Grrr, ik baal, net terug van de DA. Xerox stond eergister ineens op met een dikke teen... Net een AB-kuur opgehaald, daar zat ik nou net niet op te wachten, die troep. Bah! Goed begin van mijn vakantie zo haha.
Iemand die in Zuid Holland woont, of dichtbij, die nog wat nodig heeft? Ik heb véél te veel en het past niet meer in de vriezers...
Ik heb eendkarkas, hertspiervlees, lamsribben, kippenruggen en nog sprot en harig. En nog wel meer, maar die vis eet ze niet (nee mevrouw wil zalm en makreel) en de rest heb ik meer dan 10 kilo van liggen.
Had het trouwens tegen mijn ma en pa gezegd he? Die verklaren me voor gek. Geloof niet dat ze het een geslaagd idee vonden, hoewel ze hem wel gaaf vinden
OMG, die foto's op de vorige pagina zijn briljant! Heb helemaal plat gelegen om die katten bij de deur
@MyWishMax: Waar in Zuid-Holland? Ik zit zelf in Hoofddorp en heb net een nieuwe vriezer opgehaald. Dus ik kan nog wel wat kwijt. Maar als 't helemaal 't zuiden van zuid-holland is, is 't misschien wat te ver
in mijn geval hoefde ik gelukkig niet over te stappen door een ziek dier, ze zagen er goed uit.. wel gaven ze regelmatig over (maar ja dat gebeurd nu eenmaal wel eens dacht ik...) en grote hopen poep.. ook dat hoort toch bij een hond? goed.. nu weet ik gelukkig veel beter heerlijk hoe goed m n honden het doen!
vanmorgen op het menu: Jolie krijgt 1200 gram, 3x per dag aan het voeren en ze had een konijnen rugstukje, paardenspiervlees, natuurgrazers lamspens, kokosolie, groetenmix, paar gemalen nootjes, en zeewier.
vanmiddag; paardenspiervlees, halve kwartel, eendenhartjes en havermout vlokken (moet nu koolhydraten eten)
vanavond; hertenvlees, halve kwartel, eendenhart en havermoutvlokken in geitenmelk
chip krijgt 820 gram, vanmorgen een hele kwartel, groeten, kokosolie, paardenvlees, lamspens vanavond kwartel, hertenvlees, eendenhart
Ik weet dat dit misschien niet helemaal van de Barf is maar ik voer mijn hond Darf compleet. En misschien dat iemand het weet, ik geef dit nu een paar week maar heb het idee dat er iets is wat mijn hond niet helemaal goed doet ben vanochtend wakker geworden van een piepend en krakende hondenmaag of darmen hij at gras en heeft overgegeven en hij is niet op dreef. iemand enig idee?
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-13 10:51
dat kan van alles zijn... hoe ben je overgestapt? en hoe laat krijgt hij zijn laatste avond maal? als het aan blijft houden kan je beter je dierenarts even bellen
Ja interessant topic is dat! Ik volg het ook een beetje, altijd leuk om te lezen om welke redenen mensen overstappen
Trouwens, ik vind het ook wel erg leuk om te lezen wat de BARFhondjes hier eten, zoals jij nu neerzet. Misschien grappig om dat eens wat vaker te doen? Ik ben namelijk ook alweer aan het nadenken over een zomermenu voor de Shar Pei en wat inspiratie is dan altijd handig
Waar haal jij zeewier vandaan en wat is de reden dat je dat bent gaan voeren? En merk je verschil? Ben benieuwd!
Het dagmenu hier:
Yuko - haaskarkas, lamavlees, biologische runderpens en als extraatje een klein stukje zalmbuik
Xerox - zalmlijf + kop, paardenspiervlees (ik ben er alweer een heel eind doorheen, echt jammer!), konijnenniertjes en courgette
Yvon, ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn... Hoe is het nu? Lijkt me inderdaad ook verstandig om je DA even te bellen...
Ik ga dit topic ook even doorlezen. Zit er ook aan te denken om vers vlees te gaan voeren in combinatie met groenten. Geven jullie echt elke dag vers vlees of ook wel eens een brokdag?
JessicaChico, leuk, welkom! Goed ook dat je groentes wilt gaan voeren. Een van mijn honden heeft een tijd geen groentes gehad en zijn ontlasting was toen veel minder goed dan nu.
Ik voer 7 dagen per week zelf samengesteld Vind ik ook makkelijker in verband met een weekmenu!
Ik voer wekelijks compleet, maar voer wel elke dag bot+vlees+orgaan+groente. Alleen voer ik de ene dag pens en de andere dag ander orgaan (hart, lever of nier).
