Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Casarell schreef:Vraagje..
Heb vandaag de luchtpomp slangen gelegd, en de terugslagklep er tussen geplaatst..
Maar die terugslagklep jankt als er lucht doorheen gepompt wordt..?![]()
Zie ik iets over het hoofd, of is die terugslagklep een maandagmorgen model?
Gloa schreef:Gebruik vaker dit soort ventieltjes of soms zelfs geen. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met lekken. Water loopt ook echt niet zomaar je pompje in als de stroom uitvalt en leeg hevelen gebeurd alleen als je slang los springt van je luchtpomp en er ook een aanzuigkracht op komt. Gewoon zorgen dat je een vers stukje slang op de pomp zet, die goed eroverheen drukt en desnoods nog een ti-wrap er strak overheen trekken. Kan niets meer mee gebeuren.
Desty schreef:Gloa schreef:Gebruik vaker dit soort ventieltjes of soms zelfs geen. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met lekken. Water loopt ook echt niet zomaar je pompje in als de stroom uitvalt en leeg hevelen gebeurd alleen als je slang los springt van je luchtpomp en er ook een aanzuigkracht op komt. Gewoon zorgen dat je een vers stukje slang op de pomp zet, die goed eroverheen drukt en desnoods nog een ti-wrap er strak overheen trekken. Kan niets meer mee gebeuren.
Hoeft echt geen aanzuig-kracht aan te pas te komen. Zodra het water over de rand is gaat ie, aanzuig of niet!