aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:55

Het gaat goed! Eigenlijk sinds april niks meer gehoord van de dierenarts. Mijn zusje vindt het wel best zo en heeft het daardoor goed kunnen afsluiten. Beide zijn we tegenwoordig wel een stuk voorzichtiger naar (vreemde) andere katten. We zijn beide enorme kattenliefhebbers, maar houden liever afstand.

Mijn zusje haar hand gaat best goed, kan beide vingers alleen nog steeds niet 100% buigen en met druk erop is het nog steeds gevoelig. Of dit nog gaat beteren dat is twijfelachtig. Maar het is niet extreem, dus valt mee te leven haha.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:36

Veel sterkte nog met alles.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:22

Fijn dat het goed gaat en hopelijk verbetert de hand van je zusje.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:31

We zijn nu ondertussen alweer 6 maanden verder na het laatste contact met de dierenarts en het leek mij een goed moment voor een update.

Van de week hadden we zelf gebeld naar de kliniek, maar kregen daar te horen dat deze dierenarts niet meer werkzaam was bij hun (bleek een geheel andere kliniek in te zitten). Spoor liep dus dood en geen idee wat er met Simba gebeurd is verder.

heel toevallig werd mijn zusje vandaag gebeld door de dierenarts, hoe groot is die kans? Het gaat goed met Simba en ze woont bij de dierenarts totdat er (wellicht ooit) een beter huisje voor haar gevonden is.

Ondertussen het Simba anders, namelijk: Tippa. Dit omdat de "S" klank dreigend over kan komen en op een blazend kattengeluid kan lijken. Ook is het duidelijk dat Simba nooit met andere dieren samen kan, geen honden/katten/konijnen/etc. Ze valt ze aan (uiteraard niet hoe ze mijn zusje te pakken heeft gekregen).

Verder blijft Simba vrij angstig, en heeft ze de dierenarts 2x aangevallen (en weer niet zo heftig als toen bij mijn zusje).
Ook vermoed ze dat Simba wat last heeft van haar alvleesklier omdat ze altijd honger heeft. Verder staat ze op ander voer, wat ook speciaal voor angstige katten is.

Al met al goed nieuws en blij dat ze bij de dierenarts thuis zit. Je bent toch altijd een beetje bang dat ze niet goed terecht zou komen, in het asiel zou zitten of toch ingeslapen is. Dat laatste vooral omdat de dierenarts niet meer werkte bij de kliniek.

Met ons gaat het verder goed. Op stal loopt er tegenwoordig ook een MainCoon x Ragdoll en dat was de eerste keer toch best spannend voor ons haha, maar dit lieve diertje blijkt een super therapeut te zijn voor ons :D .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:39

Wat een fijne update!

Komt alles uiteindelijk toch nog goed :(:)

Doe je je zus de groeten?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:21

Fijn dat het zo een goed einde krijgt en dat jullie een lieve knuffel therapeut hebben!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:30

Wat fijn dat het zo voor iedereen goed af lijkt te lopen. Heeft je zus nog last van restverschijnselen van die aanval, zoals verminderd gebruik van haar handen/armen of is dat ook helemaal goed aan het komen?

Leuk ook dat een vergelijkbaar exemplaar met een heel andere karakter zo z'n best doet om jullie het vertrouwen in kattekopjes weer terug te geven.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:18

Fijn om zo'n positieve update te lezen! Ook mooi dat de DA vandaag je zus belde terwijl jullie zelf van de week die DA helemaal uit het oog leken te zijn verloren, dat lijkt geen toeval! Die DA is ook wel een topper hoor, dat ze haar nog steeds heeft en heel goed kijkt wat ze kan doen om haar weer op de rit te krijgen.
Ook mooi om te lezen dat jullie nu een stalkat hebben die er net zo uitziet zeg maar en dat die jullie nu helpen om over de angsten heen te komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:38

Wow, dat die dierenarts dáár zin in had zeg...Imo lijdt die kat voornamelijk aan een ernstig tekort aan lood.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:27

Niet grappig :n

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:31

Shirley, je bedoelt vast de opmerking van Kuggur... Die is altijd zo recht voor zijn raap, niet mijn manier en ook niet mijn mening in dit geval, maar goed... Na nog even nadenken ben ik het overigens volledig met je eens Shirley!!! Stomme, niet ter zake doende opmerking...
Laatst bijgewerkt door Jet op 27-10-15 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:32