Zulke verhalen hoor ik af en toe ook, maar ben er vrij sceptisch over. Voor de overstap van brok naar barf moet je goed de tijd nemen en dat doen mensen vaak al niet. Ook de samenstelling van het menu laat vaak te wensen over. Dan geven ze een dag alleen pens en vinden ze het gek dat de hond diarree krijgt. En kipallergie is juist een reden om te blijven barfen, dan kun je kip perfect vermijden en met brok/kvv weet je dat nooit zeker.
anneliesdj
Geplaatst: 16-02-13 15:23
Ach, niet elke hond hoeft het er goed op te doen toch? Zo zijn er vast ook honden die het beter doen op brok.
Ik voer op het moment ook nog aardig lukraak met de percentage's Over een week krijgt hij wel de juiste hoeveelheden maar hij heeft ook dagen dat hij bijna alleen orgaan heeft. Met orgaan probeer ik dan wel iets van karkas erbij te geven dat hij iig niet alleen orgaan eet maar dan heb je wel een 3 op 1 verhouding. Maar tot op heden niet niet echt gekke dingen gezien aan zijn ontlasting, het verschilt wel wat van kleur maar het is wel mooi stevig. En dat is nu juist zo mooi want op brok had hij altijd dunne poep, soms zelf waterdun maar het was nooit een mooie drol. Ik ben nu bezig met ingredienten verzamelen en een menu samenstellen.
Wat me wel opvalt is dat hij niet genoeg lijkt te krijgen. Ik voer hem nu al ruim boven aanbevolen hoeveelheid omdat hij te mager is maar hij is echt nog hongerig. Dat was hij met brok ook al wel maar ik had gehoopt dat het over zou gaan.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-13 15:28
helemaal met sonja eens zoals met heel veel dingen nemen mensen er de tijd niet voor en krijg je dan een "zie je wel het werkt niet" reactie hier was de overstap zelf heel makkelijk maar.. ook al merkte ik weinig "slechts" aan mijn honden heeft het zeker een half jaar geduurd voordat ze er echt top uitzagen
ik voer dagelijks compleet, vooral nu m n teef zwanger is
jessicachico welkom! nee ik voer nooit brok, heb het 1x moeten geven omdat t vlees nog zo onwijs bevroren was.. nou denk maar niet dat ze het eten dus gewoon een keer niet gegeten verder zie ik ook de voordelen niet van en brok dag...
zeewier kan je bij dursydog kopen, ik wilde het toen geven voor extra pigment in de vacht maar in mijn ogen helpt het daar niet voor drachtige honden hebben een verhoogd behoefte aan jodium, en dat zit ook in zeewier
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-13 15:29
vaak gaat dat hongerige gevoel wel over als je echt wat te knagen geeft, dus straks hertenribben, kipkarkassen etc. maar goed... jolie is nu ook heeeel de dag hongerig (moet ook eten voor 9 hihi)
Standaard geef je dus geen zeewier essie? Hier weigeren ze brok inderdaad ook. Daar hoef ik echt niet mee aan te komen.
En geloven dat er honden zijn die het beter doen op brok, nee dat doe ik niet. Het zijn vaak de kleine signalen die men mist. Prut in de oogjes, af en toe een dagje aan de diarree, toch wel elk jaar een keertje oorontsteking ('Ja het is ook zo koud buiten nu')...
Welk percentage voer je nu Annelies? Er staat aangegeven 2% maar de meeste honden zitten hier (ruim) boven. Sommige honden doen het trouwens goed op een menu waarbij ze de ene dag veel meer vlees/orgaan krijgen en de andere dag meer bot. Die trekken dat blijkbaar zelf wel recht. Dus als de ontlasting goed is en je voert over 2 weken wel compleet, zou ik me daar verder niet al te druk om maken.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-13 15:40
nee.. een tijdje standaard gegeven en toen weer niet en nu dan aan jolie wel wel leuk hoor die dracht menu s.. wel ff flink rekenen want alles veranderd natuurlijk (nu nog maar 25% vleesbot, laatste dagen maar 15%)
anneliesdj
Geplaatst: 16-02-13 15:43
Hij krijgt al kipkarkas, zalmkop, konijnkarkas, kalkoenkarkas. Maar dat gaat er ook allemaal in zijn geheel in, behalve de zalm dan. Ik ben nog op zoek naar wat groter spul, waar hij echt op moet knagen. Kalfsnek, staart, ribben kun je toch ook voeren?
Ik voer hem nu 1600/1700 gram per dag, volgens de rekenhulp moet hij 1400 hebben en ik hoor van anderen dat de rekenhulp vrij royaal is, dat ze toe kunnen met veel minder.