Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:24

rainbow8 schreef:
Helaas quera weet ik dat wel, want er zijn hier buren die erop letten dat mijn katten wel of niet in hun tuin poepen of plassen... En als ze komen mekkeren gaat het meestal over katten van een ander... Als ze 1maal weten welke van mij zijn... hoor ik alleen maar dat ze hun tuin gebruiken om doorheen te lopen....

En die houden dat 24/7 in de gaten? Die werken allemaal niet?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:27

Oei de discussie is wel een beetje fel geworden jammer.

Ik heb direct gezegd dat er een verschil zit in niet kunnen of niet willen betalen als er iets met je dier is waar een behoorlijk prijskaartje aanhangt. Er zijn mensen die het niet kunnen betalen maar wel graag een dier willen. Waarom dan niet een tientje in de maand uitgegeven aan een fatsoenlijke verzekering. Mocht er dan wat gebeuren zijn de kansen die je je huisdieren kunt bieden in elk geval behoorlijk vergroot ;)

Ik schrok ook even van de opmerking dat er zoveel stroom op her draad om de vijver zou komen dat de katten door kun poten zouden gaan. Ik dacht dat er bedoeld werd dat er zoveel stroom op zou staan dat de kat het niet zou overleven ;) dat vind ik namelijk een onnodig. Een stroomdraad prima hoor, vaak hebben ze na de eerste keer al door dat ze er een tik van krijgen. Meestal proberen ze het dan nog een keer omdat ze gewoon ontzettend eigenwijs zijn.

Mijn oom spande ook altijd een stroomdraad of eigenlijk een paar over de oprijlaan naar de boerderij. Zo zorgde hij ervoor dat de hond op het erf bleef. 2 keer was genoeg. Toen waren gespannen draden zonder stroom genoeg om de hond er achter te houden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:28

quera schreef:
rainbow8 schreef:
Helaas quera weet ik dat wel, want er zijn hier buren die erop letten dat mijn katten wel of niet in hun tuin poepen of plassen... En als ze komen mekkeren gaat het meestal over katten van een ander... Als ze 1maal weten welke van mij zijn... hoor ik alleen maar dat ze hun tuin gebruiken om doorheen te lopen....

En die houden dat 24/7 in de gaten? Die werken allemaal niet?

Nope, de meeste zijn gepensioneerd... }>. En mijn katten in jou tuin lopen.... vind ik dit erg knap van ze... moeten ze me toch maar laten zien hoe ze zich teleporteren naar een geheel ander stuk van NL

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:29

Je snapt m'n punt toch? :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:33

quera schreef:

Ik snap je punt, maar ik vind dat mensen veel te snel zaniken en zeiken over 'over'last hebben van een ander...... Hetzelfde geld voor kids/etterbakken net hoe je het noemen wilt... De 1 zegt overlast en de ander zegt ze zijn lekker aan het spelen... De 1 zegt onopgevoed en de ander zegt stoornis oa autisme enz...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:35

Tuurlijk dat is ook zo. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand t leuk vind om in kattenstront te grijpen?
Want ik ga mijn katten naar buiten laten maar wel in mijn tuin. En zou er van balen als er andere katten in mijn tuin komen.

Kinderen kan ik waarschuwen en evt de ouders als er kinderen door m'n tuin ravotten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:38

rainbow8 schreef:
quera schreef:

Ik snap je punt, maar ik vind dat mensen veel te snel zaniken en zeiken over 'over'last hebben van een ander...... Hetzelfde geld voor kids/etterbakken net hoe je het noemen wilt... De 1 zegt overlast en de ander zegt ze zijn lekker aan het spelen... De 1 zegt onopgevoed en de ander zegt stoornis oa autisme enz...

Het gaat mij ook meer om het feit waarom katten wel los mogen lopen. Maan andere huisdieren niet. Waarom een kat wel in iemand zijn tuin mag schijten maar een ander dier niet etc. Daarnaast vind ik een dier heel wat anders dan een mens.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:38

naomi_1998 schreef:
Dan ga je lekker in Duitsland wonen of start je een petitie. Er is altijd iets te regelen met eigenaren hoor, ook al is het het hogerop zoeken. Als je er echt last van hebt neem je daar de moeite voor en ga je niet alle eigenaren over een kam scheren. Zoals ik al vaak zat heb gezegd als iemand naar mij was toegekomen dat die last had van mijn kat hadden we de tuin afgezet. Zo zijn er echt wel meer mensen die dat zouden doen en eventueel pak je het harder aan als ze dat niet willen. Als je daarover gaat zeuren moet je niet zeiken over die stront in je tuin.

