Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DayDream21

Berichten: 1080
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:10

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!
Gibby houdt erg van balletjes. Tennisballen en balletjes met een piep zijn favoriet. Het liefst heeft hij dat ik ze gooi, zodat hij er achteraan kan rennen. Dan brengt hij ze braaf weer terug, maar loslaten blijft lastig :=

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Helaas is hij de auto vervelend gaan vinden sinds we een stationwagon hebben. De vorige auto en bussen die we hebben gehad waren geen probleem...

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:51

Tigress schreef:
Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Afschuwelijk is misschien een groot woord, gezien hij het tolereert...maar als ik zeg "nageltjes doen" dan zoekt hij het liefst steun bij iemand anders om er onderuit te komen _O- Het is niet z'n hobby zegmaar :')

Ik kan dit wel gewoon kopiëren, alleen dan niet met woorden maar enkel als ik de tang al pak :=

Als pup had ze er nooit problemen mee en het is altijd een groot feest als ze klaar is, maar het komt er niet meer in gok ik :+

Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:02

Hier issie ook apetrots op zichzelf als het klaar is en blijkt dat hij het wederom heeft overleefd :')
Iets met, ik kort je nagels in, niet je poten...Overdrijven is ook een vak _O-

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:57

Wat vind je hond afschuwelijk?

Nagels knippen is hier iedere keer echt een gevecht. Het begin gaat nog wel, maar Skip heeft zwarte nagels, en ik doe dus echt heel voorzichtig om niet in het leven te knippen/ vijlen. Maar op de één of andere manier vind Skip het een enorm drama, ookal raak ik z'n nagel alleen nog maar aan. Uiteindelijk wordt het best een beetje een gevecht en zijn we beiden enorm gefrustreerd. Ik begin met snoepjes geven na iedere nagel, maar na een uur ofzo en continu tegenstribbelen eindigen we altijd in "en nu is het klaar, je stelt je aan en hoe langer je blijft tegenstribbelen, hoe langer we bezig zijn, dus nu ff KLAAR"

Ik weet niet hoe dit anders op te lossen, z'n nagels wil ik toch echt kort, ivm zeer kwetsbaar kampeermateriaal en scherpe nagels wat geen goede combinatie is. Dus gemiddeld 1x per maand moet Skip er aan geloven.

Anna_98

Berichten: 465
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:05

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Sammie is een keer van een houten plank over een slootje gevallen, sindsdien gaat hij niet meer over houten plankjes en bruggen over water. Metalen brug is geen enkel probleem, maar hout, ookal is het meters breed, doen we niet. Nagels knippen is ook best afschuwelijk. En hij vind het ook verschrikkelijk al m'n nichtje (baby) er is, dan moet hij aandacht delen en daar is meneer de teckel niet van gediend

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:21

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Bobbie haat de trimsalon. Als hij ziet dat we daar aankomen vertikt hij het om mee naar binnen te gaan. Gelukkig kunnen we hem makkelijk optillen, maar anders zou hij nooit meer gaan.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:35

Moestuin schreef:
Ik gooi er even een nieuwe in:

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Lilly kan er niet tegen als je aan haar poten komt. Over de poten aaien, een poot vast nemen etc. Als ze ‘moet’ dan gaat ze echt gaan weg kijken, alsof het dan minder erg is. Maar kom eraan en ze trekt haar poot weg, of verzet die, of gaat echt duwen/likken aan jou hond om duidelijk te maken dat ze het niet wil.

Oh haha dat is exact hetzelfde voor Racky :')

Pootjes geven doet hij dan ook op zijn eigen manier... Met de poot zwaaien maar durf die niet vastnemen want dan trekt hij direct weg :+

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 21:59

Ik zal ook nog even reageren, ben echt heel slecht aan het bijhouden, sorry voor mijn SS!

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!
Voor Maze & Vixem is het antwoord 'met elkaar', die twee spelen ontzettend veel en het liefst met een oude tuggie wat ze dan door de tuin meesleuren! Voor de rest liggen er ZippyPaws rond die dagelijks gebruikt worden en de Hol-ee rollers zijn ook favoriet en veilig tegelijk. Ik maal van resten fleece vaak vlechten met knopen en dat vinden ze allemaal wel leuk om uit te pluizen en aan te sjorren enzo.

Verder is er een gat in de tuin waar Maze alles in laat verdwijnen aan speelgoed en heeft Vixem achter in de tuin onder een struik van de buren een cave waar ze vanalles verzameld.

