Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:28

Prachtige konijnen!
Ik had ook twee groot Lotharingers, twee zusjes. Helaas zijn ze niet meer.

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:12

Dit zijn ook 2 zusjes :-)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:10

Ow wat een geweldig leuke konijnen haha en dat kleine ding ertussen echt grappig :D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:19

Mijn konijntje Molly is helaas ziek, ze heeft een gek bolletje daaronder hangen. Soort van aambei idee. Straks dus naar de dierenarts.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:23

Hoi wat leuk een konijnentopic. Ben ook weer op zoek naar konijnen voor in mijn tuin. Het liefst hele grote ;-) Heb helaas nu nog maar
1 konijn een gevlekte.

Kwam een leuk filmpje tegen van iemand die vaker tips geeft over hoe konijnen bijvoorbeeld tabletjes te geven enz.

http://www.youtube.com/watch?v=9gJxj5CRlSs

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:54

Celinaa_H schreef:
Mijn konijntje Molly is helaas ziek, ze heeft een gek bolletje daaronder hangen. Soort van aambei idee. Straks dus naar de dierenarts.

hoe is het met molly gegaan bij de da ???

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:37

Eerst dacht de dierenarts aan een verstopte blaas en plasbuis maar na een roentgenfoto bleek daar niks mis mee te zijn.
Ze heeft waarschijnlijk een ontstoken vulva, doordat mijn ram iets te ruw is geweest met het berijden. Ik heb dus antibiotica, probiotica (ofzo), een zalfje en iets om te ontsmetten. Ze zijn tijdelijk even uit elkaar zodat hij haar geen pijn meer kan doen en zij even tot rust kan komen.
Maandag weer terug om te kijken of het verbeterd, zo niet kan het zijn dat er iets met de baarmoeder is.
Ze is gelukkig nog erg actief en eet volop, en spring ook nog overal op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:55

Arme meid , te heftig bereden :(:)

Het meest niet leuke konijn op mijn geweldige (not) zorgboerderij effe nagels geknipt , stiekem heeft ze wel humor :') (laatste hoopje oud stro en hooi beschermen of snel opeten :') ) Ben 1 keer heel hard gepakt (voor mijn doen hard , deed flink zeer en zag het nog een flinke tijd zitten) door deze dame en ik kon de nagels niet meer aanzien , maar door mijn handschoenen voelde ik me veilig en kon haar voor het eerst aaien , toen haar rustig gepakt en zijn we gaan zitten *\o/* Wat ene overwinning , als beloning een vers schoon (zover je het schoon kan noemen....) hok met kakelvers knaagstro en knaaghooi , spinnewebjes weg :brr: buitenkant gepoetst en toen moesten de grootste rommelkonten nog schoon gemaakt worden *zucht* (de 5 cavia beertjes , die boefjes maken er zo'n bende van :') )

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:52

Ja inderdaad :(

Ik weet alleen niet echt wat ik nu moet want mijn ram is helemaal van slag af. Als hij haar ziet begint hij van pure opwinding te knorren. Ik laat ze nu af en toe in een halletje waar ik bij zit los en hij probeert haar continue te berijden en ik ben dus de hele tijd bezig haar van hem af te schermen. Gaat dit weer over?
Ik ga namelijk over drie weken op vakantie en gaan hun naar een pensioen. Daar zitten ze echter wel samen in de kooi en lopen ze ook samen rond. Iemand tips? Ik hoor maandag weer wanneer en hoe en of ze weer bij elkaar mogen. Nu laat ik ze alleen snuffelen en elkaar likken. Ze vinden elkaar in elk geval nog geweldig, maar misschien iets te..

Edit: Overigens heb ik gemerkt dat bij/na een eventuele verhuizing mijn voedster tijdelijk de baas is, die berijdt dan zo'n 10 dagen mijn ram voor de rust terugkeert en mijn ram de leiding overneemt. Ik denk dat dit iets positiefs is voor mijn vakantie want dat is namelijk 14 dagen in een vreemde omgeving. Ik heb toch liever dat mijn voedster hem berijdt dan andersom.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:08

Ram castreren of is hij dat al? Bij elkaar laten is geen optie zo, ook niet in een pension.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:10

Hij is al gecastreerd, inmiddels al zeker een maand of 9 geleden en ze hebben 8 maanden probleemloos samen gezeten. Altijd samen gegeten, gelegen, gerend (vul maar in).
Ik begrijp niet waar dit gedrag plots vandaan komt!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:11

Wat een fantastische fotos op de vorige pagina, ik hou er van <3

Celinaa het kan maar zo zijn dat de rangorde opnieuw bepaald moet worden door een verandering.
Kijk het even aan en misschien heeft het pension tips voor je ?