Inderdaad...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:41

Ik blijf het verbazend vinden dat de meesten dit een positieve update noemen. De kat valt nog steeds mensen aan, dus eigelijk is er niets veranderd (en al helemaal niet in zn stressniveaus), arme kat....
Dus ik snap kuggur zijn reactie wel een beetje, al zou ik het niet direct zo durven neerzetten, maar ik ben het er nog steeds niet over eens dat dit het beste was voor de kat, wel voor de baasjes waarschijnlijk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:25

Fijn om weer eens wat over deze kat te horen. Altijd moeilijk om afstand te doen van zo'n dier, zelfs al is het nogal fout gelopen eerder.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:34

Shirley schreef:
Niet grappig :n

Ik lach óók niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 07:11

Dankjulliewel voor de fijne reacties! Ben erg blij dat het zo is afgelopen. Met mijn zusje gaat het goed, haar 2 vingers zijn helaas nooit helemaal hersteld. Maar ze heeft er geen hinder van.

En voor de negatieve onder ons wil ik 1 ding zeggen en daarna laat ik zulke reacties links liggen omdat ik er niks aan heb en mee kan.
Het is nu iets van 7 a 8 maanden geleden dat we haar hebben afgestaan en in al die tijd is ze 1x uitgevallen naar de dierenarts, de dierenarts die juist haar gedrag aanpakt en dus de grenzen opzoekt. Vind dat juist iets heel positiefs.

Simba heeft een fijne, stabiele plek en heeft het naar haar zin. Verder heb ik geen zin in discussies na zoveel maanden. Het is uit onze handen.

Ik schrijf een update om te laten weten hoe het met Simba gaat, niet om gezeur te krijgen over wat we maanden geleden hadden moeten doen. Kom op, ga dan in een ander topic je mening geven. Hier heb ik echt helemaal niks aan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:23

Tip van Willem, als je er niet tegen kan dat mensen het niet met je eens zijn kun je beter wegblijven van openbare discussie forums.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 08:24

Kuggur schreef:
Tip van Willem, als je er niet tegen kan dat mensen het niet met je eens zijn kun je beter wegblijven van openbare discussie forums.

Precies ;) haha

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:51

Kuggur schreef:

Nee hoor, als je bepaalde opmerkingen van mensen vervelend vindt, dan lees je ze en leg je ze daarna naast je neer, precies zoals TS doet. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:18

Cemlys schreef:
Ik blijf het verbazend vinden dat de meesten dit een positieve update noemen. De kat valt nog steeds mensen aan, dus eigelijk is er niets veranderd (en al helemaal niet in zn stressniveaus), arme kat....
Dus ik snap kuggur zijn reactie wel een beetje, al zou ik het niet direct zo durven neerzetten, maar ik ben het er nog steeds niet over eens dat dit het beste was voor de kat, wel voor de baasjes waarschijnlijk.

Eerlijk gezegd dacht ik dat ook: de kat is in feite niet beter geworden. En heeft dus zelfs nog 2 x de persoon die hem in huis heeft gehaald aangevallen, al liep het beter af voor die persoon dan voor de zus van TS.

Kat leeft bij iemand die weet om te gaan met agressie/om de agressieve buien van de kat heen weet te leven... maar meer ook niet.
Je mag hopen dat deze poes nooit ontsnapt en bij iemand anders, die van niets weet, terechtkomt...

Dit is verder geen kritiek van mij op TS en haar zus, die hebben gedaan wat in hun situatie op dat moment het beste was, en de kat aan een expert overgelaten die beter opgewassen leek tegen de buien van de poes.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 07:56

Ben in ieder geval heel blij dat het zo gelopen is en dat Simba een fijn en liefdevol huisje heeft. Zonder deze dierenarts was het heel anders gelopen.

Verder nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven (van al 31 pagina's vol!). Bokt vond ik de laatste tijd soms veelte negatief, maar bewijst ook weer dat we (volledig vreemde) er voor elkaar kunnen zijn!

Verder graag gewoon ontopic blijven, de negatieve noten op iets waar wij geen invloed op hebben graag achterwegen laten. Hoop dat daar respect voor is :) .