Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Broodfok nog steeds op marktplaats. Wie grijpt in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:42

Straks eens even kijken, alhoewel ik niet weet hoe goed dat is voor mijn bloeddruk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:49

Goh, je zou bijna willen dat die vent een paar rake klappen had uitgedeeld. Konden ze hem tenminste nog pakken daarop. Dat zijn serieuzere straffen als waar hij nu fluitend mee te maken krijgt.
Dat gun je die presentator niet natuurlijk! Maar jullie snappen wat ik bedoel hopelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:50

Ja, 100%.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:50

Mars schreef:
Toevallig heeft PowNed een filmpje geplaatst van de horrorfokker uit Eersel die gewoon nog doodleuk bezig is.

[ Video ]

Het is toch om te janken hoe die dieren erbij zitten :

Alleen jammer dat ze een oud medewerker aan het woord laten die nu zelf een grote broodfokker is en ook pups van Eersel verkoopt onder zijn eigen naam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:55

Hoe weet je dat? Schuilnaam en stem vervormd, dus het kunnen meerdere mensen zijn toch?

Best dom om dus mee te werken aan een programma tegen iemand die jou producten levert. Want voor die mensen zijn het geen dieren

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:10

Die dochter adverteerderd vanuit bergeijk doet ook puppy s verkopen. Adv kloppen ook nooit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:04

Sorry bedoel Luyksgestel

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:18

Oké ik heb jullie hulp nodig. Hele goede kennis van mij heeft haar Hond (keeshond) in moeten laten slapen.
Nu is ze op zoek naar een pup. Ze heeft mij gevraagd te helpen want ze wil geen broodfok enz.
Ik zit natuurlijk meer in de katten dan honden dus ik hoop even jullie input te kunnen en mogen gebruiken.

Ze wil graag:
Klein hondje dat gemakkelijk op schoot kan. Zacht karakter. Niet te moeilijk. Hondje dat ze mee kan nemen als her nodig is. Zij heeft veel ruimte en werkt maar een paar uur per dag. Nu de vraag waar begin je? Ik kom niet verder dan marktplaats. Graag in de omgeving Eindhoven, Weert, Venlo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:24

Bij een hond beperk je jezelf eigenlijk nog meer als je hem in de buurt wilt vinden. Dan moet je maar net geluk hebben met een asiel bijvoorbeeld of verhuisdieren. Qua fokkers zal het helemaal moeilijk worden om in de buurt een goede te vinden, die binnenkort een nest heeft en nog een pup. Dat is juist een valkuil voor broodfok, vooral qua omgeving daar ook wel. Vroeger zaten er daar en sowieso NB echt extreem veel, met ook de nestjes zogenaamd bij normale gezinnen in huis maar die kwamen bij broodfokker vandaan en werden tijdelijk in een huis gelegd om kopers te foppen.

Dan is marktplaats idd juist een enorme valkuil. Moeilijk

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:27

Ik weet het…

Daarom heb ik ook aangegeven dat ik mee wil helpen. En dat ik mee ga kijken.

Ze heeft vanmiddag al een afspraak gemaakt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:32

Ik weet niets voor kleine hondjes. Wel een paar hele leuke jonge Duitse Herdertjes. En echt super cute, ik heb hun grote broer :j

Dat zal overigens wel pas over een jaar zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:36

Hoe kan je beginnen over Oud Duitse herders bij deze beschrijving? :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:37

Totaal niet relevant idd maar het enige wat ik weet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:39

Ja ze wilt echt klein. Een herder is dus geen optie. Ik ga dus maar proberen door veel vragen te stellen er achter te komen dat het geen broodfok is en dan hopen dat ze luistert. Het is natuurlijk miet mijn beslissing. Maar eerlijk ik vind het wel lastig hoe vind je nu een hondje dat geen broodfok is als je niet in die wereld zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:41

xoranlover schreef:
Ja ze wilt echt klein. Een herder is dus geen optie. Ik ga dus maar proberen door veel vragen te stellen er achter te komen dat het geen broodfok is en dan hopen dat ze luistert. Het is natuurlijk miet mijn beslissing. Maar eerlijk ik vind het wel lastig hoe vind je nu een hondje dat geen broodfok is als je niet in die wereld zit.

Nouja, vanmiddag al een afspraak hebben lijkt me geen goed teken. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:45

Het is ook heel lastig, want die broodfokkers zijn vreselijk handig in misleiden.

Moeder moet aanwezig zijn en je kan zien of die net een nest gehad heeft. En je moet er kennis mee mogen maken. Ik vind het al een slecht teken als je bij 1e bezoek pup meteen mee mag nemen. Ze moeten gechipt en geënt zijn voordat je ze mee mag nemen en absoluut niet jonger als 7 weken.

En vragen om foto's van het nest en moederhond door de tijd heen is ook nog wel een filter optie. Een broodfokker zal bijna alleen maar advertentie foto's hebben of het nest is niet eens hetzelfde als de foto's. Bij een particulier kunnen ze je echt wel foto's van de moeder laten zien door de jaren heen dat ze haar hebben en die maken eerder te veel als geen foto's van een nest puppy's.

Kijk waar ze leven, in huis met een ren bijvoorbeeld of kan je geen enkel bewijs vinden dat er dieren in huis leven?