Ik heb geweldig nieuws, Moco is gekoppeld aan Nelson :D
Nelson zit al sinds 2009 in de opvang met een dikke snottebel, gelukkig was hij een tijdje geleden sterk genoeg om gecastreerd te worden en nu woont ie samen met onze Moco :D Ik hoop dat ze snel een mooi huisje vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Doen jullie ook mee aan de kerstactie dit jaar :D ?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:30

MOCO :D:D

Vandaag mijn ren van 2x1 in elkaar zetten en aan mijn hok van 70 bij 200cm.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:29

Kruimel, mijn dwergkonijntje, gaat binnenkort gecastreerd worden. Hij krijgt dan eindelijk een vriendinnetje! Door zijn gezondheidsprobleempjes durfden we hem niet eerder te laten castreren, maar het is nu eindelijk (bijna) zover :D

Ik ben al druk op zoek naar een geschikt konijntje en ben al flink aan het mailen geslagen, ook om informatie. Een fokker vertelde dat ik beter een konijn kon zoeken van dezelfde leeftijd? Klopt dit? Kruimel is van 2010.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 03:09

Sh*t Sh*t Sh*t... Flappie heeft vanavond waarschijnlijk een hersenbloeding gehad |( Hij is wel bij kennis, houdt alleen zijn koppie scheef en is een beetje wankel ;( Hij heeft wel gegeten en gedronken. Hij 'huppelt' nu wel weer door de kamer heen, maar hij doet toch anders....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:14

Kan ook een middenoorontsteking hebben gehad als die zijn kopje scheef houdt. Daarvoor moet je eventjes medicijnen halen, maar hij blijft zijn hoofd waarschijnlijk zo scheef houden.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:15

Denk ook aan E. Cunculli, mijn konijn gedroeg zich ook zo! Oveigens had hij er ook een oorontsteking bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:27

Ik zou zeker de DA wel bellen :j

De jongste boef bij mijn ouders vindt die rare natte sneeuw rete interesant := , heb hem maar opgesloten was zeiknat met witte spikkels

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:48

Ja, ik ben vanochtend bij de dierenarts geweest, maar zijn oren zijn helemaal schoon, ze voelen ook niet warm aan en je mag er ook zonder problemen aan- en inzitten....

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:12

Wat zei de dierenarts?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 16:16

Mijn konijn niest de hele tijd. Soms wel 5 keer achter elkaar ofzo. Moet ik hiermee naar de DA? Ik vertrouw het namelijk niet helemaal.. Ze doet het al een week ofzo.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:20

De dierenarts zei dat hij ook vermoedde dat het een bloeding is geweest...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:18

Veel dierenartsen kennen de ziekte Ecuniculi niet.... Ik zou dus zeker kijken of jouw dierenarts konijnkundig is :)

En ik las iets over leeftijd, maar konijnen hoeven echt niet de zelfde leeftijd te hebben hoor, als de klik er maar is :)

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:40

Zou ik mijn konijn dan ook maar eens voorstellen :)
Hij heeft Mickey, is geen echte man meer :P Hij lust geen hooi, maar hij kan niet leven zonder zijn speciale voer met hooi erdoor gemaakt xD Ik zal niet weten wat voor soort het is maar hij is niet helemaal goed gefokt want zijn tanden staan scheef en die moeten ongeveer elk halfjaar worden geknipt. Zomers staat hij buiten en vanaf Oktober ongeveer gaat die naar binnen in de bijkeuken en dan is dat ook echt zijn eigendom, toen wij op vakantie waren en de buurvrouw hem kwam voeren heeft hij haar aangevallen en in haar enkel gebeten :o Sindsdien komen de buren altijd met kaplaarzen hem voeren als wij weg zijn :) Hij heeft zijn eigen stoelen en tafel nouja, die heeft die eigenlijk in beslag genomen en sindskort heeft die ook tapijt in zijn hok gekregen :) Ik ben sinds een maandje aan het proberen vrijheidsdressuur met hem te doen haha :) en het lukt aardig hij kan op commando een kusje geven en als ik kom zeg rent hij naar mij toe :D Hij is nu 3 jaar en echt mijn alles ik kan niet leven zonder hem. Ik heb hem van mijn oma gekregen voor mijn 11de verjaardag en het is echt mijn zoontje.

http://i48.tinypic.com/1zbq611.jpg
Afbeelding
Afbeelding
http://i47.tinypic.com/i2ojg5.jpg
http://i48.tinypic.com/5u4ndg.jpg
http://i46.tinypic.com/2uh1xd0.jpg

Heb nog zat fotos, maar dan worden jullie gek haha 8)7

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:52

Ik "meld" me ook aan!
Wij hebben 2 hollandertjes eerst zaten ze samen alleen zijn ze nu gescheiden.
Dit komt omdat het mannetje wel eens boven het vrouwtje zat, en het vrouwtje nog te jong is voor jonkies. Als ze oud genoeg is mogen ze weer bij elkaar.

We hebben 1 "goed"gefokt hollandertje, en 1 "verkeerd" gefokte.

Koe & Kip, Koe is het vrouwtje de zwarte, Kip is het mannetje de bruine.
Afbeelding