Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Toevallig heeft PowNed een filmpje geplaatst van de horrorfokker uit Eersel die gewoon nog doodleuk bezig is.
[ Video ]
Het is toch om te janken hoe die dieren erbij zitten
xoranlover schreef:Ja ze wilt echt klein. Een herder is dus geen optie. Ik ga dus maar proberen door veel vragen te stellen er achter te komen dat het geen broodfok is en dan hopen dat ze luistert. Het is natuurlijk miet mijn beslissing. Maar eerlijk ik vind het wel lastig hoe vind je nu een hondje dat geen broodfok is als je niet in die wereld zit.
MyWishMax schreef:Het is ook heel lastig, want die broodfokkers zijn vreselijk handig in misleiden.
Moeder moet aanwezig zijn en je kan zien of die net een nest gehad heeft. En je moet er kennis mee mogen maken. Ik vind het al een slecht teken als je bij 1e bezoek pup meteen mee mag nemen. Ze moeten gechipt en geënt zijn voordat je ze mee mag nemen en absoluut niet jonger als 7 weken.
En vragen om foto's van het nest en moederhond door de tijd heen is ook nog wel een filter optie. Een broodfokker zal bijna alleen maar advertentie foto's hebben of het nest is niet eens hetzelfde als de foto's. Bij een particulier kunnen ze je echt wel foto's van de moeder laten zien door de jaren heen dat ze haar hebben en die maken eerder te veel als geen foto's van een nest puppy's.
Kijk waar ze leven, in huis met een ren bijvoorbeeld of kan je geen enkel bewijs vinden dat er dieren in huis leven?
En idd word ik al wantrouwend van zo snel iets gevonden hebben en afspraak hebben
KimD schreef:xoranlover schreef:Ja ze wilt echt klein. Een herder is dus geen optie. Ik ga dus maar proberen door veel vragen te stellen er achter te komen dat het geen broodfok is en dan hopen dat ze luistert. Het is natuurlijk miet mijn beslissing. Maar eerlijk ik vind het wel lastig hoe vind je nu een hondje dat geen broodfok is als je niet in die wereld zit.
Nouja, vanmiddag al een afspraak hebben lijkt me geen goed teken.
xoranlover schreef:Oké ik heb jullie hulp nodig. Hele goede kennis van mij heeft haar Hond (keeshond) in moeten laten slapen.
Nu is ze op zoek naar een pup. Ze heeft mij gevraagd te helpen want ze wil geen broodfok enz.
Ik zit natuurlijk meer in de katten dan honden dus ik hoop even jullie input te kunnen en mogen gebruiken.
Ze wil graag:
Klein hondje dat gemakkelijk op schoot kan. Zacht karakter. Niet te moeilijk. Hondje dat ze mee kan nemen als her nodig is. Zij heeft veel ruimte en werkt maar een paar uur per dag. Nu de vraag waar begin je? Ik kom niet verder dan marktplaats. Graag in de omgeving Eindhoven, Weert, Venlo.
xoranlover schreef:Oké ik heb jullie hulp nodig. Hele goede kennis van mij heeft haar Hond (keeshond) in moeten laten slapen.
Nu is ze op zoek naar een pup. Ze heeft mij gevraagd te helpen want ze wil geen broodfok enz.
Ik zit natuurlijk meer in de katten dan honden dus ik hoop even jullie input te kunnen en mogen gebruiken.
Ze wil graag:
Klein hondje dat gemakkelijk op schoot kan. Zacht karakter. Niet te moeilijk. Hondje dat ze mee kan nemen als her nodig is. Zij heeft veel ruimte en werkt maar een paar uur per dag. Nu de vraag waar begin je? Ik kom niet verder dan marktplaats. Graag in de omgeving Eindhoven, Weert, Venlo.