Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 09:21

Hier even stil geweest na Brussel en heb nog niets ingeschreven. Eigenlijk hebben we ook niets ‘nodig’, alle honden hebben de titels die ik zeker wil, op eentje na, die moet nog 1 IB halen maar kan pas vanaf 27/4.
Twijfel nu wel om naar Lux te gaan, 1U in kampioensklasse is meteen een titel maar vind die show wel écht duur, dubbel geld van een andere show en ik vind hem niet specialer dan een andere
Hier mensen die naar Lux gaan?

Esplendido

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:02

Wij gaan met een aantal van onze honden naar Luxemburg. Zoveel duurder dan andere shows is het toch niet? Wij waren voor beide shows samen €130,- (€75,- voor de eerste dag en €65,- voor de tweede dag) per hond kwijt. Dat is niet veel meer dan voor andere dubbelshow. Groningen is voor beide dagen ook €125,- per hond.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:35

Antonius schreef:
Hier even stil geweest na Brussel en heb nog niets ingeschreven. Eigenlijk hebben we ook niets ‘nodig’, alle honden hebben de titels die ik zeker wil, op eentje na, die moet nog 1 IB halen maar kan pas vanaf 27/4.
Twijfel nu wel om naar Lux te gaan, 1U in kampioensklasse is meteen een titel maar vind die show wel écht duur, dubbel geld van een andere show en ik vind hem niet specialer dan een andere
Hier mensen die naar Lux gaan?

staan er altijd veel in de kampioen klasse bij jouw ras? of scoor je altijd wel goed? Anders lijkt Luxemburg mij zeker een optie voor nog een mooie titel extra *\o/*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 11:13

Het wisselt enorm, vorig jaar niemand (maar was slechte km), maar keer ervoor toch een aantal.
Ik weet wel dat mijn reu niet echt het type is van de km op zaterdag, dus mss slimmer om zowel zat als zondag in open in te schrijven, daar zijn er meestal ook minder deelnemers dan in kampioen. Heb 2 teefjes maar eentje zou dan loops moeten zijn of intussen al gedekt zijn dus daar schrijf ik liever niet zo vroeg mee in…
1e tarief van €75/show vind ik toch duur. Ik show nu wel niet veel in Ndl dus die prijzen ken ik niet maar in België is het eerste tarief nooit maar als €55 los uit mijn hoofd.
Als ik dan met teefje moet wachten is het al €95 voor 1 show…
Nog even tijd om te dubben

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:19

Je kan altijd de statistieken even in de gaten houden, en dan een beslissing maken als je dat fijner vind.

Zo hier is het een feit, de Crufts is ingeschreven *\o/* Wordt voor ons de eerste keer zo'n hele rit, vind het toch wel een beetje spannend. Gelukkig gaat de fokker van onze hond ook en rijden we achter elkaar aan en daar zijn ook genoeg bekende mensen.

Twijfel of ik alsnog Groningen ook wil doen, of dat het te dicht op elkaar zit.... :Y)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:40

Ooooh ik ben zoooo benieuwd hoe Butch het zal doen op Crufts! Ik volg jullie al een tijdje hier stilletjes in dit topic qua resultaten en Butch scoort echt altijd fantastisch sterk! Ik vind hem ook echt prachtig voor een Bullmastiff, zo'n type die echt nog het type is die ze zouden moeten zijn! Dus ik ben super super benieuwd en ik ben jullie nummer 1 fan/supporter :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:47

Little_Gift schreef:
Ooooh ik ben zoooo benieuwd hoe Butch het zal doen op Crufts! Ik volg jullie al een tijdje hier stilletjes in dit topic qua resultaten en Butch scoort echt altijd fantastisch sterk! Ik vind hem ook echt prachtig voor een Bullmastiff, zo'n type die echt nog het type is die ze zouden moeten zijn! Dus ik ben super super benieuwd en ik ben jullie nummer 1 fan/supporter :D

ach wat lief <3
Ik verwacht daar echt helemaal niks hoor! Maar ik wil er wel echt graag een keer heen *\o/* Normaal zijn ze in Engeland meer van de zand kleur en ik weet nu al dat er een paar echte kanonnen zullen zijn.
Maar over dat constant sterk scoren, dat is inderdaad echt een mooi compliment, maar is ook echt zo als je dat van je eigen hond mag zeggen, eigenlijk vanaf pup af aan doet hij het zo goed en in elke nieuwe klasse gaat hij gewoon weer onverstoorbaar door <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:08