En idd word ik al wantrouwend van zo snel iets gevonden hebben en afspraak hebben

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:47

MyWishMax schreef:
Het is ook heel lastig, want die broodfokkers zijn vreselijk handig in misleiden.

Moeder moet aanwezig zijn en je kan zien of die net een nest gehad heeft. En je moet er kennis mee mogen maken. Ik vind het al een slecht teken als je bij 1e bezoek pup meteen mee mag nemen. Ze moeten gechipt en geënt zijn voordat je ze mee mag nemen en absoluut niet jonger als 7 weken.

En vragen om foto's van het nest en moederhond door de tijd heen is ook nog wel een filter optie. Een broodfokker zal bijna alleen maar advertentie foto's hebben of het nest is niet eens hetzelfde als de foto's. Bij een particulier kunnen ze je echt wel foto's van de moeder laten zien door de jaren heen dat ze haar hebben en die maken eerder te veel als geen foto's van een nest puppy's.

Kijk waar ze leven, in huis met een ren bijvoorbeeld of kan je geen enkel bewijs vinden dat er dieren in huis leven?

En idd word ik al wantrouwend van zo snel iets gevonden hebben en afspraak hebben

Dit is niet correct, geënt zijn is geen verplichting. Gechipt wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:48

Nee, maar bij zo'n nest zou ik dat wel willen. := Of liever getiterd maar dan kom je al bij serieuzere nesten en kunnen ze je dat perfect uitleggen.
Juist geen enting en geen reden daarvoor vind ik verdacht. Plus dat chippen verplicht is maar niet altijd gedaan wordt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:53

KimD schreef:
xoranlover schreef:

Nouja, vanmiddag al een afspraak hebben lijkt me geen goed teken. :+

Nee ik kan er alleen niet zo verl aan doen behalve mee gaan en mee kijken en adviseren. Het scheelt ze wat dat aan gaat wel luistert naar me.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:32

MyWishMax schreef:
Hoe kan je beginnen over Oud Duitse herders bij deze beschrijving? :=

Avalanche schreef:
Totaal niet relevant idd maar het enige wat ik weet.

Stuk _O- _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:39

Hier om de zoveel tijd nestje
Absoluut geen broodfok.

Ik vind basis erg belangrijk waar je op moet letten. Is dat ze niet vanuit een kratje op de foto zijn gezet
Worden vaak in schuur/garage/berging geboren en met krat en al buiten gezet voor de foto. Als je het nest materiaal niet ziet liggen vraag erna waar ze verblijven de pups en moeder als ze gaan rusten. (Hier stond alles in huis dus zichtbaar) en let daarbij op dat het ook deels gebruikt is en er niet voor de show staat.
Hondjes moeten in huis opgroeien ivm allerlei huiselijke geluiden.

Chip/paspoort en kijk naar gezondheid verder in het boekje.
Entingen moeten op orde zijn.

En zo zijn er nog wel meer kleine puntjes.

Hier vertrekken ze met een heel puppy pakket waarbij in het paspoort een brief zit zelfs met alle weeg momenten en gewichten etc.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:27

xoranlover schreef:
Oké ik heb jullie hulp nodig. Hele goede kennis van mij heeft haar Hond (keeshond) in moeten laten slapen.
Nu is ze op zoek naar een pup. Ze heeft mij gevraagd te helpen want ze wil geen broodfok enz.
Ik zit natuurlijk meer in de katten dan honden dus ik hoop even jullie input te kunnen en mogen gebruiken.

Ze wil graag:
Klein hondje dat gemakkelijk op schoot kan. Zacht karakter. Niet te moeilijk. Hondje dat ze mee kan nemen als her nodig is. Zij heeft veel ruimte en werkt maar een paar uur per dag. Nu de vraag waar begin je? Ik kom niet verder dan marktplaats. Graag in de omgeving Eindhoven, Weert, Venlo.

Ik heb je een pb gestuurd :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:41

xoranlover schreef:

Ze wil graag:

Geen idee waar te krijgen, en misschien schieten hondenkenners mij nu af. Vrienden van mij hebben een kleine poedel (dwergpoedel denk ik). En dat is echt een heerlijk beest.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:19

Nou we zijn wezen kijken. Misschien achteraf maar beter zo. In ieder geval is nu duidelijk was ze niet wilt. Was ook niet echt een fokker maar meer oh we hebben een reu en 3 teefjes oeps we hebben nu opeens 3 nestjes. Maar goed was geen doordachte keuze. Alleen teefjes en ze wilt graag een reutje. Pupje waarvoor we daar waren was niet echt een hondje voor haar. Zat weinig actie in.

Nu kunnen overtuigen om eens goed na te denken wat ze wilt. Een lijstje gemaakt met rassen die voor haar interessant kunnen zijn en dan moet zij maar kijken wat ze graag wilt. Ik snap dat niet te lang zonder hondje wilt zijn maar het moet wel op een fatsoenlijke manier gefokt worden. Dus dank jullie wel alvast. Mocht iemand nog iets tegen komen in de categorie kleine hond, mee te nemen op de fiets maar wel actief en toch ook knuffelig dan mag een pb altijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:31

Havanezer! Die vind ik echt grappig :+ Maar niet zo makkelijk aan te komen, denk ik.