Ze zijn er dagelijks druk mee. Als we het gras moeten maaien is dat altijd een uitdaging. :')

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
De ijzerboer, die heeft de meest beangstigende melodie ever op zijn auto als hij langskomt en alle honden zijn er als de dood voor.

Guinness is ook doodsbang voor onweer en vuurwerk en Puk & Dana vinden het niet prettig maar niet perse bang.

Voor de rest zijn er denk ik weinig dingen wat ze echt afschuwelijk vinden.

Ik heb nog wel een leuke vraag (denk ik!)
Citaat:
Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?


Maze heeft een slaapzak en iedere avond leg ik die op haar plekje op de bank, ik stop haar dan in als ik ga slapen en Kay doet hetzelfde als hij naar bed gaat. In de ochtend na de ochtendronde als ik ga werken doe ik het ook weer. Ik denk oprecht dat ze dit heerlijk vind. Deze foto is van na een natte wandeling.

Afbeelding

En:
Citaat:
Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!" }:)


Ik praat vaak in stomme stemmetjes of doe heel gek, dan kijken ze me echt aan alsof ze willen zeggen "Vrouw, Doe. Normaal!" Of ik zet iets op hun hoofd, hang ze led lichtjes om, dat soort gekkigheid, dan krijg ik soms blikken toegeworpen dat ik weet dat ik niet veilig ben. _O-

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:19

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Mila Als andere honden op haar duiken of hun lip optrekken naar haar dan verandert lieve mila in een piranha met honds dolheid 8)7

Emma haar alleen achter laten dus zonder een van de andere honden of met mij dan krijg ik echt een hele kudde wolven te horen

Raya haar negeren als ze om aandacht vraagt dan kan ze echt een tantrum krijgen die ik dan uiteraard ook negeer. Daarna gaat ze wel echt bewust boven op mij liggen.


Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?
beetje hetzelfde als wat doet je hond het liefst ben ik bang maar ze genieten van op schoot of dicht bij mij liggen dat ik alleen thuis ben zonder dat ik weg moet kunnen ze een hele dag bij mij hangen

Afbeelding

Ik had misschien ook een leuke vraag dacht er gister avond aan hoop niet dat het zo heel onoverzichtelijk wordt maar ik ben wel benieuwd
waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?


Ik ben groot fan van de serie Once upon a time voor degene die het niet kennen is het een 7 deels serie over sprookjes figuren die in de gewone wereld wonen door een vloek.

Mila komt van de ex vrouw van rumpelsteeltje en vriendin van Captain Hook milah
Haar stamboek naam is me and my best friend Mikayla MIKAYLA
Kayla was de eerste hond waar ik kennis met de hondensport heb gedaan 14 jaar heb ik met haar lief en leed gedeeld en zij heeft een special plekje in mijn hart.

Emma komt van de hoofdrol speler Emma Swan
Stamboek naam The savior wat erg toepasselijk is aangezien ze mijn hulphond is en toen ik haar deze naam gaf was dit niet aan de orde.

En Raya haar stamboek naam is the evil queen maar ik vond de naam Regina niet echt passen en aangezien ik haar mijn grote draak noem kwam ik op de film van Disney Raya en de draak
Maar verder doet ze haar naam eer aan het is echt een evil queen _O-

Cerosa

Berichten: 777
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:11

Oh, das een leuke candalisa!

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?

Ik wilde al lange tijd een hond. En net zo lang al wist ik, als het een teefje is, moet zij Mona heten.
Een paar jaar terug, had het toetjesmerk Mona een reclame : Mona, daar wordt je blij van!
En ik dacht, van een hond, ja, daar word ik blij van! Dus toen de fokker vroeg, of ik al een naam voor mijn toekomstige pup wist, hoefde ik geen seconde na te denken. Tot verbazing van de fokker overigens, die dacht dat ik er wel even over na moest denken :D

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:13

Cerosa ow die is leuk!

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:39

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Freddy net als meerdere hier, nagels knippen.
Limbo zijn staart borstelen, voor de rest vind hij het heerlijk, maar zijn staart moet je afblijven :') .
Wat de namen betreft: beide zijn niet als pup bij mij gekomen, dus ze hadden hun naam al.

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:43

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?
Mijn man en ik kwamen op de naam dankzij de boeken en tv serie van Game of Thrones, waar we gek van zijn. Ik vind het Arya personage echt ontzettend tof en de naam zelf gewoon heel gaaf - al wordt ie wel vaak geslacht hahaha. Mijn moeder spreekt het bv. uit als Aaaarieeeejaaaa, alsof ze tegen een papegaai praat :'). Toen ook eenmaal bekend was dat we bij deze naam zouden blijven en ook Sansa mee naar huis zou komen tegelijkertijd, besloten we dat het wel toepasselijk was om dan de naam Sansa aan haar te geven omdat Arya en Sansa in Game of Thrones zusjes zijn. Die twee hier zijn ook echt zusjes op het feit na dat de 1 een hond is en de ander een kat haha maar voor de rest...

