Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:39

Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad, mensen hadden een melding gemaakt van een moederpoes met 2 jonge kittens. Landelijk gebied, schuwe katten dus een vermoeden van zwerfkatten. Katten zijn gevangen en naar het asiel gebracht.

Dag later een eigenaar aan de telefoon. De katten zijn bij de buren gevangen, maar die wonen 600 meter verderop. Bleek een kater met 2 jongere katten en die vonden het gewoon leuk om een boerderij verder gaan buurten.

In overleg met mijn coördinator hebben we er voor gekozen om geen ritprijs te rekenen ondanks de kosten die we zelf hebben gehad. Ik weet alleen zeker dat enkele van mijn collega's hier niet aan gedacht zouden hebben en gewoon de kosten door zouden rekenen. Bij het asiel moest ze echter wel betalen, maar dat zijn geen wereldbedragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:40

Ik snap helemaal dat TS niet wil betalen, maar ik zou zelf toch wat actiever er in staan in het belang van mijn kat, en niet af gaan zitten wachten of er een keer een reactie op een mailtje komt.... bij mail kan er zoveel mis gaan, en dat arme dier zit daar dan maar in zijn hokje met een stress van hier tot Tokio :(:)

Waarom waag je er gewoon niet nog een telefoontje aan TS? Dat is toch een kleine moeite als je er nu niet direct naartoe kan of wil rijden :)

Vraag naar een leidinggevende, toon begrip voor hun situatie, leg jouw situatie uit en zeg dat je het dier dan-en-dan wil komen halen zodat ze er vanaf zijn. Zo'n telefoontje is toch een kleine moeite...?

Bij mail moet je maar afwachten of die goed aankomt. Wanneer die gelezen wordt en door wie, en of hij op de juiste plek terechtkomt. Ik ben een echte liefhebber van mail maar voor zulke dingen kan je echt veel beter bellen :j

Op dit moment vind ik dat je niks hoeft te betalen, maar als je het laat versloffen waardoor het asiel kosten gaat maken omdat je de indruk geeft dat je het dier niet wilt komen halen omdat ze niks meer van je horen (als die mail niet goed aankomt) dan wordt de zaak toch wat anders vind ik...

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:41

Ik lees al een tijdje mee en vraag me ondertussen af hoeveel eigenaren die kat heeft aangezien er een aantal in het topic zijn die precies de feiten zijn.
Ik ben benieuwd, van de TS zelf, wat heeft het asiel precies gezegd? Je zegt een paar keer, ze hebben het haarfijn uitgelegd hoe en waarom ze het hebben gedaan. Maar spreek dat eens uit.
Ben ook benieuwd hoe je kat kon worden aangezien als zwerfkat. Als jij zegt dat je hem gewoon voert dan moet ie dr toch gezond uit zien?

Mijn mening over het halen van de kat.. doen. Hij mist zn plekje waarschijnlijk ook en spreek dan af met die buren waar die gevoed is dat ze dat niet meer mogen doen en als ze hem zien dat ze jou bellen of hem terug zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:41

bruintje123 schreef:
Maar hij is schuin tegenover het huis van ts gevonden. Zou die niet weten waar die kat thuis hoort :P :+

En hiervoor is er al een zwerver opgehaald zoals TS schreef, dan is het niet zo gek dat de buren denken o daar is de volgende.. wie weet hoe vaak het gebeurd daar, je blijft niet aan de gang met rondvragen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:47

zonnebloem18 schreef:
Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad, mensen hadden een melding gemaakt van een moederpoes met 2 jonge kittens. Landelijk gebied, schuwe katten dus een vermoeden van zwerfkatten. Katten zijn gevangen en naar het asiel gebracht.

Dag later een eigenaar aan de telefoon. De katten zijn bij de buren gevangen, maar die wonen 600 meter verderop. Bleek een kater met 2 jongere katten en die vonden het gewoon leuk om een boerderij verder gaan buurten.