Ja dat viel me inderdaad echt op in dit topic. Vanaf de eerste show was het bam erop en het blijft zo doorgaan ongeacht welke categorie of show hij ook komt, hij blijft echt strak dezelfde resultaten behalen. Ik denk dat jij inderdaad héél héél erg fier mag zijn! En de fokker natuurlijk ook want die heeft toch maar de combinatie weten maken! Echt knap!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:15

Vooral een goed gevulde beurs meenemen want Crufts = SHOPPEN :+ *\o/* *\o/*
Ik ben vorig jaar gegaan, we hebben de Limits klasse gewonnen wat ik al helemaal niet verwacht had want mijn teefje is een tijger (merle-teckel) en Engeland is eigenlijk helemaal niet into tijgers en was dan nog Engelse keurmeester.
Dit jaar sla ik over, was toch een prijzig tripje :') maar wil zeker ooit nog teruggaan. Geniet ervan!! Is echt wel een belevenis!
Ik had overigens wel nog een show het weekend voor crufts maar mijn teefje loopt beter als ze wat routine in de pootjes heeft. Als er langere tijd tussen zit staat ze op tafel als een echte hangjongere :+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:37

Super bedankt voor het compliment _/-\o_

@antonius, wat gaaf een Merle teckel, mijn nichtje heeft er ook 2, ik vind ze zoooo leuk!

Over het shoppen heb ik inderdaad ook gehoord. Heerlijk haha

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:11

De WOW certificaten zijn weer uitgedeeld, ik ben mega trots *\o/*

Afbeelding

Individueel Charlie geëindigd op plek 14, Enzo plek 26 en Sebbie 87

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:16

*\o/* Gefeliciteerd *\o/*

Wij zijn op plaats 1 geëindigd van de 68 deelnemende Bullmastiffs, zo vet <3 .

En ik heb voor de fokkers ook goed mijn best gedaan, voor het 2e jaar op een rij op plaats 1 *\o/*

Dit jaar zal dat alleen wel moeilijk worden, ik loop momenteel alleen met Butch voor hun kennel en er zijn nu wel meerdere honden die voor het zelfde kennel lopen.

Maar ach de uitslag van dit seizoen was geweldig :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:13

Gefeliciteerd!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:55

rockey schreef:
*\o/* Gefeliciteerd *\o/*

Wij zijn op plaats 1 geëindigd van de 68 deelnemende Bullmastiffs, zo vet <3 .

En ik heb voor de fokkers ook goed mijn best gedaan, voor het 2e jaar op een rij op plaats 1 *\o/*

Dit jaar zal dat alleen wel moeilijk worden, ik loop momenteel alleen met Butch voor hun kennel en er zijn nu wel meerdere honden die voor het zelfde kennel lopen.

Maar ach de uitslag van dit seizoen was geweldig :D

Butch did it again! Die verplettert gewoon alle concurrentie, ongelooflijk! Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Drico, ook aan jouw hondjes een dikke proficiat hoor! *\o/*

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:08

Wij zijn ook trots, we van onze RR heeft in 2025 de WoW competitie gewonnen. Al de tweede keer in de vier jaar dat de competitie bestaat dat een van onze honden wint (2022 en 2025). En in 2023 was onze teef de beste teef.

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 22:21

Gefeliciteerd allemaal met jullie mooie WoW resultaten! Hier een 3de plek in de WoW. Best netje al zeg ik het zelf. Hier zijn we rustig aan het trainen op betasten. Ik hoop dat we in juni weer klaar zijn om weer de ring in te gaan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:47

Super gefeliciteerd allemaal!! *\o/* *\o/*

Wij hebben gisteren alles even besproken voor de Crufts. Ideaal we kunnen met de fokker mee rijden met hun bus, en veel gezelliger samen rijden, en minder slapeloze nachten voor mijn moeder :+

Krijg er helemaal zin in <3

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 04:14

Wat een prestatie in de wow competitie en inderdaad zoals de anderen zeggen heel constant. Echt complimenten!