Amanda, jou neem ik helemaal niet meer serieus na jou reacties in dit topic, heb ik al geen een keer gedaan. Bovendien heb je mijn naam nu al vaak heel irritant geschreven.

sissi, je zei wel dat mensen met minder geld geen dieren horen te hebben en dat vind ik een vooroordeel. Wij hebben ook niet al het geld van de wereld en ik ga er vanuit dat er niks gebeurt zo 123. Als je daar van uit moet gaan bij elk dier dat je neemt kunnen alleen miljonairs dieren hebben want alleen die kunnen onverwachte kosten op tijd betalen.

Fijn dat jij dat wel wilt doen.

Ik heb veel last gehad van een kater die alles doodde in mijn tuin. Na navraag de eigenaar gevonden en die zegt doodleuk "het is de natuur' en "daar doe je niets aan ".

Dat ik er veel verdriet van ondervindt dat de dieren waar ik een winter voor gezorgd heb gedood zijn door zijn kat, hij slaapt er niet minder om.
Ik wel.

Dus, er zijn helaas best veel katteneigenaren die géén rekening willen houden, die er niet aan denken om hun eigen tuin af te zetten. Die doen als of hun katten echt het recht hebben om in andermans tuin de boel te vernielen, en dieren te doden.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:43

Mijn katten komen buiten, maar wel in een kattenren. Ik heb ragdolls en dat zijn niet de slimste katten. Die zouden hier snel verongelukken. Daarnaast vind ik dat een kat geen overlast moet geven aan ander. Dus niet bij andere in de tuin komen. Die kiezen niet voor katten. Het is makkelijk om je katten in een ren te houden of de tuin te omheinen.

fourseasons

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:49

rainbow8, meng je maar niet in deze vreselijke discussie voordat jij ook een dierenbeul bent, niks voor je dieren over hebt en domme dingen zegt omdat iemand anders het er niet mee eens is. Dit is een ongelooflijk onrespectvolle discussie geworden en dat alleen omdat vooral de binnenkat mensen zo agressief reageren. Ja, ik zal jullie nu ook eens over een kam scheren. Wel zeiken en zeuren over kak die in je tuin ligt maar niet je vijver willen verbouwen, je tuin willen afzetten of de baas opzoeken. Ga dan mooi ergens anders janken alsjeblieft. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Als wij ooit weer een kat nemen gaat die lekker naar buiten en daarmee klaar. Ik laat me niet uitmaken voor van alles omdat jullie het er niet mee eens zijn dat ik mijn kat naar buiten doe. Logisch dat die buitenkat mensen niks eraan doen want als alle binnenkat mensen zo zijn zou ik ook zeggen krijg de schijt maar lekker. Ik ben er helemaal klaar mee, de groeten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:52

naomi_1998 schreef:
rainbow8, meng je maar niet in deze vreselijke discussie voordat jij ook een dierenbeul bent, niks voor je dieren over hebt en domme dingen zegt omdat iemand anders het er niet mee eens is. Dit is een ongelooflijk onrespectvolle discussie geworden en dat alleen omdat vooral de binnenkat mensen zo agressief reageren. Ja, ik zal jullie nu ook eens over een kam scheren. Wel zeiken en zeuren over kak die in je tuin ligt maar niet je vijver willen verbouwen, je tuin willen afzetten of de baas opzoeken. Ga dan mooi ergens anders janken alsjeblieft. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Als wij ooit weer een kat nemen gaat die lekker naar buiten en daarmee klaar. Ik laat me niet uitmaken voor van alles omdat jullie het er niet mee eens zijn dat ik mijn kat naar buiten doe. Logisch dat die buitenkat mensen niks eraan doen want als alle binnenkat mensen zo zijn zou ik ook zeggen krijg de schijt maar lekker. Ik ben er helemaal klaar mee, de groeten. :)

Leg eens uit waarom ik moet investeren in mijn tuin. Omdat iemand zijn dieren niet bij zich kan houden? Nu investeren wij wel in de tuin. Dus ik heb het recht om te zeuren en te zeiken volgens jou, dus dat doe ik ook.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:53

naomi_1998 schreef:

Nou als je er dan toch zo klaar mee bent dan reageer inderdaad maar niet meer. Jouw kinderachtige niet respectvolle en ook nog eens onzinnige berichten ( zoals dat wij niet ons best willen doen om notabene de katten van een ander buiten te houden) voegen niets toe aan deze discussie. Ga eerst maar eens volwassen worden voordat je verstandige praat probeert uit te kramen.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:53

naomi_1998 schreef:

nee je vijver verbouwen is dan toch juist geld investeren in je buren die compleet de schijt aan je hebben? Volgens mij snap je het niet helemaal...dat is symptoombestrijding...maar wat doet de eigenaar van de buitenkat erzelf aan? Die mag wat ik uit jouw woorden begrijp VERWACHTEN dat degene die last heeft van een BUiTENkast zijn tuin verbouwt voor jouw? Whahaha nouwjaa