Maar het grappig is dat onze zoon ook toevallig zelf met de naam Arya aan kwam zetten, nog voor hij wist dat mijn man en ik deze naam ook in onze top 3 hadden staan. Hij kwam de naam toevallig tegen tijdens het zien van een filmpje - niet Game of Thrones gerelateerd verder - en riep toen heel random dat hij dat een toffe naam vind. En toen moesten we ook wel even lachen, want hoe toevallig dat hij daarmee kwam en die naam bij ons ook hoog op de lijst stond. Toen was het eigenlijk direct besloten. Arya it is! It was meant to be.

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Vuurwerk... Hier hoef ik geen lang bericht van te maken, sommigen zullen me vast ook al in andere topics erover hebben zien schrijven. Maar dit is sinds een paar jaar echt Arya's grootste nachtmerrie geworden |(

Nagels knippen is Arya ook geen fan van haha. Ze laat het wel toe, maar het vraagt wat van d'r hahaha. Meestal doet onze trimster het als ze toch daar is voor een was/grooming beurt en dan is het zo gepiept allemaal, zij scheert/knipt dan ook meteen de vacht rondom de poten en tussen de tenen netjes bij. Ik heb sinds kort nu ook een Moser elektrische vijl erbij gekocht, dat gaat wel een heel stuk fijner tov een schaar zodat het sneller klaar is ook haha.

En ze vind het afschuwelijk als ze op afstand ergens moet wachten, als bv. Milan aan't spelen is en ze kan/mag er niet bij ofzo. Dan is ze echt een dramaqueen to the max, want ze MOET erbij zijn. Maar goed, het leven kan nu eenmaal niet altijd feest zijn :=

En ze HAAT het wanneer ze bv. een wondje ergens aan een poot heeft en in een sopje badedas - of iets anders vergelijkbaars - moet weken meerdere keren per dag. Dan moet je echt met kracht die poot vasthouden en in dat sopje houden, want anders is ze er vandoor en ligt de kom om en ligt alles onder |o :')

Wat doe jij waardoor je hond denkt "I'll poop in your bed tonight!" }:)
Iets op d'r kop zetten of regenjassen e.d. aantrekken, nieuwe tuigen/zwemvesten e.d. passen _O- Ze is het gewend dat er regelmatig wat om d'r heen hangt/vast zit want ze heeft trek tuigen om, verschillende soorten jassen, zwemvest etc. en wanneer ze het aan heeft met gebruik is alles ook rozengeur en maneschijn. Maar tijdens de eerste passen en die eerste momenten... die blikken wat ze altijd geeft... man man man. Of de foto's die ik van onze trimster krijg wanneer ze in het sopje zit in bad; lelijke natte gremlin :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?
Gewoon samen zijn met haar roedel/gezin <3 Gezelschap hebben van elkaar, aandacht krijgen/knuffelen. Maar ook samen op avontuur gaan, spelen met het balletje tussendoor... Daar gaat ze erg goed op. Je ziet haar gewoon echt genieten van het buiten zijn en ontdekken. En daar kan ik dan ook weer zo enorm van genieten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-10-22 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:44

waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?

Freek is net als Mona ook vernoemd naar een reclame! Heel veel mensen denken gelijk aan 'Freek Vonk', maar hij is vernoemd naar een andere Freek. Hij is vernoemd naar Freek(-Willem) van de oude Gamma reclames.

Je bent zoo lekker bezig Freeeek. _O-

Anoniem

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:48

Ik heb altijd het idee dat ik mijn hond totaal niet ken als jij antwoord geeft Cursebreaker :') Ik denk dan: Heb ik nu echt zo weinig te zeggen over haar?

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:48

Moestuin schreef:
Ik heb altijd het idee dat ik mijn hond totaal niet ken als jij antwoord geeft Cursebreaker :') Ik denk dan: Heb ik nu echt zo weinig te zeggen over haar?


Hahaha nee dat zal echt niet zo zijn!
Ik schrijf gewoon altijd belachelijk veel, sorry :') := _O-
Als ik eenmaal begin te typen... Ben ik zo een heel essay verder voor ik het door heb :')
Dus ook sorry @Santa van ons _O-

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 12:52

Moestuin schreef:
Ik heb altijd het idee dat ik mijn hond totaal niet ken als jij antwoord geeft Cursebreaker :') Ik denk dan: Heb ik nu echt zo weinig te zeggen over haar?


