Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:21

Het is hoe dan ook een richtlijn. Als je merkt dat ze te dik worden moet je toch minder gaan voeren. Voor katten geld 3 tot 4% van het lichaamsgewicht. Mijn 2 katten krijgen ook echt niet de zelfde hoeveelheid. Dan zou ik 1 tonnetje hebben en 1 op goed gewicht of 1 op goed gewicht en de ander veel te mager...
Lotgering is overigens wel een merk wat er om bekend staat dat het vrij vet is. Dus ik zou er ook minder van voeren omdat ze dan sneller dik worden.

ashley1

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:25

Aha zo. Want van Carnibest zou je dan (volgens de richtlijn op de verpakking) bijna het dubbele moeten voeren..
Afijn, we gaan maar eens met Smuldier beginnen als de brokken op zijn, omdat je dat hier gewoon op het dorp kunt kopen en dan kijken of het bevalt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:29

Gewoon wat verschillende merken proberen als je er aan kan komen, soms lusten ze het ene niet en het andere wel heel graag. Smuldier is wel het goedkoopste om uit te proberen, als het niet bevalt gooi je geen fortuin aan voer weg :P

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:41

Precies ;) Hoeven we ook niet gelijk een vriezer vol van te bestellen haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:53

Kimbers schreef:
Na het lezen van al jullie argumenten ben ik eigenlijk ook wel om en wil ik graag vers gaan voeren. Dus dan moet ik maar gaan uitzoeken wat mijn hond precies nodig heeft, waar ik het vandaan moet halen en wat het kostenplaatje is. Vind het wel lastig hoor..

Edit: complete voeding is ook te halen bij ah en jumbo?

:D en dat in een topic tegen vers voeding :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:56

klopt hoor, hier geef ik nu 1 week wat extra groenten bij en mijn ene hond is gestopt met gras eten en de ander is al sterk verminderd qua graseten. Het waren net koeien aan het worden.

Ik bestelde al jaren bij www.lupa-diervoeding.nl maar nu besloten het niet meer te doen (al vaak besloten) ze hebben een enorm assortiment en brengen vanaf bepaald bedrag gratis thuis. Is enorm geweldig. Alleen heb ik nog nooit in 2 á 3 jaar tijd mijn bestelling volledig gekregen. altijd is er iets niet op voorraad en inmiddels weet ik dat wel en leg je je erbij neer.

Echter nu ben ik lotgering gaan voeren en naast dat dit enorm goedkoop voeren is doen mijn honden het geweldig op lotgering en lotgering heeft barf materiaal wat ik ook voer dus stap nu geheel over op lotgering service.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:58

En dierenfan, mag ik weten in welke straal je van Abcoude af woont?
Ik zou volgens het tabel v. bezorgkosten zo'n 13 euro aan bezorgkosten moeten betalen.. misschien als ik meer bestel dat die ook lager worden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:04

nee het wordt niet minder als je meer besteld qwa bezorgkosten,maar reduceerd natuurlijk wel de frequentie van het bestellen van vers als je ruim kan inslaan.

makkelijkste is mensen in de buurt die lotgering bestellen te zoeken en dan gezamelijk bestellen, kan je zo de bezorgkosten delen :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:06

Ja inderdaad. Ik kreeg net een PB van iemand die besteld gelijk voor 3 maanden, dat is wel fijn. Dan vallen die 13 euro bezorgkosten ook wel mee.
Ja ik zat al te denken om, als het goed bevalt, de mijne dan ook op Lotgering te zetten en nog meer mensen proberen te zoeken. Dan is het voor Lotgering zelf ook wat fijner om te komen bezorgen en hoeven we per persoon ook niet super veel af te nemen.. mijn ene chihuahua eet natuurlijk niet zo gek veel haha.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:07

ja als je met elkaar kan bestellen kan je de bezorgkosten delen,is echt goed te regelen :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:13

dierenfan schreef:
:D en dat in een topic tegen vers voeding :D

Het krijgt inderdaad een aparte wending hierzo :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:11

ashley1 schreef:
En dierenfan, mag ik weten in welke straal je van Abcoude af woont?
Ik zou volgens het tabel v. bezorgkosten zo'n 13 euro aan bezorgkosten moeten betalen.. misschien als ik meer bestel dat die ook lager worden?

Ik moet 12 euro bezorgkosten doen als ik het bij mijn collega laat komen :D Wij nemen al behoorlijk af dus als het mogelijk is (ook pb naar je gestuurd) kunnen we altijd wat regelen.