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:55

In dat geval...zet ff een stroomdaadje om je tuin..want nu gaat iederr hond in jouw tuin schijten.... ga je dan ook geld investeren om die honden uit je tuin te houden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:55

naomi_1998 schreef:

Zo gaat tie lekker :wow:

Waarom moeten mensen HUN tuin/vijver afsluiten zodat JOUW kat er niet in/ bij kan?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:56

En wat gebeürt er als mijn aangelijnde hond een buitenkat vermoord? Ja dan hebben de hondeneigenaren t weer gedaan zeker..die moeten ze beter opvoeden..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:58

Nu snap ik pas waarom er oorlogen zijn in de wereld zeg...wel alles verwachten van iemand die ergens last van heeft...maar t zelf verdommen om maar een poot uit te steken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:59

Sissi87 schreef:
En wat gebeürt er als mijn aangelijnde hond een buitenkat vermoord? Ja dan hebben de hondeneigenaren t weer gedaan zeker..die moeten ze beter opvoeden..

Dan heeft die kat pech gehad. Net zoals de katten die bij mijn moeders vriend op zijn erf komen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:00

Je hoeft niet persé geld te investeren, je kan dan ook voor de optie kiezen om die baasjes op te gaan zoeken. Misschien moeten jullie eens leren lezen want ik geef een aantal voorbeelden van opties. Ik zeg nergens dat je je tuin moet verbouwen want je kan ook de baas op zoeken. Als je niet weet wie dat is zoek je dat maar uit als je er zoveel last van hebt.

Als jou aangelijnde hond een kat vermoord vind ik inderdaad dat je hem moet opvoeden. Als jou hond losloopt in JOU tuin en dan een kat vermoord vind ik het 'terecht'.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:01

love_western schreef:
Sissi87 schreef:

Dan heeft die kat pech gehad. Net zoals de katten die bij mijn moeders vriend op zijn erf komen.

Jaa haha dat snap ik..maar als puntje bij paaltje komt ben jij degene die zogenaamt zn hond niet onder controle kan houden

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:02

naomi_1998 schreef:
Je hoeft niet persé geld te investeren, je kan dan ook voor de optie kiezen om die baasjes op te gaan zoeken. Misschien moeten jullie eens leren lezen want ik geef een aantal voorbeelden van opties. Ik zeg nergens dat je je tuin moet verbouwen want je kan ook de baas op zoeken. Als je niet weet wie dat is zoek je dat maar uit als je er zoveel last van hebt.

Als jou aangelijnde hond een kat vermoord vind ik inderdaad dat je hem moet opvoeden. Als jou hond losloopt in JOU tuin en dan een kat vermoord vind ik het 'terecht'.

Dat is leuk in een dorp. Om de eigenaren op te zoeken..... Maar ik woon in een stad.
En waarom moet ik moeite gaan doen omdat jij je kat niet buiten mijn tuin kan houden?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:03

naomi_1998 schreef:

Hoe denk je dat de gemiddelde buitenkateigenaar reageert als je zegt dat HUN kat in jouw tuin schijt? Zo zijn katten, of zeik niet zo, of oh sorry buurvrouw ik ga METEEN naar de bouwmarkt om een ren te maken, of dat is mijn kat niet....DREAM ON GIRL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:03

naomi_1998 schreef:

En wat nou als die hond in de tuin ook katten vermoord.

En nogmaals vraag ik om tips hoe ik er achter kom van wie de kat komt. Je roept het wel telkens. Maar ik heb nog steeds geen tips gehoord.

Daarnaast heb ik geen zin om van tig katten de eigenaar op te zoeken. Waarvan de meeste zeggen dat het ze weinig interesseert. Want katten horen buiten. En als ze je goudvis vermoorden dan is het de natuur.

Dus ik ben wel verplicht om geld te investeren in mijn vijver en tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:04

quera schreef:
naomi_1998 schreef:

Dat is leuk in een dorp. Om de eigenaren op te zoeken..... Maar ik woon in een stad.
En waarom moet ik moeite gaan doen omdat jij je kat niet buiten mijn tuin kan houden?

Zelfs in een dorp is het niet te doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:04

De eerstvolgende kat gaat gewoon richting t asiel. Hopelijk gaat dat werken. :D