In overleg met mijn coördinator hebben we er voor gekozen om geen ritprijs te rekenen ondanks de kosten die we zelf hebben gehad. Ik weet alleen zeker dat enkele van mijn collega's hier niet aan gedacht zouden hebben en gewoon de kosten door zouden rekenen. Bij het asiel moest ze echter wel betalen, maar dat zijn geen wereldbedragen.

en wat zou je doen als de eigenaar vertikt om het dier te halen.. ga je het dan gratis terugbrengen..
en de nacht die de kat er niet had hoeven zitten, is die dan ook gratis?

in principe kan dit nog dagen gaan duren vanwege het principe van TS.. neem aan dat als een eigenaar eerst haar gelijk wil hebben, dat de kosten na de rit (en voor eventueel terugbrengen) wel degelijk naar TS gaan? die laat immers willens en wetens in de tussentijd het dier dus letterlijk bij het asiel in pension zitten.. want het is geen opvang meer.. TS had het dier gisteren kunnen halen en daarna haar gelijk kunnen gaan halen.. maar kiest ervoor om het asiel voor het dier te laten zorgen totdat het haar uitkomt

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:49

elenaMM77 schreef:
zonnebloem18 schreef:

en wat zou je doen als de eigenaar vertikt om het dier te halen.. ga je het dan gratis terugbrengen..

in principe kan dit nog dagen gaan duren vanwege het principe van TS.. neem aan dat als een eigenaar eerst haar gelijk wil hebben, dat de kosten na de rit (en voor eventueel terugbrengen) wel degelijk naar TS gaan? die laat immers willens en wetens in de tussentijd het dier dus letterlijk bij het asiel in pension zitten.. want het is geen opvang meer.. TS had het dier gisteren kunnen halen en daarna haar gelijk kunnen gaan halen.. maar kiest ervoor om het asiel voor het dier te laten zorgen totdat het haar uitkomt

Wat er dus voor kan zorgen dat het asiel de kat dus niet uitzet op de oude plek, juist omdat TS die kat daar laat zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:52

Hoe zag de kat er eigenlijk uit? Als hij er sjofel en magertjes uit zag nemen ze hem natuurlijk sneller mee.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:57

@ Bruintje123, van jou gedachtengang snap ik echt geen ene jofel.
In een ander topic zie ik je schrijven dat geld in de behandeling van een dier geen enkele rol zou mogen spelen. Dat je anders maar geen dieren moet nemen.
Maar een principekwestie over een paar tientjes rechtvaardigt blijkbaar wel om een angstig dier een paar dagen in het asiel weg te laten kwijnen..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:57

elenaMM77 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Hoho nu maak je er je eigen verhaal van. Ik wilde de kat gisteren al ophalen. Alleen zat daar wat hun betreft een prijskaartje aan. Anders had ik hem allang opgehaald

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 17:58

Cayenne schreef:
Hoe zag de kat er eigenlijk uit? Als hij er sjofel en magertjes uit zag nemen ze hem natuurlijk sneller mee.

Stoffig, oud en een beetje mank. Maar zeker niet mager

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:02

Als je 100 euro moet gaan betalen snap ik je. Maar stel het zijn maar 2 tientjes.. Wat is dan het probleem. Hoe langer je wacht hoe hoger de kosten en ze gaan je hoogstwaarschijnlijk toch geen gelijk geven.

Anders zit je kat straks stof oud en een beetje mank in dat asiel en als niemand hem wil en jij komt hem niet ophalen dan denk ik niet dat het erg gelukkig afloopt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:03

Wat is nu het bedrag ts?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:06

Als ze ritprijs is rekening brengen, snap ik volkomen dat je niet wilt betalen. Maar ze hebben je gisteren op de hoogte gebracht, dus nu mag je sowieso wel betalen voor overnachtingskosten, voerkosten etc en dat wordt alleen maar duurder des te langer je wacht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:06

IMJ schreef:
Wat is nu het bedrag ts?

Dat..
En: Doet het je dan echt niets dat je kat daar nu zijn tweede nacht in gaat?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:07

Begrijp dat jouw normen en waarde anders ligt dan hoe een kattenliefhebers kijken naar hun katten.
En dat je het niet terecht vind om het bedrag te betalen, maar denk ook aan je kat.

Maar zoals wat Cayenne zei:
Cayenne schreef:
Echt verbazingwekkend :=
TS, je geeft zelf aan dat de kat ontzettend mensenschuw is, dus je weet hoeveel stress het hem geeft om nu in het asiel te zitten. Toch blijf je het 'een principe kwestie vinden'.

Is geld nou echt zoveel belangrijker als het welzijn van je kat?

Probeer een regeling te vinden, want ik vind dit niet heel eerlijk en diervriendelijk naar je eigen kat.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:08

Wat een principes zeg voor een paar tientjes. Ongelooflijk. Lekker diervriendelijk ook.....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 18:13

IngridM schreef:
Wat een principes zeg voor een paar tientjes. Ongelooflijk. Lekker diervriendelijk ook.....