Nee joh gek, Cursebreaker kan niet rustig slapen als ze niet hele boekwerken post. Je zou eens met haar moeten appen. :+

*PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* *PING* :')

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:54

hahaha ja dat appen ben ik ook goed in.
Ik weet niet wat je fout hebt gedaan in een vorig leven Kim, dat je hiermee opgescheept zit nu O:) :')

CupCakes_

Berichten: 3410
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:55

Curse staat bekend om haar boekwerken. :+ Ik heb op mijn telefoon zelfs een aparte toon voor haar ingesteld _O-

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:03

Ik vind Freek ook zo leuk! Wij hebben in onze agility groep een Freek Frankie en Freddie en mila Milo en mylo hahaha tis gewoon tonge twisting

Curse hoe bevalt de badjas met beentjes?
En die jas is toch dezelfde als de paarden versie van wheather beeta ? Hij is zo leuk!

Wat grappig om te lezen dat veel honden namen van series of tv komen leuk dat jullie er op reageren vind het ook grappig zo het verhaal achter de hond te kennen.

Mijn vorige honden Joy haar stamboek naam was jump for joy en die naam nam ze heel letterlijk

En Kayla is van een Amerikaanse serie wat ik in australia keek “the days of our lives” waarvan Kayla een speler was

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:07

CupCakes_ schreef:
Curse staat bekend om haar boekwerken. :+ Ik heb op mijn telefoon zelfs een aparte toon voor haar ingesteld _O-


Dat is goed om te weten, dus dan weet je als ik app 'oh die ga ik niet meteen reageren' zeker :') :') :') :')

candalisa
Die weatherbeeta is idd vergelijkbaar met de paardendekens ja en wat je zegt, idd wel echt heel leuk ja <3! Voor een mega leuke prijs in de sale kunnen kopen bij agradi. Maar die vergelijking met de paarden dekens zelf; Ik vind 'm daarom qua pasvorm ook echt niet geschikt voor wanneer je actief met de hond bezig bent, maar voor bij ons bv om snel om de hoek dat laatste plas/poep moment te doen, is dat dus idd wel helemaal prima. Of voor een minder actieve en/of oudere hond die veelal rustiger aan de lijn loopt ook - al is hij wel gevoerd dus daar moet je sowieso mee oppassen dan qua actief zijn. Maar het gevoerde deel kan eventueel ook nog wel eens van pas komenhier in de toekomst, wanneer ze bv. ouder zou worden en wat hulp kan gebruiken met warm houden bv.

En ik ben echt MEGA tevreden over de ZipFit van Dryup. Had ik echt veel eerder moeten kopen <3 Geen ellende meer ook met de staart door dat gat te halen zoals bij het normale model, dat was met Arya's staart soms echt een gedoe :') Hij gaat veel makkelijker/sneller aan en uit als ik vooraf had gedacht dus ik ben aangenaam verrast. En qua werking vind ik het materiaal van Dryup, dat katoen, ook het allerbeste werken als wat ik so far aan badjassen heb geprobeerd - we hebben ook nog eentje van microvezel bv, gekocht via dierenoppas Amersfoort en die is qua pasvorm ontzettend fijn maar qua werking kan die toch niet tippen aan Dryup als puntje bij paaltje komt. Dus wat mij betreft is dit ding echt een 10! waard haha. Zeker een meerwaarde wanneer je langharige honden hebt die ook rond de poten heel nat/vies worden :j Al is het uiteraard voor korthaar net zo geschikt. Het verschil in prijs tov het gewone model valt dan imo ook wel mee, al is het alsnog wel even een pittige uitgaaf in 1x. Maar met deze kwaliteit en wanneer je hond in principe is uitgegroeid, kun je hier wel jaren mee vooruit.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-10-22 13:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:08

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
In bad gaan!! geld echt voor alle 2! Billy kan ik makkelijk alleen aan met zijn volle 2kg300 :+ maar Cody heb ik toch hulp nodig van mijn sterke man, hij heeft zelfs de baren van mijn XL trimbad krom getrokken toen ik het alleen wou proberen -O- En dat voor 2 honden van een hondentrimmer die dus echt wel puppygewenning hebben gehad :')

Wat is HET geluksmomentje/genietmomentje van jouw hond?

Bij Billy is dat voor de houtkachel liggen, lekker warm, 100% genieten voor hem. Voor Billy mag het of 30 graden zijn of een houtstoof aan staan. Dan istie gelukkig.

