Dat zit in deze( onze kuikens) araucana bloedlijnen ook in gefokt dus wellicht dat de kleuren daar weg komen
Wel heel mooi

Schoonebeek is hier inderdaad heel dichtbij leuk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Groeien als kool en zitten nu met hun 5 weken al bijna helemaal in de veren. Helaas is het enige araucana kuiken met toeven een haantje
en helaas lijkt het er ook op dat 90% van de kuikens haan zijn. Volgens mij heb ik in totaal 2 hennen en 12 hanen.
Ik twijfel dus stiekem nog wel of ik niet nog een keertje araucana eitjes ga bestellen dit seizoen. Ik had namelijk langzaam een beetje het idee gekregen de haan met toeven te houden en 2 tomen van mijn kippen te maken en volgend jaar ook araucana eitjes te gaan verkopen
Maar wij zijn ook voor 2 tomen gegaan, voorlopig het jonge spul nog aan 1 kant en de leghennen aan de andere kant. Dus ik ben bang dat er ook ooit nog een 3e bij moet voor de jonge kippen
Het is alleen altijd een tegenvaller als er zoveel uitvallen.
Ze worden echt niet vanzelf een half jaar! Ik dacht op een gegeven moment dat wel wel heel veel kippen zouden krijgen, maar dat heb ik alweer heel erbij bijgesteld helaas...
hopelijk snel gevonden waar het binnen komt.

Ze zijn mij te kwetsbaar in de nachten en ik vind dat het dan mijn verantwoording is ze zo veilig mogelijk te houden en ze dus achter slot en grendel te laten slapen.
volgende week rond deze tijd dus hopelijk weer een aantal klein grut
De foto was de 1e dag dat ze erin gingen, Ondertussen hebben ze een schaduwdoek, zit het net mooier en hebben ze nog een extra doek aan de linkerkant voor schaduw en donkerte in hun nacht deel

Morgen gaat de broedmachine alweer in lock-down en donderdag verwacht ik de kuikens al