En ook leuk van crufts!

Wij gaan ook voor het eerst. M’n zoontje gaat ook mee. En gaan met 0 verwachtingen maar wel heel leuk om daar te shoppen en überhaupt een keer te zijn. Ons ras is er behoorlijk veel aanwezig dus ook leuk om anderen te zien.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:07

Iedereen van harte met alle behaalde resultaten!

Ik wil toch iets aan jullie voorstellen, jullie mening vragen..

Voorheen heb ik mijn witte reu geshowd, ik had fokplannen met hem. Helaas zijn deze plannen rigoureus het raam uitgemieterd toen zijn vernietigende HD uitslag kwam..

Ik heb hier al een aantal keer aangegeven toch voor de fun mee te blijven doen, maar ik heb dit niet meer gedaan omdat ik uit sommige hoeken te horen kreeg dat het valse concurrentie zou zijn, omdat ik dan "de plek in zou kunnen pikken van iemand die wel echt fokplannen heeft met zijn/haar hond en dus de showresultaten nodig heeft.."

Ik persoonlijk denk dan.. Maar als jouw hond voldoende kwaliteit heeft, dan krijgt deze toch automatisch punten/plaatsing? Of ik nu wel of niet meedoe, dat zou toch geen verschil moeten maken?

Dus ja.. Nogmaals.. Jullie gedachten?

Hoe staan jullie hier in?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:20

O lekker blijven showen hoor! Moeten ze maar met een betere hond komen als ze willen winnen. Als ze er van overtuigd zijn dat die mensen er wel mee willen fokken, zal het een goede hond moeten zijn en moet die dus kunnen winnen.

Zo sta ik er in.

Showen is voor iedereen.

Ik ken juist meer mensen die wel showen en niet fokken met hun hond . Maar ook mensen met gesteriliseerde teven die ook gewoon showen . of slechtere heup uitslagen .

Jij betaald zelf je inschrijving , dus niemand heeft daar wat over te zeggen of je mag gaan.

Ik kan vanaf mei ook pas mijn laatste punt halen voor de Nederlandse titel , en ik weet dat er inderdaad mensen / fokkers van balen , die met moeite hun laatste punten bij elkaar proberen te sprokkelen. En vragen of ik niet thuis kan blijven. Nee sorry , voor ons is het een hobby, wij hebben maar 1 hond , scheurt hij morgen zijn kruisbanden zijn wij klaar en kan ik niet een ander uit zijn kennel trekken.

Als jouw hond echt kampioen eigenschappen heeft , hoeft hij geen moeite te hebben om aan zijn titels te komen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 00:17

De eigenschappen heeft hij wel.. Hij is al jeugdkampioen.. :)

Maar als ik verder wil showen, wil ik ook weer investeren in ringtraining, want ik denk dat we nu na meer dan een jaar als een kreupele walvis door de ring zouden gaan.. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:45

Gewoon gaan. Als hun hond goed zat is haalt ie t vanzelf en anders lekker pech voor ze.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:44

Ik zou wel gaan. Tis inderdaad niet jouw probleem dat zij punten willen halen. Gaat om de mooiste hond toch? De een doet het voor de lol, de ander voor de fok. Beiden heb je betaald en evenveel recht.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:23

Precies, gewoon gaan. Mensen zijn bang voor concurrentie.
Ik heb 2 gesteriliseerde teven veteranenkampioen gemaakt toen ze 8 waren. Waarom niet, show is hobby, ik vind het leuk en zij vinden/vonden het leuk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:51

Nu voel ik me een enorme noob, maar je mag toch alleen intacte dieren showen?

Bedankt voor jullie input..

Ik denk dat ik binnenkort idd weer met ringtraining ga beginnen.. Ik wil toch wel weer de ring in.. :D