Cody geniet enorm van zijn lekkere snoepjes, hij krijgt regelmatig een halve kip of zalmkop, dan gaat die op zijn bedje liggen en dan zie je hem echt smullen <3


waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij naar vernoemd?


Heel simpel eigenlijk. vroeger hadden we een border Collie genaamd Bobbie, en een chihuahua (deze hebben we nog) Chukie
De naam moest er wel bij passen qua klank en toch leuk klinken. Dus namen eindigend op Y gezocht en Billy vonden we beiden het leukste klinken.

Cody was een iets zwaardere bevalling. Vermits kangals vaak een echte turkse naam krijgen wou ik dat ook. maar elke naam die ik opnoemde was "nee" "bah" "stom" en toen kwam mijn man met "Cody" Dat wordt het. En ook die past weer bij heel de roedel hier :D

Chuckie, Billy, Peppy & Cody, allemaal eindigend op een ie klank :D :D

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 13:10

Citaat:
Waar komt de naam van je hond vandaan/waar is hij/zij na vernoemd?


Vind dit echt zo'n leuke vraag! Zo simpel maar eigenlijk denk je er verder niet aan, haha!

Guinness is op zijn stamboom ook Guinness, het nest heeft een Ierse vader en kregen allemaal Ierse namen. Wij mochten kiezen of er een nestnaam tussen zat voor op het stamboom, dat werd Guinness en die hebben we dus ook zo gehouden. Guinness is, voor de mensen die echt onbekend zijn met bier, Guinness is een Iers stout bier.

Abbay kwam na Guinness en is de vernoemd naar L’Abbaye du Val-Dieu, wederom een biersoort. Wij zeggen altijd, we hebben het bier en de brouwerij! :D Puntje bij paaltje hoor je mij niet vaak de naam 'Abbay' roepen maar meer haar bijnamen 'Sheltie' of 'Wasbeer'. Ze reageert op alles en als er snoepjes in het spel zijn doet 'Eten?' of 'Goed zo!' het ook al. :+

Pukl had de naam al toen ze bij ons als herplaatser kwam, wat best een grappig toeval was want wij wilde ons eerste kind Puk noemen. Toen hond Puk in ons leven kwam wisten we al dat we geen kinderen wilde dus dat was een meant-to-be. Het werd orgineel wel Puck geschreven maar dat vond ik
Harvey & Dana kwamen samen als puppy's in ons leven dus ik wilde ook matchende namen hebben. Dat bleek nog best een hele zoektocht naar iets wat ik leuk genoeg vond. Wij keken beide met veel liefde de series Suits en voor de mensen die de serie kennen zal een belletje gaan rinkelen. De honden heten dan ook 'Harvey Specter' & 'Dana Scott', Dana zou eigenlijk door het leven gaan als 'Scottie', de bijnaam in de serie maar naar aanleiding van haar persoonlijkheid al snel besloten dat 'Scottie' veel te grof was voor mijn prinses. Het werd dus Dana (op zijn Engels, niet Daaaanaaa op zijn Nederlands). Harvey reageert ook op de naam 'Specter' want als hij ons negeert of we willen hem pesten zeggen we 'Meneer Specter' aan hem.

Mazikeen aka Maze is van de serie lucifer. Dat dit nest een nest vol karakter en pit zou worden stond al vast door het karakter van de moeder, ik wilde dus ook een naam die erbij zou passen. Mazikeen is natuurlijk een badass demon in Lucifer en nouja, Maze doet haar naam eer aan zullen we maar zeggen.

Vixem is vorig jaar bij ons geboren en het nestthema was 'Het Streamteam', ze zijn allemaal vernoemd naar streamers die Kay & ik (veel) kijken. Vixem is dan ook vernoemd naar 'The Miss Vixem' maar, chaos is my middle name, door een tikfout heet ze op stamboom 'Them Vixem', gelukkig boeit dat toch geen ene reet en beschrijft dat perfect mij. :')

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 13:12

cursebreaker schreef:
hahaha ja dat appen ben ik ook goed in.
Ik weet niet wat je fout hebt gedaan in een vorig leven Kim, dat je hiermee opgescheept zit nu O:) :')


Daar heb ik een vorig leven niet voor nodig. :')

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:20

Kim leuk zeg Guinness ken ik idd wij hebben een Ier als vriend! abbay vind ik mooi spreek je het dan uit als abbai of gewoon Abby?

Moet wel lachen Raya heeft soms wel last van selectieve gehoor en als ik haar een paar keer roep en ze niet luistert zeg ik “Regina Mills” nu kom je hier en dan luistert ze ineens wel _O-