wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:06

Even een glimlach in deze soms pittige discussie:
Kattenval

Bij ons thuis werkte het goed om een zogenaamde "Scarecrow" neer te zetten, m.b.v. een bewegingsmelder spuit dit apparaat een straal water door je tuin. Werkt prima tegen ongewenste katten, en in ons geval, tegen vijver-leegrovende reigers.
Wel oppassen dat je zelf niet natgespoten wordt. Het heeft ook heel lang geduurd, nadat de scarecrow allang weg was, voordat m'n eigen hond weer bij de vijver in de buurt durfde te komen.

Brainless

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:17

Het probleem met sommige oplossingen is dat dit niet voor iedereen geschikt is.
Als jezelf dieren in de tuin hebt (katten/honden/kippen/konijnen) en/of kinderen hebt rondlopen, kun je geen "standaard" dierverjagende producten gebruiken.

Wij hadden bovenlangs de schutting (aan onze zijde) 2 stroomdraden lopen. Dit hielp heel goed, geen vreemde katten in de tuin en mijn katten bleven binnen.
Alleen kreeg ik alsnog commentaar van sommige mede katteneigenaren dat ik een "probleem" zou hebben als hun kat stroom zou krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:31

Neem aan dat er geen 220 op staat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:36

Needje schreef:
Neem aan dat er geen 220 op staat.

Gewoon 360 :+

Nee hoor, gewoon stroom. Ik heb ook wel eens een tik gehad (even niet opletten en gaan leunen tegen de schutting). De schrik doet het meer dan de sterkte van de klap.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:38

Meestal zijn het toch dezelfde katten die in je tuin komen 'buurten'. Als ze eenmaal hebben kennis gemaakt met de scarecrow, durven ze langere tijd niet meer in je tuin te komen, dus dan kun je 'm gewoon weer uitzetten.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:42

mika11 schreef:
Een kat is volgens mij helemaal niet in staat om zomaar 30 duiven dood te bijten?

hij was het hok in gegaan ;) en heeft gewoon alles gedood dat bewoog en een enkele aangevreten er zat een spoetnik op het hok om ervoor de te zorgen dat duiven er alleen inkunnen en niet meer eruit... daar is die kat doorheen gegaan http://www.dierenzaakaduard.nl/images/spoednikpoortopen.JPG

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:24

MarChak schreef:
Even een glimlach in deze soms pittige discussie:
Kattenval

Bij ons thuis werkte het goed om een zogenaamde "Scarecrow" neer te zetten, m.b.v. een bewegingsmelder spuit dit apparaat een straal water door je tuin. Werkt prima tegen ongewenste katten, en in ons geval, tegen vijver-leegrovende reigers.
Wel oppassen dat je zelf niet natgespoten wordt. Het heeft ook heel lang geduurd, nadat de scarecrow allang weg was, voordat m'n eigen hond weer bij de vijver in de buurt durfde te komen.

En wat kost zo'n ding?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:38

Helaas is zo'n ding nogal prijzig, dacht dat die van ons destijds een stuk goedkoper was, maar dat is alweer tig jaar geleden...
Scarecrow

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:17

Ik vind ook dat je je katten in je eigen tuin moet houden!! Hoe de katten eigenaren dit doen moeten ze zelf maar uitzoeken. Hun zijn verantwoordelijk, niet erg lekker als je kind bv in de zandbak achterthuis speelt en in kattenpoep en zeik moet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:18

Needje schreef:
Hoe werkt zo'n ding dan precies?

Hoogfrequente geluidsgolven reagerend op een infrarood=warmte signaal. werkt of op batterijen of een 9 volts adapter
Voor ons mensen nooit hoorbaar uitzonderingen daargelaten. :D
Aanschaf tussen de 45 tot 130 euro .

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:48

buren van mijn verderop hadden ook zon piep ding voor de katten in de tuin staan, maar die was voor het menselijk oor dus wel te horen. buurt lag der wakker van zij sliepen voor dus hoorden het niet. ze wilden hem niet verwijderen dus klacht ingedient bij de wooncompangie ding is nu weg van de zotten dat de buren dat moeten horen natuurlijk. zal ze eens tippen dat er ook een bestaat die je niet hoort.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:51

MarChak schreef:
Helaas is zo'n ding nogal prijzig, dacht dat die van ons destijds een stuk goedkoper was, maar dat is alweer tig jaar geleden...
Scarecrow

Dat ga ik niet investeren om katten uit mijn tuin te houden, dat vind ik veel te gortig :).

Gelukkig wel een stuk minder last van katten nu we een poort hebben en een hek langs de coniferen.