Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Maar hij is schuin tegenover het huis van ts gevonden. Zou die niet weten waar die kat thuis hoort![]()
zonnebloem18 schreef:Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad, mensen hadden een melding gemaakt van een moederpoes met 2 jonge kittens. Landelijk gebied, schuwe katten dus een vermoeden van zwerfkatten. Katten zijn gevangen en naar het asiel gebracht.
Dag later een eigenaar aan de telefoon. De katten zijn bij de buren gevangen, maar die wonen 600 meter verderop. Bleek een kater met 2 jongere katten en die vonden het gewoon leuk om een boerderij verder gaan buurten.
In overleg met mijn coördinator hebben we er voor gekozen om geen ritprijs te rekenen ondanks de kosten die we zelf hebben gehad. Ik weet alleen zeker dat enkele van mijn collega's hier niet aan gedacht zouden hebben en gewoon de kosten door zouden rekenen. Bij het asiel moest ze echter wel betalen, maar dat zijn geen wereldbedragen.
elenaMM77 schreef:zonnebloem18 schreef:Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad, mensen hadden een melding gemaakt van een moederpoes met 2 jonge kittens. Landelijk gebied, schuwe katten dus een vermoeden van zwerfkatten. Katten zijn gevangen en naar het asiel gebracht.
Dag later een eigenaar aan de telefoon. De katten zijn bij de buren gevangen, maar die wonen 600 meter verderop. Bleek een kater met 2 jongere katten en die vonden het gewoon leuk om een boerderij verder gaan buurten.
In overleg met mijn coördinator hebben we er voor gekozen om geen ritprijs te rekenen ondanks de kosten die we zelf hebben gehad. Ik weet alleen zeker dat enkele van mijn collega's hier niet aan gedacht zouden hebben en gewoon de kosten door zouden rekenen. Bij het asiel moest ze echter wel betalen, maar dat zijn geen wereldbedragen.
en wat zou je doen als de eigenaar vertikt om het dier te halen.. ga je het dan gratis terugbrengen..
en de nacht die de kat er niet had hoeven zitten, is die dan ook gratis?
in principe kan dit nog dagen gaan duren vanwege het principe van TS.. neem aan dat als een eigenaar eerst haar gelijk wil hebben, dat de kosten na de rit (en voor eventueel terugbrengen) wel degelijk naar TS gaan? die laat immers willens en wetens in de tussentijd het dier dus letterlijk bij het asiel in pension zitten.. want het is geen opvang meer.. TS had het dier gisteren kunnen halen en daarna haar gelijk kunnen gaan halen.. maar kiest ervoor om het asiel voor het dier te laten zorgen totdat het haar uitkomt
elenaMM77 schreef:zonnebloem18 schreef:Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad, mensen hadden een melding gemaakt van een moederpoes met 2 jonge kittens. Landelijk gebied, schuwe katten dus een vermoeden van zwerfkatten. Katten zijn gevangen en naar het asiel gebracht.
en wat zou je doen als de eigenaar vertikt om het dier te halen.. ga je het dan gratis terugbrengen..
en de nacht die de kat er niet had hoeven zitten, is die dan ook gratis?
in principe kan dit nog dagen gaan duren vanwege het principe van TS.. neem aan dat als een eigenaar eerst haar gelijk wil hebben, dat de kosten na de rit (en voor eventueel terugbrengen) wel degelijk naar TS gaan? die laat immers willens en wetens in de tussentijd het dier dus letterlijk bij het asiel in pension zitten.. want het is geen opvang meer.. TS had het dier gisteren kunnen halen en daarna haar gelijk kunnen gaan halen.. maar kiest ervoor om het asiel voor het dier te laten zorgen totdat het haar uitkomt
Cayenne schreef:Echt verbazingwekkend
TS, je geeft zelf aan dat de kat ontzettend mensenschuw is, dus je weet hoeveel stress het hem geeft om nu in het asiel te zitten. Toch blijf je het 'een principe kwestie vinden'.
Is geld nou echt zoveel belangrijker als het welzijn van je kat?
Dorine92 schreef:Hoho nu maak je er je eigen verhaal van. Ik wilde de kat gisteren al ophalen. Alleen zat daar wat hun betreft een prijskaartje aan. Anders had ik hem allang opgehaald
estja schreef:Jeetje Qwerty, je hoeft niet te schreeuwen hoor.
Qerty schreef:@ Bruintje123, van jou gedachtengang snap ik echt geen ene jofel.
In een ander topic zie ik je schrijven dat geld in de behandeling van een dier geen enkele rol zou mogen spelen. Dat je anders maar geen dieren moet nemen.
Maar een principekwestie over een paar tientjes rechtvaardigt blijkbaar wel om een angstig dier een paar dagen in het asiel weg te laten kwijnen..