Overigens Han van Vossen (google maar) leverd ook lotgering en vele andere soorten vers vlees en ook wel wat barf materiaal. Op eiland Tholen zit hij ergens. Dan wel geen bezorgkosten maar zijn prijzen liggen natuurlijk hoger als dat je het via lotgering zelf besteld. Echter moet je dus wel meer dan 4x 18 kg bestellen wil je de bezorgkosten eruit hebben tegenover de prijzen die hij rekend dus dat valt mee.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:37

Ik ga die 80% vlees-brok uit proberen. Ben benieuwd wat kieskeurige Kleintje daar van gaat vinden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:59

Juut: ik gebruik orijen als trainingsbrokje, Eyckie is er wild op :=
vers krijgt ie Lotgering trouwens, eerst carnibest, smuldier en nekjes en penslappen etc, maar carnibest vind ie bah :+ en aangezien ik bij lotgering gelijk 65 kg(inc 12 kg eendennekjes, zalmkoppen en penslappen) koop is de smuldier ook geschrapt

volgende bestelling laat ik ook een schapenkop meekomen, eens kijken wat Eyck er van vind..waarschijnlijk gaat ie er tegen staan blaffen :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:36

Goed, inmiddels ligt de Applaws in de bakjes. Zoey vreet bijna alles wat hij tegenkomt, Kleintje moest eerst even spieken of Zoey na eten niet spontaan om zou vallen. Scheelt dat ze de bakjes leeg hadden, en kleintje dacht te verhongeren... Na eerste voorzichtige hapjes heeft ze gewoon gegeten.

Alleen zijn deze brokjes wel erg klein; ze hoeven het nauwelijk door te knippen. Vind ik dan weer een nadeel ivm de tanden

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:27

Net mijn 1e bestelling bij lotgering geplaatst. Eerst maar 2 halve kratjes en dan kijken hoe vol mijn vriezer ziet. jammer van de hoge verzendkosten, dus hoop dat ik de volgende keer een grotere bestelling kan doen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:31

Daarom bestel ik ook niet bij lotgering. Word me veel te duur in Noord-Brabant/Limburg...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:17

Ik bestel ook lotgering , maar heb nog 2 mensen overtuigd van KVV en deel dus verzendkosten door 3

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:21

Voor de mensen die lotgering bestellen, voor hoeveel weken, maanden (kratten) bestellen jullie?
Ik bestel 3 kratten dat is voor 3 maanden en dan vind ik 13 euro wel meevallen. Ik heb nog niks goedkopers (kvv) kunnen vinden....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:27

Ik bestel normaal voor 2 mnd , en deel de 11 euro verzendkosten door 3 . Had echter een foutje gemaakt . krat te weinig voor mezelf besteld .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:29

Ik bestel 3 halve kratten, meer past er niet in de vriezer, maar omdat ik tussendoor BARF, doe ik er redelijk lang mee. En ik woon vrij dichtbij.

Misschien kunnen jullie op barfplaats.nl kijken naar mensen die in de buurt wonen, zo kun je de verzendkosten delen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:52

nav een tip in dit topic ook maar eens wat vlees besteld bij caroba (schrijf ik dat goed?) mijn hond eet altijd graag kippenbouten en van die hele haantjes uit de vriezer, dus ik dacht wat afwisseling is ook wel leuk.

dus eendenkarkas besteld, die heeft hij voor de helft opgesmult en de rest vond hij vies en heeft hij laten liggen.
toen de eenden nekken, die heeft hij met heel veel tegenzin s avonds 1,5 op gegeten omdat hij echt niks anders te eten kreeg van mij die dag en de rest heb ik vanochtend maar in de container gegooid. echt een succes dus, stomme verwende hond -O-

gelukkig vond hij de pens wel heel lekker. :D nu heb ik nog kippennekken en konijnenkoppen liggen, vrees dat hij die ook gewoon niet op gaat eten :\

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:54

hier haal ik weleens een eend bij de supermarkt,maar dat eten ze ook niet allemaal hoor :n

kip ook niet...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:56

mijn hond is wel dol op kip, dus vandaar de eend. maar dat was dus schijnbaar fout gedacht.... :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:01

meestal vinden ze eend lekkerder als kip,eend is een beetje zoet...

zal binnekort ook weer eens een eend halen,is altijd leuk om te geven.. :j