Kan je ook tegen het dierenasiel zeggen. Die hadden wat mij betreft de kat gelijk terug moeten geven

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:14

MAAR HET IS JOUW KAT!!!!!!!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:19

Jeetje Qwerty, je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Mijn persoonlijke ervaring is dat bij de db ennasiels soms wat "aparte" mensen werken. Vaak heel goedbedoelend maar een tikje wereldvreemd.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet opdraaien voor zoiets. Dat de kat per ongeluk wordt meegenomen kan (hoewel even navragen bij de naaste buren echt geen luxe is) maar vervolgens de eigenaar proberen te laten opdraaien voor hun fout vind ik not done.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:23

Dorine92 schreef:
Hoho nu maak je er je eigen verhaal van. Ik wilde de kat gisteren al ophalen. Alleen zat daar wat hun betreft een prijskaartje aan. Anders had ik hem allang opgehaald

dat is toch precies wat ik zeg..

je kunt ook de nota betalen en achteraf betalen..
ipv je kat daar in pension zetten (want het is nu geen asiel meer he.. eigenaar is geinformeerd en kiest er zelf voor het dier te laten zitten).

alle tussen liggende tijd die verstrijkt is voor pensionrekening van het asiel..
zoals ook iemand moet betalen wiens kat in het asiel opduikt.

als ze al zo schappelijk zijn om de rit kosten te laten vervallen..
dan had je dus gisteren je dier kunnen houden, vanaf dat moment gaat de teller tikken voor het verzorgen van je dier terwijl dat niet nodig was. zoals je zelf aangaf... jij kiest je dier daar te laten zitten en eerst je gelijk te halen.. ipv je dier te halen, te betalen en daarna je gelijk te halen

stel het duurt een week voor je antwoord krijgt op je mail.
dan zijn de kosten voor het verblijf, hoger dan de kosten van de rit van de dierenambulance.. ga je dan wel netjes de factuur voor het verblijf betalen.. want die factuur had je kunnen voorkomen door je dier te gaan halen en achteraf het aan te kaarten, bedrag terug te eisen, zo nodig via geschillen of gerecht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:25

estja schreef:
Jeetje Qwerty, je hoeft niet te schreeuwen hoor.

Nee hoeft niet, maar deed het wel.
Het frustreert me namelijk ontzettend dat TS net doet alsof zij het lijdend voorwerp in deze is.

Nee, ik zou ook niet willen opdraaien hiervoor. Hoewel ik vind dat asiel hierin niet verkeerd gehandeld heeft vind ik ook dat TS in haar recht staat als ze stelt dat zij niet voor de kosten op zou hoeven draaien.
Maar hier het slachtoffer uit gaan hangen en net doen alsof het asiel het dier bij haar weghoudt vind ik net zo not done.
Als het dier nu ergens warm voor een verwarming lag te spinnen of iemand anders erf onveilig aan het maken was zou het een heel andere situatie zijn.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 11-01-18 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:25

Qerty schreef:
@ Bruintje123, van jou gedachtengang snap ik echt geen ene jofel.
In een ander topic zie ik je schrijven dat geld in de behandeling van een dier geen enkele rol zou mogen spelen. Dat je anders maar geen dieren moet nemen.
Maar een principekwestie over een paar tientjes rechtvaardigt blijkbaar wel om een angstig dier een paar dagen in het asiel weg te laten kwijnen..

En je gaat hier andere topics bespreken om je gelijk te gaan halen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:26

Qerty schreef:
MAAR HET IS JOUW KAT!!!!!!!

Precies, daar zeg je het.
Dáár gaat het topic nu net om.
Haar kat die gejat is en dan ook nog mag dokken om het eigendom terug te krijgen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:27

Nee, ik bespreek geen andere topics en ben niet uit op mijn gelijk. Benoem dat ik er gewoon niets van snap.

En de kat van ts is niet gejat. En dan nog, het welzijn van het dier is toch ook haar verantwoordelijkheid?
Laatst bijgewerkt door Qerty op 11-01-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:27

Dus je bespreekt andere topics hier
Dat jij er niets van snapt kan ik ook niet helpen.
Het gaat hier namelijk niet om een gewonde kat maar een gejatte kat.