meer ze gewend zijn aan hun oude huis en hoe moeilijker ze wennen aan hun nieuwe huis.
8 Weken is oud genoeg om ze bij hun moeder weg te halen en jong genoeg om ze zo makkelijk mogelijk te laten wennen.
Dan mag jouw DA heel nodig naar een opfrissingscursus.
Overigens weet de gemiddelde DA vrij weinig van kattenfokkerij.